Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

PROBLEM!Niefabryczne radio a centralny zamek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   palermo25

palermo25
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: 3 city

Napisany 10 stycznia 2009 - 14:39

Forum przesiane i nic:confused:
Mianowicie,odłączyłem fabryczne radio Grundig 303 ©(dwie kostki ISO i jakas inna chyba od Kodu radia i zamka) i podłączyłem nowe radyjko kostką ISO,a ta druga kosta luźna radio pięknie gra.Problem jest taki że nie mogę teraz otworzyć drzwi od kierowcy,centralny zamyka i otwiera wszysko opróćz drzwi kierowcy(rygiel pracuje dół/góra) są cały czas zamknięte możne je otworzyć jedynie od środka co jest?????

Z góry dzięki!!

#2 OFFLINE   pawlo-79

pawlo-79
  • 50 postów
  • Dołączył: 08-02-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 10 stycznia 2009 - 20:04

Tu masz podobny temat
http://forum.omegakl...ead.php?t=17261

#3 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 lipca 2009 - 02:01

Sorki, że odkopuję stary temat, ale znalazłem rozwiązanie problemu :). Kupiłem radyjko kenwooda, i jak podłączyłem kostki, to po pierwszym włączeniu radia przestawał działać centralny. Wystarczyło zamienic przewody włączający z podtrzymaniem pamięci (żółty z czerwonym), w wiekszosc kostek sa nawet złączki na tym kablach. W oplach chyba są te przewody zamienione miejscami w stosunku do standardu. Z radiem Sony miałem to samo w Corsie, też zamieniałem przewody, bo inaczej sie resetowało.

#4 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 lipca 2009 - 20:29

miałem dokładnie to samo z radniem JVC (nie zamykał się centralny z pilota i radio nie zapamiętywało ustawień) w kostce zasilającej zamieniłem przewód czerwony i zółty i wszystko ok

Jakby komuś nie pasowały kolory to może zrobić jak na schemacie:

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   luke89

luke89
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-04-2013
  • Skąd: Jasło

Napisany 23 kwietnia 2013 - 13:07

Witam.

Przeglądałem szukajkę, ale nie znalazłem tematu z identycznym problemem jak mój. Otóż postanowiłem zmienić radio w mojej Omedze B i po wyjęciu oryginalnego radia i założeniu innego niefabrycznego przestał działać pilot do centralnego zamka, z kluczyka otwiera, a z pilota nie ani nie otwiera ani nie zamyka, kontrolka na kluczyku się zaświeca w momencie wciśnięcia komendy do otwarcia/zamknięcia.

Miałem już podobny problem w Vectrze B po wymianie radia otwierał, ale nie zamykał, tutaj ani jedno ani drugie.

Jest jakaś prosta rada na taki objaw ?

#6 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 12 października 2014 - 09:44

Witam! Chciałbym zamontować nowe radio, ale mam problem kolega powiedział mi że trzeba uciąć jakiś kabel w linii K czy jakoś tak bo w tedy będzie działał centralny itp..
Teraz jak sprawdzałem czy to prawda faktycznie nie działa mi centralny z pilota oraz przy włączonym radiu nie działa mi licznik prędkości, więc tu jest skierowane moje pytanie co zrobić by wszystko działało jak należy i czy kto wie gdzie jest ten kabelek i jak on wygląda.

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2014 - 20:21

Witam! Chciałbym zamontować nowe radio, ale mam problem kolega powiedział mi że trzeba uciąć jakiś kabel w linii K czy jakoś tak bo w tedy będzie działał centralny itp..
Teraz jak sprawdzałem czy to prawda faktycznie nie działa mi centralny z pilota oraz przy włączonym radiu nie działa mi licznik prędkości, więc tu jest skierowane moje pytanie co zrobić by wszystko działało jak należy i czy kto wie gdzie jest ten kabelek i jak on wygląda.


a to robiłeś??
http://forum.omegakl...183&postcount=4

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 października 2014 - 20:27

przy włączonym radiu nie działa mi licznik prędkości,

odciąć przewód sygnału prędkości[niebiesko czerwony pin 5]

