Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda do Omega 2.5 V6 - różne rodzaje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mariuszek

Mariuszek
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-12-2008

Napisany 14 grudnia 2008 - 22:57

Witam wszystkich
Proszę o pomoc forumowiczów.
Moj tata posiada Omegę B 2.5 V6 z 1994r. + gaz sekwencja z fazą lotną. Ostatnio ma probelm - samochód po odpaleniu dziwnie się zachowuje, pływają obroty, trzeba go mocno "przegazować", wkręcić na wysokie obroty żeby silnik zaczął normalnie pracować i można było jechać. Mechanik zbadal auto i stwierdził, że do wymiany jest czujnik położenia wału korbowego i lewa sonda lambda. Czujnik położenia wału mam używany a teraz szukam sondy lambda. Po użyciu funkcji Szukaj wiem, że do tego modelu jest sonda 1-voltowa 3-żyłowa.
Z katalogu NGK wynika że do tej Omegi pasuje model OZA446-E40 o długości 422mm.
Na allegro znalazłem następujące rodzaje sond:
1. firmy BEGAR Francja dł.1220mm za 73zł - link - Sprzedający twierdzi, że do tej Omegi będzie sonda o innej rezystancji i przewodzie innej długości, i ma ją za 115zł.
2. Uniwersalna NTK NGK 3-przewodowa za 88zł - link
3. Uniwersalna NGK NTK 3-przewodowa OZA624-E3 za 138,50zł - link
4. Uniwersalna Bosch 0 258 986 502 za 160zł - link

Z tych 4 sond tylko te firmy BEGAR są od razu z końcówką a te wszystkie uniwersalne trzeba samemu podłączyć, a z tego co czytałem to lutowanie odpada ze wzgledu na temperaturę. Odnośnie tej pierwszej sondy za 115zł, jeżeli sondy uniwersalne pasują do tak szerokiej gamy samochodów, to czy możliwe że do tej konkretnej Omegi ma być sonda o innej rezystancji? Dodam, że ta sonda z pkt.1 za 73zł pasuje np. do Vectry z tym samym silnikiem
I teraz moje pytanie którą z tych sond byście wybrali i w jaki sposob łączy się te uniwersalne.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mariusz

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2008 - 19:31

kolego w Twoim silniku jest typowa 1V sonda ktora mozna nazwac uniwerslana bo podchodzi do setek aut roznych producentow (czarny sygnal, masa z obudowy , biale grzalka)
Ngk za 138 - ok
bosch - ok
ta pierwsza odpusc sobie
ta tansza ngk nie ma numeru producenta wiec nie wiadomo co gosc sprzedaje

Kto Ci powiedzial ze nie mozna lutowac kabli sond?? Grzalka w reke , cyna z kalafonia i do dziela. Czasem bosch lub fae daje zestaw szybo zlaczek i nie trzeba lutowac. Juz w ten sposob olaczylem kilkanascie sond i nic tam sie nie dzieje
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   Mariuszek

Mariuszek
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-12-2008

Napisany 30 grudnia 2008 - 12:50

Kupiłem w końcu tego Boscha za 160 zł - uniwersalna ze specjalnym złączem. Przed wymianą sprawdziłem miernikiem i rzeczywiście odczyt z sondy lambda oscylował między 0,45V a 0,5V, a na drugiej było normalnie (0,1 V - 0,9V). Musiałem użyć sporej przedłużki żeby odkręcić, ale poszło, chociaż trochę gwint się sfatygował. Nie miałem czym nagwintować więc wkręciłem nową sondę. No i nie dokręciłem do końca, ponieważ bałem się już zerwać gwint, zostało niedokręcone niecały milimetr. Myślę że nie będzie to miało większego znaczenia.
Co do tego lutowania - to czytałem w kilku miejscach że nie powinno się lutować, w instrukcji boscha także był kategoryczny zakaz lutowania.
Sprawdziłem kody błędów za pomocą spinacza i jest błąd nr 19 - czujnik położenia wału korbowego. Miałem inny czujnik na wymianę ale wtyczka nie pasowała. Ten stary z kabelkiem wygląda normalnie, rozpiąłem wtyczkę i sprawdziłem - na żadnej parze nie ma zwarcia, a opór na pinach 1 i 2 to 550omów, czyli jak podają katalogi. Może następnym razem wykręcę ten czujnik i go wyczyszczę - może jest jakoś zanieczyszczony opiłkami metalu.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2008 - 12:58

