Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana żarników w xenonach !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mumin

Mumin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 stycznia 2009 - 21:20

Witam serdecznie.
Jestem "świeżym użytkownikiem Omegi 2.0 16V sedan na 100 lat Opelka i właśnie zgasł mi jeden xenon co objawiało się jego wcześniejszą zmiana barwy świecenia aż padł co zakomunikował komputer. Kupiłem żarnik D2S 6000K i tyle... moje pytanko brzmi tak: wymieniac samemu czy oddać fachmanowi wcześniej miałem kadetta i w zaszdzie robiłem wszystko sam , więc jakieś pojęcie mam , ale to auto to juz epoka w technologii do przodu więc proszę o podpowiedź , bawić się bo nie jest to trudne czy raczej dać do fachmana żeby nie spierdzielić. Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrowionka;)

#2 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2009 - 21:26

Witamy.
Jest takie coś jak opcja szukaj ;)
Ale, że kolega nowy to pierwszy raz bez bicia pasem ;)

Żeby wymienić żarnik to najłatwiej wyjąć całą lampę (3 śruby), będzie lepszy dostęp. Potem 3 wkręty w osłonie żarnika. Tylko najpierw odłącz akumulator, bo może Cię zdrowo trzepnąć :)

Acha. Wymienia się oba żarniki na raz ;)

#3 OFFLINE   Mumin

Mumin
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 stycznia 2009 - 21:35

Wielkie dzięki za wskazówki :) Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany dwóch żarników , czy to absolutna konieczność?? Czy są z tym związane jakieś obwarowania lub możliwości innych usterek?? Pytam bo nie miałem dotąd żadnego doświadczenia z xenonami

#4 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2009 - 21:39

Wielkie dzięki za wskazówki Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany dwóch żarników , czy to absolutna konieczność??

Może nie absolutna, ale nakjlepiej tak robić z uwagi na wypalanie się palników. Poczytaj:
http://forum.omegakl...light=ksenonach

#5 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 07 stycznia 2009 - 13:33

kolego powiem Ci tak - ja u siebie wymieniałem jeden bo był dobry i prawda jest taka i nikt mi nie powie bo byłem to osobiście sprawdzić, że jest wielkie prawdopodobieństwo, że jak zdechł Ci jeden to zaraz poleci drugi, a w przypadku kiedy wymienisz jeden na nowy to masz różnicę napięć na przetwornicach. Dlatego zaleca się wymianę parami.
I tak jak Ci powiedzieli wcześniej - kategorycznie odłącz aku bo nie wiem czy wiesz, że napięcie na przetwornicy może ZABIĆ !! to nie są żarty, a jak Ci się uda wymienić bez porażenia to jeszcze jedno niebezpieczeństwo, że zdechnie Ci samopoziomowanie !!!

Pozdro.
Vasquez1979 - RADOM

#6 OFFLINE   Shreader

Shreader

    ani B, ani B FL ;)

  • 218 postów
  • Dołączył: 20-07-2007
  • Skąd: Szamotuły

Napisany 07 stycznia 2009 - 17:20

Żeby wymienić żarnik to najłatwiej wyjąć całą lampę

A ja zrobiłem to inaczej
Jestem po wymianie zerników - wymieniałem sam, zajęło to 20 min.
Z lewej strony wyciagasz akumulator - odkręcasz tylko klemy i masz bardzo ładny dostęp
Z prawej wymontowujesz całą obudowę filtra - trzeba odczepić tą dużą gumową rurę :) po prawej i wyjąć obudowę, nie jest przykręcona.
I tak jak Maro pisał trzeba odkręcić osłonę żarówki - 3 sróbki gwiazdki, ja uzywałem krótkiego kluczyka kontowego - poszło jak po masle.
pozdro

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2009 - 11:14

Tak tylko chcialem dodac, ze wymienia sie oba nie dlatego, ze są rózne napięcia na przetrowrnicach, bo ine sobie z tym poradzą, ale dlatego. ze jasność swiecenia starego i nowego (lub dwóch nowych róznych producentów) będzie sie różnic, a za to może zostać zatrzymany dow. rejestracyjny lub po prostu diagnosta nie podbije przeglądu.

#8 OFFLINE   ZET

ZET
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 10 stycznia 2009 - 00:30

A ja zrobiłem to inaczej
Jestem po wymianie zerników - wymieniałem sam, zajęło to 20 min.
Z lewej strony wyciagasz akumulator - odkręcasz tylko klemy i masz bardzo ładny dostęp
Z prawej wymontowujesz całą obudowę filtra - trzeba odczepić tą dużą gumową rurę :) po prawej i wyjąć obudowę, nie jest przykręcona.
I tak jak Maro pisał trzeba odkręcić osłonę żarówki - 3 sróbki gwiazdki, ja uzywałem krótkiego kluczyka kontowego - poszło jak po masle.
pozdro


Też tak kiedyś wymieniłem obydwa żarniki i myślę, że jest to najlepszy sposób ( tym bardziej, że przerabiałem także opcję z wyciąganiem lamp, która jest bardziej czasochłonna ).

