Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki przy ruszaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pansamochodzik

pansamochodzik
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-12-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 grudnia 2008 - 12:49

Witam,
Jestem posiadaczem omegi B 2.0 8V już 3 lata. Miałem juz wiele aut ale narazie jestem jej wierny.
Ale post jest w temacie- szarpania przy ruszaniu-?
Wymieniłem:
-sprzęgło,
-przeguby,
Stuki , walenie tak jak by dyfer lub wał walił o podłoge nie przestały.
Chciałbym zaznaczyć, że szarpanie wystepuje tylko na 1 biegu i raptownym ruszaniu z miejsca-?
Nie mam pomysłu co do usterki.
Jeśli ktoś z was miał podobne wrażenia, chętnie skorzystam z porady.
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   Suchy

Suchy
  • 91 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 04 grudnia 2008 - 13:10

Sprawdz podpore wału moze ona ma już za duży luz. :wink:

#3 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2008 - 14:41

Podłączę się pod temat, żeby nie zaczynać następnego. Przy około 50 km/h wzwyż coś zaczyna być słychać dziwnego, mechanik ocenia jako wibracje, ale jak ja jechałem to nic nie wibrowało, tylko było słychać. Ktoś może ma jakiś pomysł?

 


#4 OFFLINE   Karawan

Karawan
  • 98 postów
  • Dołączył: 21-05-2008
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 04 grudnia 2008 - 17:19

Jeśli już sprawdziłeś podpore wału i jest ok, to zobacz jeszcze na wachaczu z tyłu tuleje pionowe. Sprawdz czy nie mają luzu(góra-dół) bo jeśli są pęknięte to wachacz może walić tak jak piszesz przy ostrym ruszaniu o podłoge



Co do kolegi z problemem wibracji,to zbyt ogólnikowo napisałeś o tym buczeniu.To może być np. łożysko w kole,łożysko na wale,dyfer,delikatnie bijące koło

#5 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2008 - 21:42

Będziemy szukać ;)

 


#6 OFFLINE   pansamochodzik

pansamochodzik
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-12-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 10 grudnia 2008 - 20:20

Witam,
bardzo dzięki za podpowiedź, będę starał się zlokalizować tego złosliwego chochlika. Sprawdzę i jeśli będzie ta przyczyna -to by było gites. Dam znać po wymianie.
Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 16 kwietnia 2009 - 21:52

Witam,
Jestem posiadaczem omegi B 2.0 8V już 3 lata. Miałem juz wiele aut ale narazie jestem jej wierny.
Ale post jest w temacie- szarpania przy ruszaniu-?
Wymieniłem:
-sprzęgło,
-przeguby,
Stuki , walenie tak jak by dyfer lub wał walił o podłoge nie przestały.
Chciałbym zaznaczyć, że szarpanie wystepuje tylko na 1 biegu i raptownym ruszaniu z miejsca-?
Nie mam pomysłu co do usterki.
Jeśli ktoś z was miał podobne wrażenia, chętnie skorzystam z porady.
Pozdrawiam.


Siemka

I co wyszło z tego?
Znalazłeś przyczynę?
Mam to samo w moim 2.5TD, wymieniłem podporę wału i nic.
Gdzieś pewnie poduszki siedzą, tylko gdzie.
Ciężko jest zlokalizować z kąd to dochodzi bo mi całe auto się telepie.
Nie idzie zbytnio przydepnąć z miejsca a jak przyczepę zaczepię z towarem to już koniec świata.

Ktoś wie może gdzie łapy wsadzić?

Pozdrawiam

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 13:14

Tuleje pionowe sa na wysokosci tylnych drzwi, jak sie wybija to jest taki łomot przy gwaltownym ruszaniu. Przerabialem to, zalozylem lemfordery i po problemie a tez zaczynalem od podpory...


 


#9 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 19 maja 2009 - 19:59

Panowie Panowie, podłącze się pod temat. Proszę o odpowiedzi co to może być.
Dziś wlazłem pod samochód i widziałem ze na pewno wał na podporze leży maxymalnie i jest bardzo duży luz(mogę przesunąć go do góry bez oporów), ale łożysko nie szumi nawet przy dużych prędkościach i tu mam pytanie czy mogę wymienić samą podporę czy lepiej dołożyć kilka złotówek i wymienić od razu łożysko??:confused::|
Kolejną rzeczą która muszę wymienić są tuleje osi tylnej tzw. tuleje pionowe,
ta guma która wystaje od góry(podłogi) jest kompletnie poodrywana tzn. trzyma się ale wydaje mi się że palcami mógł bym ją podrywać.

