

ASB - zachowanie się przy jeździe pod górkę na R
#1
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 00:07
Ja zachowują się wasze ASB przy zdjęciu nogi z gazu podczas podjeżdżania na wstecznym pod stromą górkę (będąc jeszcze na górce)?
Samochód staje w miejscu? (tak jak ma to miejsce jadąc do przodu)
Staje i powoli zaczyna staczać się w dół?
Pozdrawiam, Michał
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 01:18
Samochód staje w miejscu? (tak jak ma to miejsce jadąc do przodu)
Staje i powoli zaczyna staczać się w dół?
Prawidłowe zachowanie się ASB
nie ma takiej możliwości żeby samochód jechał do góry sam bez wiedzy kierującego
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#4
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 10:40

Do góry sam nie pojedzie. (Po prostym tak)
Stoimy na dole górki (tyłem do niej) i powoli dodając gazu auto jedzie pod górkę. W połowie stromej górki odpuszczamy gaz całkowicie. Co teraz robi auto jak lewarek nadal jest na R a nie wcisnęliśmy hamulca?
#5
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 21:43
prezes a twój automat to ciągle jeździ bo ten wsteczny to już daaawno nie chciał do tyłu sie męczyć??
#6
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 22:34
prezes a twój automat to ciągle jeździ bo ten wsteczny to już daaawno nie chciał do tyłu sie męczyć??
no jezdzi


ps.wpadnij lepiej na spota :mrgreen:
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2008 - 09:15
#9
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2008 - 09:49
U mnie, zależy jaka górka. Jak niewielki nachylenie to pomału się toczy pod górę na R, jak "średnie" to stoi w miejscu. Jeżeli jest to stroma góra, to pomału się stacza.
U mnie jest tak samo.
Na dużym wzniesieniu samochód powoli stacza się do przodu.
Myślałem że z moją skrzynią jest coś nie tak - ślizga się.
Jadąc do przodu i zatrzymując się - to jaka by nie była ta górka - auto stoi (na D bez hamulca).
Jeszcze mam taki dziwny objaw.
Jak z rana wyjeżdżam z garaży to wsteczny ® jest "mocniejszy". (podjedzie pod mały krawężnik bez dotykania gazu) Na rozgrzanym silniku - aby podjechać trzeba dodać odrobinę gazu. Dodam że jestem po wymianie oleju i filtru w ASB.
#10
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2008 - 11:04
Jeszcze mam taki dziwny objaw.
Jak z rana wyjeżdżam z garaży to wsteczny ® jest "mocniejszy". (podjedzie pod mały krawężnik bez dotykania gazu) Na rozgrzanym silniku - aby podjechać trzeba dodać odrobinę gazu. Dodam że jestem po wymianie oleju i filtru w ASB.
Nierozgrzany olej w sprzegle hydrokinetycznym lepiej przenosi moment obrotowy.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#11
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 00:08
W drugim samochodzie <gwiazda>

Tarczki są już wyślizgane, czy może coś z ciśnieniem?
Jakiś dobry mechanik od ASB w okolicach Częstochowy?
#12
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 09:31
Objaw w moim przypadku troszkę się nasila.
Jadąc pod górkę (dość stroma) i zatrzymując się w połowie. Puszczam nogę z hamulca (cały czas na D) auto powinno stać!? do momentu zwiększenia obrotów silnika. W moim przypadku na zimnym silniku/skrzyni jest OK (auto zatrzymuje się i stoi) ale już na rozgrzanym powoli zaczyna staczać się

Proszę o pomoc - co może być nie tak.
W poprzednim samochodzie z ASB wielkość wzniesienie nie miała znaczenia - auto zawsze stało w miejscu (na D) bez wciśniętego żadnego pedału.
#13
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 15:10
#14
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 17:09
Piszesz że na zimnym silniku jest lepiej - zimny silnik ma wyższe obroty i turbina konwertera jest mocniej napędzana więc przenosi wyższy moment.
mam nadzieję że to normalne zachowanie skrzyni.
#15
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 23:50
Dziwne jest to że na "zimnym" silniku już bez ssania (500ob/min) skrzynia jest o wiele mocniejsza i spokojnie trzyma pod większe górki. Może inna gęstość oleju/ inne ciśnienie.
Ale może coś da się podkręcić, jakąś taśmę i będzie ok?
Pozdrawiam, Michał
#16
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:19
moja staczala sie tak samo, stall wychodzi ok 2300-2400. Jak na razie zrobilem pokrywy walkow i czuc ze jest lepiej, ale nie mam nawet czasu na sprawdzenie cisnienia. moze podmienie zawor, ale jezeli nie jestes gotowy na rozebranie i sprawdzenie skrzyni przy zalozeniu, ze to moze nic nie dac to poza tym co napisalem nie ma nic do zmiany co by na pewno poprawilo efekt.
#17
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:49
#18
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 09:54
Z tego, oraz wielu innych powodow nie jestem specjalnym zwolennikiem automatow.
#19
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 22:46
Hm ....to jak na razie nie ruszam chyba skrzyni.
Mam jeszcze jeden dylemat z głośniejszym działaniem silnika/ skrzyni?
Podczas dodawania gazu czuć jak by w tłumiku była dziura.
Byłem w dwóch firmach co zakładają/ sprawdzają tłumiki i mówią że tłumiki są OK a dalej nie widać kolektora.
I teraz nie wiem czy to jakaś uszczelka pod kolektorem, kolektor pęknięty czy może coś w skrzyni. Przy dodawaniu gazy na N wszystko jest ok - cisza. Odgłosy pojawiają się przy obciążonym silniku. Taki werkot


#20
OFFLINE
Napisany 26 maja 2009 - 19:51