

wysokie obroty biegu jałowego V6
#1
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 22:56
Po 5 miesiącach od zakupu mojej omegi b V 6 okazało się że muszę zrobić kapę silnika - powód : padnięta panewka na 1 i 3 korbie prawdopodobna przyczyna : u Pani od , której kupiłem auto zainstalowano instalację lpg 1 generacji miała wystrzał padła przepływka i odpalała auto na gazie tzn. od razu gwint na maxa na zimnym motorze. Jestem teraz po tym bolesnym finansowo zabiegu ale jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju i moim zdaniem może być związana z tym co napisałem na początku. W moim aucie obroty biegu jałowego to 1000-1100. W lecie zaraz po rozruchu były na takim poziomie a teraz po rozruchu ok. 750 a po zagrzaniu jw. 1000-1100. Zaciekawiło mnie że jak mam zimny silnik i 750 obr. i włączę klime obroty nie podnoszą się jak powinny a spadają i tak było też przed remontem. Kiedy kupowałem auto nie wiedziałem że te motory powinny mieć 750 na jałowym więc nie zaniepokoiło mnie że "ten egzemplarz ma 1100" i kiedy zadałem pytanie dlaczego miga kontrolka ciśnienia oleju po właczeniu klimy usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować . Moim zdaniem mechanik próbował ukryć awarię panewek więc podniósł obroty. Jest też inna teoria którą podzielił się ze mną gazownik mianowicie jego zdaniem montaż instalacji lpg ma z tym coś wspólnego. Dodam że obroty nie skaczą a utrzymują się na stałym poziomie. Proszę o poradę.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 23:25
usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować
nie ma takiej mozliwosci. w V6 nie reguluje sie wolnych obrotow. za to odpowiada silniczek krokowy. albo jest walniety, albo czujnik temp plynu chlodniczego na komputer przeklamuje i dawka jest wieksza, albo ciagnie ci lewe powietrze, sprawdzales jakie ma bledy ? jak sie zachowuja czujniki itp na kompie /?
#3
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 02:10
#4
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 02:33
W V6 obr powinny być 450-550 (max) obr/min.
Ja mam 450obr i zero problemów z ciśnieniem. Oleju za mało nie masz czasami?
Auto nie dymi ?
Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur.
Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)
#5
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 08:51
A ja dla siebie chcialem zrobic taki zabieg, tzn. podniesc obroty na biegu jalowym w v6, bo mam problem z cisnieniem oleju i ktos mi radzil pokrecic sruba znajdujaca sie pod uchwytem linki gazu na przepustnicy... i faktycznie podniosly sie tylko przy okazji zaczely totalnie wariowac, potem wykrecilem ta srube praktycznie do konca i jakos jest w miare ok teraz, moze ktos madry powie mi do czego to jest?
to jest zderzak przepustnicy i jak go podkreciles to poprostu otworzyles przepustnice.
#6
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 09:10
usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować
nie ma takiej mozliwosci. w V6 nie reguluje sie wolnych obrotow. za to odpowiada silniczek krokowy. albo jest walniety, albo czujnik temp plynu chlodniczego na komputer przeklamuje i dawka jest wieksza, albo ciagnie ci lewe powietrze, sprawdzales jakie ma bledy ? jak sie zachowuja czujniki itp na kompie /?
Silnik krokowy mam wyczyszczony. Dzisiaj sprawdzę samostartem czy nie zasysa lewego powietrza i ew. potem sprawdzę błędy ale musze jechać na komp bo na spinacz nia da rady ktoś odpiął check. Jeszcze jedno jakie są prawidłowe obroty na jałowym?
#7
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 10:40
Jeszcze jedno jakie są prawidłowe obroty na jałowym?
570 - 760 rpm. ponizej 550 czujnik polozenia walu wali bledem. aha i jest roznica miedzy kompem a predkosciomierzem
#8
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2008 - 23:41
to jest zderzak przepustnicy i jak go podkreciles to poprostu otworzyles przepustnice.
U mnie właśnie zderzak przepustnicy był niepoprawnie ustawiony , a poza tym linka gazu została źle założona. Poprawiłem i wszystko ok. obroty na jałowym 750 wg obrotomierza. Dziękuję za pomoc . Zamykam wątek.
#9
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 00:17
post już pewnie umarł, 2008 a 2011? Dodam ze nie mam lpg
Z góry przepraszam, jestem raczkującym klubowiczem i dopiero zapoznaje się z forum. Dotchczas czerpałem info z postów i przyszedł czas na zmiany. O ile będzie to możliwe podziele się moją wiedzą, więdzą innych i będe wzorowym obywatelem forum. Pozdrówki S-n