Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podłączenie reduktora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 14:35

z góry przepraszam jesli temat sie powtorzył ale szukałem i nie moglem znlezć nawet pod hasłem "reduktor"

otóż w moim reduktorze jeden wąż jest podłączony gdzieś z tyłu silnika o drugi wąż jest podłączony pod wąż ktory idzie od pompki wody znajdującej sie pod zbiorniczkiem wyrównawczym . czy to jest dobre podłączenie dla MV6 ?? pytam bo mam problem z grzaniem

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2009 - 14:42

z góry przepraszam jesli temat sie powtorzył ale szukałem i nie moglem znlezć nawet pod hasłem "reduktor"

otóż w moim reduktorze jeden wąż jest podłączony gdzieś z tyłu silnika o drugi wąż jest podłączony pod wąż ktory idzie od pompki wody znajdującej sie pod zbiorniczkiem wyrównawczym . czy to jest dobre podłączenie dla MV6 ?? pytam bo mam problem z grzaniem



wazne jest wpiecie reduktora zaraz za mostkiem wodnym przed zaworem trojdroznym -czyli sprawdz to z tylu silnika, powrot w sumie nie ma wiekszego znaczenia chyba ze masz wypiety i zaslepiony waz malego obiegu przez pompke do nagrzewnicy wtedy podepnij jak powinno byc w oryginale z powrot z lpg wepnij w obwod




 


#3 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 14:48

ok , sprawdzilem i wyglada to tak :
-z pompki idzie wąż do narzewnicy chyba i jest w niego wpiety jeden wąż od reduktora
-drugi wąż z pompki idzie do zaworu trojdroznego i jak by na wprost z zaworu wychodzi wąż w ktory wpięty jest drugi wąż z reduktora
wpięcia za pomocą trojników plastikowych .

czy jest to prawidłowe podpięcie ??

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2009 - 15:35

-z pompki idzie wąż do narzewnicy chyba i jest w niego wpiety jeden wąż od reduktora


jesli jest to powrot to moze byc jesli zasilanie to czytaj nizej

-drugi wąż z pompki idzie do zaworu trojdroznego i jak by na wprost z zaworu wychodzi wąż w ktory wpięty jest drugi wąż z reduktora wpięcia za pomocą trojników plastikowych .


cos mi sie wydaje ze to jest zasilanie i neistety nie moze tak byc. musisz to przepiac przed zawor - czyli pomiedzy mostek wodny na glowicy a pojedyncze wejscie do zaworu.




 


#5 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:01

wydaje mi sie po oględzinach ze mam tak jak w linku
http://www.hot.jpg.pl/81064

poprawnie ??

troche sie nameczylem zeby to naryswać . mam nadzieje ze nie na marne

#6 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:19

U mnie wpiete jest tak
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:25

jeśli ten wąż idzie od (do) zaworu to masz tak jak ja . dwa węże od zaworu idą w lewo a jeden w prawo i to w niego jest wpięty reduktor

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:31

jeśli ten wąż idzie od (do) zaworu to masz tak jak ja . dwa węże od zaworu idą w lewo a jeden w prawo i to w niego jest wpięty reduktor



ooo u tygrysa masz pokazane prawidlowe podpiecie zasilania czyli przed zaworem, ten schemat z epc ma maly brak nie ma weza pomiedzy mostkiem a trojnikiem, waz 3 jest dla wersji bez klimy bezposrednio z mostka do nagrzewnicy z pominieciem zaworu, waz 4 pokazuje tak samo wersje bez klimy - z klima wychodzi nie z mostka tylko z gornego wyjscia zaworu trojdroznego - dolny to powrot na blok jednoczesnie z powrotem z nagrzewnicy waz 7




 


#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2009 - 16:43

cos słabo szukałeś tu masz dokładnie opisane gdzie podłączyć parownik
http://forum.omegakl...ead.php?t=10764

powrót musisz mieć podłączony pod zbiorniczkiem bo jak masz przed pompką to po wyłączeniu klimy będzie nie dogrzany parownik

#10 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 17:20

czyli tak , bylem znowu w aucie i grzebalem . mamyzawor trojdrozny , jedna rurka do pompki , druga to rurka nr 7 i idzie w sciane i w drugą stronę gdzieś i mamy trzecia rurkę ktora idzie w kierunku glowicy( dokladnie nie wymacalem czy wchodzi w nią bo mi przgubu w rece zabrakło ) i na tej rurce jest wpiety reduktor . dobrze ??

