Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Modyfikacje silnika 2.5 V6...jakie osiągi..??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2008 - 15:20

Witam!! :twisted:
Otóż ostatnio głośno się o tym mówi na forum a mianowicie mody w silniku 2.5 V6. Zaczynając od wymiany wałków od 3.0 do wstawienia a'la mantzel-a by Immo. Jestem ciekaw jakich osiągów mozemy się spodziewać po tych przeróbkach..?? Bardzo mnie interesuje przyspieszenie 0-100..?? Może ktoś G-Tech-em mierzył..??Zakładam ten temat ponieważ nie wiem co bym wybrał kupując większy silnik..czy 3.0 i uiścić większe opłaty czy 2.5 mieć mniejsze opłaty a na to konto przerobić silnik...Czy różnica między 2.5 V6 z modami i 3.0 jest tak duża..??Czekam na wypowiedzi :) Mam nadzieję że temat się rozwinie :) Pozdr :)

#2 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 listopada 2008 - 15:33

2.5 + wałki + puszka + strojenie (i o ile silnik w dobrej kondycji) >> Myśle że około 200PS

3.0 + puszka + strojenie + ukł. wydechowy >> myśle że spokojnie koło 240PS.

Temat rzeka, wszystko zalezy co chcesz osiagnac i w jakim celu, pamietaj o tym ze kazdy przyrost nie bierze sie z nieba, a tym bardziej ze spadku spalania paliwa.. Moc i osiagi silnika musza byc czyms karmione :)

Nie bede pisał jak 99% - kupuj 3.0 choc to najprostrze ale nie wiem jak Ty do tego podchodzisz bo to bardzo indywidualna sprawa. Sam gromadziłem graty ażeby dołożyć kompressor do mojej, ale kalkulujac i rokujac na przyszlosc zdecydowalem sie na mody i pozostanie przy silniku wolnossacym.. Decyzja nalezy do Ciebie :cool:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#3 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 15 listopada 2008 - 23:03

nie wiem czy jest az tak duza ruzica w oplatak pomiedzy tymi silnikami ale wracajac do tematu
2.5 v6 po niewielkich modyfikacjach bedzie miałe okolo 200ps oprocz tego manual i ubozsze wybosarzenie co odrazu obniza wage pojazdu (szyber dach, ele. siedzenia, bose itd) nie mowie ze nie ma tych gadzetow w 2.5 tylko ze jest spora ruznice w macie pomiedzy 2.5 a 3.0
3.0 bez zadmych modyfikacji niezle jedzie jesli troche podlubiez to mozna uzyskac naprawde niezle osiagi z tak duzego auta jakim jest omega ,tylko ze wiekszosc 3.0 to automaty

ale polecam 3.0 naprawde warto, mialem 2.5 v6 i jest odczuwalna ruznica w przyspieszeniu , ogolnie jest bardziej elastyczna, raczej nie wroce do 2.5? chyba ze wlasnie z walkami od 3.0 i pucha to takie opcjonalne rozwiazanie

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2008 - 23:31

Witam!! :twisted:
Otóż ostatnio głośno się o tym mówi na forum a mianowicie mody w silniku 2.5 V6. Zaczynając od wymiany wałków od 3.0 do wstawienia a'la mantzel-a by Immo. Jestem ciekaw jakich osiągów mozemy się spodziewać po tych przeróbkach..?? Bardzo mnie interesuje przyspieszenie 0-100..?? Może ktoś G-Tech-em mierzył..??Zakładam ten temat ponieważ nie wiem co bym wybrał kupując większy silnik..czy 3.0 i uiścić większe opłaty czy 2.5 mieć mniejsze opłaty a na to konto przerobić silnik...Czy różnica między 2.5 V6 z modami i 3.0 jest tak duża..??Czekam na wypowiedzi :) Mam nadzieję że temat się rozwinie :) Pozdr :)



wstawiaj 3.0




 


#5 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 15 listopada 2008 - 23:48

matko swieta....a jaka moze byc roznica w oplatach??? chodzi o ubezpieczenie??? po pierwsze 90% ubepieczalni traktuje auta z motorami powyzej 2,5 litra zupelnie tak samo.....czy to 2.6 3.2 czy 5.7... a nawet jesli to ile moze byc roznicy??? 100??? 200??? niech jest nawet 300?? w skali roku.....?? nawet walkow w tej cenie dobrych nied ostaniesz....bezsens

#6 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2008 - 10:51

Różnica jest tylko w spalaniu i w przyspieszeniu i to tylko o sekundę(0-100)no i oczywiście moment inny.Podejżewam że po zamontowaniu do 2.5v6 dedykowanego dolotu K&N
wraz z puchą by Immo no i wałki od 3.0 to ta sekunda różnicy zniknie a spalanie może nieco sie podniesie bądż wcale sie nie zmieni.Oczywiście mogę sie mylić,ale wczoraj odebrałem puche od Immo,dolot mam już zamówiony a wałki zaczynam szukać od jutra.
Także przekonam się na własnej skórze czy te zmiany wyjdą na lepsze mojej klusce.
PELEN WYPAS

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopada 2008 - 11:51

HAIDI, niestety do 3.0 bedzie jeszcze troche brakowac.




 


#8 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2008 - 12:11

beast,szukałem 3.0 lub 3.2 naprawdę dlugo.
Znalazłem 2.5v6 w stanie idealnym i nawet bogato wyposażoną wiec teraz musze troche
sie pomeczyc by dorównac nieco mocniejszym kluską.Wiadomo trochę kasy pójdzie,ale
czego nie robi sie z"miłości"[/i][/b]
PELEN WYPAS

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopada 2008 - 12:20

HAIDI, rozumiem cie w 100% bo u mnie byla taka sama sytuacja - szukalem 3.0 ale nic nie bylo przez przypadek trafilem 2.5 wypasiona i w dobrym stanie i ja kupilem. mam walki. mam dolot mam dyfer 4.22 i do 3.0 mu jeszcze tylko troche brakuje, na hamowni wyszlo kolo 204 KM i 250 Nm. ale to w koncu zaczelo jezdzic :) fakt ze automat




 


#10 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2008 - 12:27

beast,czyli zostaje nam dołożenie kolektorów (może by Immo)sportowych,dobry
Chip no i bedzie całkiem nieżle.[/b]
PELEN WYPAS

#11 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 listopada 2008 - 12:44

Różnica jest tylko w spalaniu i w przyspieszeniu i to tylko o sekundę(0-100).



Haidi wiesz ile to sekunda w sprincie do setki??

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2008 - 14:29

Haidi wiesz ile to sekunda w sprincie do setki??

Wzane sa roznice w dynamice przy wyprzedzaniu przy normalnych predkosciach rzedu 70-90km /h .

#13 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 listopada 2008 - 14:57

oczywiscie...to kolejny rownie wazny temat :cool:

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopada 2008 - 14:59

oczywiscie...to kolejny rownie wazny temat :cool:



a za to odpowiada moment obrotowy ktory jest scisle zwiazany z pojemnoscia i jego tak latwo jak mocy sie nie nadrobi.




 


#15 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2008 - 15:12

Dlatego jakbym znalazł silnik 4.0i24v pozbyłbym sie jakich kolwiek my
PELEN WYPAS

#16 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2008 - 15:17

Jakichkolwiek myśli związanych z modernizacją silnika.
PELEN WYPAS

#17 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2008 - 22:21

a za to odpowiada moment obrotowy ktory jest scisle zwiazany z pojemnoscia i jego tak latwo jak mocy sie nie nadrobi.

Tak ale moment na kołach a nie na silniku. Dlatego krótki dyfer robi dobrze aftomatowi.

Z tego samego powodu diesle mające setki Nm na kole zamachowym jeżdżą tak jak jeżdżą ;) Długie przełożenia sprawiają że na kołach moment jest podobny jak w benzyniakach o zbliżonej mocy, a zakres obrotów użytecznych dużo węższy. Ot taka dygresja :lol:

Dlatego jakbym znalazł silnik 4.0i24v pozbyłbym sie jakich kolwiek myśli związanych z modernizacją silnika.

Zdziwiłbyś się jak szybko zaczęłoby Ci chodzić po głowie koncepcja co by tu ulepszyć. Niektórzy nigdy nie mają dosyć, a Ty wyglądasz własnie na takiego gościa :cool:

#18 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 listopada 2008 - 07:55

Mam nadzieję że po tych wszystkich modernizacjach kluska jakoś sie odwdzięczy i nie
bedzie sprawiała żadnych kłopotów.
PELEN WYPAS

#19 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 listopada 2008 - 19:30

Dedykowany filtr K&N,pucha by Immo,wałki z 3.0 from beast,strumiennice ULTER,końcowy tłumik ULTER,strojenie w Jettroniku no i po tym wszystkim Hamownia.
Jestem bardzo ciekaw wyników. :?: :shock:
PELEN WYPAS

#20 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2008 - 11:24

strumiennice ULTER,


akurat to rozwiązanie bardzo mi odradzano.
nie dlatego "bo nie" tylko konkretne tłumaczenie - i zostawiłem katy na swoim miejscu.