

Czujnik poziomu oleju???
#1
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 22:03
#2
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 22:25
#3
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 11:47
#4
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 15:01
#5
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 15:44
Wtedy komunikat przestanie sie pojawiać.
przeszukaj forum pod kątem "oelmangel" a dowiesz sie wszystkiego.
#6
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 22:11
Wielkie dzięki za radę. Rozumiem że silnik nie ucierpi przez ewentualny nadmiar oleju.
jak bedziesz mial wlane za duzo oleju to moze go tobie wywalic przez siemeringi na wale i bedziesz musial je wymienic. po to jest zaznaczony poziom maksymalny zeby go nie przekraczac. u siebie (choc inny silnik) mam tak ze jak mam oleju na polowie to pali sie komunikat, pomiedzy polowa a maksem - wtedy czasem na postoju sie zapali. jak na maksa to nigdy. zawsze po wymianie oleju musze troche pojezdzic i uzupelnic do maksa.
#7
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 22:34
Ktoś to rozgryzł dlaczego? Nie mogę się pogodzić z faktem, że na postoju pojawia mi się komunikat brak oleju. 3/4 stanu? zero stanu to zrozumiem. Do tego czasami jak zejdę z wysokich obrotów i uskuteczniam na jałowym - to samo. Ale jak gwałtownie zmienie pas z prawego na lewy komunikat gaśnie, bo już dla odmiany z lewego na prawy już nie. I żadne tam zaśniedziałe wtyczki i inne takie bo moje są z pewnością najczystsze w kraju i za granicą. Może jest coś porąbane z obiegiem oleju i nie spływa do miski tak jak trzeba, albo się czujnik zawiesza i gwałtowne skręcenie kierą w lewo go odblokowywuje.pomiedzy polowa a maksem - wtedy czasem na postoju
#8
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2008 - 23:17

#9
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 00:08
To jest komunikat, nazqwijmy to po ludzku, z dynamicznego czujnika poziomu oleju.
Działa on tak, ze sprawdza ile razy w jednostce czasu poziom oleju spadł do minimum. Oznacza to nie mniej nie wiecej jak tyle, ze jak jedziesz po dziurach lub gwałtownie zmieniasz pasy ruchu - jednym słowem jak hustasz autem - to poziom oleju oscylujący w okolicach połowy stanu momentami spada do minimum i pojawia sie komunikat o tym, ze należy sprawdzić ile tego oleju jest. Jak oleju będzie 3/4-max to nawet 'hustając' autem poziom nie spadnie do minimum i komunikatu nie bedzie.
Bylo to na forum już wiele razy. Podałem jakiego hasła szukac. Nie ma co rozgryzac - już wszystko zostało napisane.
Jesli komunikat pojawia sie na postoju to albpo uszkodzony jest czujnik (co sie zdarza prawie tak często jak uszkodzenie czujnika poziomu płynu w układzie chłodzenia) albo stoicie na pochyłym terenie.
ps. "wskazanie na bagnecie dobre" tzn ze jest między min a max. Oelmangel też nie wskazuje na to, ze oleju jest ZA mało, tylko, ze jest go niewtystraczająco.
Zeby problemu nie było w omegach należy utrzymywać stan 3/4-max i po problemie.
#10
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 00:29
ps. ja nie mam problemu z tym komunikatem bo mam oleju prawie maks i mam spokuj. jak wyzej pisalem dzieje sie to u mnie po wymianie oleju. wystarczy uzypelnic do w/w poziomu i mam oki do nastepnej wymiany.
#11
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2008 - 14:13
Dziwi mnie jeszcze fakt, że na postoju zapala się niezależnie czy stoję na równym czy nie i gaśnie tylko jak ostro skręcę kierownicą w lewo. czyli nie jest to w normalnym rozumieniu "bujaniem". I dla jasności oleju mam MAX na stanie.
#12
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 17:01
To drugie już znalazłem - chodzi o spryskiwacze - tylko dalej nie wiem czemu oba komunikaty są wyświetlane pomimo maksymalnego poziomu płynu chłodzącego (może układ nie został poprawnie odpowietrzony?) i pomimo dolania 4l płynu do spryskiwaczy???
#13
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 17:30
I znowu mam pytanie. Dziś po wymianie płynu w chłodnicy zapalił mi się komunikat KUHLMITTEL STAND (chodzi o płyn w chłodnicy) lecz mam go na maksa - nie wiem już gdzie szukać. No i drugi komunikat zapala się czasem WASCHWWASS STAND - tego nie mogę sobie nigdzie przetłumaczyć. Poda mi ktoś przyczyny.
To drugie już znalazłem - chodzi o spryskiwacze - tylko dalej nie wiem czemu oba komunikaty są wyświetlane pomimo maksymalnego poziomu płynu chłodzącego (może układ nie został poprawnie odpowietrzony?) i pomimo dolania 4l płynu do spryskiwaczy???
1. To temat o czujniku poziomu oleju
2. O kuhmittel stand na forum było już wiele razy (3/4 omeg ma uszkodzony ten czujnik
3. co do poziomu płynu spryskiwacza - pewnie też padl czujniczek.
#14
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 17:37
#15
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 18:01
Albo wymienisz, albo sie przyzwyczaisz.
#16
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2008 - 18:56
sprawdź czy w ogóle podłączona jest wtyczka do tego czujnika może macher wyciągał zbiorniczek i zapomniał wsadzićdziwi mnie tylko fakt że komunikat o płynie w chłodnicy zapalił się dziś po wymianie płynu.
#17
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 21:57
#18
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 23:00
jeżeli nie to masz czujnik skopany
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2013 - 08:46
jajcun czujnik padl
Witam, Panowie jak sprawdzić na "sucho" czujnik poziomu oleju (w misce) i które piny podłączyć miernikiem ?
Po kolei od stromy prostej ścianki ( +12V, sygnał, Masa) czy się mylę ?