Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ZAPOWIETRZONY UKLAD CHLODZENIA??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   subar_u

subar_u
  • 15 postów
  • Dołączył: 30-10-2008
  • Skąd: olsztyn, obecnie UK

Napisany 30 października 2008 - 16:15

witam wszystkich. mam nastepujace pytanie:poniewaz nastaly chlody okazalo sie ze moje ogrzewanie nie dziala zbyt wydajnie wiec zaczalem szukac przyczyny. zaczalem od sprawdzenie poziomu plynu chlodzacego. wydaje sie ze jest ok. ale sprawdzilem weze na chlodnicy i gorny jest cieply a dolny zimny. czy to objaw zapowietrzonego ukladu? jesli tak to prosze o wskazowki jak odpowietrzyc uklad

#2 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 30 października 2008 - 20:18

witam wszystkich. mam nastepujace pytanie:poniewaz nastaly chlody okazalo sie ze moje ogrzewanie nie dziala zbyt wydajnie wiec zaczalem szukac przyczyny. zaczalem od sprawdzenie poziomu plynu chlodzacego. wydaje sie ze jest ok. ale sprawdzilem weze na chlodnicy i gorny jest cieply a dolny zimny. czy to objaw zapowietrzonego ukladu? jesli tak to prosze o wskazowki jak odpowietrzyc uklad


sprawdz raczej filtr przeciw pyłkowy czy nie jest zabrudzony, bo uklad masz sprawny

#3 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 października 2008 - 20:56

czy górny wąż jest tylko ciepły czy gorący i przy jakiej temperatuze to sprawdzałes moze masz termostat przytwaryu cały czas i dlatego masz słabe ogrzewanie

#4 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 31 października 2008 - 11:22

oczywiście jeśli zapowietrzony to odkręć czujnik temperatury wody i na uruchomionym dolewaj płyn, aż do pełnego wylewu cieczy z otworu i sprawa załatwiona,powodzenia
kurde babka

#5 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 31 października 2008 - 11:25

bo być może masz zawieszony termostat tak jak zauważył kolega wcześniej a to już inna bajka wymień,pozdrawiam
kurde babka

#6 OFFLINE   subar_u

subar_u
  • 15 postów
  • Dołączył: 30-10-2008
  • Skąd: olsztyn, obecnie UK

Napisany 31 października 2008 - 17:27

dzieki za rade sprawdze termostat. jesli chodzi o weze to gorny jest cieply nie goracy a dolny bardzo letni

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 listopada 2008 - 14:53

jerbar55,

o czym ty mowisz ? wiesz gdzie jest czujnik temperatury ? plynu dolewasz przez zbiorniczke wyrownawczy, odpowietrzanie polega na uruchomieniu silnika, wlaczeniu temp na max i poczekaniu az sie silnik zagrzeje do wlaczenia wentylatorow.

jesli gorny masz cieply a dolny nie to chlodnica nie drozna




 


#8 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2008 - 15:47

oczywiście jeśli zapowietrzony to odkręć czujnik temperatury wody

:shock: :shock: tego jeszcze niebyło

gorny jest cieply a dolny zimny


to zamulona chlodnica jest

zrob tak jak Beast napisal i kropka

#9 OFFLINE   rafi82

rafi82

    omega

  • 67 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 28 stycznia 2010 - 19:00

a mianowicie zapowietrza mi sie uklad chłodzeia w mojej 2.5 V6
i teraz pytanie czy to jest przyczyna to ze mam chłodnice dziurawa i znika mi płyn chlodniczy nie wiele ale ubywa
czy poprostu musza byc troszke weze twarde pisze o tym duzym co idzie od chlodnicy do bloku termostatu
WIELKIE DZIEKI ZA ODPOWIEDZ

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 stycznia 2010 - 20:13

witam wszystkich. mam nastepujace pytanie:poniewaz nastaly chlody okazalo sie ze moje ogrzewanie nie dziala zbyt wydajnie

Odkręć korek zbiorniczka uruchom silnik i ściskaj rytmicznie w tym czasie węże wodne te małe i ten gruby/górny od chodnicy. Jak przestanie bąbelkować w zbiorniczku to układ jest odpowietrzony.

