Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Głośno powyżej 2500 obr/min i nierówna praca silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 listopada 2008 - 16:56

Panowie kilka razy słyszałem takie cykanie przy odpalaniu auta - jak wtryskiwacze od sekwencji gazu. Po kilkunastu sekundach ustało. Ewentualnie po chwilowym zwiększeniu obrotów przestawało niekiedy całkowicie a niekiedy jeszcze chwilkę po cykało.:)
Silniczek pracował idealnie do czasu.
Postanowiłem zamontować instalacje LPG w cenie około 4000 w polecanym zakładzie (Kusięta koło Częstochowy). Po zatankowaniu butli do pełna i dodaniu ostrzej gazu cos przez 5s syczało – od tego momentu zaczął drgać silnik na niskich obrotach (500 Ob/min). Obroty nie falują ale silnik nie działa jak wcześniej – dodam ze na benzynie jest lepiej ale nie tak jak było przed instalacją. W w/w warsztacie wymienili mi także świece (wcześniej zakupione w ASO). Co może być powodem nierównej pracy silnika? Jednocześnie dodam ze silnik chodzi 2x głośniej powyżej 2500 obrotów. Tłumiki są sprawne – do momentu kolektora. Kolektora nie widać od spodu auta. Tak mówił mechanik instalujący tłumiki. Po podniesieniu maski i zwiększeniu obrotów słychać ze lewa część silnika (od pasażera) chodzi o wiele głośniej od drugiej.

Wszystko dzieje się w weekend (sobota wieczór – niedziela) – nie mogę podjechać do mechanika 

Na benzynie jest chyba ok. Na niskich obrotach jest komfort pod warunkiem ze odpala się na benzynie i nie włącza LPG (Przy odpaleniu na benzynie – przełączeniu na LPG i powrocie na benzynę nadal silnik pracuje nie równo). Wiec te 2 spawy nie są ze sobą powiązane (głośna praca na 2500 i nierówna praca na niskich obrotach). Gaz może trzeba wyregulować a ta głośna praca?

- zły styk świeca-kabel WN (podczas wymiany wyrwał kabel z fajki)– nie pali dobrze na jeden gar? Ale czy taka głośna praca może być tym spowodowana?
- kolektor dolotowy - lewe powietrze (źle zamontowany/uszczelniony kolektor dolotowy)
- uszkodzony zawór
- kolektor pęknięty
- uszczelka pod kolektorem wydechowym

Proszę o sugestie?
Lubię komfortowe auto bez usterek i z założeniem że gdzie nie pojadę to wrócę nim na kołach.
Nie toleruje pseudo mechaników jeździć do momentu aż się nie zwali, albo pogłośnić radio :)

#2 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2008 - 00:17

Dziś byłem u gazownika i wymienił listwy wtryskowe LPG.
Silnik pracuje idealnie.

Pozostaje tylko pytanie co z głośniejsza pracą silnika?

#3 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2008 - 19:41

cykanie przy odpalaniu auta - jak wtryskiwacze od sekwencji gazu. Po kilkunastu sekundach ustało. Ewentualnie po chwilowym zwiększeniu obrotów przestawało niekiedy całkowicie a niekiedy jeszcze chwilkę po cykało.:

pewnie popychacze zaworów zaczynają się odzywać

Pozostaje tylko pytanie co z głośniejsza pracą silnika?

Tak mówił mechanik instalujący tłumiki.

czy wstawiłeś zamienniki tłumików :?: :?: :?:
jeżeli tak to na pewno będzie pracował głośniej niz na oryginale i w przedziale właśnie 2,5tys obrotów

#4 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2008 - 23:09

Wszystkie tłumiki są oryginalne, łącznie z katalizatorami.
Poprzedni właściciel (szwajcar) wymieniał ponad rok temu.

Może łożysko którejś rolki od paska?

Macie jakiś sposób na sprawdzenie szczelności kolektora wydechowego, bez rozbierania połowy silnika? :) - Od spodu auta mało widać. Może uszczelka pod kolektorem? Jak na razie nigdzie nie widzę nic okopconego - ale mało widać :evil:

#5 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 grudnia 2008 - 00:26

Panowie jak najprościej dostać się do kolektora wydechowego. (wymiana uszczelki)

Trzeba rozbierać polowe silnika?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 grudnia 2008 - 17:55

Panowie jak najprościej dostać się do kolektora wydechowego. (wymiana uszczelki)

Trzeba rozbierać polowe silnika?



ktory kolektor, ?




 


#7 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 grudnia 2008 - 20:51

Od strony pasażera.

#8 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 12 grudnia 2008 - 22:53

Dziś zaobserwowałem że głośna praca silnika jest bardziej zauważalna przy jego obciążeniu.

#9 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 23 maja 2009 - 18:34

Witam ponownie,

Silnik już pracuje normalnie na 2 rodzajach paliwa.

Panowie moja głośniejsza praca nie ustała.
Zaobserwowałem że głośniej chodzi na zimnym silniku.
Po rozgrzaniu jest w miarę OK. Jak na razie żaden z mechaników nie jest w stanie stwierdzić co to może być albo mówią że duży silnik musi mruczeć. - Tylko że wcześniej tak nie było. Serwisant z ASO powiedział że może być coś nie tak z dolotem albo uszczelnieniem EGR. - ale sam nie jest pewien.

Nie wiem co robić i gdzie się udać z problemem.
Chce mieć auto komfortowe a nie mruczące jak WRC :) Może części osób by się podobało - mi nie!

Może wina nie leży po stronie silnika tylko przeniesienie napędu? (skrzynie automatyczna - stall test wyszedł na każdym biegu tak samo, około 1900- 1950)?

Może macie jakiegoś dobrego majstra od tych spraw koło Częstochowy.

Zaobserwowałem również że jadąc X prędkością podczas dodawania gazu (obroty około 2500-3000) warczy. Jadać tą samą prędkością i dając na N rozpędzam silnik do 2500-3000 i jest cisza. Tylko pod obciążeniem jest głośno.

#10 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 grudnia 2009 - 16:00

Czy rozwiązałeś może ten problem głośnej pracy? tez mam tak w swoich 2 litrach, przy dodaniu gazu ok 2000-2500 strasznie głośno chodzi, dodam ze to nie zawsze. Zależy jak mu się odpali. Odpalę jadę i jest cicho, zgaszę i znów odpalę i przyspieszając jest głośno jak cholera, jak stary rzęch.

#11 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:00

Umnie głowica po remoncie nowe zawory nowe popychacze i tak na wolnych chodzi idealnie a jak powyzej 2 tys jets juz głosno cały czas.ma ktoś jakiś pomysł na to?????
mam 2.0 16v:tank: