Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

SZARPANIE SKRZYNI ASB- BRAK BŁĘDÓW


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marian_omega

marian_omega
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2008 - 17:30

Chciałem poruszyć pewien problem, który dotknąl moją Omesię. Mianowicie ma nieduży przebieg, a skrzynia przy zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 przy wolnym przyśpieszaniu potrafi nieprzyjemnie szarpnąć i przy tym jest jakby walnięcie w most. Dziwne jest to, że inni mają takie probelmy, ale wyrzuca im błąd skrzyni.
Dziwne też jest to, że czasami szarpie mniej, a czasami bardziej. Im cieplej na dworzu tym zachowuje się gorzej. Wymieniłem olej w skrzyni i nic nie pomogło. Goście w serwisie ASB mówili mi, że to prawdopodobnie elektrozawory, natomiast dziś jeszcze słyszałem, że może być to regulator ciśnienia oleju (zabyt duże ciśnienie przy zmianie biegów i stąd walnięcie). Słyszałem też opinie, że ten typ tak ma. Dziwne jest to, że kiedy ją kupowałem pół roku temu to skrzynia chodziła jak masło. Natomiast pojeździł w warszawskich korkach i zaczął szarpać. Proszę o pomoc od czego zacząć, żeby nie zrobić remontu całej skrzyni.
Może ktoś z Was też miał takie problemy?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopada 2008 - 21:05

że ten typ tak ma.

nie ma .


sprawdz laczniki metalowo gumowe na wale moze one sa pozrywane i dlatego. automat w omedzie jak jest w dobrym stanie to prawie nie czuc zmiany biegow.




 


#3 OFFLINE   marian_omega

marian_omega
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2008 - 22:52

Mechanik sprawdzał luzy na wale. Jest ok. Zastanawiam się co może być przyczyną. Jakie dokładnie są objawy zepsutego regulatora ciśnienia, a jakie sa objawy sepsutych elektrozaworów? Jakie są objawy za niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów?
I jeszcze jedno. Wychodząc z zakrętu zauważyłem, że dodając gazu refukuje mi bieg i wali w skrzynię (poziom oleju jest podobno ok), to zauważyłem już dawno temu, słyszałem, że to standard w automatach, tylko jak miałem senatora B w ASB to takich akcji nie miałem. Może jestem przewrażliwiony czy co?

#4 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 10 listopada 2008 - 23:26

Miałem podobny problem. Wymiana oleju i elektrozaworów nie pomogła - to był właśnie uszkodzony regulator ciśnienia (mam taki do sprzedania... używany 2mc, gwarancja)

#5 OFFLINE   marian_omega

marian_omega
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2008 - 23:31

Opisz proszę jakie miałeś objawy.

#6 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 132 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 10 listopada 2008 - 23:38

Podczas redukcji lub zrzucania na wyższy bieg szarpnięcie z uderzeniem jakby ktoś w "d*pę" wjechał... Dodatkowo wypadanie 3-ego biegu przy delikatnym przyśpieszaniu i prędkości w okolicy 60-70km/h. Zawory nowe, olej max stan, zero błędów.

#7 OFFLINE   marian_omega

marian_omega
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2008 - 23:58

mam wrażenie, że nie o to chodzi. Zmiana biegów jest poprostu zdecydowanie twardsza z 1 na 2 i 2 na 3 niż na 4 bieg. Co ciekawe, jeżeli ruszam dynamicznie to skrzynia zachowuje się dobrze i biegi przepina miekko. Problem pojawia się, kiedy jeżdzę w kokrach, albo jadę łagodnie. =Ddziś gosc, który ze mną jechał powiedział, że chyba mam jakieś urojenia, po prostu twarto spina. Natomiast skrzynia chodziła jak masło, praktycznie nie czułem zmiany biegów, a teraz jakby się wzięła i zużyła. Opiszcze proszę swoje objawy i jak sobie z nimi poradziliście. Zaznaczę, że ASB nie wariuje mi i nie przepina dziwnie biegów jak chce, tylko to robi zdecydowanie za twardo.

