Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Konserwacja blachy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 listopada 2006 - 07:49

Nie wiem czy w tym dziale, ale zaryzykuję... :cool:
Ople są znane ze słabej blachy (na pewno Omegi do 1997r), więc zastanawiam się od jakiegoś czasu nad zakonserwowaniem mojej Krówki "od wewnątrz". Kilku znajomych mówiło mi, że słyszeli o takiej "metodzie", lecz nikt tego sam nie robił. Chodzi o wpuszczenie środka konserwującego do wewnętrznych elementów, w szczególności takich jak drzwi i nadkola.
Niektórzy nazywają to olejem "pełzającym".
Słyszałem o preparatach pod nazwą:
NOVOL
TECTYL
BOLL
Czy ktoś robił to w swojej Omce?
Jeśli tak to proszę o podzielenie się doświadczeniem.

PS1.
Słyszałem, że lakiernicy są przeciwni takiej metodzie, bo im to ponoć pracę odbiera, więc tym bardziej jestem zainteresowany.
PS2.
Ale słyszałem też jak "fachowcy" mówią, że to powinno się robić tylko na blachach nowych w ramach zabezpieczania, a nie na już z lekka (czy mocniej) skorodowanych.




[Edit] poprawiłem w tytule czeski błąd.



#2 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 05 listopada 2006 - 14:02

to zajmie troche miejsca ale nie znalazlem opisu konserwacji nigdzie na forum wiec jako nowy uzytkownik sprobuje cos tu sklecic w miare sensownego na temat konserwacji opelkow. mianowicie konserwowalem ze szwagrem moja i jego omege i wyszlo nam naprawde swietnie. przebiegalo to mniej wiecej tak:
Zewnetrzne drzwi z przodu i z tylu mialy male pecherzyki. nie wygladalo to groznie ale cos tam bylo. Wiec papierem wodnym (namoczonym dobrze woda :) ) starlem te miejsca do golej blachy..wyszly mniej wiecej starcia wielkosci do 5 cm. Okazalo sie ze rdza juz tam sie ladnie zagniezdzila. nastepnie pedzlem zamalowalem te miejsca podkladem lakierniczym, nalozylem troche szpachli, wygladzilem papierem wodnym i dalem jeszcze raz podklad. wszystkie miejsca zrobilem tak samo. wygladalo to nieciekawie :D spisalem wczesniej numer lakieru i zamowilem 100 ml w sprayu (mam mozliwosc zalatwienia za 20 zlotych czyli bo bardzo atrakcyjnej cenie jakby ktos chcial). poza szybami i listwami nie oklejalem nic dzieki czemu po polakierowaniu lakier ladnie sie zlal. pokrylem te miejsca warstwa klaru i bylo pieknie. az sam sie zdziwilem. praktycznie nie bylo roznicy a wyglodalo o wiele piekniej niz pecherzyki. i ta swiadomosc ze juz nie ma rdzy..bezcenna :D
Nastepnie odkrecilem sruby pod plastikowymi progami..po jednej na kazdym progu i zdjalem zaslepki i odczepilem prog. bedzie strzelac mocno..nie przejmowac sie..to tylko zatrzaski plastikowe. Nastepnie BOLL'em w sprayu z wezykiem wpuszczalem srodek w progi. tam sa dziurki co jakis kawalek. tak psikalem zeby w jedna dzurke wlecialo a druga wylecialo...hmm..:D fajnie to brzmi... Wiem ze sa specjalne otwory zeby wpuscic srodek w progi ale wezyki sa za krotkie dlatego dla lepszej skutecznosci odkrecalem progi. bez problemu je zainstalowalem spowrotem. no i progi zalatwione.
Nastepnie BOLL'em w puszcze (do profili zamknietych) nalozonym na pedzel "pomalowalem" nadkola (wczesniej silikonem przykleilem uszczelki w tylnich nadkolach), potem pociagnalem pedzlem ranty wewnetrzne klapy i wszystkich drzwi . zwroccie uwage szczegolnie na przednie drzwi kierowcy, na ich spod.. tam w obydwu naszych omesiach byla potezna warstwa rudziecla..ale wyczyszczona do zera, pociagnieta podkladem szpchlem i lakierem odeszla na wieki :D
na koniec Boll'em do podlogi po wjechaniu na kanal smarowalem gruba wastwa caly spood auta, wszystki miejsca gdzie tylko moze zebrac sie rdza. teraz jak wchodze pod auto widze czarna warstwe bola i ani szans dla rdzy. oczywiscie elementy zawieszenia i mosty i inne "bzdety" pozostaly niepomalowane :D
potrzebne materialy:
lakier w puszcze
klar
szpachel
podklad
2 x boll w sprayu do profili zamknietych
1 x boll w puszcze do profili zamknietych (brazowa maz)
2 x boll do podlogi (czarna smola :D )
papier wodny
okragly pedzel i podluzny plaski (bo w omedze kombi nie wszedzie dojdzie sie krotkim)

koszt calkowity jaki ponioslem tej konserwacji to ok 120 zlotych ktore wydalem na materialy i 40 zlotych na 2 flaszki ktore z radosci ze szwagrem obalilismy :D...jeden samochod robilismy caly dzien. z tego co sie dowiadywalem za samo zakonserwowanie podlogi (tak samo jak ja to robilem) spiewaja w gdyni 300 zlotych ( dla vectry 240). nie wspomne o nadkolach i progach a juz wogole o lakierniku.. zaoszczedzilem kupe kasy i mam nadzieje ze wam sie przyda co tu napisalem. moge na zyczenie przeslac fotki jak wygladaja polakierowane przeze mnie miejca jezeli ktos sie boi ze nie mozna tego dobrze zrobic :D
teraz przez 3 lata moge zupelnie bez obaw jezdzic moja omesia ktora jest tak zabezpieczona ze mucha nie siada :D
Kocham moje auto... :D

#3 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 05 listopada 2006 - 18:33

Nie prawdą jest, że rdzewieja Omegi tylko do 97 roku.
Moja jest z 99 roku i także mam z tym niemałe (i wk.....ające za razem) problemy.

