Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drżenie podczas jazdy z prędkością od 60km\h do 90 km\h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 23 listopada 2008 - 13:05

Mam problem podczas jazdy z prędkością od 60 km\h do 90km\h ,a szczególnie przy prędkości 80 km\h czuje wibracje w tylnej części samochodu i czuje to nawet pod tyłkiem. Wymieniłem już podpore wału z łożyskiem i nic się nie zmieniło. Co jeszcze może powodować takie wibracje?

#2 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 23 listopada 2008 - 13:16

Sprawdź wyważenie kół oraz opony czy nie mają pękniętego płótna ( bąbli) :wink:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 listopada 2008 - 13:27

Warto też obejrzec całe zawieszenie z tyłu ,chodzi mi o drązki,gumy,tuleje-może się jakis luz pojawił

#4 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 23 listopada 2008 - 13:30

Koła tego nie robią bo jeżdziłem na alu 17'' i były wibracje a w tej chwili mam założone zimówki na felgach stalowych i dalej jest ten problem

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 listopada 2008 - 13:32

Czyli jest to wina zawieszenia.A jak krzyżak na wale i wałek atakujący na dyfrze? nie ma luzu?

#6 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 23 listopada 2008 - 13:34

Zawieszenie sprawdzałem i wszystko jest git.

#7 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 23 listopada 2008 - 13:35

no to odpowiedż masz prostą sprawdz zawieche tak jak pisał explosiv9, ale takie wibracje najczęsciej powodują krzywe felgi i wywalone opony
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#8 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 23 listopada 2008 - 13:37

Jeszcze raz sprawdze czy niema luzu na krzyżaku i wałek atakujący .

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 listopada 2008 - 13:40

Ale sprawdzałeś na szarpakach czy tylko tak wizualnie ?A jeszcze jedno- luzu na łożysku piasty nie ma? Skoro to nie koła to nie ma siły-coś musi być z zawiechą

#10 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 23 listopada 2008 - 13:55

Byłem właśnie pdo moją omgą i jedyny luz jaki jest to na łączeniu wału przy podporze na wieloklinie.

#11 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 listopada 2008 - 18:59

To raczej nie to,ja też tam mam luz i nic mi nie drży.Czasami jak auto stoi na ziemi to ciężko zlokalizować, trzeba by podnieść i wtedy szukać,bo coś tam musi być...

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2008 - 21:59

U mnie np trzęsło autem przy tych prędkościach - powodem był uszkodzona końcówka drążka kierowniczego.
Później przy hamowaniu też trzęsło.
Sprawdź układ kierowniczy.

#13 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 25 listopada 2008 - 20:06

Cześć koledzy problem wibracji udało mi sie załatwić w kilka godzin ale zanim doszedłem do przyczyny trwało to rok albo dłużej.Mianowicie identyczny przedział prędkości wibracje z "tyłu" auta.Byłem u wielu "pijawek ' pierwsza diagnoza most , druga łożyska lub łożysko podporowe półosi 3 wyważenie wału 4 łożyska piast cholera już więcej nie pamiętam.Pod samochodem byłem dziesiątki razy i nic ale coś mnie tknęło podniosłem odrobine wał do góry
tuż przy podporze ruch trochę za duży.Rano bryczka do mecha wymienić podporę natychmiast!!! jak zwykle mech stęka bo po co itp po rozebraniu okazało się że pęknięta jest guma podpory łożysko ok.Jak odebrałem już zrobione to "USŁYSZAŁEM CISZĘ" !!!!!
Wniosek jeden minimalne pęknięcie gumy na podporze spowodowało że most opadł minimalnie w dół i przez to nastąpiły tak mi się wydaje naprężenia na krzyżaki i całą resztę i to powodowało te cholerne wibracje to tyle . Sprawdzić dobrze podporę wału koszt podpora 100pln wymiana ja miałem gratis.
Pozdrawiam
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#14 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 25 listopada 2008 - 20:42

JAK JUŻ NAPISAŁEM WYŻEJ PODPORE Z ŁOŻYSKIEM JUŻ WYMIENIŁEM DWA MIESIĄCE TEMU. DZISIAJ DAŁEM WAŁ DO WYWAŻENIA I ZOBACZE JAKIE BĘDĄ EFEKTY I DAM ZNAĆ.

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2008 - 00:14

Daniel nie pisz duzymi literami bo to oznacza krzyk !

#16 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2008 - 14:12

nie zawsze wszystko za pierwszym razem mozna wykryć. U mnie za drugim razem zauważono minimalny luz na krzyzaku i to było przyczyną wibracji w identycznym zakresie prędkości.

#17 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 29 listopada 2008 - 20:00

Wał został wyważony i praktycznie nic to nie dało, może minimalnie ciszej się zrobiło ale dalej pozostało drżenie w takim samym zakresie prędkości. Gościu który wyważł mi ten wał stwierdził że jeszcze to drżenie może powodować lekko żużyta tulejka wału od strony skrzyni biegów ( powinna miec wymiar średnice wew. 16 mm, a ma 17 mm), ale ja już sam nie wiem ta tulejka może powodować takie drżenie czy poprostu źle nie został wyważony wał, a tulejka to tylko wymysł. Krzyżak sprawdzali i niby jest dobry, sam sprawdzałem i wygląda wporządku. Sory za te duże litery.

#18 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 01 grudnia 2008 - 11:58

Witam chyba pozostaje ci kolego jedno wyjście odpiąć wał kluskę na sznurek i holowanie.
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#19 OFFLINE   DANIEL 271

DANIEL 271
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: STAROGARD GDAŃSKI

Napisany 01 grudnia 2008 - 22:10

O tym samym sobie pomyślałem i chyba tak zrobie.

#20 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 05 grudnia 2008 - 07:26

DANIEL 271, co słychać w sprawie wibracji ??
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5