Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Coś więcej na temat błędu 38?? w omci b <94> 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 23 października 2008 - 14:26

Witam
Jak w tytule, prosze o pomoc w rozgryzieniu zagadki występowanie błędu 38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji, gdzie szukać przyczyny tej usterki?? początkowo była ona przez przepływke ale już jest nowa, a błąd pomimo wykasowanie jest dalej:/ dodam że z tym błędem nie będzie za fiksa chodzić na PB:/ gdzie szukać przyczyny?? czy kupować sonde czy raczej szukać gdzie indziej?? wszystkie pomysły mile widziane:)
Pozdro

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2008 - 16:32

blad 38 moze byc z wileu powodów: walnieta sonda, walnieta przeplywka, zla emulacja sondy przy instalkach lpg, uzycie zlego kompa gazowego lpg, zle polaczenie sondy z kompem gazowym, i wiele wiele innych........ Te co wymienilem najczesciej wystepuja
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 10 stycznia 2010 - 23:27

Akurat ja również mam problem z błędem 38. Auto mam już drugi rok, gaz założony w niej od 3 lat (II generacja). Dla ścisłości -omega b 94' 2.0 16V. Przeczytałem wszystkie posty dotyczące sondy lambda i błędu 38, jednak wzbogacę bank postów bo ja mam troszkę inne objawy tego błędu. Wszystko jest ok z autem do momentu gdy nie zacznę nim jak to się mówi szalec. Gdy przekroczę 4000 obr/min to po jakiś 15 sek zapali mi sie zółta kontrolka silnika tzw check engine. Troszkę uciążliwe, bo wtedy muszę zatrzymac się autko zgasic i odpalic to wtedy check engine zgaśnie po odpaleniu. Problem ten mam od około 3 dni. Dodam że pare miesięcy temu też mi wyskoczył check engine zczytałem spinaczem błędy i wyszedł 38 i jako ciekawostkę dodam że pojechałem na komputer omegą bo zczytywałem kompem błędy ABS (wyszedł padnięty przekażnik pompy) i dodatkowo mechanik zczytał mi błędy z silnika i o dziwo nie było zapisanych błędów silnika mimo że tak jak napisałem miałem błąd 38 pół godziny wcześniej. I co bardzo ważne dwa razy mi sie zdarzyło dziś że najpierw omcia moja strzeliła a następnie zapalił się chceck engine i po zczytaniu błędu wyszedł błąd 38 tj 12 12 12 38 38 38 12 12 12. Jutro luknę do przewodów i może zmierzą sondę, jednakże jeśli coś byłoby nie tak z przewodami to niezależnie od prędkości obrotowej silnika objawy by występowały a u mnie są jak dostanie bardziej po garach (dziwne) to dopiero występują. Dodatkowo na forum jedni radzą by na odłączonej sondzie mierzyc a drudzy że na podłaczonej. Kto ma rację??

#4 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 11 stycznia 2010 - 00:46

ty masz chyba sonde tytanową która zmienia opór według spalin a nie wytwarza napięcie wiąc powinieneś na podłaczonej. tak mysle ale niech sie wypowiedzą inni.. kiedyś mialem przypadek ze wydech nie mial masy przez co kolejne sondy wskazywały glupoty.. nie wiem czy u ciebie jest brana masa z wydechu czy nie ale mozna sprawdzić..

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2010 - 09:50

darro6 - wlasnie jest tak jak pisze JARK masz sonde rezystywna (masa nie jest brana z wydechu tylko z wtyczki). Jest malo II gen ktore wspolpracuja z ta sonda i gazownicy podlaczaja sonde do do instalki lpg - rownolegle. Czyli nie ma emulacji. Poniewaz II gen nie jest w stanie idealnie ukladac mieszanke to podczas butowania sonda przez dluzszy czas jest w jednej pozycji, dajac sygnal 38 (sa instalki II gen ktore ladnie symuluja jej sygnal). Napisz jaka masz centralke lpg
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 11 stycznia 2010 - 10:12

mam STAG2-W, ale wcześniej butowałem i tego błędu nigdy nie było. Czyli masa jest brana z wtyczki, w które przewody mam się wpiąc, bo do tej pory czytałem że w czarny a masa do wydechu??

