Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD Nierówno chodzi, wyrzuca olej przez bagnet


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 31 grudnia 2008 - 17:57

Witam Wszystkich :)

Wyszukiwarka za bardzo nie działa więc postanowiłem opisać mój problem.

Mój 2.5 TD uległ awarii.
Awaria objawia się nierówną pracą silnika i po przygazowaniu tak do 2000 obr/min wypycha olej przez rurkę od bagnetu, a dokładniej przez otworek odpowietrzający znajdujący się w górnej części owej rurki.
Prawdopodobnie jeden lub dwa cylindry nie funkcjonują.
Silnik dodatkowo ma uszkodzony termostat i silnik nagrzewa się na postoju tylko do kreski przed 90-tką. Spalanie przy tak nagrzanym silniku na postoju waha się między 1,5 a 1,7l/h. Auto praktycznie nie kopci, nie stuka nie puka, oleju nie ma w chłodziwie i chłodziwa nie ma w oleju. Turbina sprawna. Odpala dobrze, wchodzi na obroty w pełnym zakresie.
Jestem optymistą i obstawiam uszczelkę pod głowicą ale nie wykluczam pęknięcia głowicy.

Czy szanowni koledzy spotkali się z podobnym problemem?

Co można jeszcze podejrzewać ?

Pozdrawiam i Życzę Szczęśliwego Lepszego Nowego Roku:bigok:

#2 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 02 stycznia 2009 - 18:18

Wydaje mi się że jest za duże ciśnienie w misce olejowej które wypycha olej .A jak ciśnienie w cylindrach?

#3 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 02 stycznia 2009 - 20:31

Wydaje mi się że jest za duże ciśnienie w misce olejowej które wypycha olej .A jak ciśnienie w cylindrach?


Na bank jest za duże ciśnienie w skrzyni korbowej, ciśnienia na cylindrach nie sprawdzałem bo nie mam czym :(

W tygodniu podniosę głowicę to się sprawa rozjaśni.

Ciekawi mnie czy ktoś miał podobną sytuację, i co z niej wynikło.

Pozdrawiam

#4 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 02 stycznia 2009 - 21:57

Coś podobnego widziałem kiedyś w golfie TDI, po zwaleniu góry okazało się, że denka od tłoków sie troche "wykruszyły" :) i wiało....... A golf dodatkowo kopcił mocno na "czarnucha".
P.S.
Napisz co to było jak go już wybebeszysz.........

#5 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 02 stycznia 2009 - 22:28

Moja Omcia praktycznie nie kopci a wzrost ciśnienia jest powolny, olej wypływa dopiero tak przy 2000 obr/min.

#6 OFFLINE   liftlodz

liftlodz

    +Omega B 2,5 V6

  • 7 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Zgierz

Napisany 03 stycznia 2009 - 08:38

miałem podobny problem w cytrynie 1,9td a powód był prozaiczny - zapchała się odma i nie odpowietrzało skrzyni korbowej

ja bym zaczął od tego


pozdro

DS
help

#7 OFFLINE   swiderek

swiderek
  • 7 postów
  • Dołączył: 01-01-2009

Napisany 04 stycznia 2009 - 19:49

ja kiedys przypadkowo zapchalem odme w tdsie i to samo mialem. poł oleju mi wylecialo na zewnatrz przez miarke.

#8 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 07 stycznia 2009 - 21:27

Siemka

Sprawa się rozjaśniła, podniosłem głowicę i oto co zobaczyłem:mad:

Dodany obrazek

Ostatni szósty tłok zaniemógł :( , trzeba szukać jakiegoś na podmiankę.


Teraz na pociechę jeszcze jedna fotka.
Autko ma na zegarku 391 tysiączków, zobaczcie jak wyglądają gładzie cylindrów :o

Dodany obrazek

Przyznam że się troszkę zdziwiłem jak zobaczyłem ślady po honowaniu:D

Mile widziane jakieś podpowiedzi co do dobrania tłoka.

Pozdrawiam

#9 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 stycznia 2009 - 22:34

Sprawa się rozjaśniła, podniosłem głowicę i oto co zobaczyłem


Tak czułem niestety...................

Może jakaś "wada materiałowa" ? Na lejacy wtrysk raczej nie wygląda ale kto wie.....