Kolejne pytanie czy pół oś może mieć luz (luz gdy ciągnie się ją w stronę koła bądź przeciwną), zaznaczę ze luz jest na jednej pół osi.

Jeszcze zauważyłem luz na wale napędowym, ale wydaje mi się ze tyle to jest standardowo :rolleyes:, luz wyczuwalny na łączeniu wałów, gdy leciutko próbuje obrócić wał.

Dolegliwość w mojej omci jest taka jak pisaliście wcześniej, przy ruszaniu--szybszej próbie ruszenia--- słychać dzwięk tak jak by obcierania.

Mam nadzieje ze pomożecie.
Pozdrawiam :czesc:

#10 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 15:04

Wymien te tuleje i zaloz lemfordera albo GM, zadko tam sie zaglada wiec lepiej zainwestowac w cos lepszego.
Razem z podpora wymien lozysko, ale jesli nie tlucze to nie ma co zaczepiac.
Luzu na półosi byc nie powinny, bynajmniej nadmiernego. Moze Ci lecieć przegub.
Luz na wale zawsze jakiś będzie, tego nie unikniesz...


 


#11 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 21 maja 2009 - 14:30

Jeszcze mam pytanie i mam nadzieje ze mi odpowiecie :)

Czy podpora wału tzn. ta guma w nowej podporze jest tak sztywna ze trzyma wał centrycznie na środku??

Guma w mojej podporze jest miękka i wał ''leży'' na dole, ale guma nie ma żadnych pęknięć. Czy wiążą się jakieś uszkodzenia z jeżdżenia samochodem który ma uszkodzona podporę?

A tuleje będę chyba zakładał ''febiego'' wydaje mi się ze tez dość dobra firma.

Pozdro :]

#12 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 05 czerwca 2009 - 15:01

Nikt nie odpowiedział, więc ja odpowiem sam na część swoich pytań by następni nie szukali odpowiedzi na zadane wyżej pytania ;)

Więc;
-tuleje belki(prosiaki) wymienione-140zł za dwie sztuki Febiego, wymiana dość ciężka ale da się rade zrobić samemu jeśli posiada się kanał, klucze,młotek i podnośniki:-P czasem przydatne są 2 ale można dać rade i z jednym.
Jeśli ktoś będzie potrzebował szybkiego opisu jak to zrobić to mogę pomóc:)

Wymieniłem tylko tuleje gdyż chciałem przyoszczędzić i znaleźć to co puka i nie wymieniać nic więcej, ale i tu zawsze musi być to ale i zawsze pod górkę :mad:wwwrryyy.
Po wymianie okazało się ze nadal dźwięk przy ostrzejszym ruszaniu jest i nawet deczko nie ciszej...
Więc szukamy dalej przyczyny, znajomy mechanik mówi ze to nie podpora bo dźwięk i wibracje było by słychać tez podczas jazdy, a nie tylko przy ostrym ruszaniu.
Moje nerwy zaczynają się kończyć, a szukanie przyczyny coraz bardziej drażni. Myśleliśmy już ze może amorek nie trzyma i kolo podskakuje wydając taki dźwięk, duppa, pojechałem na stacje diagnostyczna na szarpaki i sprawdzenie amorków. Kolo mi sprawdził amorki i mają po 70% więc good, na szarpakach minimalny luz na końcówce drążka tylnego zawieszenia- to na pewno nie wydaje takiego dźwięku...

Moje pomysły zaczynają się kończyć, następnymi pierdołami które wymienię będą, podpora wału + łożysko, gdy to nie pomoże to poduszki tylnego mostu, a jak już to nie pomoże to ... to zobaczymy:P

Zdam relacje po następnej wymianie czy coś pomogło.

Pozdrowionka, jeśli ktoś ma jakiś pomysł co to może pukać stukać to proszę o poradę.
Narkoza

#13 OFFLINE   Antonimdobra

Antonimdobra
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-06-2009

Napisany 09 czerwca 2009 - 16:30

Kolego końcówki drążka tylnego zawieszenia będą wydawały przeraźliwe stuki przy ruszaniu.
Praw fizyki pan nie oszukasz.Pozdrawiam