

2.5TD słaba kompresja na dwóch cyl. prosze o rady:)
#1
OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2008 - 12:12
Między czasie na mysl przyszły mi wypalone zawory, ale czy to się zdarza w tych silnikach? W kazdym razie glowice musze zrzucic w weekend:censored:
#2
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 04:10
Używaj opcji "Edytuj".
#3
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 09:05
#4
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 17:34
Dzisiaj będe dłużej rozmawiał z pompiarzem przy okazji odbioru auta to bede wiedział ktore to cylindry. Nie stwiedziłem ubytków płynu, a może inaczej stwiedzilem, tylko leci mi delikatnie z zaworu ogrzewania i ilośc, i tempo ubywania wskazywało zawsze na zaworek.
Wymagasz od nas posiadania szklanej kuli ? rozbierz i bedziesz wiedzial. i nie pisz dubli.

#5
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 17:41
duzo bardzie prawdopodobne jest, ze to głowica, a nie pierścienie. Głównym objawem pierścieni będzie spalanie oleju, a nei trudny rozruch.
Poza tym zupelnie nie rozumiem dlaczego piszesz, ze jesli wyjdzie, ze to głowica to - wymiana.
Kupisz nowa?! Jak tak, to gratulacje bardzo zasobnego portfela

Głowice sie regeneruje. Najprawdopodobniej bedzie coś z zaworami. Moze ktorys bedzie do wymiany, moze trzeba będzie zrobić gniazda zaworowe. Planowanie głowicy. To tyle. Koszt zwykle 400-600zł plus wszystko co związane z wyjęciem i założeniem głowicy.
Jesli wykluczamy samą uszczelke .. to pozostaje Ci to co powyżej. Dołu to Ty lepiej nie ruszaj, chyba... za palił Ci olej .. ale to nadal moze być głowica (gumki na zaworach)...
A tak w ogole to witam kolege z leszna.
#6
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2008 - 15:19
Też mi to na dół nie pasuje (między innymi to zasugerował pompiarz co nie wydało mi się zbyt mozliwe, chyba, ze coś z tłokami by się porobiło, tak jak to ma miejsce w meczonych fordach 1.8TD;)) ponieważ oleju nie żarło.
Wymiana głowicy- tak napisałem, ponieważ z tego co wiem, nie wszystkie pęknięcia da się zregenerować, jednak mam nadzieje, ze to ostateczność, świetnie by było gdyby to tylko zawory się wypaliły lub uszczelka pod głowicą pękła, jednak to chyba bardzo bardzo optymistyczna wersja w tym silniku... Pożyjemy, zobaczymy.
P.S. Pozdrawiam Rydzynę


Ciśnienia w cylindrach wyglądają następująco: 1.cyl: 33; 2cyl: 26; 3cyl: 20; 4cyl: 25; 5 i 6cyl: po 10... Co na to powiecie? I ile wogóle powinno być?
#7
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2008 - 12:29
A próbę olejową miałeś robioną jeśli nie to chu.. wie o co chodzi niech zrobią tą próbę i się wyjaśni.
Koszt pierścieni na jeden tłok w granicach 50 zł x 6
uszczelka pod głowic ok 200 zł
zawory ok 20 zł szt x 12
koszt planowania, frezowania i docierania ok 500 zł
cały remont ok 1500 zł plus minus jakieś pierdoły 500 zł TDS nie jest tani w utrzymaniu. Ja coś wiem na ten temat bo włorzylem w ten silnik kupę kasy, nerwów i pracy a i tak nie chodził jak trzeba.
Co do remontu już gdzieś to opisywałem i podawałem ceny
http://forum.omegakl...
#8
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 13:36
Mam pytanie jaka powinna być kompresja na cylindrach w 2.5 td.
Oddałem auto do pompiarza na regulacje wtrysków i powiedział,że mam słabe ciśnienie na cylindrach na wszystkich około 24 na jednym tylko 26 jest a podobno powinno być 28 minimum. Czy to prawda?
Z góry dziękuje za odpowiedz
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 18:33
Adi stopień spreżania i ciśnienie sprężania to dwie rózne wartości, stopień jest wartością bez jednostkową i w dodatku konstrukcyjnąstopień sprężania powinien wynosić 22,5
#12
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 13:14
#13
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 19:57
moja VB z silnikiem x17DT miała 16 bar i przy -10 stopniach paliła od strzała, myśle że nowy 2,5 TD niema nowy ponad 30 bar.diesla, żeby ladnie palił zimą to 36 atmosfer
#14
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 10:52