Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 i 2.2 dtl różnice?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   achi3

achi3
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-06-2008
  • Skąd: sycewice

Napisany 24 grudnia 2008 - 11:45

Witam wszystkich serdecznie.
Panowie czy to prawda ze 2.0 a 2.2 dtl różni sie od siebie tlko pompą wtryskowa, komputerem i turbo? I jak bym te urzadzenia zamontował do swojej 2 litrówki 100KM to by sie zrobiło 120 KM? czy fabrycznie blok silnika jest inny? pozdrawiam.
czarny

#2 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 24 grudnia 2008 - 12:38

Przede wszystkim to pojemnością skokowa sie różnią:)

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2008 - 13:04

Po pierwsze tym, ze 2.2 DTL nie istnieje, pomerdało Ci sie z DTI. Turbo w jednym jest na 3 sruby, w drugim na 4 - nie pamietam ktore w ktorym, w kazdym badz razie inne mocowanie do ukladu wydechowego, wiec i on sie bedzie troche roznil. Pompa to VP44 w obu silnikach, ale nie wiem czy mozna zamiennie je stosowac, bo one ogolnie popieprzone z tymi numerami sa :)

Jak chcesz 120KM to kilkukrotnie bedzie tanszy chiptuning.

#4 OFFLINE   achi3

achi3
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-06-2008
  • Skąd: sycewice

Napisany 26 grudnia 2008 - 13:19

panowie szanowni.
Takie pierdoły ze sie różnia pojemnoscią to ja wiem! tylko w jaki sposóbm jest to uzyskane skoro blok silnika jest taki sam, tłoki są takie same, głowica i zawory takie same wiec sie pytam Jeszcze raz Czy ktos rozebrał taki silnik i mi powie gdzie jest te dodatkowe 200 cm/3 bo ja sie nie moge ich doszukac.Róznica w mocowaniu turba do kolektora wydechowego jest oczywista.Ale kolektory wydechowe sa mocowane do głowicy w ten sam sposób.Reasumując czy ktos rozebrał wał korbowy z tłokami i moze mi powiedziec ze róznica moze być na wykorbieniu wału korbowego i długosci korbowodów.Bo innych róznic jak te co opisałem to nie ma.A czytałem gdzies na forum ze silniki sa te same i nie ma tu zadnego DTI jak kolega pisze tylko DTH różnice dth a dti niech sam doczyta.Co do chip tuningu to w 2.0 dtl nie polecam ze ze wzgłedu na moduł sterowania popmpą wtryskową bardzo czesto przepala sie jakiś terystor sterujący zaworkiem dawkującym paliwo. Ze wzgledu na czas otwarcia - jest dłuższy. Tak mi powiedział gosc co sie tym zajmuje.Pozdrawiam
czarny

#5 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudnia 2008 - 16:06

A czytałem gdzies na forum ze silniki sa te same i nie ma tu zadnego DTI jak kolega pisze tylko DTH różnice dth a dti niech sam doczyta.


Kłamstwo. Mylisz oznaczenie silnika z kodem modelu silnika.


I teraz niespodzianka - głowice w 2.0 DTI i 2.2 DTI są identyczne. Bloki silnika też lecz 2.2 ma " obniżony " wał korbowy, jest też inaczej wyprofilowany stąd ma większą pojemność skokową... Średnica tłoka jest w obu silnikach ta sama.

Źródło VKP

#6 OFFLINE   pawel om2.0

pawel om2.0
  • 172 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Wie(L)kie Księstwo Warszawskie

Napisany 16 lutego 2009 - 08:02

a ja mam takie pytanie czy te silniki 2.0 DTL dobrze sie sprawuja w polaczeniu z cizka buda omegia,jak sobie radza i jak jest z ich awaryjnoscia i eksploatacja?bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi gdyz nosze sie z zamiarem kupna takiego autka!

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2009 - 17:30

2.0 DTL to wogóle by nie jechało, gdyby było .... bo ma 82KM ;). W omedze było 2.0dth o mocy 101KM. Paweł, widziałeś moją na spotach...