nie denerwujcie sie prosze bo sprawdzam to na dfworze a jest troche zimno zebym rozkrecał

ok , juz wiem , mam dobrze podpiete , tylko musze sie wpiąć w rurke od zbiorniczka i bedzie gitara . jakie tam są fi wewnętrzne ?? (chodzi mi o wąż od pompki i o wąż od zbiorniczka) pytam za wczasu zeby nie biegac jak rozbiorę . dzieki za cierpliwość

#11 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 04 stycznia 2009 - 18:25

jakie tam są fi wewnętrzne


Jeśli si,e nie myle fi 16
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2009 - 19:12

jakie tam są fi


fi 16 tylko załóż aluminiowy trójnik a nie jakieś plastikowe gu.. bo zaraz będzie ciekło

alu koszt 6-8 zł u każdego(prawie) każdego gaziarza kupisz

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2009 - 19:38

czyli tak , bylem znowu w aucie i grzebalem . mamyzawor trojdrozny , jedna rurka do pompki , druga to rurka nr 7 i idzie w sciane i w drugą stronę gdzieś i mamy trzecia rurkę ktora idzie w kierunku glowicy( dokladnie nie wymacalem czy wchodzi w nią bo mi przgubu w rece zabrakło ) i na tej rurce jest wpiety reduktor . dobrze ??

nie denerwujcie sie prosze bo sprawdzam to na dfworze a jest troche zimno zebym rozkrecał

ok , juz wiem , mam dobrze podpiete , tylko musze sie wpiąć w rurke od zbiorniczka i bedzie gitara . jakie tam są fi wewnętrzne ?? (chodzi mi o wąż od pompki i o wąż od zbiorniczka) pytam za wczasu zeby nie biegac jak rozbiorę . dzieki za cierpliwość



wpiecie powrotu niewiele tu zmieni., sprawdz najpierw czy ta pompka pod zbiorniczkie ci pracuje - podpowiedz - to ze buczy nie znaczy ze chodzi.




 


#14 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 04 stycznia 2009 - 20:41

Tak jak Beast napisal pompka moze buczec ale nie oznacza to ze dziala.Silniczek tej pompki jest odseparowany od wirnika ktory pracuje w wodzie.Naped jest przekazywany za pomoca magnesu na wirnik.Silnik moze pracowac a wirnik stac w miejscu tak bylo w moim przypadku.W miejscu gdzie chodzi wirnik zebralo sie duzo syfu i nie mialo prawa sie krecic.Wyciagnij pompke i ja rozkrec nie da rady nic przy tym sknocic.Powodzenia

#15 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 04 stycznia 2009 - 23:08

rozumiem ze ta pompka powinna się włączać wraz z zapłonem ??

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2009 - 23:18

rozumiem ze ta pompka powinna się włączać wraz z zapłonem ??



tak.




 


#17 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 05 stycznia 2009 - 15:56

byłem dzisiaj u gazowników i po sprawdzeniu doszlismy do wniosku ze jest dobrze podłączone , połączenie z weżem co idzie do nagrzewnicy zostało narazie . a przy okazji sprawa z moim ogrzewaniem sie chyba wyjaśniła . auto u nich na warsztacie chodziło dobre 15-20 minut bez przerwy i temp na blacie wynosila okolo92-95 stopni i ku mojemu zdziwieniu ogrzewanie było rewelacyjne czyli nagrzewnica i pompka jesd tobra . pozostal tylko termostat

#18 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 06 stycznia 2009 - 23:18

A co myślicie o wpięciu szeregowym między mostek a zawór trójdrożny?Silnik X20XEV.Parownik pod zbiorniczkiem blizej chlodnicy.
sliz

#19 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 09 stycznia 2009 - 15:06

Odświeżam temat.Czy udzieli ktoś jakiejs odpowiedzi.Dodam że w tej chwili mam podłączone zasilanie parownika od powrotu z nagrzewnicy a powrót parownika do magistrali czy jak tam to sie nazywa(taka rura czarna plstikowa po lewej stronie komory silnika patrząc od przodu.Czy moze tak byc?I jeszcze prosze o odpowiedz na post wyzej.
sliz

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2009 - 16:26

Dodam że w tej chwili mam podłączone zasilanie parownika od powrotu z nagrzewnicy

nie moze tak byc - jesli masz zawor trojdrozny musi byc sprzed zaworu