Dodam że spalanie na Lpg jest zadowalające mnie bo gazu mi pali ok 10 l/100km, teraz w zimie to ok 12l/100km.Wydaje mi sie że na benzynie mogłaby palic troszkę mniej ale jest to jakby nie patrzec 2.0 16V i ciężka bryka, no i też ma swój wiek. Czytając posty zauważyłem, że mówicie o silniku krokowym gazu oraz o śrubie montowanej na gumowym przewodzie łączącym parownik z kolektorem dolotowym. U mnie ani silnika krokowego gazu nie ma ani śruby. Doczytałem też jedną wypowiedź na tym forum, że sondy 5V (taka jest u mnie z tego co się orientuje- jeśli się mylę poprawcie mnie) to odczytują sygnał z sondy z opóźnieniem 1 minuty, czy tak jest rzeczywiście?? No i mam wycięty katalizator i wstawiony tłumik, a cały wydech jest oryginalny i nowy, więc nic nie powinno zakłócac pracy sondy od strony wydechu. Pare razy próbowałem odpalic z gazu- są problemy z rozruchem na LPG, natomiast zimny silnik na Pb pali na dotyk. Ogólnie jak cały czas jeżdżę na Pb (tzn nie przełączam na LPG) to pali super niezależnie czy zimny czy ciepły. Natomiast jeśli odpale z Pb silnik się rozgrzeje i przełącze na Lpg (przełączam obrotami- 2500 obr/min) a potem zgasze i odpalam ciepłu silnik znów z Pb to silnik często pokręci 3-4 sek i odpala- nie pali już na dotyk. A tak na marginesie się zapytam bo chce sie upewnic czy przepływomierz ma jakikolwiek wpływ przy instalacji II generacji na pracę silnika na LPG??

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2010 - 10:59

kolego - Twoj post mozna podsumowac i zamknac. Centralka STAG2 NIE BEDZIE WSPOLPACOWALA WLASCIWIE Z TWOIM SILNIKIEM. Nie jest w stanie zasymulowac synalu 5V sondy rezystywnej, nie jest w stanie z nia wspolpracowac i zapewne sonda (jesli jest podpieta do tej centralki) to jest wpieta rownolegle co oznacza ze nie ma eulacji. Czyli komp widzi prawdziwy sygnal sondy. To oznacza ze do momentu kiedy parownik jest nowy, super hiper ladnie wyregulowany to nie ma problemu... wraz ze wzrostem przejechanym km, membrana twardnieje i sklad mieszanki juz nie jest taki idealny i dlatego w specyficznych warunkach wywala blad. Co wiecej, "choroba bedzie postepowala" , niedlugo zacznie wywalac blad przy normalnej jezdzie a pozniej nawet na postoju. To ze nie mozesz odpalic z "kopa" auta po zgaszeniu na lpg , oznacza ze wlasnie zly sklad mieszanki powoduje rozjezdzanie sie wartosci adaptacyjnych sondy.... ta "choroba" rowniez bedzie sie rozwijala czego efektem bedzie utrudnione odpalanie z rana i wywalanie bledu 0130/13
Przeplywka nie ma bezposredniego wplywu na spalanie lpg ale ma wplyw na obroty biegu jalowego (na lpg tez) .
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:08

ok, to powiedz mi jeszcze co mam zrobic by się tego problemu pozbyc lub chociaż zminimalizowac. Zmienic centralkę?? Na jaką?? Dużo osób hula omegami B z instalacją II generacji wiec chyba problem ten jest do wyeliminowania. Ja niestety taką już kupiłem z II generacją. A jeszcze mi podpowiedz czy w naszych silnikach tj X20XEV możliwe jest rozjeżdzanie map?? bo zauważyłem również rozbieżności w tym temacie.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:16

kolego wszystkie silniki ze sterownikami SIEMENS wioda prym w rozjedzaniu. Co wiecej, one potrafia swietnie sie rozjechac bez gazu!!!!! wystarczy ze sonda bedzie stara i nie bedzie pracowala w calym zakresie.
Oczywiscie ze II gen w silniku x20xev sprawdzi sie bez problemu. Gazownicy nie chca zakladac II gen do xev bo nie wiedza czemu ich centralki nie wspolpracuja z lambda 5V i rozjezdzaja wartosci.....Silnik nie jest konstrukcyjne nowoczesny, ma nie zadlugi kolektor ssacy co oznacza ze II gen tak, problem tkwi wlasnie w ecu....
Odpowiedz na pytanie znajdziesz na forum , bo nie jestes pierwsza osoba ktora padla ofiara zamontowania kiepskiej centralki do xev.
Centralka Autronic AL700 REZISTIVE, BINGO a nawet stag 150 ( producent w stag podal w instrukcji programowania co nalezy ustawic w przypadku podlaczenia tej elektorniki do omegi 2.0 16v)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:23

rozumiem, podziękowac kczech zabieram sie do walki z moją instalacją :tank:

#11 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 12 stycznia 2010 - 23:41

Czytam Twój problem odnośnie tego gazu podpowiedzi kczecha i powiem jak jest u mnie.
Mam instalację 2 gen. i blosa. Czek świeci mi się zawsze na gazie z błędem za wysokie napięcie sondy lambda. Na PB jest ok błędu nie ma. Jeżeli mapy miały by się rozjechać to nie mógł bym odpalić autka występowało by kopcenie z rana itd. natomiast u mnie nie ma żadnego z tych objawów. Teraz moje pytanie. Czy komputer w przepadku zubożenia mieszanki dochodzi do punkt x że mniej się nie da czy nie ma czegoś takiego? Pytam z ciekawości bo mapy mam na 100% ok.

