Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Schemat układu chłodzenia w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 13:13

Drodzy forumowicze pilnie potrzebuje pomocy. Omka jak sie nagrzeje wywala plyn chlodniczy i paruje mi mocno z pod maski. Na oko widac ze paruje pomiedzy (za) silnikiem a grodzią kabiny. Wymienilem juz nagrzewnice bo zniej tez cieklo i w kabinie mam spokoj. Dziwne jest to o tyle, ze auto na trasie ma 90 stopni i nic sie nie dzieje wjade do miasta osiagnie z 96 stopni i wywala caly plyn pod silnikiem. czyli jak by cos pod wplywem temp (cisnienia) wywalalo plyn a na zimnym zakleszczalo i jest spokoj.. autko wlasnie stoi u mechanika i nie wiadomo gdzie szukac problemu ;/

Dlatego mogl bym pilnie prosic o jakis schemat calego ukladu chlodzenia w omedze 2,5 v6 ? widac by bylo gdzie przechodzi caly uklad i gdzie wtedy szukac problemu. Jezeli ktos moze mi pilnie pomoc bede bardzo wdzieczny...

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 13:19

zawór trójdrożny :szukaj2: nawet foty powklejane gdzie go szukać

#3 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 13:19

a wentylatory się włanczają?

#4 OFFLINE   lolo1976

lolo1976

    :-)

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-07-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 21 listopada 2008 - 13:22

zawór trójdrożny :szukaj2: nawet foty powklejane gdzie go szukać


Miałem to samo, i faktycznie wszystkie odpowiedzi są już na forum. dodam tylko, że zaryzykowałem i kupiłem podróbkę, i odpukać, od czerwca spokój.

[SIGPIC][/SIGPIC]


Dodany obrazek


SYGNATURA NIE ZGODNA Z REGULAMINEM (edt by chomiczek)

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 13:39

tak wentylatory zalczaja sie. Sprawdzalem oczywiscie zawor 3 drozny jest caly suchy :roll: weze wokol niego rowniez suche...

jak sie nagrzeje leje sie dokladnie z pod silnika (tak jak by ktos uszkodzil miske olejowa i zniej sie lało) a para leci za silnika i po tym od 1 do 3 litrow musze plynu dolac.


EDIT:

Od czego sa te cienkie weze oznaczone na czerwono ? to jakies odpowietrznie czy jak ? pytam bo mechanik cos mowi ze tam jest waz naciety ale ja nie widze zwiazku tego z ukladem chlodzenia ? (foto zapozyczone) Dodany obrazek

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 15:18

zewnętrzne od odmy silnika tu masz dokładnie co i jak http://forum.omegakl...5b51f777#244359
ściąg podszybie będziesz mial lepszy widok nagrzej silnik i sprawdź jeszcze raz ten zawór skoro płyn nie wycieka cały czas tylko po zagrzaniu (załącz klime 26*) ewentualnie zerknij na mostek między głowicami ale to by ci lalo cały czas

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2008 - 15:30

zewnętrzne od odmy silnika tu masz dokładnie co i jak http://forum.omegakl...5b51f777#244359
ściąg podszybie będziesz mial lepszy widok nagrzej silnik i sprawdź jeszcze raz ten zawór skoro płyn nie wycieka cały czas tylko po zagrzaniu (załącz klime 26*) ewentualnie zerknij na mostek między głowicami ale to by ci lalo cały czas



jak sie zagrzeje to wzrasta cisnienie i stad moze byc wyciek. bez zwalenia podszybia ciezko bedzie.




 


#8 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 21 listopada 2008 - 18:04

Jak byś potrzebował trochę teoretycznej wiedzy na temat chłodzenia V6 to polecam stronę:

http://www.v6calibra...lant_system.htm
kolino

#9 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 listopada 2008 - 18:34

mialem ten sam problem ze gdy V6 sie nagrzalo na miescie i zlapalo cisnienie parowalo spod maski oczywiscie pomyslalem ze to zawor troj drozny i juz prawie wziolem sie za wymiane gdyby nie fakt ze w zwbiorniczku wyrownawczym pojawil sie olej niestety puscily uszczeliki pod glowicami i woda wydostawala sie spod glowicy sam niechcialem w to uwirzyc ale po remoncie juz nie cieknie

#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 18:42

dziekuje Panowie za cenne rady. Zrobiłem jak mówiliście i wyjąłem zawór trójdrożny... dwa kanały były drożne a trzeci totalnie zapchany przez środek uszczelniający który rok temu wsypałem żeby uszczelnić nagrzewnice :bad: sam zawór wyglądał ok ale do okoła niego było nabryzgane i cały syf leżał na skrzyni biegów. Więc wymieniłem zawór (oczywiście podszybie zostało zdjęte) wyjechałem na miasto i silnik po nagrzaniu z temp 96 stopni max ma teraz 92 stopnie (widać ze niezle zapchało układ). Na chwile pojawiła się para z pod maski ale to pewnie resztki petrygo co wylały się na silnik. Ogólnie póki co spokój jak ręką odjął ale prawde poznam dopieor jutro za dnia po dłuższej jeździe w korkach.... Dam jutro znać co i jak i mam nadzieje, że zawór był problemem. Dziękuje za Wasze rady :piwo:

przemo85 myślałem przez chwile, że do wymiany będzie UPG a jak wiadomo gdy jest na wykończneiu objawy mogą być przeróżne (lecz umnie nic w sumie na to nie wskazuje). Jak masz płyn chłodniczy w oleju jest źle ale jak odwrotnie jak u Ciebie to niestety grubszy remont silnika się szykuje.

