Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Termostat do 2.5 DTI, czy pasuje z BMW?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 grudnia 2008 - 13:18

Witam!

Zima nastala i Omega nagrzewa sie coraz wolniej. Winny pewnie zmeczony zyciem termostat. I teraz pytanie: czy termostat pasuje z BMW e39 (525d, 530d)?

Zamiennikow nie znalazlem, ale bez wiekszych problemow mozna dostac BMWowski oem. Pasuje? Przerabial ktos ten temat? Duzo roboty z wymiana?

Dzieki za wszelkie wskazowki!

Barted

#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2009 - 23:04

Ja również przymierzam się do wymiany termostatu, tak jak pisze kolega powyżej termostat pasuje od bmw numer sie zgadza, waga wynosi 245g i kosztuje około 42,60 euro -> 170zł. Najlepsze jest to, że kilka miesięcy temu wymieniałem pompe wody w warszatcie i mogłem dać odrazu termostat, to by wymienili w jednej cenie, a tak będe drugi raz płacicł za tą samą usługę, albo będe zmieniał sam :(

i jak poszło. Moze załączę jakieś fotki i opis co i jak po kolei.

wszelkie wskazówki będą mile widziane

P.S. Czy przy demontażu termostu konieczna będzie wymiana płynu chłodniczego?

#3 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2009 - 23:47


P.S. Czy przy demontażu termostu konieczna będzie wymiana płynu chłodniczego?


Wymiana całego to raczej nie jest konieczna,choć co 3-5 lat powinno się go wymienić całkowicie. Płyn po prostu sie starzeje i traci właściwości.
Sądzę że na pewno będzie trzeba coś dolać. Jak w ASO mi zmieniali termostat to musieli 1l płynu zużyć.
Potem oczywiście odpowietrzenie jest konieczne.

#4 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 stycznia 2009 - 15:26

No i jestem po wmianie termostatu.
O ile na pierwszy rzut oka ten stary i ten nowy wyglądały i zachowywały sie jednakowo o tyle teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć: TO BYŁY DOBRZE WYDANE PIENIĄDZE.

Przedtem przy temp. -2stC dystans 50km na trasie jadać 100-120km/h moja oma osiągała temp ledwo powyżej pierwszej kreski czyli jakieś 72stC. Zasłonięcie chłodnicy oczywiscie pomagało, ale to tylko półśrodek no i trzeba pilnować zeby sienie przegrzał jak jakis korek się trafił.

Teraz po wymianie przy temp -11stC w 5-10 minut jazdy po mieście (ok 6km) i jest 75stC, kolejne 5-10 min i jest 85st !!.

Przyjemne ciepełko w aucie, szybko odparowujące ze szronu szyby, świadomość że silnik dogrzany to i mniej pali - no cóż same zalety.

Reasumując warto zainwestować w termostat.

Jeśli zaś chodzi o wymianę płynu to jeśli zbierzesz go do czystego pojemnika to nie ma powodu do wcześniejszej wymiany. Więcej o płynie chłodniczym i wymianie przeczytasz tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=16818

Powodzenia. R.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2009 - 19:43

Ja również wymieniłem i jestem MEEEEGGGGAA zadowolony:) 10-15min przy -1,5C silnik łapie temp. roboczą 92C i ani drgnie.

#6 OFFLINE   kober_

kober_
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 marca 2009 - 22:47

Czy ten BMW OEM termostat to ma taki numer:
11 51 2 354 056

czy taki:
11 51 2 247 269

Który pasuje?

#7 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 marca 2009 - 08:21

Witaj.

Ja montowalem taki: 1151 2 354 056. Pasuje i pracuje idealnie. W stosunku do fabrycznego rozni sie nieco elementem roboczym. Fabryczny mial malutka dziurke w grzybku zaworu, ktora pewnie miala za zadanie pomagac w odpowietrzaniu ukladu przy zamknietym termostacie. Nowy BMWoski dziurki nie posiadal, ale odpowietrzeanie i tak bylo bardzo proste.

Polecam wymiane! Silnik duzo szybciej lapie temperature i dzielnie trzyma okolice 90st. w trasie.

Termostaty maja to do siebie, ze z wiekiem obniza im sie temperatura otwarcia. "Na oko" wygladaja dobrze, bo zimne sa zamkniete. Zart polega na tym, ze zuzyty termostat otwiera sie znacznie wczesniej niz wymagane 88stopni i silnik chodzi niedogrzany. Mam doswiadczenie z Fiatow, gdzie fabryczny termostat wytrzymywal jakies 4-5 lat, a zamienniki potrafia dawac znac o sobie juz po dwoch sezonach.

Barted

#8 OFFLINE   Mac65

Mac65

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 16 czerwca 2009 - 19:58

kupiłem dzisiaj termostat 213-zeta w BMW zdzierają jak diabeł pałe :o

#9 OFFLINE   AndrzejGDYNIA

AndrzejGDYNIA
  • 15 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:13

kupiłem dzisiaj termostat 213-zeta w BMW zdzierają jak diabeł pałe :o


można kupić za 169:tank::tank::pokoj:

#10 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2009 - 22:00

można kupić za 169:tank::tank::pokoj:

Oryginał z BMW?? Jak tak to gdzie??

#11 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 13 stycznia 2010 - 16:30

http://www.allegro.p...ilnika_bmw.html Czy to jest odpowiedni termostat do mojej 2.5 dti ?

#12 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 16:47

nie

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2010 - 18:19

tak jest wymienione BMW 525d a to ten sam silnik M57D25

#14 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2010 - 18:52

http://www.allegro.p...ilnika_bmw.html Czy to jest odpowiedni termostat do mojej 2.5 dti ?



Nie - bo ten co podales jest do BMW serii 5 e60/61 szukaj do BMW serii 5 e39 z silnikiem 2.5d 163KM np. 2002 rok

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:10

Nie - bo ten co podales jest do BMW serii 5 e60/61 szukaj do BMW serii 5 e39 z silnikiem 2.5d 163KM np. 2002 rok

preciez mial napisane 525d czyli 525 z silnikiem 2,5 163 KM ja mam taki

#16 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:34

525d w E60 to nie jest ten sam silnik co w omedze (M57D25), to 3 litrówka (M57N) z okrojonym programem

#17 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2010 - 23:24

Bardzo prosimy o oryginalny nr. BMW

#18 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 stycznia 2010 - 09:51

11 51 2 354 056

#19 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 stycznia 2010 - 23:06

Dzięks !!!

#20 OFFLINE   kober_

kober_
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 lutego 2010 - 21:43

...a jaki numer ma ten drugi termostat? (ten mniejszy)