Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5TD słaba kompresja na dwóch cyl. prosze o rady:)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 16 grudnia 2008 - 12:12

Witam. Dzisiaj odebralem auto od popmiarza (regulacja wtrysków, sprawdzenie pompy) i ze strony zasilania wszystko ok, tylko wyszło, że, na dwóch cylindrach spręzanie jest kiepskie (12-12,5) i stąd problemy z odpalaniem:mad: Ja obstawiam pierścienie lub głowicę- mam rację? Jeśli to jak kształtują się ceny czesci (pierścieni, uszczelki itd) i robocizna, orientujecie się? I czy wogole wymiana pierścieni pomoże? Jeśli to glowica to sprawa prosta- wymiana, więc o to nie pytam.

Między czasie na mysl przyszły mi wypalone zawory, ale czy to się zdarza w tych silnikach? W kazdym razie glowice musze zrzucic w weekend:censored:

#2 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2008 - 04:10

Jeśli są to sąsiednie cylindry to stawiałbym na głowicę. Płynu nie bierze?

Używaj opcji "Edytuj".

#3 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 17 grudnia 2008 - 09:05

Dzisiaj będe dłużej rozmawiał z pompiarzem przy okazji odbioru auta to bede wiedział ktore to cylindry. Nie stwiedziłem ubytków płynu, a może inaczej stwiedzilem, tylko leci mi delikatnie z zaworu ogrzewania i ilośc, i tempo ubywania wskazywało zawsze na zaworek.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2008 - 17:34

Dzisiaj będe dłużej rozmawiał z pompiarzem przy okazji odbioru auta to bede wiedział ktore to cylindry. Nie stwiedziłem ubytków płynu, a może inaczej stwiedzilem, tylko leci mi delikatnie z zaworu ogrzewania i ilośc, i tempo ubywania wskazywało zawsze na zaworek.


Wymagasz od nas posiadania szklanej kuli ? rozbierz i bedziesz wiedzial. i nie pisz dubli.:mad:




 


#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2008 - 17:41

Szklanej kuli co prawda nie mamy ale:
duzo bardzie prawdopodobne jest, ze to głowica, a nie pierścienie. Głównym objawem pierścieni będzie spalanie oleju, a nei trudny rozruch.

Poza tym zupelnie nie rozumiem dlaczego piszesz, ze jesli wyjdzie, ze to głowica to - wymiana.
Kupisz nowa?! Jak tak, to gratulacje bardzo zasobnego portfela :D

Głowice sie regeneruje. Najprawdopodobniej bedzie coś z zaworami. Moze ktorys bedzie do wymiany, moze trzeba będzie zrobić gniazda zaworowe. Planowanie głowicy. To tyle. Koszt zwykle 400-600zł plus wszystko co związane z wyjęciem i założeniem głowicy.

Jesli wykluczamy samą uszczelke .. to pozostaje Ci to co powyżej. Dołu to Ty lepiej nie ruszaj, chyba... za palił Ci olej .. ale to nadal moze być głowica (gumki na zaworach)...

A tak w ogole to witam kolege z leszna.

#6 OFFLINE   michuleszno

michuleszno
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 18 grudnia 2008 - 15:19

Równiez szklanej kuli nie mam, gybym miał to bym tu żadnych pytań nie stawiał a forum od tego jest i chcę się zorientować czy moje przypuszczenia ktoś potwierdzi.
Też mi to na dół nie pasuje (między innymi to zasugerował pompiarz co nie wydało mi się zbyt mozliwe, chyba, ze coś z tłokami by się porobiło, tak jak to ma miejsce w meczonych fordach 1.8TD;)) ponieważ oleju nie żarło.
Wymiana głowicy- tak napisałem, ponieważ z tego co wiem, nie wszystkie pęknięcia da się zregenerować, jednak mam nadzieje, ze to ostateczność, świetnie by było gdyby to tylko zawory się wypaliły lub uszczelka pod głowicą pękła, jednak to chyba bardzo bardzo optymistyczna wersja w tym silniku... Pożyjemy, zobaczymy.

P.S. Pozdrawiam Rydzynę;) bo z tamtąd pochodzą fotki Twojego auta, prawda?;)

Ciśnienia w cylindrach wyglądają następująco: 1.cyl: 33; 2cyl: 26; 3cyl: 20; 4cyl: 25; 5 i 6cyl: po 10... Co na to powiecie? I ile wogóle powinno być?

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 grudnia 2008 - 12:29

A próbę olejową miałeś robioną jeśli nie to chu.. wie o co chodzi niech zrobią tą próbę i się wyjaśni.

Koszt pierścieni na jeden tłok w granicach 50 zł x 6
uszczelka pod głowic ok 200 zł
zawory ok 20 zł szt x 12
koszt planowania, frezowania i docierania ok 500 zł
cały remont ok 1500 zł plus minus jakieś pierdoły 500 zł TDS nie jest tani w utrzymaniu. Ja coś wiem na ten temat bo włorzylem w ten silnik kupę kasy, nerwów i pracy a i tak nie chodził jak trzeba.

Co do remontu już gdzieś to opisywałem i podawałem ceny
http://forum.omegakl...

#8 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 07 grudnia 2009 - 13:36

Witam
Mam pytanie jaka powinna być kompresja na cylindrach w 2.5 td.
Oddałem auto do pompiarza na regulacje wtrysków i powiedział,że mam słabe ciśnienie na cylindrach na wszystkich około 24 na jednym tylko 26 jest a podobno powinno być 28 minimum. Czy to prawda?

Z góry dziękuje za odpowiedz

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 18:13

według autodaty minimum 20 bar.

#10 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2009 - 15:55

stopień sprężania powinien wynosić 22,5

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2009 - 18:33

stopień sprężania powinien wynosić 22,5

Adi stopień spreżania i ciśnienie sprężania to dwie rózne wartości, stopień jest wartością bez jednostkową i w dodatku konstrukcyjną

#12 OFFLINE   tdbezs

tdbezs
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 13:14

według mnie wartość ciśnienia sprężania dla silnika diesla, żeby ladnie palił zimą to 36 atmosfer. Prostą sprawa jest, że im mniej tym gorzej autko będzie paliło. A tak niskie ciśnienie jak 10 atmosfer nie wróży nic poza tym jak wrzucenie nowych pierścieni. Pozdrawiam forumowiczów

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2009 - 19:57

diesla, żeby ladnie palił zimą to 36 atmosfer

moja VB z silnikiem x17DT miała 16 bar i przy -10 stopniach paliła od strzała, myśle że nowy 2,5 TD niema nowy ponad 30 bar.

#14 OFFLINE   tdbezs

tdbezs
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-12-2009

Napisany 27 kwietnia 2010 - 10:52

przy 16 atmosferach silnik diesla z komorą wstępną czy wirową będzie miał ciężko palić przy temperaturze 0. Przy mrozie rzędu -10 to już kaplica, co innego bezpośredni wtrysk. Ciśnienie rzędu 36atmosfer miały nowe silniki vw (1.6 diesel, 1.9) i ich modyfikacje, także wydaje mi się ze nowy tds tez powinien mieć około 30-30 kilku atmosfer. Wiadomo, ciśnienie sprężania to co innego niż kompresja. Mój tds poprzedni miał po okolo 220tysiącach po 22atmosfery i na jednym tylko 21, więc coś tam ucieklo przez taki przebieg...pozdrawiam