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 lutego 2009 - 18:23

a ja mam takie pytanie czy te silniki 2.0 DTL dobrze sie sprawuja w polaczeniu z cizka buda omegia,jak sobie radza


1. DTI 101KM, a nie DTL 82KM
2. obiektywnie ~16s do 100km/h - sam sobie odpowiedz, czy Ci tyle pasuje, czy nie

#9 OFFLINE   pawel om2.0

pawel om2.0
  • 172 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Wie(L)kie Księstwo Warszawskie

Napisany 17 lutego 2009 - 10:47

2.0 DTL to wogóle by nie jechało, gdyby było .... bo ma 82KM ;). W omedze było 2.0dth o mocy 101KM. Paweł, widziałeś moją na spotach...


no nie znam sie wogole na dieslach bo nie mialem nigdy stycznosc a czy widzialem,pewnie tak ale juz nie pamietam :(.w innym temacie pisalem ze szukam czegos bo swoja rozbilem i tak myslalem o dieslu bo kolega ma wlasnie takiego do sprzedania z konca 98 roku i tak sie zastanawiam czy warto.a jak z eksploatacja tego,ile to pali i czy jest cos co czesto tam siada?
P.S.na co zwrocic uwage przy ogladaniu diesla?

#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2009 - 18:16

Użyj wyszukiwarki, było opisywane sporo razy. Albo po prostu dział DIESEL i zobacz jakie problemy się najczęściej powtarzają.

#11 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 18 lutego 2009 - 08:40

no nie znam sie wogole na dieslach bo nie mialem nigdy stycznosc a czy widzialem,pewnie tak ale juz nie pamietam :(.w innym temacie pisalem ze szukam czegos bo swoja rozbilem i tak myslalem o dieslu bo kolega ma wlasnie takiego do sprzedania z konca 98 roku i tak sie zastanawiam czy warto.a jak z eksploatacja tego,ile to pali i czy jest cos co czesto tam siada?
P.S.na co zwrocic uwage przy ogladaniu diesla?


Genaralnie jednostka napędowa 2.2 jest jedną z lepszych. Silnik jak każdy ma swoje zalety i wady, ale generalnie nie należy do specjalnie awaryjnych. Każda część skutkiem długiej pracy ma prawo się zużyć. Niemniej silnik 2.2 DTi jest w miarę dynamiczny i pozwalający na dobra jazdę. Nie ma problemów z przyśpieszaniem, czy też wyprzedaniem innych pojazdów. Zużycie paliwa w cyklu miejskim około 7,5 - 8,5 l (w zależności od temperatury otoczenia), poza miastem od 6 do 7 l w zależności od prędkości z jaka jedziemy. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#12 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 lutego 2009 - 13:36

Zużycie paliwa w cyklu miejskim około 7,5 - 8,5 l (w zależności od temperatury otoczenia)


To jakieś kurduplowate to miasto musi być i bez godzin szczytu. U mnie bezproblemowo da się dojść do >10l/100km w mieście i wcale nie jest to jazda GAZ/HAMULEC do odcięcia. A na trasie i <6l zejdę, więc odpada kwestia, że coś z silnikiem nie tak i kierowca do ****;)

#13 OFFLINE   waldipalec

waldipalec
  • 22 postów
  • Dołączył: 21-11-2008
  • Skąd: ostrowy

Napisany 17 marca 2009 - 12:18

Witam,nie bede zakladal nowego temtu skorzystam z tego i zapytamprzeczytalem kilka tematow o silniku 2,5 i 2,2i zuwazylem ze kazdy chwali ten ktorym jezdzi a ciekawe jak jest w rzeczywistosci,ktory jest mniej awaryjny,wiadomo wszystko zalezy od eksploatacji,ale napewno jeden z nich jest lepszy ,tylko ktory?pozd,AHA CHODZI O SILNIK DTI

#14 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 marca 2009 - 12:30

Mocniejszy = lepszy :D

#15 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 17 marca 2009 - 12:32

Mocniejszy = lepszy :D


swiete slowa :)

#16 OFFLINE   maxxx123

maxxx123
  • 1 postów
  • Dołączył: 04-04-2015

Napisany 04 kwietnia 2015 - 01:34

I teraz niespodzianka - głowice w 2.0 DTI i 2.2 DTI są identyczne. Bloki silnika też lecz 2.2 ma " obniżony " wał korbowy, jest też inaczej wyprofilowany stąd ma większą pojemność skokową... Średnica tłoka jest w obu silnikach ta sama.


Źródło VKP


Witam, czyli rozumiem ze posiadajac 2.2 DTI o silniku Y22DTH moge do niego zamiennie (wymieniam glowice) wrzucić głowice z Y20DTH ??