Witam. Ponieważ niestety forum nie zezwala na pisanie długich postów( wylogowuje po kilku minutach) więc krótko: Po odpaleniu silnika i po dwudziestu minutach jegopracyokazało się, że na dolnej osłonie silnika zebrała się spora ilość oleju. Jednocześnie ten "wyciak" musiał trwaćjakieśkilkanaście minut. Mechanik określił, że może to być spowodowane zamarznięciemodmy i olej został po prostu wymuchany z silnika poprzez np. uszczelkę pokrywy klawiatury. Moje pytanie jest następujące: czy rzeczywiście niska temperatura mogła spowodować zamarznięcie odmy i w konsekwencji wydmuchanie uszczelki i sporych ilości oleju?


Wyciek oleju po zimnej nocy
Rozpoczęte przez
dlotiv
, 06 sty 2009, 19:10
4 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2009 - 19:10
#2
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2009 - 19:15
odp: tak
i ostroznie z pedalem gazu do momentu az sie silnik nie rozgrzeje bo sobie siemeringi mozesz wykrepac gestym olejem
i ostroznie z pedalem gazu do momentu az sie silnik nie rozgrzeje bo sobie siemeringi mozesz wykrepac gestym olejem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI
#3
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 13:22
W odmie zbiera sie olej z woda i to woda zamarza. Jesli jednak odma zamarzla to musiala byc zapchana juz wczesniej.
Sprawdz dokladnie skad ten olej, bo wiele uszczelek jak dostanie niska temperature to zaczyna puszczac olej.
Sprawdz dokladnie skad ten olej, bo wiele uszczelek jak dostanie niska temperature to zaczyna puszczac olej.
#4
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 22:24
To może ja podobny problem. Cieknie olej i to dość obficie z przodu silnika tak, że po uruchomieniu i przejechaniu odcinka kilku km cały kołnierz miski olejowej widoczny z przodu silnika jest już w oleju. Po oczyszczeniu i odpaleniu pojawiają się strużki z lewej strony w wyżłobieniu, po środku jakby spod koła zamachowego i z prawej strony też w wyżłobieniu. Pokrywy zaworów już przerabiałem i na moje oko są szczelne (ściągałem fajki i sucho). Zastanawia mnie jeden fakt, że przy wymianie oleju trochę było przelane jakieś 5mm ponad max i tak zostawione ale przejechałem trasę 700km i teraz 500km jazdy miejskiej i nic nie było. Teraz dopiero się zaczęło. Wg mnie dosyć obficie wycieka, sam nie wiem, przeszukałem forum ale na nic mnie nie naprowadziło. Może któryś z Was mial podobne doświadczenia? Może jakiś wąż sparciał? A może ten nadmiar oleju? Doradźcie! Proszę wypowiedzcie się. Pozdrawiam.
#5
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 22:40
ja mam tak u siebie (co prawda inny silnik) olej mam wlany zawsze na maxxx bo inaczej komunikaty mi sie pojawiaja ze go malo. i cieknie mi lekko spod siemeringu walu od strony skrzyni. trzoche tez go przepala gdy ostro cisne (tak kolo 4000 - 6000 rpm) gry mam rowno w polowie to moge przejechac 10 000 km i zero wycieku i ubytku. wiadomo, ze silniki juz nie nowe i nadmiar oleju bedzie leciel przez uszczelki. jak mnie to wkurzy to chyba bede uszczelnial silnik.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI