Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wysokie obroty biegu jałowego V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 23 listopada 2008 - 22:56

Witam
Po 5 miesiącach od zakupu mojej omegi b V 6 okazało się że muszę zrobić kapę silnika - powód : padnięta panewka na 1 i 3 korbie prawdopodobna przyczyna : u Pani od , której kupiłem auto zainstalowano instalację lpg 1 generacji miała wystrzał padła przepływka i odpalała auto na gazie tzn. od razu gwint na maxa na zimnym motorze. Jestem teraz po tym bolesnym finansowo zabiegu ale jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju i moim zdaniem może być związana z tym co napisałem na początku. W moim aucie obroty biegu jałowego to 1000-1100. W lecie zaraz po rozruchu były na takim poziomie a teraz po rozruchu ok. 750 a po zagrzaniu jw. 1000-1100. Zaciekawiło mnie że jak mam zimny silnik i 750 obr. i włączę klime obroty nie podnoszą się jak powinny a spadają i tak było też przed remontem. Kiedy kupowałem auto nie wiedziałem że te motory powinny mieć 750 na jałowym więc nie zaniepokoiło mnie że "ten egzemplarz ma 1100" i kiedy zadałem pytanie dlaczego miga kontrolka ciśnienia oleju po właczeniu klimy usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować . Moim zdaniem mechanik próbował ukryć awarię panewek więc podniósł obroty. Jest też inna teoria którą podzielił się ze mną gazownik mianowicie jego zdaniem montaż instalacji lpg ma z tym coś wspólnego. Dodam że obroty nie skaczą a utrzymują się na stałym poziomie. Proszę o poradę.

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2008 - 23:25

usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować


nie ma takiej mozliwosci. w V6 nie reguluje sie wolnych obrotow. za to odpowiada silniczek krokowy. albo jest walniety, albo czujnik temp plynu chlodniczego na komputer przeklamuje i dawka jest wieksza, albo ciagnie ci lewe powietrze, sprawdzales jakie ma bledy ? jak sie zachowuja czujniki itp na kompie /?




 


#3 OFFLINE   rafal i

rafal i
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Andrzejewo

Napisany 24 listopada 2008 - 02:10

A ja dla siebie chcialem zrobic taki zabieg, tzn. podniesc obroty na biegu jalowym w v6, bo mam problem z cisnieniem oleju i ktos mi radzil pokrecic sruba znajdujaca sie pod uchwytem linki gazu na przepustnicy... i faktycznie podniosly sie tylko przy okazji zaczely totalnie wariowac, potem wykrecilem ta srube praktycznie do konca i jakos jest w miare ok teraz, moze ktos madry powie mi do czego to jest?

#4 OFFLINE   żółwik

żółwik

    rastafaraj

  • 292 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: z domu

Napisany 24 listopada 2008 - 02:33

Nie wiem czy ona nie jest od regulacji naciągu linki...może się mylę.

W V6 obr powinny być 450-550 (max) obr/min.
Ja mam 450obr i zero problemów z ciśnieniem. Oleju za mało nie masz czasami?
Auto nie dymi ?

Tylko głupcy marzą o tym, czego nie mogą mieć ... - król Artur. :eek:


Dodany obrazek

Sprzedam Ome-4900zł (uszkodzona ASB i TPS)


#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopada 2008 - 08:51

A ja dla siebie chcialem zrobic taki zabieg, tzn. podniesc obroty na biegu jalowym w v6, bo mam problem z cisnieniem oleju i ktos mi radzil pokrecic sruba znajdujaca sie pod uchwytem linki gazu na przepustnicy... i faktycznie podniosly sie tylko przy okazji zaczely totalnie wariowac, potem wykrecilem ta srube praktycznie do konca i jakos jest w miare ok teraz, moze ktos madry powie mi do czego to jest?



to jest zderzak przepustnicy i jak go podkreciles to poprostu otworzyles przepustnice.




 


#6 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 listopada 2008 - 09:10

usłyszałem że silnik jest obciążony i obroty spadają do 600-700 i dlatego świeci bo są za niskie i trzeba podregulować


nie ma takiej mozliwosci. w V6 nie reguluje sie wolnych obrotow. za to odpowiada silniczek krokowy. albo jest walniety, albo czujnik temp plynu chlodniczego na komputer przeklamuje i dawka jest wieksza, albo ciagnie ci lewe powietrze, sprawdzales jakie ma bledy ? jak sie zachowuja czujniki itp na kompie /?


Silnik krokowy mam wyczyszczony. Dzisiaj sprawdzę samostartem czy nie zasysa lewego powietrza i ew. potem sprawdzę błędy ale musze jechać na komp bo na spinacz nia da rady ktoś odpiął check. Jeszcze jedno jakie są prawidłowe obroty na jałowym?

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopada 2008 - 10:40

Jeszcze jedno jakie są prawidłowe obroty na jałowym?


570 - 760 rpm. ponizej 550 czujnik polozenia walu wali bledem. aha i jest roznica miedzy kompem a predkosciomierzem




 


#8 OFFLINE   fon4man

fon4man
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 listopada 2008 - 23:41

to jest zderzak przepustnicy i jak go podkreciles to poprostu otworzyles przepustnice.


U mnie właśnie zderzak przepustnicy był niepoprawnie ustawiony , a poza tym linka gazu została źle założona. Poprawiłem i wszystko ok. obroty na jałowym 750 wg obrotomierza. Dziękuję za pomoc . Zamykam wątek.

#9 OFFLINE   siwen

siwen
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-01-2011

Napisany 18 czerwca 2011 - 00:17

Witam, podepne się pod temat. Mianowicie moja megi na jałowym ma ponad 1000 bez klimy na ciepłym silniku na zimnym podkręca się do 1500 (bez klimy) spalanie na jałowym (automat) 1,5 z klimą 1,9-2,0 wiem ze cuś jest nie tak tylko co? Nie podpinałem się pod kompa, nie mam takiej możliwości(tylko mech. a wiadomo koszta) z czystej ciekawości pytam co może byc nie tak. Dzięki za odpowiedź.

post już pewnie umarł, 2008 a 2011? Dodam ze nie mam lpg
Z góry przepraszam, jestem raczkującym klubowiczem i dopiero zapoznaje się z forum. Dotchczas czerpałem info z postów i przyszedł czas na zmiany. O ile będzie to możliwe podziele się moją wiedzą, więdzą innych i będe wzorowym obywatelem forum. Pozdrówki S-n