#9 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 13 października 2014 - 20:55

Do SiuAda
hmm tego nie próbowałem, zobaczę jutro po pracy i dam znać:)


No i sprawdziłem lipa:/

u mnie plan kabli wygląda następująco :


1 i 2 niebiesko czerwony - nie wiem co to.
3 czarny - prawdopodobnie masa ale nie wiem
4 czerwony - zasilanie
5 żółto czerwony - nie wiem
6 żółto szary - nie wiem
7 czerwony - zasilanie
8 brązowy - nie wiem od czego ale jest gruby :D

odciąłem 5 i 6 ale zmian nie widzę zobaczę rano jak będę jechał do pracy:P

https://plus.google....342271011518770

https://plus.google....342271011518770

Do slipkn0t
tak i nic nie pomogło, no i przy okazji mam inne kolory kabli:/

#10 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 14 października 2014 - 16:16

Najlepiej pominąć fabryczną kostkę ISO i dorobić samo zasilanie do nowego radia. u mnie też świrował zamek jak podłączałem fabryczną kostkę zasilającą. Założyłem drugą kostkę na której podłączyłem tylko plus, plus po stacyjce i masę i problemy się skończyły.

#11 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 14 października 2014 - 17:43

A który to będzie masa? Najgrubszy czy jaki?? bo u mnie na radiu nie ma napisu który pin to GND... :/ Oczywiście radio oryginał

#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 października 2014 - 19:21

Jeżeli instalacja to oryginał
1 i 2 niebiesko czerwony - nie wiem co to. - Sygnał prędkości
3 czarny - prawdopodobnie masa ale nie wiem - +12V stały,albo telefon
4 czerwony - zasilanie +12V po stacyjce
5 żółto czerwony - nie wiem tego ja też nie wiem:o
6 żółto szary - nie wiem - może szaro żółty? to też tel.
7 czerwony - zasilanie j.w. może być podświetlenie
8 brązowy - nie wiem od czego ale jest gruby - To jest masa

#13 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 16 października 2014 - 19:24

Powiem tak, odciąłem wszystkie kable oprócz zasilania i masy i wszystko gicorek:) centralny działa i prędkościomierz też:) Na dzień dzisiejszy problem rozwiązany:)
Podsumowując, w kostce zasilającej radia zostawić tylko masę i zasilanie resztę odciąć i wszystko powinno działać:):jump:
INFO dla nowych :)

#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2014 - 18:25

Podsumowując, w kostce zasilającej radia zostawić tylko masę i zasilanie resztę odciąć

nie można odciąć wszystkiego.Jeden z tych przewodów zasila wzmacniacz anteny FM.

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2014 - 19:14

A wytłumaczcie mi, dlaczego w czterech omegach jakie znam nie musiałem nic ciąć żeby wszystko działało?
I jak utnę kable no to rozumiem, że to co odciąłem nie działa więc jaki tu jest sens?

Wszystko czyli co? Odciąć w ISO kable do głośników też?

#16 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 października 2014 - 19:33

Miałeś szczęście :)

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2014 - 12:09

Jak szczęście?
Czy wkręcacie chłopa a ja nie zajarzyłem czy o co tu chodzi? :p

#18 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 20 października 2014 - 16:19

Kostka głośnikowa zostaje tak jak jest.
A ciąć nie trzeba do każdego radia. Poprzednie miałem clariona i działało wszystko jak trzeba, ale niestety ukradli... Do philipsa już musiałem przerobić bo świrowało.

#19 OFFLINE   Dandy93

Dandy93
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-09-2014
  • Skąd: Florków

Napisany 21 października 2014 - 17:18

Powiem tak, ja zostawiłem tylko zasilanie i masę w kostce i wszystko działa normalnie. Radio odbiera normalnie fale bez zakłóceń. Nie wiem od czego to zależy ale musiałem ciąć kable żeby wszystko działało jak należy.

#20 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2014 - 18:09

Czyli uciales kable od glosnikow wiec po co radio?