PROGI - zdejmijcie plastikową osłonę wzdłóż progu. Nastepnie gumową uszczelkę drzwi-próg. Uszczelka jest przyczepiona na wcisk do takich elementow przypominajacych glowki gwoździ. Wokol kazdego takiego lebka jest pod lakierem rdza. Makabra, Czyscilem to caly Bozy dzien, zaszpachlowalem i planuje w ogole pociagnac caly ten pas pod ta oslona jakas farba antykorozyjna. Niestety zostala jeszcze jedna strona a jest za zimno zeby to dokonczyc... musi czekac do wiosny...

DRZWI - pod kazda uszczelką szyby mam rdze. Zdjecie uszczelki tak zeby jej nie pogiac graniczy z cudem :( zrobilem 1 drzwi na razie, bardzo trudno doczyscic rdze w miejscu gdzie wchodzi uszczelka. Dodatkowo rdzewieja drzwi pod samym spodem.

TYLNA BELKA - zajrzyjcie na belke, tam gdzie jest hak holowniczy z tyłu. Nie chce nawet myslec co zobacze jak zdejme na wiosne zderzak...

W ogole kpiną ze strony Opla jest to zeby auto tej klasy nie mialo ocynkowanej blachy... Bez trudu mozna bylo przewidziec jaki los czeka te auta po 12-15 latach. Rozumiem Corsa, Astra ale Vectry i Omegi ? Kolega ma Audi 80, ma dokladnie 2 x tyle lat co moja Omega. Doslownie ani grama rdzy !!

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 listopada 2006 - 19:47

bo Opel to nie Audi :]

tez mam ome 99', rdza od spodu drzwi, jeden bąbel wyskoczyl niedawno przy uszczelce przy szybie :/
na masce od odpryskow pare sladow i przy tylnych drzwiach tam gdzie sa nadkola, to w drzwiach pod ta uszczelka taka

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2007 - 20:38

Odswieze lekko temat.
Mam pytanie czym proponujecie zakonserwowac podloge w aucie od spodu ?? chodzi mi o jakis konkretny srodek i najlepiej w sprayu. Chyba, ze ktos radzi jednak normalnie pedzlem malowac ( choc troche jest przy tym zabawy ).
Planuje dac auto na mycie spodu i pozniej jak wszystko wyschnie to ladnie zakonserwowac samemu spod.

W drzwi i w progi wcisne Bolla.

#6 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 sierpnia 2007 - 21:19

Mam pytanie czym proponujecie zakonserwowac podloge w aucie od spodu ?? c

Np Bitex.

Linka -> http://www.rimkowalc...roduct/184.html

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2007 - 21:23

Np Bitex.

Linka -> http://www.rimkowalc...roduct/184.html


Dzieki za linka, mysle jeszcze o czyms koloru takiego bardziej przezroczystego, zeby pozniej ktos mnie nie osadzal, ze auto spawane w polowie i zapackane na czarno :mrgreen:
Tak sie jeszcze zastanawiam czy mazac to pedzlem, czy nie zalatwic sobie od kogos pistoletu i kompresora.

#8 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 sierpnia 2007 - 21:08

pistolet kupisz za 30 - 40 zl

#9 OFFLINE   killer1000

killer1000
  • 65 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 11 kwietnia 2008 - 20:06

moja rocznik 2000 mailem małe bąble pod plastikowa listwą progu ,
ruda zeszlifowana do zera na to cortanin f, do tego podkład akrylowy antykorozyjny i na to czarna smoła bolla, na koniec boll do profili zamknietych w sprayu w progi, za ciezko bylo w fabryce takie coś odrazu zrobić co by ludzie mieli dłużej auta :razz:

#10 OFFLINE   cliwer

cliwer
  • 10 postów
  • Dołączył: 04-04-2008
  • Skąd: gdańsk

Napisany 11 kwietnia 2008 - 21:25

Witajcie.
W/g mnie najlepszym sposobem na podłogę od spodu jest wysmarowanie jej bitexem.
Super jest jeśli najpierw pryśniesz z pistoletu w trudno dostępne miejsca bitex rozcieńczony (odrobinę) benzyną lakową , a na to dasz warstwę z pędzla.
Sama warstwa z pistoletu będzie za cienka i drobniutkie kamyki szybko ją uszkodzą.
Dlatego twierdzę , że drugą warstwę trzeba dać pędzlem.
Miłej pracy w kanale :wink:
Szerokości Wszystkim.

#11 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 kwietnia 2008 - 09:48

moim skromnym zdanie/wlasciwie to z praktyki :) / boll nie ma dobrych srodkow , pomimo ze gak bardzo go sprzedawcy polecaja,
szybko twardnie tworzac skorupe
mieknie przy znacznie wyzszych temperaturach niz inne
ten do profili nie tworzy mgielki penetrujacej zakamarki , no chyba ze sie dobrze rozcienczy z benzyna

acha
spod i tak wedlug producentow i nie tylko powinno sie konserwowac co 2 lata, a profile co 3
nakladanie grubych warstw nic nie daje , szkoda srodka , nawet jesli jest za darmo :wink:

gruba warstwa i tak peka po pewnym czasie , a w porach wilgoc robi swoje , pozniej efekt taki ze odpadaja platy , a pod nimi sa juz gotowe wywietrzniki :)