#8 OFFLINE   zac

zac
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-12-2008
  • Skąd: Mikołów

Napisany 17 listopada 2010 - 19:16

Pojawiły się u mnie podobne objawy, jak rozwiązałeś problem ?
MV6,94,auto,sedan,X30XE,180kkm+lpg
MV6,00,auto,kombi,irmscher,X30XE,115kkm

#9 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 20:39

oj to odgrzałeś kotleta jak widzisz gość napisał 4 posty od 2008 roku
Jak coś to mam skrzynie AR35 w idealnym stanie

#10 OFFLINE   zac

zac
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-12-2008
  • Skąd: Mikołów

Napisany 18 listopada 2010 - 09:31

ile ?
MV6,94,auto,sedan,X30XE,180kkm+lpg
MV6,00,auto,kombi,irmscher,X30XE,115kkm

#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 listopada 2010 - 19:46

takie walniecie może oznaczać ze się kończy most...
czy na postoju jak trzymasz noge na hampelku to przy zmianie z R na D też jest to stuknięcie?

musisz sprawdzić czy na postoju zgaszony silnik wajcha na P - są luzy na wale tzn czy możesz obrócić wał i o ile... sprawdż sam bo jak ci jakiś pseudo mechanik powie że ten typ tak ma to nic nie będziesz wiedział...
u mnie było tak że obracał się prawie o 30 stopni... po wymianie mostu na nowy używany :) jest ok

P.S.
w trakcie jazdy po mieście na niskich prędkościach przy lekkim dodaniu gazu i puszczeniu jak zmieniał z wyższewgo na niższy to tez waliło...

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2010 - 21:35

jak widzisz gość napisał 4 posty od 2008 roku


Właśnie jest to irytujące, mam problem najpier szukam po forum, patrze o jest taki sam temat, ludzie pomagają takiemu ale jak już zrobi(albo i nie) to już ma w d. i nie odpisze co było. O ile jeszcze koleś jest aktywny to mozna na PW zapytać to ducha już nie, może by coś z tym robić?

#13 OFFLINE   zac

zac
  • 8 postów
  • Dołączył: 07-12-2008
  • Skąd: Mikołów

Napisany 18 listopada 2010 - 23:28

takie walniecie może oznaczać ze się kończy most...
czy na postoju jak trzymasz noge na hampelku to przy zmianie z R na D też jest to stuknięcie?

musisz sprawdzić czy na postoju zgaszony silnik wajcha na P - są luzy na wale tzn czy możesz obrócić wał i o ile... sprawdż sam bo jak ci jakiś pseudo mechanik powie że ten typ tak ma to nic nie będziesz wiedział...
u mnie było tak że obracał się prawie o 30 stopni... po wymianie mostu na nowy używany :) jest ok

P.S.
w trakcie jazdy po mieście na niskich prędkościach przy lekkim dodaniu gazu i puszczeniu jak zmieniał z wyższewgo na niższy to tez waliło...


O to to to !

U mnie to występuje właśnie jedynie przy postoju i zmianie na p lub d oraz podczas jazdy z 2 na 1.

No to mnie zmartwiłeś, jak wygląda wymiana? Da się samemu przy odrobinie znajomości techniki? Ile kosztuje wymiana u mechanika ?
MV6,94,auto,sedan,X30XE,180kkm+lpg
MV6,00,auto,kombi,irmscher,X30XE,115kkm

#14 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2010 - 18:44

zac zadzwoń do mnie 608237734 jak coś to mam części i miejsce na naprawy



Ile ?



#15 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 listopada 2010 - 22:23

No to mnie zmartwiłeś, jak wygląda wymiana? Da się samemu przy odrobinie znajomości techniki? Ile kosztuje wymiana u mechanika ?

nie ma paniki
o most zapytaj u Beast - ja brałem od niego i jest OK

wymiana jest bezproblemowa -ale mi robi wszystko mechanik wew warsztacie...
najpierw sprawdź te luzy...