Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przepływomierz - czy można jeździć z odłączonym?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 16 listopada 2008 - 13:12

Witam wszystkich klubowiczów. Jestem nowym użytkownikiem forum i od czerwca posiadaczem Omegi:) (jak na razie w miarę szczęśliwym)

Mam z nią jednak parę problemów. Między innymi z przepływomierzem. Otóż kiedy jest podłączony to auto zaraz po odpaleniu gaśnie (kiedy jest nienagrzane), trzęsie się, ma nierówne obroty, muli i ma jakby mniej mocy. Z tego co czytałem może być to wina zapchanego katalizatora.

Ale moje pytanie jest następujące - czy można jeździć z odłączonym przepływomierzem (bo wtedy omega odpala elegancko, chodzi równo i żwawo)? Czy nie będzie miało to jakiś skutków ubocznych?
Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam:)

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopada 2008 - 13:20

Witam wszystkich klubowiczów. Jestem nowym użytkownikiem forum i od czerwca posiadaczem Omegi:) (jak na razie w miarę szczęśliwym)

Mam z nią jednak parę problemów. Między innymi z przepływomierzem. Otóż kiedy jest podłączony to auto zaraz po odpaleniu gaśnie (kiedy jest nienagrzane), trzęsie się, ma nierówne obroty, muli i ma jakby mniej mocy. Z tego co czytałem może być to wina zapchanego katalizatora.

Ale moje pytanie jest następujące - czy można jeździć z odłączonym przepływomierzem (bo wtedy omega odpala elegancko, chodzi równo i żwawo)? Czy nie będzie miało to jakiś skutków ubocznych?
Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam:)



nie powinno sie. auto wtedy przyjmuje wartosc zastepcza zamiast prawdziwych danych. byles na kompie ?




 


#3 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2008 - 20:55

Ale moje pytanie jest następujące - czy można jeździć z odłączonym przepływomierzem (bo wtedy omega odpala elegancko, chodzi równo i żwawo)? Czy nie będzie miało to jakiś skutków ubocznych?


Nie powinno się jeździć bez przepływomierza ponieważ komp przyjmuje wartości zastępcze i podaję dużą dawkę paliwa co może spowodować zapchanie katalizatorów
jak już Beast napisał - na kompa odczytać błędy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#4 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 17 listopada 2008 - 12:07

Byłem na kompie, zostawiłem elektrykowi auto, okazało się że nawet jak wrzucił nowy przepływomierz to nie dawało zmian... przynajmniej tak mówił.
Może najlepiej będzie najpierw sprawdzić stan katalizatora (może być zapchany) a potem jeszcze raz spróbować podłączyć ten przepływomierz?

Dzięki za odpowiedź, pozdro:)

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2008 - 16:50

kazało się że nawet jak wrzucił nowy przepływomierz to nie dawało zmian... przynajmniej tak mówił.


nowy oryginał GM czy zamiennik z allegro ??? bo jak ten drugi to żaden argument ze nie działa

a co do katów to skoro po odpięciu przepływki silnik się wkręca na obroty i ma moc to powinny być sprawne i ja bym ich nie ruszał
możesz kupić używaną przepływkę z B(tańsza niz Fl) tylko wtyczkę trzeba przelutować bo w B-fl jet owalna (sprawdzone sam ostatnio zmieniałem) objawy podobne

#6 OFFLINE   Tyrus

Tyrus
  • 29 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: Dąbrowa Gónicza

Napisany 17 listopada 2008 - 17:24

No właśnie tak przepływka była oryginalna, nie zamiennik...

#7 OFFLINE   przemo82

przemo82
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Skąd: Irlandia

Napisany 17 listopada 2008 - 21:38

przerobiłem chyba wszystko,na początku jezdził w miarę oki, pozniej zaczął słabnąć w zakresie od 3 do 3.8 tyś. obr./min. pojechałem na kompa - diagnoza - przepływka. dwa zamienniki z allegro, pierwszy jakis smieć za 210 pln(dwa dni normalnej pracy,zwrot gotówki), drugi proponowany był niby(simens) za 300 pln. plus przesyłka i czas oczekiwania (wyspa :wink: ) zbyt długi, i na koniec Opel EnergoZam część orginał - 660 pln :shock: więc żyła mi strzeliła i pojechałem do serwisu w IE i ku mojemu zdziwieniu za orginał w serwisie zpłąciłęm 178 euro, założyłem i teraz wiem jak potrafi bokiem pojść moja Oma :cool: także z włąsnego doświadczenia polecam wyprucie sie z kasy i kupienie nowego albo używanego orginału(widziałęm na allegro całą rurę od filtra powietrza z przepływomierzem z anglika za 80 pln. powodzenia i niech moc bedzie z Toba. pozdro :smile:
shemoo82

#8 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 18 listopada 2008 - 07:29

przerobiłem chyba wszystko,na początku jezdził w miarę oki, pozniej zaczął słabnąć w zakresie od 3 do 3.8 tyś. obr./min. pojechałem na kompa - diagnoza - przepływka. dwa zamienniki z allegro, pierwszy jakis smieć za 210 pln(dwa dni normalnej pracy,zwrot gotówki), drugi proponowany był niby(simens) za 300 pln. plus przesyłka i czas oczekiwania (wyspa :wink: ) zbyt długi, i na koniec Opel EnergoZam część orginał - 660 pln :shock: więc żyła mi strzeliła i pojechałem do serwisu w IE i ku mojemu zdziwieniu za orginał w serwisie zpłąciłęm 178 euro, założyłem i teraz wiem jak potrafi bokiem pojść moja Oma :cool: także z włąsnego doświadczenia polecam wyprucie sie z kasy i kupienie nowego albo używanego orginału(widziałęm na allegro całą rurę od filtra powietrza z przepływomierzem z anglika za 80 pln. powodzenia i niech moc bedzie z Toba. pozdro :smile:


Pytanko
Czy na kompie miałeś zapisany błąd przepływki czy może na podstawie ilości zasysanego powietrza stwierdzili że to przepływomierz ?

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2008 - 10:03

Czy na kompie miałeś zapisany błąd przepływki czy może na podstawie ilości zasysanego powietrza stwierdzili że to przepływomierz ?


nie zawsze musi byc zapisany błąd przepływki aby kwalifikowała sie do wymiany zakresy w jakich powinna pracować masz w poradach bo może pokazywać cuda a komp tego nie wyłapie
więc albo pomiar miernikiem albo odczyt na żywca Techem jakie ilości zasysa

#10 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 18 listopada 2008 - 11:09

Czy na kompie miałeś zapisany błąd przepływki czy może na podstawie ilości zasysanego powietrza stwierdzili że to przepływomierz ?


nie zawsze musi byc zapisany błąd przepływki aby kwalifikowała sie do wymiany zakresy w jakich powinna pracować masz w poradach bo może pokazywać cuda a komp tego nie wyłapie
więc albo pomiar miernikiem albo odczyt na żywca Techem jakie ilości zasysa


Gdzie to jest w poradach bo ślepy chyba jestem ?

#11 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2008 - 13:11

napięcie pomiędzy 2 a 4 pinem powinno być między 0.3V - 0.7V. Jeśli jest inne to zalecana wymiana.
spróbuj od kogoś podmienić na chwilę będziesz pewien na 100% że to przepływka