Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Simering na wale od strony skrzyni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 27 grudnia 2008 - 19:23

Witam. Chciałem zapytać ile orientacyjnie czasu musiałbym poświęcić na jego wymianę i czy jest to jakaś większa filozofia. Bawić się samemu, czy może lepiej dać zarobić mechanikowi(jak tak to ile to może kosztować)? Cieknie olej na łączeniu silnika i skrzyni biegów.
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 grudnia 2008 - 19:41

Witam. Chciałem zapytać ile orientacyjnie czasu musiałbym poświęcić na jego wymianę i czy jest to jakaś większa filozofia. Bawić się samemu, czy może lepiej dać zarobić mechanikowi(jak tak to ile to może kosztować)? Cieknie olej na łączeniu silnika i skrzyni biegów.


Trzeba odkręcić wał, odkręcić podpory i zdjąć skrzynie biegów, sprzęgło, koło zamachowe. Nie baw się sam bo koszt to ok 200 zł a roboty trochę jest.

Cieknący olej z zimeringu na wale to normalna przypadłość naszych fur

#3 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 27 grudnia 2008 - 19:51

Trzeba odkręcić wał, odkręcić podpory i zdjąć skrzynie biegów, sprzęgło, koło zamachowe. Nie baw się sam bo koszt to ok 200 zł a roboty trochę jest.

Cieknący olej z zimeringu na wale to normalna przypadłość naszych fur

Dzięki. To co trzeba zdjąć to ja wiem, tylko czy dam radę to z powrotem poskładać. Dodam, że trochę pojęcia się ma:)
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 grudnia 2008 - 19:54

Dzięki. To co trzeba zdjąć to ja wiem, tylko czy dam radę to z powrotem poskładać. Dodam, że trochę pojęcia się ma:)

Jak rozbierzesz to na pewno poskładasz tylko jeśli lubisz się babrać to rób ja miałem lenia i oddałem do warsztatu i kosztowało mnie to dwie stówki

#5 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 27 grudnia 2008 - 20:00

Jak rozbierzesz to na pewno poskładasz tylko jeśli lubisz się babrać to rób ja miałem lenia i oddałem do warsztatu i kosztowało mnie to dwie stówki

Mnie za to gość powiedział 500. To za tyle to ja się mogę nawet 2 dni babrać
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#6 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 grudnia 2008 - 21:08

Mnie za to gość powiedział 500. To za tyle to ja się mogę nawet 2 dni babrać


No to zmienia postać rzeczy kup skrzynkę browara i faktycznie 500 zł na drodze nie leży.
życzę miłej i owocnej dłubaniny

#7 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 28 grudnia 2008 - 10:54

Witam. Nie ma kogoś na forum, kto sam wymieniał ten simering. Chodzi mi o to,czy nie potrzeba jakichś specjalistycznych kluczy. Z doświadczenia w grzebaniu się wiem, że czasami, przez jedną śrubę, z mojej wymiany mogą być nici, a dojdę do niej na koniec rozkręcania. Jeżeli ktoś może pomóc, to wielkie dzięki
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#8 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 21 maja 2009 - 15:13

ja oddaje swoją w poniedziałek na wymianę tego simeringa, pytanie takie mam czy od razu wymienić simering na skrzyni automat? czy jak nie leci z niego to dać sobie spokój? cena nie mała bo 150zł krzyczą za niego:\

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maja 2009 - 15:16

Witam. Nie ma kogoś na forum, kto sam wymieniał ten simering. Chodzi mi o to,czy nie potrzeba jakichś specjalistycznych kluczy. Z doświadczenia w grzebaniu się wiem, że czasami, przez jedną śrubę, z mojej wymiany mogą być nici, a dojdę do niej na koniec rozkręcania. Jeżeli ktoś może pomóc, to wielkie dzięki


ja wymienialem wczoraj.
zwalasz skrzynie, zwalasz kolo zamachowe, wydlubujesz stary, czyscisz wszystko, nowy smarujesz olejem i nabijasz delikatnie caly czas sprawdzajac szczelinomierzem czy sie nie zagiela warga od srodka. za siemering dalem 28 pln.




