

Simering na wale od strony skrzyni
#1
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 19:23
#2
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 19:41
Witam. Chciałem zapytać ile orientacyjnie czasu musiałbym poświęcić na jego wymianę i czy jest to jakaś większa filozofia. Bawić się samemu, czy może lepiej dać zarobić mechanikowi(jak tak to ile to może kosztować)? Cieknie olej na łączeniu silnika i skrzyni biegów.
Trzeba odkręcić wał, odkręcić podpory i zdjąć skrzynie biegów, sprzęgło, koło zamachowe. Nie baw się sam bo koszt to ok 200 zł a roboty trochę jest.
Cieknący olej z zimeringu na wale to normalna przypadłość naszych fur
#3
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 19:51
Dzięki. To co trzeba zdjąć to ja wiem, tylko czy dam radę to z powrotem poskładać. Dodam, że trochę pojęcia się ma:)Trzeba odkręcić wał, odkręcić podpory i zdjąć skrzynie biegów, sprzęgło, koło zamachowe. Nie baw się sam bo koszt to ok 200 zł a roboty trochę jest.
Cieknący olej z zimeringu na wale to normalna przypadłość naszych fur
#4
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 19:54
Jak rozbierzesz to na pewno poskładasz tylko jeśli lubisz się babrać to rób ja miałem lenia i oddałem do warsztatu i kosztowało mnie to dwie stówkiDzięki. To co trzeba zdjąć to ja wiem, tylko czy dam radę to z powrotem poskładać. Dodam, że trochę pojęcia się ma:)
#5
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 20:00
Mnie za to gość powiedział 500. To za tyle to ja się mogę nawet 2 dni babraćJak rozbierzesz to na pewno poskładasz tylko jeśli lubisz się babrać to rób ja miałem lenia i oddałem do warsztatu i kosztowało mnie to dwie stówki
#6
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 21:08
Mnie za to gość powiedział 500. To za tyle to ja się mogę nawet 2 dni babrać
No to zmienia postać rzeczy kup skrzynkę browara i faktycznie 500 zł na drodze nie leży.
życzę miłej i owocnej dłubaniny
#7
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2008 - 10:54
#8
OFFLINE
Napisany 21 maja 2009 - 15:13
#9
OFFLINE
Napisany 21 maja 2009 - 15:16
Witam. Nie ma kogoś na forum, kto sam wymieniał ten simering. Chodzi mi o to,czy nie potrzeba jakichś specjalistycznych kluczy. Z doświadczenia w grzebaniu się wiem, że czasami, przez jedną śrubę, z mojej wymiany mogą być nici, a dojdę do niej na koniec rozkręcania. Jeżeli ktoś może pomóc, to wielkie dzięki
ja wymienialem wczoraj.
zwalasz skrzynie, zwalasz kolo zamachowe, wydlubujesz stary, czyscisz wszystko, nowy smarujesz olejem i nabijasz delikatnie caly czas sprawdzajac szczelinomierzem czy sie nie zagiela warga od srodka. za siemering dalem 28 pln.
#10
OFFLINE
Napisany 21 maja 2009 - 16:51
Beast,ja jutro zwalam skrzynie(manuala).Napisz czy spodziewać się jakichś utrudnień czy coś....i na co ewentualnie zwrócić uwageja wymienialem wczoraj.
#11
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 15:47
#12
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 15:54
Beast,ja jutro zwalam skrzynie(manuala).Napisz czy spodziewać się jakichś utrudnień czy coś....i na co ewentualnie zwrócić uwage
nie wiem jak u ciebie w 2.0 ale w V6 katalizatory przeszkadzaly przy montazu musialem je odkrecic. sprzeglo i reszta zeszla ladnie bez problemu. Odpowietrzanie wysprzeglika tez nie sprawilo problemu.
#13
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 15:55
i czy ruszać simering na skrzyni jak nie cieknie? bo on 150zł kosztuje aż.
no jak cieknie to chyba warto. jak nie chcesz nowego to mam sprawna uzywke
#14
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 16:14
#15
OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 16:17
no nie cieknie raczej bo nie ubywa ze skrzyni nic oleju ale straszą mnie że może cieć i wymienić jak już skrzynia będzie zdjęta. Za używkę dzięki i tak by raczej nie doszła na poniedziałek.
no to jak nie cieknie to olej i nic nie wymieniaj.
#16
OFFLINE
Napisany 26 maja 2009 - 21:10
#17
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 09:18
Ja jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem w swojej klusce uszczelniacz wału, uszczelniacz konwertera skrzyni i oczywiście panewkę szyjki konwertera, uszczelki misek olejowych i uszczelniacz wałka pozycjonera(wybieraka biegów) i co ???
Dalej cieknie ale tylko ze skrzyni na łączeniu

Na początek wymień uszczelki dekli bo jeśli cieknie na łączenie skrzyni z silnikiem to prawdopodobnie właśnie spod dekli i proponuję umyć silnik - łatwiej będzie Ci zlokalizować wycieki.
Pozdrawiam.
#18
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 09:30
#19
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 07:09


#20
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 20:24
prawdopodobnie cieknie mi z tego simmeringu na wale korbowym. Zaczałem podpytywac mechaników ile to by kosztowało bo to ASB itd na to oni ze samo wyjęcie skrzyni to 700zł bo przy tym kupa roboty jest. Trochę wydaje mi się to dużo. Czy ASB trzeba faktycznie całą sciągać? Ile płaciliście w swoich v6 z ASB za tę usługę?
pozdro