Jednak podejrzewam że problem leży gdzie indziej.
Sprawdź podczas nagrzewania silnika czy chłodnica się nagrzewa - jeżeli tak to termostat do wymiany, (chłodnica powinna nagrzewać się po osiągnięciu temp. 92*) wtedy sprawny termostat się otwiera i puszcza płyn na chłodnicę.
później sprawdź czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są gorące (obie!) - jeżeli nie to zamulona jest nagrzewnica.
Rozwiązanie - wypłucz układ (2L octu jest na czasie) i zmień termostat.
Na koniec porządnie odpowietrz układ i ciesz się super ogrzewaniem w krótkim czasie.

a mianowicie zapowietrza mi sie uklad chłodzeia w mojej 2.5 V6
i teraz pytanie czy to jest przyczyna to ze mam chłodnice dziurawa i znika mi płyn chlodniczy nie wiele ale ubywa
czy poprostu musza byc troszke weze twarde pisze o tym duzym co idzie od chlodnicy do bloku termostatu
WIELKIE DZIEKI ZA ODPOWIEDZ

Każda nieszczelność w układzie prowadzi do zapowietrzenia układu.
Podstawowa rada: nie lej do układu uszczelniaczy, wymień uszkodzone elementy, zrób płukanie układu np. 2L octu, zlej wszystko i wypłucz wodą destylowaną do czysta. Zalej płynem i odpowietrz.
Problem nie powróci a układ będzie sprawnie działał w największy mróz i największy upał.

ps.
płukanie octem jest bardzo pozytywnie przetestowane i opisane w kilku postach na temat ogrzewania.

#11 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 28 stycznia 2010 - 20:41

Odkręć korek zbiorniczka uruchom silnik i ściskaj rytmicznie w tym czasie węże wodne te małe i ten gruby/górny od chodnicy. Jak przestanie bąbelkować w zbiorniczku to układ jest odpowietrzony.

Jednak podejrzewam że problem leży gdzie indziej.
Sprawdź podczas nagrzewania silnika czy chłodnica się nagrzewa - jeżeli tak to termostat do wymiany, (chłodnica powinna nagrzewać się po osiągnięciu temp. 92*) wtedy sprawny termostat się otwiera i puszcza płyn na chłodnicę.
później sprawdź czy rurki wchodzące do nagrzewnicy są gorące (obie!) - jeżeli nie to zamulona jest nagrzewnica.
Rozwiązanie - wypłucz układ (2L octu jest na czasie) i zmień termostat.
Na koniec porządnie odpowietrz układ i ciesz się super ogrzewaniem w krótkim czasie.


Każda nieszczelność w układzie prowadzi do zapowietrzenia układu.
Podstawowa rada: nie lej do układu uszczelniaczy, wymień uszkodzone elementy, zrób płukanie układu np. 2L octu, zlej wszystko i wypłucz wodą destylowaną do czysta. Zalej płynem i odpowietrz.
Problem nie powróci a układ będzie sprawnie działał w największy mróz i największy upał.

ps.
płukanie octem jest bardzo pozytywnie przetestowane i opisane w kilku postach na temat ogrzewania.

kolego to jeszcze ja sie podlacze z tym plukaniem octem to jak to ma wygladac spuscic caly plyn i zalac tylko 2 litry octu?ponownie spuscic ocet i zalac plynem?czy spuscic 2 litry plynu i dolac te 2 l.octu i potem wszystko spuscic?

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 stycznia 2010 - 21:30

kolego to jeszcze ja sie podlacze z tym plukaniem octem to jak to ma wygladac spuscic caly plyn i zalac tylko 2 litry octu?ponownie spuscic ocet i zalac plynem?czy spuscic 2 litry plynu i dolac te 2 l.octu i potem wszystko spuscic?

