Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hak - Montaż Potrzebna pomoc.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 listopada 2008 - 23:23

Witam wszystkich.

Niedawno zamontowałem do swojego autka "omega-sedan" hak holowniczy, i wszystko było by ok, ale ... no właśnie i tu zaczyna się problem.

Po pierwsze, hak jak został zamontowany posiada dziwne wzmocnienie które idzie pod zbiornikiem paliwa i łączy się za nim z karoserią auta.
I teraz jeśli jade sam to wszystko jest dobrze ale gdy tylko auta wiezie trzech pasażerów, to na większych dziurach, koleinach zaczynam uderzać tym o droge.
Uderzenia są czasami tak mocne że zaczynam się bać !!

I teraz tak byłem u mechanika powiedział że wstawić trzeba spreżyny od kombi i będzie po problemie. Ale nie podoba mi się opcja na styl "starego poloneza z tyłkiem w górze".

Czy jest jakaś inna opcja żeby temu zaradzić ??

Aha, tak z ciekawości zapytam, czy jeśli na lato wstawie do auta koła R16 205/55 to rozwiąże to w jakimś stopniu ten problem ? Bo na chwile obecną mam zimowe R15 205/60.

#2 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2008 - 23:49

Bo na chwile obecną mam zimowe R15 205/60.

napewno na chwile obecna masz za niski profil powinno być 205/65/15

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 08:55

możesz utwardzić zawieszenie i też po problemie

napewno na chwile obecna masz za niski profil powinno być 205/65/15

tez mam takie na lato ale tyłkiem nie łapałem tyle że mam kombi :oops:

#4 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 listopada 2008 - 10:38

możesz utwardzić zawieszenie i też po problemie


Takie rozwiązanie odpada... Niechce mieć twardego auta, w koncu po to kupiłem omege żeby wygodnie i komfortowo zjeździć:)

A co myślicie o tych sprężynach od kombi ?? Ma ktoś może takie w swoejej omedze "sedan" ??

Chodzi mi głównie czy tył auta mocno w stosunku do orginalnych sprężyn podniesie się do góry.

#5 OFFLINE   tter282

tter282
  • 41 postów
  • Dołączył: 30-10-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 listopada 2008 - 12:39

A co myślicie o tych sprężynach od kombi ?? Ma ktoś może takie w swoejej omedze "sedan" ??


Hmmm... Tak sobie dumam, że patent ten polecił Ci Pan Mądry Mechanik, który zatrzymał się w rozwoju właśnie na etapie starego Poloneza. Charakterystyka sprężyn jest dobrana przez producenta nie na widzimisie, ale dla osiągnięcia określonego celu, ajkim między innymi jest stabilne i BEZPIECZNE prowadzenie auta. Zatem nie sądzę, aby tego typu rozwiązanie owo bezpieczeństwo poprawiało :razz:

Pytanie zatem, czy hak jest homologowany do Omesi, czy jest to rowiązanie "byle się kupy trzymało". Nie przypuszczam aby odpowiednio dobrany hak wywoływał taki efekt.
Machiny takie ponawymyslali bo siły w ręcach nie mieli

#6 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 listopada 2008 - 17:19

Pytanie zatem, czy hak jest homologowany do Omesi


Tak posiada homologacje.

Jak kupywałem to miałem trzy haki do wyboru :

1 i 2 - uciąg max 1.5 T, różnica między nimi była tylko w firmie. Cena od 230 - 260 zł

3 - uciąg max 2.1 T , róznica iz posiadał inny typ montażu. Cenn 320 zł - i ten hak kupiłem.

Byłem podczas montażu hak pasował pod orginalne zaznaczone otwory do wywiercenia, wszystko pasowało bez problemu.

Jutro postaram się zrobić fotke jak to wygląda od spodu.