 


#10 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 maja 2009 - 16:51

ja wymienialem wczoraj.

Beast,ja jutro zwalam skrzynie(manuala).Napisz czy spodziewać się jakichś utrudnień czy coś....i na co ewentualnie zwrócić uwage

#11 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 maja 2009 - 15:47

i czy ruszać simering na skrzyni jak nie cieknie? bo on 150zł kosztuje aż.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2009 - 15:54

Beast,ja jutro zwalam skrzynie(manuala).Napisz czy spodziewać się jakichś utrudnień czy coś....i na co ewentualnie zwrócić uwage


nie wiem jak u ciebie w 2.0 ale w V6 katalizatory przeszkadzaly przy montazu musialem je odkrecic. sprzeglo i reszta zeszla ladnie bez problemu. Odpowietrzanie wysprzeglika tez nie sprawilo problemu.




 


#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2009 - 15:55

i czy ruszać simering na skrzyni jak nie cieknie? bo on 150zł kosztuje aż.



no jak cieknie to chyba warto. jak nie chcesz nowego to mam sprawna uzywke




 


#14 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 maja 2009 - 16:14

no nie cieknie raczej bo nie ubywa ze skrzyni nic oleju ale straszą mnie że może cieć i wymienić jak już skrzynia będzie zdjęta. Za używkę dzięki i tak by raczej nie doszła na poniedziałek.

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2009 - 16:17

no nie cieknie raczej bo nie ubywa ze skrzyni nic oleju ale straszą mnie że może cieć i wymienić jak już skrzynia będzie zdjęta. Za używkę dzięki i tak by raczej nie doszła na poniedziałek.


no to jak nie cieknie to olej i nic nie wymieniaj.




 


#16 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 26 maja 2009 - 21:10

no i wymieniałem jeden i drugi, ten od silnika przeciekał a od skrzyni się pocił. Plama już mniejsza pod samochodem, jest dalej bo leci z dekli, jak podniosę maskę to nie dymi jak kiedyś ale gdzieś dalej leci na sprężarkę klimy, na miskę olejową i na łączenie skrzyni\silnik i tamtędy kapię se...

#17 OFFLINE   gruby730

gruby730
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 27 maja 2009 - 09:18

Najwidoczniej kolego ten typ tak ma.
Ja jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem w swojej klusce uszczelniacz wału, uszczelniacz konwertera skrzyni i oczywiście panewkę szyjki konwertera, uszczelki misek olejowych i uszczelniacz wałka pozycjonera(wybieraka biegów) i co ???
Dalej cieknie ale tylko ze skrzyni na łączeniu :cry:

Na początek wymień uszczelki dekli bo jeśli cieknie na łączenie skrzyni z silnikiem to prawdopodobnie właśnie spod dekli i proponuję umyć silnik - łatwiej będzie Ci zlokalizować wycieki.

Pozdrawiam.

#18 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2009 - 09:30

kolega ma racje uszczelnij pokrywy tylko musisz założyć orginalne GM albo victor reinz bo zamienniki i tak beda ciekły. ten typ tak ma.pozdro;)

#19 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 czerwca 2009 - 07:09

pokrywy uszczelniałem 4 miesiące temu ale widocznie kiepsko, 2 dni temu znów się za to wziąłem i była powódź:) zastosowałem silikon REINZ, cała tubka poszła 70 ml, schło to cała noc i rano dokręciłem a uszczelkę zostawiłem starą, zobaczymy jak długo to wytrzyma. Także chwilowo oma nie zostawia śladów pod sobą:)

#20 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2010 - 20:24

Koledzy,
prawdopodobnie cieknie mi z tego simmeringu na wale korbowym. Zaczałem podpytywac mechaników ile to by kosztowało bo to ASB itd na to oni ze samo wyjęcie skrzyni to 700zł bo przy tym kupa roboty jest. Trochę wydaje mi się to dużo. Czy ASB trzeba faktycznie całą sciągać? Ile płaciliście w swoich v6 z ASB za tę usługę?
pozdro