

2.0 i 2.2 dtl różnice?
#1
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2008 - 11:45
Panowie czy to prawda ze 2.0 a 2.2 dtl różni sie od siebie tlko pompą wtryskowa, komputerem i turbo? I jak bym te urzadzenia zamontował do swojej 2 litrówki 100KM to by sie zrobiło 120 KM? czy fabrycznie blok silnika jest inny? pozdrawiam.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2008 - 13:04

Jak chcesz 120KM to kilkukrotnie bedzie tanszy chiptuning.
#4
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2008 - 13:19
Takie pierdoły ze sie różnia pojemnoscią to ja wiem! tylko w jaki sposóbm jest to uzyskane skoro blok silnika jest taki sam, tłoki są takie same, głowica i zawory takie same wiec sie pytam Jeszcze raz Czy ktos rozebrał taki silnik i mi powie gdzie jest te dodatkowe 200 cm/3 bo ja sie nie moge ich doszukac.Róznica w mocowaniu turba do kolektora wydechowego jest oczywista.Ale kolektory wydechowe sa mocowane do głowicy w ten sam sposób.Reasumując czy ktos rozebrał wał korbowy z tłokami i moze mi powiedziec ze róznica moze być na wykorbieniu wału korbowego i długosci korbowodów.Bo innych róznic jak te co opisałem to nie ma.A czytałem gdzies na forum ze silniki sa te same i nie ma tu zadnego DTI jak kolega pisze tylko DTH różnice dth a dti niech sam doczyta.Co do chip tuningu to w 2.0 dtl nie polecam ze ze wzgłedu na moduł sterowania popmpą wtryskową bardzo czesto przepala sie jakiś terystor sterujący zaworkiem dawkującym paliwo. Ze wzgledu na czas otwarcia - jest dłuższy. Tak mi powiedział gosc co sie tym zajmuje.Pozdrawiam
#5
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2008 - 16:06
A czytałem gdzies na forum ze silniki sa te same i nie ma tu zadnego DTI jak kolega pisze tylko DTH różnice dth a dti niech sam doczyta.
Kłamstwo. Mylisz oznaczenie silnika z kodem modelu silnika.
Źródło VKPI teraz niespodzianka - głowice w 2.0 DTI i 2.2 DTI są identyczne. Bloki silnika też lecz 2.2 ma " obniżony " wał korbowy, jest też inaczej wyprofilowany stąd ma większą pojemność skokową... Średnica tłoka jest w obu silnikach ta sama.
#6
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 08:02
#7
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 17:30

#8
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 18:23
a ja mam takie pytanie czy te silniki 2.0 DTL dobrze sie sprawuja w polaczeniu z cizka buda omegia,jak sobie radza
1. DTI 101KM, a nie DTL 82KM
2. obiektywnie ~16s do 100km/h - sam sobie odpowiedz, czy Ci tyle pasuje, czy nie
#9
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 10:47
2.0 DTL to wogóle by nie jechało, gdyby było .... bo ma 82KM
. W omedze było 2.0dth o mocy 101KM. Paweł, widziałeś moją na spotach...
no nie znam sie wogole na dieslach bo nie mialem nigdy stycznosc a czy widzialem,pewnie tak ale juz nie pamietam

P.S.na co zwrocic uwage przy ogladaniu diesla?
#10
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 18:16
#11
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2009 - 08:40
no nie znam sie wogole na dieslach bo nie mialem nigdy stycznosc a czy widzialem,pewnie tak ale juz nie pamietam
.w innym temacie pisalem ze szukam czegos bo swoja rozbilem i tak myslalem o dieslu bo kolega ma wlasnie takiego do sprzedania z konca 98 roku i tak sie zastanawiam czy warto.a jak z eksploatacja tego,ile to pali i czy jest cos co czesto tam siada?
P.S.na co zwrocic uwage przy ogladaniu diesla?
Genaralnie jednostka napędowa 2.2 jest jedną z lepszych. Silnik jak każdy ma swoje zalety i wady, ale generalnie nie należy do specjalnie awaryjnych. Każda część skutkiem długiej pracy ma prawo się zużyć. Niemniej silnik 2.2 DTi jest w miarę dynamiczny i pozwalający na dobra jazdę. Nie ma problemów z przyśpieszaniem, czy też wyprzedaniem innych pojazdów. Zużycie paliwa w cyklu miejskim około 7,5 - 8,5 l (w zależności od temperatury otoczenia), poza miastem od 6 do 7 l w zależności od prędkości z jaka jedziemy. Pozdrawiam;)
#12
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2009 - 13:36
Zużycie paliwa w cyklu miejskim około 7,5 - 8,5 l (w zależności od temperatury otoczenia)
To jakieś kurduplowate to miasto musi być i bez godzin szczytu. U mnie bezproblemowo da się dojść do >10l/100km w mieście i wcale nie jest to jazda GAZ/HAMULEC do odcięcia. A na trasie i <6l zejdę, więc odpada kwestia, że coś z silnikiem nie tak i kierowca do ****

#13
OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 12:18
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2015 - 01:34
I teraz niespodzianka - głowice w 2.0 DTI i 2.2 DTI są identyczne. Bloki silnika też lecz 2.2 ma " obniżony " wał korbowy, jest też inaczej wyprofilowany stąd ma większą pojemność skokową... Średnica tłoka jest w obu silnikach ta sama.
Źródło VKP
Witam, czyli rozumiem ze posiadajac 2.2 DTI o silniku Y22DTH moge do niego zamiennie (wymieniam glowice) wrzucić głowice z Y20DTH ??