Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpie 2.5 TDS --- POMOCY !!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kylo79

Kylo79
  • 7 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 02 stycznia 2009 - 01:34

Witam, mam problem tego typu za moja Omcia 2.5 TDS 96 rok szarpie przy ruszaniu i przy zmianie biegow daje max gazu a autko dopiero po chwili zaczyna reagowac i jak juz ruszy to smiga na maxa i tak do zmianny biegu i znow to samo ,na biegu jalowym pedal gazu nie reaguje minimalnie dodaje gazu..autko jest na warszatcie ktoryms z koleji i nie moga sie z tym poradzic :((( autko mialo robione juz : naprawa pompy wtryskowej , wymiana potencjometru pedału gazu , czyszczony uklad paliwowy od baku az po pompe wrtyskową jesli jest kots moze mi jakos pomoc to bardzo prosze :))) bede wdzieczny bo autko fajne a nie moge go uzywać ....

#2 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 02 stycznia 2009 - 19:23

( autko mialo robione juz : naprawa pompy wtryskowej



wiesz........ naprawa naprawie nierówna :) Podmienić cała pompe na taką która jest w 100% sprawna i wtedy bedzie można mieć pewność o co chodzi. Czasmi na "stole pompa" jest lux a po montażu znowu "kicha". Tylko podmiana pomoże.

#3 OFFLINE   Kylo79

Kylo79
  • 7 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 03 stycznia 2009 - 00:43

w sumie racja ..ale ta pompa byla wyjmowana i sprawdzana ponoc pare razy i nic..a moze jest ktos z okolic rudy slaskiej co wie moze i poleci jakiegos dobrego mechanika dla Omci :)

#4 OFFLINE   marek s

marek s

    x

  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Mogielnica

Napisany 03 stycznia 2009 - 16:10

Sprawdż czy nie pali Ci bezpiecznika od pompki paliwa w baku.Jeżeli masz spalony a po wymianie na nowy znowu sie spali to radzę Ci sprawdż czy masz sprawny wentylator intercoolera bo często się zdarza że jest zatarty powodując zwarcie i cała elektronika głupieje a samochód ma objawy podobne do opisanych przez Ciebie.Jeżeli jest zatarty odłącz go,wymień bezpiecznik i pojedż na test a gdy okaże się że auto jeżdzi ok to masz odp co je gnębiło.Nie myśl że próbuję się wymądrzać ale taką właśnie usterkę przerabiałem w swoim 2,5 td a zanim doszedłem co to za usterka minęło kilka tygodni, wydałem kasy w ch.. i to niepotrzebnie(pompę też zrobiłem).Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji omki bo to całkiem fajne auto zwłaszcza z tym motorem!

#5 OFFLINE   Kylo79

Kylo79
  • 7 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 04 czerwca 2009 - 23:25

w koncu mi opanowali autko i znalazł sie tylko jeden mechanik na śląsku który to opanował bez problemu i autko śmiga jak nowe :) okazało sie ze to coś na wiązce elektrycznej i nastawnik w pompy wtryskowej :)) jak coś mogę podać namiary jak ktoś będzie potrzebował naprawdę dobrego fachowca od silników diesla :) fachowiec jest w miejscowości przegędza (okolice rybnika) POLECAM POLECAM POLECAM ;)))))

#6 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 04 czerwca 2009 - 23:37

co do poznego reagowania na pedal gazu to przedwczoraj bodajze zadalem tez pytanie. U mnie wyjsciem z sytuacji bylo zaslepienie EGR,pozdrawiam

#7 OFFLINE   andiandi

andiandi
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-04-2009

Napisany 07 czerwca 2009 - 16:17

Podpinam sie pod temat bo mi oma szarpie:confused:,ale co ciekawe tylko jak sie zagrzeje i w dodatku jak sie nia jedzie:o a na wolnych obrotach wkreca sie bez problemu na wysokie obroty:o.Wyskakuje blad 21 i 23(potencjometr pedlu gaz jak sie nie myle) wymienilem na drugi i dalej to samo:zdziwnienie:(chyba ze trafilem na zepsuty:o).Juz nie mam pomyslu co jeszcze mozna zrobic:mur:,a przez to zmienilem skrzynie z automatycznej na manual bo na automacie juz wogole nie szlo jechac.:-?

#8 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 07 czerwca 2009 - 18:39

Podpinam sie pod temat bo mi oma szarpie:confused:,ale co ciekawe tylko jak sie zagrzeje i w dodatku jak sie nia jedzie:o a na wolnych obrotach wkreca sie bez problemu na wysokie obroty:o.Wyskakuje blad 21 i 23(potencjometr pedlu gaz jak sie nie myle) wymienilem na drugi i dalej to samo:zdziwnienie:(chyba ze trafilem na zepsuty:o).Juz nie mam pomyslu co jeszcze mozna zrobic:mur:,a przez to zmienilem skrzynie z automatycznej na manual bo na automacie juz wogole nie szlo jechac.:-?


A dlaczego w automacie nie dalo sie jechac? Pytam czysto teoretycznie bo ja mam manual...

#9 OFFLINE   andiandi

andiandi
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-04-2009

Napisany 11 czerwca 2009 - 15:05

A dlaczego w automacie nie dalo sie jechac? Pytam czysto teoretycznie bo ja mam manual...


Jak sie rozgrzal zaczelo przerywac i szarpac,potem zapalala sie kontrolka "awaria skrzyni",skrzynia przechodzila w tryb awaryjny i kiedy probowalem jechac pare kilometrow to w skrzyni tworzylo sie takie cisnienie oleju ze wywalalo olej przez zimering z przodu skrzyni:zdziwnienie:.Przez to klapa bagaznika byla cala pochlapana olejem.Koniec jazdy:mur:.Z tego co czytam na forum to wychodzi na to ze to nastawnik pompy albo jakis przewod elektr.:hmmm:chyba ze jeszcze cos innego?

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2009 - 17:15

nastawnik pompy

Co ma nastawnik do skrzyni biegów, bo nie za bardzo rozumiem... Załatw sobie kogoś z Opelscannerem i zczytaj błędy.

#11 OFFLINE   Kylo79

Kylo79
  • 7 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 23 października 2009 - 19:04

omcia znów padła :( zgasłą i nie można było zapalić ... juz raz mi się tak stało ale na pobliskim warsztacie skasowali błędy na kompie i autko odpaliło ale to nie w tym rzecz zeby tylko je kasować bo po jakimś czasi znów nałapie błędów i będzie to samo no i stało się heh ja to mam szczęście do omci :) ale zawiozłem na inny warsztat do rybnika bardzo dobry ponoć i sie zaczęło .. 1 - wymiana komputra 2 - regulacja 3 - chyba jeszcze cos nie tak z nastawnikiem pompy bo ponoc nie ma jeszcze takiej mocy....ale już jest blisko naprawy więcej info podam jak będę już miał autko sprawne...