#9 OFFLINE   LAPD

LAPD
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 marca 2009 - 10:55

podpowiedzcie mi trochę proszę bo jestem na skraju załamania nerwowego z tym samochodem.
dwa dni temu wymieniłem zarniki bo prawy się sfajczył. ok. ma prawo.
ale dzisiaj z kolei sfajczył się lewy choć był nowy. obydwa są nowe. co może być tego przyczyną? długo jeździłem na orginalnych i nic się nie dzialo a teraz na gle pali je hurtowo. :confused:

#10 OFFLINE   Ivo

Ivo
  • 240 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 marca 2009 - 11:11

kupiłeś jakieś konkretne, czy byle tanie?

#11 OFFLINE   LAPD

LAPD
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 marca 2009 - 11:20

chińczyznę kupilem ale czy to ma jakieś znaczenie? sam nie wiem...

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2009 - 11:23

ano ma znaczenie. Ja odziedziczyłem po porzednim włąścicielu niedawno wymienione palniki. Na drodze moje auto rzucało cień gdy za mną ktoś stał na światłach.
Wymieniłem na nowe osram i stałą się jasność. Chińskim palnikom zdecydowane NIE!!!

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2009 - 11:37

chińczyznę kupilem ale czy to ma jakieś znaczenie? sam nie wiem...


ma. ten badziew albo sie pali momentalnie albo np mruga przy wlaczaniu itp




 


#14 OFFLINE   LAPD

LAPD
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 marca 2009 - 11:59

Może założę te philipsy czy osramy tylko że na allegro cena jest ok. 170 zl a w sklepie oryginalne kosztują 270 zł. Czyli można przypuszczać że te na allegro za 170 to nie są zadne orginały a podróbki jakieś. Rozmawiałem z gościem w sklepie i powiedział że nie ma żarników po 170 w ofercie znanych producentów. To teraz pytanie - czym się różni chińszczyzna totalna od tej ze znaczkiem znanego producenta?
Jak pomyślę że będę musiał zainwestować 550 zl w orginalne zarniki to mnie skręca.

#15 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2009 - 12:42

Ja kupiłem te i od 2 miesięcy mam spokój

http://www.allegro.p...chu_fa_vat.html

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#16 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2009 - 01:58

Ja kupiłem te i od 2 miesięcy mam spokój

Podejrzewam, że podróby.

#17 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 marca 2009 - 07:17

Podejrzewam, że podróby.


a w czym problem
chcesz wydać 3stówki na orginał ,prosze bardzo tylko jaka masz gwarancje że faktycznie są orginalne?
jeżeli wizualnie się niczym nie różnią ;)

#18 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 marca 2009 - 09:28

Panowie ta stronka moze cos pomoze...

http://www.motonews....=223141&c=0&f=9

#19 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 20 marca 2009 - 09:47

Może założę te philipsy czy osramy tylko że na allegro cena jest ok. 170 zl a w sklepie oryginalne kosztują 270 zł. Czyli można przypuszczać że te na allegro za 170 to nie są zadne orginały a podróbki jakieś. Rozmawiałem z gościem w sklepie i powiedział że nie ma żarników po 170 w ofercie znanych producentów. To teraz pytanie - czym się różni chińszczyzna totalna od tej ze znaczkiem znanego producenta?
Jak pomyślę że będę musiał zainwestować 550 zl w orginalne zarniki to mnie skręca.


ja kupiłem za 120 na allegro z gwarancją pisemną (sklep udzielał gwarancji a nie producent) i wszystko ok (palnik philipsa produkcji niemieckiej) faktycznie bez opakowań oryginalnych ale nowe na początku świeciły na biało i jestem zadowolony :)

przemek985 - teraz nie pamiętam ale jak wyciągałem z moich to porównałem i były identyczne. co najważniejsze że świecą superowo
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#20 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2009 - 21:33

Panowie ta stronka moze cos pomoze...

http://www.motonews....=223141&c=0&f=9

Właśnie tym się różnią. Różnica w budowie jest zauważalna od razu. Objechałem moje miasto wzdłuż i wszerz i albo mają podróby, albo oryginały po 335-355/sztukę. Ehhh, ciężka sprawa z tymi HIDami.