Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek oleju po zimnej nocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2009 - 19:10

Witam. Ponieważ niestety forum nie zezwala na pisanie długich postów( wylogowuje po kilku minutach) więc krótko: Po odpaleniu silnika i po dwudziestu minutach jegopracyokazało się, że na dolnej osłonie silnika zebrała się spora ilość oleju. Jednocześnie ten "wyciak" musiał trwaćjakieśkilkanaście minut. Mechanik określił, że może to być spowodowane zamarznięciemodmy i olej został po prostu wymuchany z silnika poprzez np. uszczelkę pokrywy klawiatury. Moje pytanie jest następujące: czy rzeczywiście niska temperatura mogła spowodować zamarznięcie odmy i w konsekwencji wydmuchanie uszczelki i sporych ilości oleju?

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 stycznia 2009 - 19:15

odp: tak
i ostroznie z pedalem gazu do momentu az sie silnik nie rozgrzeje bo sobie siemeringi mozesz wykrepac gestym olejem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2009 - 13:22

W odmie zbiera sie olej z woda i to woda zamarza. Jesli jednak odma zamarzla to musiala byc zapchana juz wczesniej.
Sprawdz dokladnie skad ten olej, bo wiele uszczelek jak dostanie niska temperature to zaczyna puszczac olej.

#4 OFFLINE   greg1969

greg1969
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 05 lutego 2009 - 22:24

To może ja podobny problem. Cieknie olej i to dość obficie z przodu silnika tak, że po uruchomieniu i przejechaniu odcinka kilku km cały kołnierz miski olejowej widoczny z przodu silnika jest już w oleju. Po oczyszczeniu i odpaleniu pojawiają się strużki z lewej strony w wyżłobieniu, po środku jakby spod koła zamachowego i z prawej strony też w wyżłobieniu. Pokrywy zaworów już przerabiałem i na moje oko są szczelne (ściągałem fajki i sucho). Zastanawia mnie jeden fakt, że przy wymianie oleju trochę było przelane jakieś 5mm ponad max i tak zostawione ale przejechałem trasę 700km i teraz 500km jazdy miejskiej i nic nie było. Teraz dopiero się zaczęło. Wg mnie dosyć obficie wycieka, sam nie wiem, przeszukałem forum ale na nic mnie nie naprowadziło. Może któryś z Was mial podobne doświadczenia? Może jakiś wąż sparciał? A może ten nadmiar oleju? Doradźcie! Proszę wypowiedzcie się. Pozdrawiam.

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2009 - 22:40

ja mam tak u siebie (co prawda inny silnik) olej mam wlany zawsze na maxxx bo inaczej komunikaty mi sie pojawiaja ze go malo. i cieknie mi lekko spod siemeringu walu od strony skrzyni. trzoche tez go przepala gdy ostro cisne (tak kolo 4000 - 6000 rpm) gry mam rowno w polowie to moge przejechac 10 000 km i zero wycieku i ubytku. wiadomo, ze silniki juz nie nowe i nadmiar oleju bedzie leciel przez uszczelki. jak mnie to wkurzy to chyba bede uszczelnial silnik.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI