

Muł przy starcie 2,5 DTi '02 automat
#1
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 12:00
Jak w temacie, muli się przy starcie, trzeba 1-2 sekund aby ruszyła po wciśnięciu pedału gazu. Staje się to troszkę niebezpieczne zwłaszcz na lewoskręcie bo nie wiem czy przeskoczę skrzyżowanie zanim "bęc":( Dodam że mam wyjęte "blaszki" z kolektora dolotowego. Jak chodziła wcześniej to nie bardzo pamiętam bo zaraz po zakupie "blaszki" padły i sobie nie pojeżdziłem:mad:.
Co może być przyczyną?
#2
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 13:53
była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT
#3
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 14:32
Witam
Jak w temacie, muli się przy starcie, trzeba 1-2 sekund aby ruszyła po wciśnięciu pedału gazu. Staje się to troszkę niebezpieczne zwłaszcz na lewoskręcie bo nie wiem czy przeskoczę skrzyżowanie zanim "bęc":( Dodam że mam wyjęte "blaszki" z kolektora dolotowego. Jak chodziła wcześniej to nie bardzo pamiętam bo zaraz po zakupie "blaszki" padły i sobie nie pojeżdziłem:mad:.
Co może być przyczyną?
Nie pomogę co do samego meritum sprawy ale proponuję Ci podjechać na jakis spot (w łodzi lub wawie) i przejechać się z kimś kto ma kluskę z tym silnikiem z ASB. Bedziesz wiedział jak powinno auto jeździć bo tak to każdy mechanik może Ci wmawiać że jest popsuta lub że tak powinno być.
#4
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 14:48
Masz ten problem zarówno w trybie normalnym jak i Sport? Nasze ASB niestety mają trochę opóźnioną reakcję i raczej trzeba się do tego przyzwyczaić.
Eee no nie przesadzaj. U mnie jest tak, że jak tylko puszczę hamulec to auto się już rusza do przodu - lekkie muśnięcie gazu i już wciska w fotel - więc żadnej zwłoki nie powinno tu być..
Na moje to coś nie tak ze skrzynią - ale trochę zbyt ogólnie to kolega opisał, żeby stwierdzić jednoznacznie..
Olej w skrzyni zmieniony ?
#5
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 16:00
Nie pomogę co do samego meritum sprawy ale proponuję Ci podjechać na jakis spot (w łodzi lub wawie) i przejechać się z kimś kto ma kluskę z tym silnikiem z ASB. Bedziesz wiedział jak powinno auto jeździć bo tak to każdy mechanik może Ci wmawiać że jest popsuta lub że tak powinno być.
No właśnie, czy ktoś z kolegów mieszka w Łodzi lub nie daleko, do którego mógłbym podjechać (ok50km od Łodzi) i porównać jak się zachowuje inna kluska. Będę wdzięczny za poświęcenie mi 20-tu minut czasu.
Masz ten problem zarówno w trybie normalnym jak i Sport? Nasze ASB niestety mają trochę opóźnioną reakcję i raczej trzeba się do tego przyzwyczaić.
Nie sprawdzałem, ale jak tylko ulice w Łodzi będą "czarne" to sprawdzę.
Olej w skrzyni zmieniony ?
Nie wiem ale w Polsce to na pewno nie.
#6
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 16:06
Cytat: Napisał omegarules Olej w skrzyni zmieniony ? Nie wiem ale w Polsce to na pewno nie.
jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany olej to od tego zacznij i go wymień.
#7
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 10:36
Mozliwe, że tak jest i u mnie (bez zwłoki) bo też zaczyna jechać po puszczeniu hamulca i po gwałtownym dodaniu gazu wyrywa do przodu, ale wczesniej miałem lżejsza Vectrę V6 z manualem więc startowała szybciejEee no nie przesadzaj. U mnie jest tak, że jak tylko puszczę hamulec to auto się już rusza do przodu - lekkie muśnięcie gazu i już wciska w fotel - więc żadnej zwłoki nie powinno tu być..

Obecnie jednak, kiedy jest ślisko, a nie wyłaczę ESP to czasem nie mogę ruszyć z miejsca.
była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT
#8
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 23:14
Obecnie jednak, kiedy jest ślisko, a nie wyłaczę ESP to czasem nie mogę ruszyć z miejsca.
Nie wiem, nie mam automatu. Być może rzeczywiscie masz spowolniona reakcje auta podczas ruszania, ale cos Ci powiem.
Jak jest ślisko to trudno dynamicznie ruszyć tym autem przy włączonym ESP.
System ten reaguje i skutecznie zmniejsza moc o "DUŻĄ WARTOŚĆ" gdy tylko wyczuje uślizg koła. Dla przykładu:
Ja z włączonym ESP nie mogłem podjechać pod mini górkę na mokrym trawniku...
Raz jak była na trasie kraksa to musieli mi pomagać bym przez pole przejechał,jak T.I.R droge zawalił.
Podczas ruszania na nierównościach czy np. na szynach tramwajowych ,gdy tylne koło się poślizgnie zaraz ESP redukuje moc i można komuś pod koła sie wolno wtoczyć na skrzyżowaniu.
Masz dobre opony na tyle?
Rozumiem że na suchym gruncie też jest problem?
Teraz ,jak tylko jest troche mokro ,to na skrzyżowaniach gdzie trzeba sie wepchnąć ,to od razu ESP wyłączam bo sie nie wcisne.
#9
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 09:51
Generalnie daję sobie radę. Po jednej sytuacji, kiedu ruszając z podporzadkowanej nie mogłem wjechac po śniegu zepchnietym przez pług, a juz zaczęły nadjeżdżać samochody i obawiając się żeby we mnie nie wjechały, zacząłem trąbić przyciskając przycisk raz za razem (jak we Włoszech na krętych drogachMasz dobre opony na tyle?
Rozumiem że na suchym gruncie też jest problem?
Teraz ,jak tylko jest troche mokro ,to na skrzyżowaniach gdzie trzeba sie wepchnąć ,to od razu ESP wyłączam bo sie nie wcisne.

była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT
#10
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2009 - 09:12
Zwłokę o której mówisz da się zaobserwować tylko w momencie gdy podczas jazdy zdejmę nogę z gazu a potem z powrotem dodaje gazu. Wtedy przez chwile nie ma mocy wygląda jakby auto na coś czekało
(może na otwarcie blaszek:) ).
Wiec u ciebie jest cos nie tak moze któryś z wielu czujników które wykorzystuje automat nawlił.
#11
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 21:08
Wiekszych klopotow na sliskiej powierzchni nie mam no chyba ze pod gorke:)
Obawiam sie że moze byc cos ze skrzynią.

A jesli chodzi o olej w skrzyni to naprawde trzeba tego pilnować


90 tyś i bezwarunkowa wymiana oleju i filtra. Tylko UWAGA!


pozdrawiam
#12
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2009 - 20:40
Oleju kupilem 6 litrow ale zostalo troche.
Numerow czesci nie podam bo nie zapisalem , ale tu tylko chodzi o ten filtr nic innego sie nie wymienia , no i oczywiscie olej.
Tylko że przy automacie to raczej trudno samemu wymienbic olej wiec chyba bedziesz musial w jakims warsztacie.
Pozdro.
Ps. Nie pytalem jaka masz skrzynie?? Ja mam 6-cio biegową , do niej jest filtr od BMW do innych nie wiem.Na skrzyni sa symbole . jak mi napiszesz jakie masz to Ci powiem czy te same, bo w tech chwili nie pamietam jakie ja mam a nie mam możliwosci sprawdzic teraz.
#13
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 17:53
A jak z TWOIM PROBLEMEM?? MIALES COS NAPISAC!

#14
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 19:56
Filtr nie do dostania w Oplu - w Samko podróba to koszt ok 70 pln z uszczelką już - ewentualnie salon BMW - pytać o filtr + uszczelkę do skrzyni A5S360R (np do BMW 525d 2000 rok) - koszt to 81 pln za filtr i 20 pln za uszczelkę.
Skrzynek 6-cio biegowych w omegach nie ma - chyba, że chodziło Ci o skrzynie ogólnie - to nawet 7-mio biegowe już wkładają..
Typ naszej skrzyni (oznaczenie GM) to 5L40-E - zalecany olej - Texamatic 7045E.
Wszystko na temat

#15
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 22:57
mam pytanie do czego są te blaszki w kolektorze które można bezkarnie usunąć?
#16
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 08:26
Na forum jest tego wiele. Użyj najpierw SZUKAJ.witam
mam pytanie do czego są te blaszki w kolektorze które można bezkarnie usunąć?
#17
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2009 - 09:41
#18
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2009 - 18:24
Miałem tak u siebie. Okazało się, że przepływomierz powietrza był uszkodzony. Po wymianie wciska w fotel.
Riccio