Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ASB - zachowanie się przy jeździe pod górkę na R


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 listopada 2008 - 00:07

Witam,

Ja zachowują się wasze ASB przy zdjęciu nogi z gazu podczas podjeżdżania na wstecznym pod stromą górkę (będąc jeszcze na górce)?

Samochód staje w miejscu? (tak jak ma to miejsce jadąc do przodu)
Staje i powoli zaczyna staczać się w dół?

Pozdrawiam, Michał

#2 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2008 - 01:01

moja na wstecznym w ogóle nie jedzie pod górkę :nie_wiem:

#3 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2008 - 01:18

Samochód staje w miejscu? (tak jak ma to miejsce jadąc do przodu)
Staje i powoli zaczyna staczać się w dół?


Prawidłowe zachowanie się ASB
nie ma takiej możliwości żeby samochód jechał do góry sam bez wiedzy kierującego

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#4 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 listopada 2008 - 10:40

Chyba się nie zrozumieliśmy :)

Do góry sam nie pojedzie. (Po prostym tak)

Stoimy na dole górki (tyłem do niej) i powoli dodając gazu auto jedzie pod górkę. W połowie stromej górki odpuszczamy gaz całkowicie. Co teraz robi auto jak lewarek nadal jest na R a nie wcisnęliśmy hamulca?

#5 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 listopada 2008 - 21:43

jak jest duża górka to potrafi zjechać w dół niezależnie czy górka na D czy na R, ale to chyba tak powinno być że przy średnim nachyleniu stoi a na płaskim jedzie w kierunku wrzuconego biegu

prezes a twój automat to ciągle jeździ bo ten wsteczny to już daaawno nie chciał do tyłu sie męczyć??

#6 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2008 - 22:34

prezes a twój automat to ciągle jeździ bo ten wsteczny to już daaawno nie chciał do tyłu sie męczyć??


no jezdzi :) nawet ostatnio olej wymienialem ale wsteczny dalej pod gorke nie pojedzie :oops:

ps.wpadnij lepiej na spota :mrgreen:

#7 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2008 - 00:19

Ktoś może testował, jak jest u niego?

#8 OFFLINE   lolo1976

lolo1976

    :-)

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-07-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 02 grudnia 2008 - 09:15

U mnie, zależy jaka górka. Jak niewielki nachylenie to pomału się toczy pod górę na R, jak "średnie" to stoi w miejscu. Jeżeli jest to stroma góra, to pomału się stacza.

[SIGPIC][/SIGPIC]


Dodany obrazek


SYGNATURA NIE ZGODNA Z REGULAMINEM (edt by chomiczek)

#9 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 grudnia 2008 - 09:49

U mnie, zależy jaka górka. Jak niewielki nachylenie to pomału się toczy pod górę na R, jak "średnie" to stoi w miejscu. Jeżeli jest to stroma góra, to pomału się stacza.


U mnie jest tak samo.
Na dużym wzniesieniu samochód powoli stacza się do przodu.
Myślałem że z moją skrzynią jest coś nie tak - ślizga się.

Jadąc do przodu i zatrzymując się - to jaka by nie była ta górka - auto stoi (na D bez hamulca).

Jeszcze mam taki dziwny objaw.
Jak z rana wyjeżdżam z garaży to wsteczny ® jest "mocniejszy". (podjedzie pod mały krawężnik bez dotykania gazu) Na rozgrzanym silniku - aby podjechać trzeba dodać odrobinę gazu. Dodam że jestem po wymianie oleju i filtru w ASB.

#10 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 grudnia 2008 - 11:04

Jeszcze mam taki dziwny objaw.
Jak z rana wyjeżdżam z garaży to wsteczny ® jest "mocniejszy". (podjedzie pod mały krawężnik bez dotykania gazu) Na rozgrzanym silniku - aby podjechać trzeba dodać odrobinę gazu. Dodam że jestem po wymianie oleju i filtru w ASB.


Nierozgrzany olej w sprzegle hydrokinetycznym lepiej przenosi moment obrotowy.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#11 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 03 grudnia 2008 - 00:08

Coś można zrobić aby lepiej przenosiło obroty na ciepłym oleju?

W drugim samochodzie <gwiazda> :) zawsze jednakowo 'mocno' ciągnie skrzynia bez wciskania gazu. (zimna, ciepła)

Tarczki są już wyślizgane, czy może coś z ciśnieniem?

Jakiś dobry mechanik od ASB w okolicach Częstochowy?

#12 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 01 kwietnia 2009 - 09:31

Proszę o reanimacje tematu.

Objaw w moim przypadku troszkę się nasila.
Jadąc pod górkę (dość stroma) i zatrzymując się w połowie. Puszczam nogę z hamulca (cały czas na D) auto powinno stać!? do momentu zwiększenia obrotów silnika. W moim przypadku na zimnym silniku/skrzyni jest OK (auto zatrzymuje się i stoi) ale już na rozgrzanym powoli zaczyna staczać się :(

Proszę o pomoc - co może być nie tak.

W poprzednim samochodzie z ASB wielkość wzniesienie nie miała znaczenia - auto zawsze stało w miejscu (na D) bez wciśniętego żadnego pedału.

