

Termostat do 2.5 DTI, czy pasuje z BMW?
#1
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 13:18
Zima nastala i Omega nagrzewa sie coraz wolniej. Winny pewnie zmeczony zyciem termostat. I teraz pytanie: czy termostat pasuje z BMW e39 (525d, 530d)?
Zamiennikow nie znalazlem, ale bez wiekszych problemow mozna dostac BMWowski oem. Pasuje? Przerabial ktos ten temat? Duzo roboty z wymiana?
Dzieki za wszelkie wskazowki!
Barted
#2
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 23:04

wszelkie wskazówki będą mile widzianei jak poszło. Moze załączę jakieś fotki i opis co i jak po kolei.
P.S. Czy przy demontażu termostu konieczna będzie wymiana płynu chłodniczego?
#3
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 23:47
P.S. Czy przy demontażu termostu konieczna będzie wymiana płynu chłodniczego?
Wymiana całego to raczej nie jest konieczna,choć co 3-5 lat powinno się go wymienić całkowicie. Płyn po prostu sie starzeje i traci właściwości.
Sądzę że na pewno będzie trzeba coś dolać. Jak w ASO mi zmieniali termostat to musieli 1l płynu zużyć.
Potem oczywiście odpowietrzenie jest konieczne.
#4
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 15:26
O ile na pierwszy rzut oka ten stary i ten nowy wyglądały i zachowywały sie jednakowo o tyle teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć: TO BYŁY DOBRZE WYDANE PIENIĄDZE.
Przedtem przy temp. -2stC dystans 50km na trasie jadać 100-120km/h moja oma osiągała temp ledwo powyżej pierwszej kreski czyli jakieś 72stC. Zasłonięcie chłodnicy oczywiscie pomagało, ale to tylko półśrodek no i trzeba pilnować zeby sienie przegrzał jak jakis korek się trafił.
Teraz po wymianie przy temp -11stC w 5-10 minut jazdy po mieście (ok 6km) i jest 75stC, kolejne 5-10 min i jest 85st

Przyjemne ciepełko w aucie, szybko odparowujące ze szronu szyby, świadomość że silnik dogrzany to i mniej pali - no cóż same zalety.
Reasumując warto zainwestować w termostat.
Jeśli zaś chodzi o wymianę płynu to jeśli zbierzesz go do czystego pojemnika to nie ma powodu do wcześniejszej wymiany. Więcej o płynie chłodniczym i wymianie przeczytasz tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=16818
Powodzenia. R.

Sasik
#5
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2009 - 19:43
#6
OFFLINE
Napisany 04 marca 2009 - 22:47
11 51 2 354 056
czy taki:
11 51 2 247 269
Który pasuje?
#7
OFFLINE
Napisany 05 marca 2009 - 08:21
Ja montowalem taki: 1151 2 354 056. Pasuje i pracuje idealnie. W stosunku do fabrycznego rozni sie nieco elementem roboczym. Fabryczny mial malutka dziurke w grzybku zaworu, ktora pewnie miala za zadanie pomagac w odpowietrzaniu ukladu przy zamknietym termostacie. Nowy BMWoski dziurki nie posiadal, ale odpowietrzeanie i tak bylo bardzo proste.
Polecam wymiane! Silnik duzo szybciej lapie temperature i dzielnie trzyma okolice 90st. w trasie.
Termostaty maja to do siebie, ze z wiekiem obniza im sie temperatura otwarcia. "Na oko" wygladaja dobrze, bo zimne sa zamkniete. Zart polega na tym, ze zuzyty termostat otwiera sie znacznie wczesniej niz wymagane 88stopni i silnik chodzi niedogrzany. Mam doswiadczenie z Fiatow, gdzie fabryczny termostat wytrzymywal jakies 4-5 lat, a zamienniki potrafia dawac znac o sobie juz po dwoch sezonach.
Barted
#8
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 19:58

#9
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 20:13
kupiłem dzisiaj termostat 213-zeta w BMW zdzierają jak diabeł pałe
można kupić za 169:tank::tank::pokoj:
#10
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 22:00
Oryginał z BMW?? Jak tak to gdzie??można kupić za 169:tank::tank::pokoj:
#11
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 16:30
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 18:19
#14
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 18:52
http://www.allegro.p...ilnika_bmw.html Czy to jest odpowiedni termostat do mojej 2.5 dti ?
Nie - bo ten co podales jest do BMW serii 5 e60/61 szukaj do BMW serii 5 e39 z silnikiem 2.5d 163KM np. 2002 rok
#15
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:10
preciez mial napisane 525d czyli 525 z silnikiem 2,5 163 KM ja mam takiNie - bo ten co podales jest do BMW serii 5 e60/61 szukaj do BMW serii 5 e39 z silnikiem 2.5d 163KM np. 2002 rok
#16
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:34