Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd w Omega B 2.0 16V 136KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 grudnia 2008 - 22:37

Witam i o rozrząd pytam. Mam sprawę, od której głupieje z dnia na dzień. Postanowiłem założyć temat dotyczący paska rozrządu w Omega B 2.0 16V 136KM. A mianowicie o:

Czy po pęknięciu paska rozrządu silnik 16V w układzie DOHC ulega awarii, czy też jest silnikiem bezkolizyjnym, czyli takim że nic się nie dzieje po pęknięciu paska?

Proszę raz na zawsze o wytłumaczenie mi tego, czy jest się o co bać przy pęknięciu paska, i jakie moga być ewentualne skutki owego pęknięcia.
Bardzo Bardzo Bardzo proszę o wyjaśnienie.

Wesołych Świąt od Toruńskiego Dj's Teamu:)

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 grudnia 2008 - 22:55

Rozrzad w tym silniku jest kolizyjny i po zerwaniu paska nastepuje uszkodzenie silnika,bezkolizyjny jest 8 zaworowy

#3 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 grudnia 2008 - 23:27

Pęknięcie paska w tym silniku robi duże spustoszenie głównie w głowicy.
Z 16 zaworów zostają tylko 2 dobre.
Do tego trzeba dołożyć kilka prowadnic zaworów.
Ogólnie spory wydatek.

Dobra rada jak kupiłeś auto to dla świętego spokoju wymień pasek i na 60tyś.km zapomnij o nim.

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2008 - 08:23

nie raz było tłumaczone na forum trzeba tylko chcieć to znaleźć



lenistwo to wróg najgorszy

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2008 - 11:16

tak z zasady trzeba przyjac ze kazdy silnik 16- zaworowy jest silnikiem kolizyjnym.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2008 - 16:02

Tak, 16V jest kolizyjny, ale wszystko zależy od tego jak pękł pasek. Jeśli przy kilku tysiącach obrotów to raczej głowica jest uszkodzona (jesli nie tłoki).
Jeżeli jednak przy ruszaniu i silnik natychmiast zgasł to jest zawsze szansa, że nic się nie stało.
Widziałem taką 2.0 16V w której wystarczyło wstawić nowy rozrząd.
Musisz sprawdzić jak to wygląda. Najprościej jest założyć drugi rozrząd - np taki który ktoś zdjął ze swojego silnika przy wymianie. Wtedy sprawdzisz ciśnienie sprężania. Jeżeli będzie w normie to kupuj nowy rozrząd i zakładaj. Jeśli nie to naprawa.
Ostatecznością jest zdjęcie głowicy, ale wg mnie jest to sensowne tylko po stwierdzeniu uszkodzeń.

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2008 - 16:43

Rozrzad w tym silniku jest kolizyjny i po zerwaniu paska nastepuje uszkodzenie silnika,bezkolizyjny jest 8 zaworowy

Ten w Omie B, 2.0 8V też nie jest bezkolizyjny ze względu na zmiany konstrukcyjne silnika, zmieniono komorę spalania, czy coś i tutaj też jak spadnie pasek, to nie jest kolorowo.

#8 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 grudnia 2008 - 21:33

c20ne i x20se są bezkolizyjne.W omie A strzelił pasek kumplowi i nic się nie stało