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2009 - 15:10

Jezeli poza tym nie ma innych problemow to na poczatek sprawdz poziom oleju, a potem dokladnie czy silnik pracuje jak powinien (olej w gniazdach swiec, gladka praca silnika, zawor EGR, podcisnienia itd). Przy zbyt malej mocy skrzynia bedzie inaczej pracowala.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 kwietnia 2009 - 17:09

hmm mam tak samo - tzn. pod stromą górkę mimo włączonego D samochód delikatnie się stacza - myślałem, że to normalne - skrzynia nie jest zblokowana na sztywno z silnikiem, lecz przez sprzęgło hydrokinetyczne które daje pewien "uślizg". Pod lekką górkę jest ok - samochód stoi. Ale np. na parkingu podziemnym moje auto nie utrzyma się samo. Robiłem stall test i wyszedł ok - obroty około 2000 przy maks wciśniętym pedale.

Piszesz że na zimnym silniku jest lepiej - zimny silnik ma wyższe obroty i turbina konwertera jest mocniej napędzana więc przenosi wyższy moment.
mam nadzieję że to normalne zachowanie skrzyni.

#15 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 01 kwietnia 2009 - 23:50

Silnik pracuje równo i ma swoja moc. ASB zmienia biegi płynnie w dwie strony. Jedynie sporadycznie 1/100 gdy skrzynia zmienia na drugi bieg a ja w tym momencie wciskam hamulec to czuć takie małe stukniecie. Olej z filtrem w ASB wymieniałem kilka tygodni temu.
Dziwne jest to że na "zimnym" silniku już bez ssania (500ob/min) skrzynia jest o wiele mocniejsza i spokojnie trzyma pod większe górki. Może inna gęstość oleju/ inne ciśnienie.

Ale może coś da się podkręcić, jakąś taśmę i będzie ok?

Pozdrawiam, Michał

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:19

Niestety zadnej tasmy nie da sie podkrecic. PIszesz pewnie o tasmie do ruszania, ale jesli ta jest luzna to po prostu nie ruzysz. Jezeli sprawdziles i dziala wszystko, a chcesz sie dalej bawic to chyba juz tylko warsztat - cisnienie w skrzyni do sprawdzenia i jesli za niskie to zawor glowny cisnienia do podmiany ze sprawnym.
moja staczala sie tak samo, stall wychodzi ok 2300-2400. Jak na razie zrobilem pokrywy walkow i czuc ze jest lepiej, ale nie mam nawet czasu na sprawdzenie cisnienia. moze podmienie zawor, ale jezeli nie jestes gotowy na rozebranie i sprawdzenie skrzyni przy zalozeniu, ze to moze nic nie dac to poza tym co napisalem nie ma nic do zmiany co by na pewno poprawilo efekt.

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2009 - 08:49

mkaminski100 - jesteś na forum ekspertem od asb - sugerujesz, że niezależnie od stopnia pochylenia wzniesienia na którym stoi samochód po wrzuceniu D powinien on stać w miejscu? Mój niestety się stacza z ostrych wzniesień, myślałem że to normalne...

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 09:54

Z duzych bedzie sie staczal. Gdzies widzialem rozpiske z jakich moze a z jakich juz nie, ale generalnie jesli jest to kilka stopni (wyjazd garazu lub parkingu podziemnego) to nie powinien. Nie bedzie jechal do przodu, ale staczac sie tez nie powinien.
Z tego, oraz wielu innych powodow nie jestem specjalnym zwolennikiem automatow.

#19 OFFLINE   bronczek

bronczek
  • 103 postów
  • Dołączył: 01-11-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 02 kwietnia 2009 - 22:46

Ja jakiś czas temu testowałem skrzynie to na wszystkich biegach wychodzi jakieś 1950 obr/min.
Hm ....to jak na razie nie ruszam chyba skrzyni.

Mam jeszcze jeden dylemat z głośniejszym działaniem silnika/ skrzyni?
Podczas dodawania gazu czuć jak by w tłumiku była dziura.
Byłem w dwóch firmach co zakładają/ sprawdzają tłumiki i mówią że tłumiki są OK a dalej nie widać kolektora.
I teraz nie wiem czy to jakaś uszczelka pod kolektorem, kolektor pęknięty czy może coś w skrzyni. Przy dodawaniu gazy na N wszystko jest ok - cisza. Odgłosy pojawiają się przy obciążonym silniku. Taki werkot :) Nie pamiętam czy jest on taki sam jak przy testowaniu skrzynie z dwoma wciśniętymi pedałami. Ale chyba tak - wał nie musi się obracać. Odgłosy dochodzą z przedniej części samochodu - wyeliminowałem dyferencjał. Przy delikatnym przyspieszaniu jest komfortowo, ale przy nieco energiczniejszym już robi się werkot :) wrrr

#20 OFFLINE   jarek84

jarek84
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 26 maja 2009 - 19:51

mkaminski100 mam do Ciebie takie pytanie kupiłem omege BFL 2.5v6 (170KM) Pierwszy mój samochod ze skrzynia automatyczna chodzi mi o to jak samochod powinien sie zachowac po właczeniu na D ma od razu szybko kucnac czy z bardzo małym opoznieniem i tak samo jak wrzuce na R czy gwałtownie sie podnosi czy tez ma jakies male opoznienie.Niewiem własnie jak to ma byc w automacie.Zauwazyłem ze jak właczam D czy R to na rozgrzanym oleju jest takie jakby male opoznienie a na zimnym rano jak wyjezdzam z garazu to po wlaczeniu na D szybko tyl siada.