Nigdy silnika nie odpalamy jak jest opróżniony układ chłodzenia!! albo brakuje dużej ilości płynu- w ten sposób łatwo zarżnąć silnik!!
Płukanie:
Spuszczasz 2l płynu żeby zrobić miejsce na ocet. Wlewasz 2l octu rozgrzewasz silnik na maxa, można z tym pojeździć żeby dobrze się wymieszało i rozpuściło w środku. Zlewasz to wszystko i zalewasz czystą wodą destylowaną w celu przepłukania z pozostałości octu i szlamu. Czasami potrzeba takie płukanie powtarzać kilka razy aż przestaną brudy wypływać. Po ostatnim płukaniu wodą zalewasz układ płynem takim bardziej stężonym, bo wody całkiem z układu nie wylejesz i trochę jej tam zostaje. Odpowietrzamy do skutku.
Na drugi dzień gdy silnik jest całkiem wystudzony uzupełniamy płyn wlewając go do zbiorniczka.

Po wszystkim można sprawdzić jeszcze krzepliwość płynu (glikometrem) tak dla pewności, bo nie wiadomo czy mrozy wrócą.
Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik!! bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze!!

Woda z kranu jest twarda i powstaje tzw. kamień kotłowy który zamula układ. Ocet ten kamień rozpuszcza i dzięki temu możemy się go pozbyć. Dzięki wodzie destylowanej kamień kotłowy podczas płukania ponownie nie powstaje.
Dla niektórych sprawa dyskusyjna z tą wodą destylowaną ale mimo wszystko polecam jej stosowanie.

więcej jest w postach o ogrzewaniu i podobnych problemach. Czasami google lepiej wyszukuje niż forumowa wyszukiwarka.;)

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2010 - 21:54

Nigdy silnika nie odpalamy jak jest opróżniony układ chłodzenia albo brakuje dużej ilości płynu- w ten sposób łatwo zarżnąć silnik


ee tam.
Kilka minut bez płynu nic silnikowi nie zrobi.

Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze


Też bez przesady.
Jesli silnik jest mocno przegrzany to faktycznie dobrze nie lać b. zimnej wody.
Jesli to mozliwe dobrze też lać wode na odpalonym silniku.
Jednak jesli silnik ma normalna temp pracy to nalanie wody o normalnej temperaturze też nic specjalnego mu nie zrobic.

Generalnie jest tak jak piszesz - "wszystko z głową" i nie ma co przesadzac ani w jedną, ani w drugą strone.

#14 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 29 stycznia 2010 - 17:41

Nigdy silnika nie odpalamy jak jest opróżniony układ chłodzenia!! albo brakuje dużej ilości płynu- w ten sposób łatwo zarżnąć silnik!!
Płukanie:
Spuszczasz 2l płynu żeby zrobić miejsce na ocet. Wlewasz 2l octu rozgrzewasz silnik na maxa, można z tym pojeździć żeby dobrze się wymieszało i rozpuściło w środku. Zlewasz to wszystko i zalewasz czystą wodą destylowaną w celu przepłukania z pozostałości octu i szlamu. Czasami potrzeba takie płukanie powtarzać kilka razy aż przestaną brudy wypływać. Po ostatnim płukaniu wodą zalewasz układ płynem takim bardziej stężonym, bo wody całkiem z układu nie wylejesz i trochę jej tam zostaje. Odpowietrzamy do skutku.
Na drugi dzień gdy silnik jest całkiem wystudzony uzupełniamy płyn wlewając go do zbiorniczka.

Po wszystkim można sprawdzić jeszcze krzepliwość płynu (glikometrem) tak dla pewności, bo nie wiadomo czy mrozy wrócą.
Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik!! bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze!!

Woda z kranu jest twarda i powstaje tzw. kamień kotłowy który zamula układ. Ocet ten kamień rozpuszcza i dzięki temu możemy się go pozbyć. Dzięki wodzie destylowanej kamień kotłowy podczas płukania ponownie nie powstaje.
Dla niektórych sprawa dyskusyjna z tą wodą destylowaną ale mimo wszystko polecam jej stosowanie.

więcej jest w postach o ogrzewaniu i podobnych problemach. Czasami google lepiej wyszukuje niż forumowa wyszukiwarka.;)

dzieki kolego bardzo szczegolowo juz wszystko wiem napewno bede praktykowal dzieki