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 07:46

virusno9 - na 100% masz rozjechane wartosci (nie zawsze one beda zaburzaly prace na benzynie bo w zaleznosci jak sie rozjechaly...)
- poniewaz masz sygnal bogato, czyli w momencie przejscia na lpg sklad mieszanki jest super bogaty co powoduje ze sonda idzie na max napiecie. Gdybys podlaczyl kompa pod auto to zobaczylbys gdzie idzie integrator, na 100% nie masz go w zakresie 120 - 150. Gazownicy nie wiedzac czemu ich instalki nie wspolpracuja z sonda 5V, zakladaja srube na wezu gazowym ustawiajac bogato, albo wprowadzaja recznie nastawy krokowego tak zeby bylo bogato bez wykorzystania emulacji, wtedy efekt jest dokladnie jak u Ciebie - gazownicy wiedza ze jak nie ma emulacji ale jest bogato to komp tak sie nie rozjezdzie - czytaj efekt rozjazdu nie bedzie prawie odczuwalny dla kierowcy.
virusno9 - mozna zrobic test, pojezdzic na gazie, nastepnie przelaczyc na postoju na benzyne i wykonac probe rozpedzenia do powiedzmy 150km/h. Zmierz czas i pojezdzij pare dni na benzynie, nastepnie w tych samych warunkach sprawdz czas do 150. Ten drugi pomiar wskaze ze auto jest dynamiczniejsze......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 13 stycznia 2010 - 20:36

Dzięki za konkretną odpowiedź. W sumie to każdego dnia jeżdżę na PB, ranne odpalenie, jak chce pobutować. Odpalam na PB czek gaśnie po kilku sekundach i śmigam. Bawiłem się ustawieniem blosa pod wskazania chwilowego spalania, chciałem ustawić jak najbliżej 1,0 ale nie dało mi się i zostawiłem na 1,5 teraz przy mrozach pokazuje 1,7. Należało by to zrobić do ludzi. Mam kumatego gazownika to zadzwonię do niego powiem jak sprawa wygląda ile by chciał za zrobienie tego to może jak butle będzie robił to i emulator dorzuci mi.
Pozdrawiam

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:02

Twoje ustawienie blosa/instalki nie zmieni nic w temacie bledu - BLOS NIE JEST OD TEGO, co wiecej nie jest on az tak dobry zeby mieszanka byla taka jaka sobie zyczy komp w Twoim silniku. Jedyne wyjscie do zamontowanie emulatora lambdy ale takiego ktory bedzie mial mozliwosc zmiany czasow emulacji, a to praltycznie koszt nowej II gen, wiec blos nie ma sensu. Wiesz ja swego czasi nie czailem blosa ale drazylem temat + praktyczne sprawdzenia i generalnie to blos stosowany jest wtedy kiedy jest problem z mikserem , czyli taki fakt ze na mikserze silmnik nie wkreca sie na wyzsze obroty od dolu tylko muli mocno dopiero od 4000 ciagnie..... Ale akurat w silniku x20xev jest typoiwa srednica przy przepustnicy i odpowiednich mikserow jest na kilogramy......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:08

W mojej instalacji gazowej było tak na modzone że miałem już dość i założyłem blos i myślę że źle nie zrobiłem:) Pewnie emulator sobie daruje a jak będę chciał śmigać założę sobie sekwencję. pozdrawiam

#16 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 15 stycznia 2010 - 18:00

odwiedziłem gazownika, udało mi się wstrzelic w wolny termin u niego w przyszłym tygodniu (u niego dłuższe terminy niż u neurologa, do Leganzy wstawiałem gaz to musiałem poczekac 1,5 miesiąca aż Leganze moją na warszat przyjął), powiedziałem mu że chyba trzeba będzie zmienic centralkę bo szwankuje mi LPG, popatrzył popatrzył i stwiedził "nie ma co się pchac w koszty, na tej instalacji też musi jeździc, zaczniemy od regeneracji parownika" parowniki Tomasetto wytrzymują max 50 000 km. Na mojego Blosa powiedział, że na dobrym zwykłym mikserze również Omega B 2.0 16V dobrze lata. Regeneracja parownika wraz z wymianą przewodów oraz ustawienie gzu i Blosa- koszt 150 zł.