

Schemat układu chłodzenia w V6
#1
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 13:13
Dlatego mogl bym pilnie prosic o jakis schemat calego ukladu chlodzenia w omedze 2,5 v6 ? widac by bylo gdzie przechodzi caly uklad i gdzie wtedy szukac problemu. Jezeli ktos moze mi pilnie pomoc bede bardzo wdzieczny...
#2
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 13:19
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 13:22
zawór trójdrożny :szukaj2: nawet foty powklejane gdzie go szukać
Miałem to samo, i faktycznie wszystkie odpowiedzi są już na forum. dodam tylko, że zaryzykowałem i kupiłem podróbkę, i odpukać, od czerwca spokój.
#5
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 13:39
jak sie nagrzeje leje sie dokladnie z pod silnika (tak jak by ktos uszkodzil miske olejowa i zniej sie lało) a para leci za silnika i po tym od 1 do 3 litrow musze plynu dolac.
EDIT:
Od czego sa te cienkie weze oznaczone na czerwono ? to jakies odpowietrznie czy jak ? pytam bo mechanik cos mowi ze tam jest waz naciety ale ja nie widze zwiazku tego z ukladem chlodzenia ? (foto zapozyczone)

#6
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 15:18
ściąg podszybie będziesz mial lepszy widok nagrzej silnik i sprawdź jeszcze raz ten zawór skoro płyn nie wycieka cały czas tylko po zagrzaniu (załącz klime 26*) ewentualnie zerknij na mostek między głowicami ale to by ci lalo cały czas
#7
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 15:30
zewnętrzne od odmy silnika tu masz dokładnie co i jak http://forum.omegakl...5b51f777#244359
ściąg podszybie będziesz mial lepszy widok nagrzej silnik i sprawdź jeszcze raz ten zawór skoro płyn nie wycieka cały czas tylko po zagrzaniu (załącz klime 26*) ewentualnie zerknij na mostek między głowicami ale to by ci lalo cały czas
jak sie zagrzeje to wzrasta cisnienie i stad moze byc wyciek. bez zwalenia podszybia ciezko bedzie.
#8
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 18:04
http://www.v6calibra...lant_system.htm
#9
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 18:34
#10
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 18:42
przemo85 myślałem przez chwile, że do wymiany będzie UPG a jak wiadomo gdy jest na wykończneiu objawy mogą być przeróżne (lecz umnie nic w sumie na to nie wskazuje). Jak masz płyn chłodniczy w oleju jest źle ale jak odwrotnie jak u Ciebie to niestety grubszy remont silnika się szykuje.
#11
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 19:57
nie zawsze jest to wina UPG jak puszcza chłodniczka oleju też może olej być w zbiorniczku wyrównawczym wjęc lepiej ją wcześniej sprawdzić niż wpadać w koszta wymiany uszczelki (ewentualnie płyn w oleju)zalezy jak puścigdyby nie fakt ze w zwbiorniczku wyrownawczym pojawil sie olej niestety puscily uszczeliki pod glowicami
#12
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 22:54
Kupić korek do zbiorniczka wyrównawczego przewiercić , zainstalować do niego zaworek od felgi (koła) , nakręcić na zbiorniczek wyrównawczy i napompować ciśnienie tak około 1,5 bar-a
Wyciek się musi pokazać !
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#13
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2008 - 23:47
Tak się tylko zastanawiam, może korek na zbiorniczku wyrównawczym nie działa już jak powinien i przez niego mam za duże ciśnienei w układzie i rozsadza mi gdzieś wąż czy coś ? Czy poprostu korek by mi wywaliło wtedy ?
Jeszcze jedno mnie zastanawia. Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego i ciepłego i z tego co widze jedna kreska jest dla obu temperatur. Tzn, że teoretycznie auto zimne czy ciepłe płyn powinien mieć jeden poziom ?? Praktyczine wzrasta cisnienie w układzie na swkutek temp i powinien się poziom podnieść ? Bo na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn a na zimnym mam już wyraźny ubytek. Może mnie ktośw tym nakierować > jakieś sugestie ?

#14
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 00:41
no i chyba dalej jest lipa... chyba bo po wymianie zaworu trójdrożnego auto za pierwszym razem lekko parowało z pod maski ale płyn nie wyciekł... dzisiaj po godzinie jazdy po miescie znów lekko podymiło, a działo się to przy max temp silnika, czyli około 93 stopniach i niestety płynu ze zbiorniczka znów ubyło :bad:
Tak się tylko zastanawiam, może korek na zbiorniczku wyrównawczym nie działa już jak powinien i przez niego mam za duże ciśnienei w układzie i rozsadza mi gdzieś wąż czy coś ? Czy poprostu korek by mi wywaliło wtedy ?
Jeszcze jedno mnie zastanawia. Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego i ciepłego i z tego co widze jedna kreska jest dla obu temperatur. Tzn, że teoretycznie auto zimne czy ciepłe płyn powinien mieć jeden poziom ?? Praktyczine wzrasta cisnienie w układzie na swkutek temp i powinien się poziom podnieść ? Bo na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn a na zimnym mam już wyraźny ubytek. Może mnie ktośw tym nakierować > jakieś sugestie ?
marek_kloss wyzej napisal jak to zweryfikowac.
#15
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 02:04
i tylko to jest pokazane, ile ma być na zimnym.Na zbiorniku wyrównawczym jest pokazane ile powinno być w nim płynu zimnego
to akurat jest normalny objaw.na gorącym silniku odkręce korek za zbiorniczku wyrównawczym to dosłownie wywala mi płyn
Proponuje wymienić korek, koszt 10zł. W układzie ma panować ciśnienie, reguluje je SPRAWNY korek. Potem możesz ewentualnie szukać dalej.
#16
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 10:35
#17
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2008 - 10:42
Ok w poniedziałek kupie i zobaczymy czy cos pomogło :smile: a w starym zrobie miejsce na wentyl tak jak podpowiadacie... A korek gdzie dostane ? tylko w ASO ?
w kazdym motoryzacyjnym