

Kable, świece do LPG
#1
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2006 - 22:07
Doradźcie jakie najlepiej kupić. Z tego co się orientuję to świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8. Co wy na to. Co do kabli to nie jestem zorientowany.
Nagłośnienie:
Wzmak - JBL DECADE DA3504
Bass - HERTZ DS 250
Scena - Tonsil
Żródło dzwięku - PIONEER DEH-6000UB
...i to wystarcza

#2
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 01:10
tak, ale ustaw przerwę na 0,7świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8
kable, hmm, ja i koledzy jeździli na Janmorach - tanie i naprawdę niezłe
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 13:36
mała poprawka,BKR5EK to świece dwuelektrodowe,są ok do gazuZ tego co się orientuję to świece jednoelektrodowe NGKBKR5EK z przerwą 0,8
#4
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 16:52
Janmorom mówimy NIE!
Zapytasz jakie kable najlepsze? Odpowiedź krótka: GM.
#5
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 19:07
W mnie wytrzymały 14 m-cy (13000km).
jeżeli masz LPG, to rewelacyjny wynik, bo ja w Vectrze C20NE wymieniam przy wymianie oleju: świece,filtry,kable (czyli co 9-10kkm
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 20:09
Świece: Iskra (ze 20 tys. przebiegu).
Analiza spalin z przed paru dni:
CO - 0.02 %
CO2 - 15.52 %
HC - 36 ppm
O2 - 0.08%
Obr. - 850 1/min
Lambda - 1.001
#7
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 20:12
#8
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 20:59
#9
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:48
#10
OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:07
#11
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2007 - 01:39
#12
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2007 - 10:07
Potwierdzam , BRISK Silver specjalna konstrukcja świecy naprawdę poprawia zapłon LPG , odczuwalne zaraz po wymianie nie to co jakieś ISKRY do gazu , tam nic się nie zmieniło w konstrukcji czy materiale (oprócz koloru świecy ) heh..... w ogóle Brisk to chyba jedyna firma która wprowadza innowacje (tak nawiasem nie zmieniajcie odstępu elektrod nowych świec przynajmniej tych silver ), a co do kabelków bardzo dobrej jakości wprowadza Tesla ale ta cena.........
brisk - badziewie jakich malo. testowalem w poprzednich autach i zazwyczaj w ciagu tygodnia wracalem do NGK . przy pierwszym aucie myslalem ze to przypadek i oddalem do reklamacji ale po wymianie bylo dokladnie to samo. Astra tez nie chciala na nich jezdzic. Ogoolnie przereklamowany pseudo-tuningowy produkt cos jak magnetyzery z allegro. Kupic oryginaly GM i bedzie po klopocie.
#13
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2007 - 17:36
#14
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2007 - 20:32
Jak interesowalem sie lpg duzo czytalem na ten temat i jedna mysl przewodnia ktora sie przewijala w wielu publikacjach to fakt ze jazda na lpg podwyzsza temp spalania w cylindrze co powodowalo na polskich olejach spalanie "filmu olejowego" i trudne warunki pracy dla swiecy - dlatego zywotnosc kabli i swiec skraca sie. Jednak to co najwazniejsze to fakt ze nie wyczytalem i nie slyszalem (oprocz oczywiscie plotek marnych gazownikow) zeby byly swiece do gazu - pytanie brzmi CO INNEGO ONE MAJA>
Zasada jest taka zeby stosowac takie swiece i o takich parametrach jakie przewiduje i nakazuje producent. Podstawowe parametry swiecy to: dlugosc gwintu, material z jakiego zostaly wykonane elektrody ich ilosc, cieplota, miejsce polaczenia z zew czescia glowicy czyli podkladka lub jej brak, zaokraglenie itd.
Te swiece do lpg to taki sam mit jak to ze 3 czy 4 elektrodowa jest lepsza niz 1 elektrodowa. Gów.... prawda to zalezy od komory spalania i tak w fordowskich z-tec ma byc swieca o 1 elektrodzie i z tytanowa koncowka poniewaz tam jest obnizona komora spalania. Przyklady mozna mnozyc. To jakie sa parametry ma swoje odzwierciedlenie w ksztalci plomienia w cylindzre ktory ma przypominac kule itd.
Jak firma NGK "ruszyla na Europe" to wszyscy gazownicy twierdzili ze to swieca do gazu (nieznali tej firmy) a zauwazcie ze jak sie zamawia swiece to nie bierze sie pod uwage paliwa tylko typ silnika i to jest najwazniejsze.
Moral jest nastepujacy: podstawa to dobrac swiece taka jaka zaleca producent - parametry a to jakiej firmy to juz sprawa drugorzedna i zalezy od JAKOSCI.
Co do jakosci to w mojej Omie w 2002 byly zmieniane kable na Beru a swiece NA GM. Ostatnio wymienilem swiece(profilaktycznie z przebiegu) na NGK napisze jak sie beda sprawowaly. Natomiast w poprzednim sam orginalne kable motorcraft przejezdzily 200 000 i zalozylem NONAME ktore przejezdzily 30 000 a nastepnie zalozylem JANMOR przejezdzily prawie 60 000 i sprzedalem sam. Swiece za kazdym razem motorcraft (wymieniane co 60 000 chociaz producent pisal o 80 000).
#15
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:26
...
Zasada jest taka zeby stosowac takie swiece i o takich parametrach jakie przewiduje i nakazuje producent. Podstawowe parametry swiecy to: dlugosc gwintu, material z jakiego zostaly wykonane elektrody ich ilosc, cieplota, miejsce polaczenia z zew czescia glowicy czyli podkladka lub jej brak, zaokraglenie itd.
Amen.
Dlatego GM albo odpowiednik innego dobrego producenta (NGK, Beru,bosch) i tyle.
Wymiana jak zaczna nawalac a nie co 10000-20000 kkm. Zazwyczaj jak gazownik sobie nie moze z czyms poradzic to na swiece zgania.
#16
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 00:20
http://www.expert.au...wiece_brisk.php
#17
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:02
[B]
#18
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:15



nieprawda kczech?????
Edit Gmurawsk: Usunięto nieprzyzwoite słowa
#19
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:32
A ze swiecami nie jest tak jak piszesz ze sie .......... trafi. Jesli sie trafi to oddaj do reklamacji. Jak urwalem klucz za 9,99 to kumple smiali sie ze jak do reklamacji itd. oddalem i po 14 dniach otrzymalem nowy i kreci.
Ale ok wyraziles swoje mysli z ktorych moral to taki JAK SIE TRAFI. Koledzy kupowac swieczki: JAK sie trafi to dobrze jak nie to lipa...hihihih. Bywaj zdrow
#20
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 21:10
jesli kupijesz padniete ty odnoscisz do sklepu i albo ci zwracaja $$ albo wymieniaja na nowe