Kupiłem w końcu tego Boscha za 160 zł - uniwersalna ze specjalnym złączem. Przed wymianą sprawdziłem miernikiem i rzeczywiście odczyt z sondy lambda oscylował między 0,45V a 0,5V, a na drugiej było normalnie (0,1 V - 0,9V). Musiałem użyć sporej przedłużki żeby odkręcić, ale poszło, chociaż trochę gwint się sfatygował. Nie miałem czym nagwintować więc wkręciłem nową sondę. No i nie dokręciłem do końca, ponieważ bałem się już zerwać gwint, zostało niedokręcone niecały milimetr. Myślę że nie będzie to miało większego znaczenia.
Co do tego lutowania - to czytałem w kilku miejscach że nie powinno się lutować, w instrukcji boscha także był kategoryczny zakaz lutowania.
Sprawdziłem kody błędów za pomocą spinacza i jest błąd nr 19 - czujnik położenia wału korbowego. Miałem inny czujnik na wymianę ale wtyczka nie pasowała. Ten stary z kabelkiem wygląda normalnie, rozpiąłem wtyczkę i sprawdziłem - na żadnej parze nie ma zwarcia, a opór na pinach 1 i 2 to 550omów, czyli jak podają katalogi. Może następnym razem wykręcę ten czujnik i go wyczyszczę - może jest jakoś zanieczyszczony opiłkami metalu.



z tym czujnikiem to sprawdz jeszcze czy jego kabel nie lezy na cewce albo na przewodach WN tez bedzie to skutkowalo bledem 19. najlepiej kompem skasowac i patrzec co sie dzieje.




 


#5 OFFLINE   Rafal Wincel

Rafal Wincel
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-03-2009
  • Skąd: Niemcy

Napisany 13 października 2009 - 17:59

Witam forowiczow mam pytanie posiadam omesie 2.5 V6 bylem dzis na kompie i wykazalo mi sonda numer 2 jest do wymiany moze mi ktos pomoze ktora jest pierwsza a ktora droga i z ktorej strony patrzec.

Z gory Dziekuje i pozdrawiam:

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 października 2009 - 19:41

sonda 2 to z tego co kojarzę sonda pod kierowcą. 1 jest pod pasażerem

#7 OFFLINE   MsDario75

MsDario75
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2010 - 17:18

Witam
Odgrzeje trochę temat poniewarz byłem u mechanika na komputerze i wykazało że sąda o2 padła stwierdził ze od pasażera więc wymieniłem ,potem pojawił się błąd 19 (wiadomo czujnik wału)wymieniłem teraz autko jezdzi ale po jakiś 100km zaczyna gasnąć i wyskakują błędy 38 98 (które też wyskakiwały przed wymianą sondy)
pytanie moje to: czy ww błedy dotyczą sądy pod kierowcą czy pasażerem?
(podpowiedzcie coś bo niedawno przes to gaśnięcie zajechałem ASB i nie chcę drugiej zarżnac) z góry TNX.

#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 21:50

pytanie moje to: czy ww błedy dotyczą sądy pod kierowcą czy pasażerem?
(podpowiedzcie coś bo niedawno przes to gaśnięcie zajechałem ASB i nie chcę drugiej zarżnac) z góry TNX.


Proszę:)

#9 OFFLINE   MsDario75

MsDario75
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2010 - 22:52

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź
to znaczy że cały czas miałem ubitą od kierowcy a zmieniałem od pasażera :mur::mur:
jutro wymienie drugą i coś naskrobię żeby inni już mieli czarno na białym