#7 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 25 listopada 2008 - 18:56

Mam także niedawno założony hak, jego wzmocnieniem jest tylko wyprofilowana blacha przykręcona do podłogi bagażnika, oczywiście pasowała w zaznaczone fabrycznie
do wywiercenia otwory. Ta blacha oczywiście jest w środku bagażnika.
Miałem w poprzednim oplu fabryczny hak i dokładnie tak samo było, i z tego wnioskuje że tylko takie fabryka przewiduje, a taki z dodatkowym wzmocnieniem od dołu pod zbiornikiem to moim zdaniem czyjś patent, według mnie nieco przesadzony jako wzmocnienie, gdyż sztywność swojego haka określam na super mocny a ciężary ciągam niejednokrotnie ponad normę jako warsztatowiec i przyczepa to moja ciężarówka zaopatrzeniowa w różnego rodzaju żelastwo bo prowadzę ślusarstwo. A na mój gust żeby taki hak urwać to prędzej by samochód rozerwało.
Pozdrawiam wszystkich

#8 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 02 grudnia 2008 - 19:44

a czy hak pasuje z omegi A kombi do B kombi ??

almark czyli ile ciągniesz na haku ?? mój rekord na jednej osiowej 1,4-1,5T a na dwu osiowej 2,0 i to omegą A oczywiście omega A nie rozstaje się z przyczepką przez 3 lata codziennie przyczepką, ale widać że auto ma dość bo już się zagina, na tylnych drzwiach 7 -8 mm szczeliny
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#9 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 03 grudnia 2008 - 16:34

Czy z omegi A Pasuje do B tego nie wiem, Omegi A nie miałem. Co do ciężarów jakie ciągam to raczej więcej jak 1.5 t to nie ciagłem ale mam przyczepe swojej roboty typ Sam i o tyle jest mi bardzo pomocna że ma rozciągany dyszel i sztangi 6 m stali woże bez problemu i wystają poza przyczepe 80cm tylko.

#10 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 04 grudnia 2008 - 21:34

przeszukałem całe forum i odpowiedź znalazłem z omy A do B hak nie pasuje (mowa o kombi)
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#11 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 30 września 2009 - 22:07

Witam a ja mam takie pytanie czy hak od omegi A kombi bedzie pasował do sedana?? Wie ktoś może? Bo posiadam sedana a widze że dużo więcej dostępnych jest haków do kombi. Słyszałem od kumpla że podobno ma pasować ale jakoś niejestem przekonany...

#12 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 października 2009 - 21:13

Aha, tak z ciekawości zapytam, czy jeśli na lato wstawie do auta koła R16 205/55 to rozwiąże to w jakimś stopniu ten problem ? Bo na chwile obecną mam zimowe R15 205/60.



Jeśli chodzi o opony to masz troche za niski profil, Może to nie jest jakaś znacząca różnica ale jednak przy R15 powinny być 205 / 65 , a jeśli chodzi o R16 to powinno być 225 / 55
Mój znajomy ma właśnie taki hak ze wzmocnieniem pod bakiem w sedanie i mówił że cząsto na nierównościach lubiał zachaczyć, ale kupił nowe sprężyny i napewno nie oryginały i mówi że jest znacznie lepiej.

#13 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 142 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 października 2009 - 10:02

Witam a ja mam takie pytanie czy hak od omegi A kombi bedzie pasował do sedana?? Wie ktoś może? Bo posiadam sedana a widze że dużo więcej dostępnych jest haków do kombi. Słyszałem od kumpla że podobno ma pasować ale jakoś niejestem przekonany...


Hak z kombi do sedana i na odwrót,nie będzie pasował z uwagi na odmienną budowę podłogi bagażnika.

#14 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2010 - 15:24

odgrzebując... panowie przymierzam się do zakupu haka ale wolałbym oryginalną używkę niż te rzemieślnicze podróbki i tu mam pytanie, czy nie będzie problemu z pierwszym przeglądem bo obiło mi się o uszy, iż używek zakładać nie wolno.
I pytanie drugie czy z omegi B przed liftowej będzie pasował do poliftowej? dotyczy kombi
pozdrawiam

#15 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2010 - 22:40

kolego jedziesz na przegląd i mówisz że nie wisz dlaczego nie masz wbitego.
Ja założyłem hak i nie miałem żadnego problemu.

#16 OFFLINE   KELNER

KELNER
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: KUDOWA ZDRÓJ

Napisany 30 czerwca 2010 - 20:22

Kolego ja przekładałem z kombi do kombi i nie było żadnego problemu więc wydaje mi się że albo ten hak jest nie do końca taki oryginalny albo twoje sprężyny tylne nadają się do ponownego przetopienia w chucie .