#11 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 19:57

gdyby nie fakt ze w zwbiorniczku wyrownawczym pojawil sie olej niestety puscily uszczeliki pod glowicami

nie zawsze jest to wina UPG jak puszcza chłodniczka oleju też może olej być w zbiorniczku wyrównawczym wjęc lepiej ją wcześniej sprawdzić niż wpadać w koszta wymiany uszczelki (ewentualnie płyn w oleju)zalezy jak puści

#12 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2008 - 22:54

Prosty sposób weryfikacji wycieku w układzie chłodzenia
Kupić korek do zbiorniczka wyrównawczego przewiercić , zainstalować do niego zaworek od felgi (koła) , nakręcić na zbiorniczek wyrównawczy i napompować ciśnienie tak około 1,5 bar-a
Wyciek się musi pokazać !

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#13 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2008 - 23:47

no i chyba dalej jest lipa... chyba bo po wymianie zaworu trójdrożnego auto za pierwszym razem lekko parowało z pod maski ale płyn nie wyciekł... dzisiaj po godzinie jazdy po miescie znów lekko podymiło, a działo się to przy max temp silnika, czyli około 93 stopniach i niestety płynu ze zbiorniczka znów ubyło :bad:

Tak się tylko zastanawiam, może korek na zbiorniczku wyrównawczym nie działa już jak powinien i przez niego mam za duże ciśnienei w układzie i rozsadza mi gdzieś wąż czy coś ? Czy poprostu korek by mi wywaliło wtedy ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia. Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego i ciepłego i z tego co widze jedna kreska jest dla obu temperatur. Tzn, że teoretycznie auto zimne czy ciepłe płyn powinien mieć jeden poziom ?? Praktyczine wzrasta cisnienie w układzie na swkutek temp i powinien się poziom podnieść ? Bo na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn a na zimnym mam już wyraźny ubytek. Może mnie ktośw tym nakierować > jakieś sugestie ? :cry:

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2008 - 00:41

no i chyba dalej jest lipa... chyba bo po wymianie zaworu trójdrożnego auto za pierwszym razem lekko parowało z pod maski ale płyn nie wyciekł... dzisiaj po godzinie jazdy po miescie znów lekko podymiło, a działo się to przy max temp silnika, czyli około 93 stopniach i niestety płynu ze zbiorniczka znów ubyło :bad:

Tak się tylko zastanawiam, może korek na zbiorniczku wyrównawczym nie działa już jak powinien i przez niego mam za duże ciśnienei w układzie i rozsadza mi gdzieś wąż czy coś ? Czy poprostu korek by mi wywaliło wtedy ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia. Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego i ciepłego i z tego co widze jedna kreska jest dla obu temperatur. Tzn, że teoretycznie auto zimne czy ciepłe płyn powinien mieć jeden poziom ?? Praktyczine wzrasta cisnienie w układzie na swkutek temp i powinien się poziom podnieść ? Bo na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn a na zimnym mam już wyraźny ubytek. Może mnie ktośw tym nakierować > jakieś sugestie ? :cry:



marek_kloss wyzej napisal jak to zweryfikowac.




 


#15 OFFLINE   lolo1976

lolo1976

    :-)

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-07-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 23 listopada 2008 - 02:04

Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego

i tylko to jest pokazane, ile ma być na zimnym.

na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn

to akurat jest normalny objaw.

Proponuje wymienić korek, koszt 10zł. W układzie ma panować ciśnienie, reguluje je SPRAWNY korek. Potem możesz ewentualnie szukać dalej.

[SIGPIC][/SIGPIC]


Dodany obrazek


SYGNATURA NIE ZGODNA Z REGULAMINEM (edt by chomiczek)

#16 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2008 - 10:35

Ok w poniedziałek kupie i zobaczymy czy cos pomogło :smile: a w starym zrobie miejsce na wentyl tak jak podpowiadacie... A korek gdzie dostane ? tylko w ASO ?

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2008 - 10:42

Ok w poniedziałek kupie i zobaczymy czy cos pomogło :smile: a w starym zrobie miejsce na wentyl tak jak podpowiadacie... A korek gdzie dostane ? tylko w ASO ?



w kazdym motoryzacyjnym