#10 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 11 stycznia 2009 - 12:43

Wczoraj wreszcie wyciągnąłem tłok, trochę z tym roboty bo trzeba zawieszenie i drążek pośredni sporo opuścić.

Niestety nie mam dobrych wieści, popatrzcie

Dodany obrazek


Dodany obrazek

Cylinder wygląda podobnie :(

Jakieś propozycje?

#11 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2009 - 13:22

trzeba zmierzyc czy podejdzie jeszcze zrobic jakis szlif , jesli nie to drugi silnik polecał bym to drugie , przeciez nie mamy juz nr na silniku sprawa jest prostrza ,,,;)

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 stycznia 2009 - 18:30

Szlifowanie, tłoki, pierścienie, panewki ok 2000 zł i serduszko będzie pukać jak nowe.
Kupno nowego silnika ok 2000 zł, ale nie wiesz co kupisz

#13 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 11 stycznia 2009 - 20:44

Tak tylko nie wiem czy szlif jeszcze podejdzie, w górnej części są spore zatarcia.

bzyku_2002 jesteś pewien że 2kzł styknie? masz jakieś konkretne namiary na części ?

Jutro dzwonię do szlifierni, zobaczymy co powiedzą.

#14 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2009 - 20:53

kazdy tak mowi szlif sie zrobi ... a nie wiem co kupie setki razy to słyszałem a wiesz jak zrobią ten silnik ? ja bym wolal silnik kupic od kogos zaufanego ...

#15 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 stycznia 2009 - 21:29

bzyku_2002 jesteś pewien że 2kzł styknie? masz jakieś konkretne namiary na części ?


Miałem klekota i silnik też nadawał się do remontu. Dowiadywałem się o części i wyszło:
- komplet pierścieni 50 zł x 6 (garów)
http://moto.allegro....ds_525_tds.html
- Panewki (nie pamiętam) ok 150 zł
http://moto.allegro....25_725_tds.html

- Tłoki chyba ok 150 zł x 6
http://moto.allegro....ds_nominal.html

Co do części pisz do kczecha

#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2009 - 22:35

Miałem klekota i silnik też nadawał się do remontu. Dowiadywałem się o części i wyszło:
- komplet pierścieni 50 zł x 6 (garów)
http://moto.allegro....ds_525_tds.html
- Panewki (nie pamiętam) ok 150 zł
http://moto.allegro....25_725_tds.html

- Tłoki chyba ok 150 zł x 6
http://moto.allegro....ds_nominal.html

Co do części pisz do kczecha

kolega maximus robil remont silnika i 4 tys pęklo... nie wiem kto ci zrobi remont za 2 tys.... a wlasnie sprzedalem dobry goly silniczek.... za 1400zl i dalem gosciowi gwarancje.... ale w przyszlym tygodniu moze bede mial 2,5 td i jak bedzie dobry to dam ci znac...

#17 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 stycznia 2009 - 22:48

kolega maximus robil remont silnika i 4 tys pęklo... nie wiem kto ci zrobi remont za 2 tys.... a wlasnie sprzedalem dobry goly silniczek.... za 1400zl i dalem gosciowi gwarancje.... ale w przyszlym tygodniu moze bede mial 2,5 td i jak bedzie dobry to dam ci znac... __________________


Chodzi o szlif i bebechy, bez głowicy.
Wiem co ile kosztuje, bo się dowiadywałem i miałem się za to zabierać, ale auto zmieniło właściciela

ps. nawet Ciebie się pytałem o silnik ;-)

#18 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 11 stycznia 2009 - 22:53

w przyszlym tygodniu moze bede mial 2,5 td i jak bedzie dobry to dam ci znac...


RafiTD czekam na info.

Pozdrawiam

#19 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2009 - 17:15

RafiTD czekam na info.

Pozdrawiam

mam juz ta ome 2.5 TD i jak cos to za goly silnik 1800zl razem z wysylka...

#20 OFFLINE   Marcin-stg

Marcin-stg
  • 20 postów
  • Dołączył: 02-10-2008
  • Skąd: Starogard Gdański

Napisany 16 stycznia 2009 - 15:42

Jedyne,co mogę napisać to to, że mam cały taki silnik z mojej poprzedniej Omegi, którą rozbił mi mój kochany Teść. Jakby co to dzwoń albo wal na priv. to powiem Ci co i jak .793-019-053 Marcin