

Coś więcej na temat błędu 38?? w omci b <94> 2.0 16v
#1
OFFLINE
Napisany 23 października 2008 - 14:26
Jak w tytule, prosze o pomoc w rozgryzieniu zagadki występowanie błędu 38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji, gdzie szukać przyczyny tej usterki?? początkowo była ona przez przepływke ale już jest nowa, a błąd pomimo wykasowanie jest dalej:/ dodam że z tym błędem nie będzie za fiksa chodzić na PB:/ gdzie szukać przyczyny?? czy kupować sonde czy raczej szukać gdzie indziej?? wszystkie pomysły mile widziane:)
Pozdro
#2
OFFLINE
Napisany 23 października 2008 - 16:32
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 23:27
#4
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 00:46
#5
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 09:50
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 10:12
Dodam że spalanie na Lpg jest zadowalające mnie bo gazu mi pali ok 10 l/100km, teraz w zimie to ok 12l/100km.Wydaje mi sie że na benzynie mogłaby palic troszkę mniej ale jest to jakby nie patrzec 2.0 16V i ciężka bryka, no i też ma swój wiek. Czytając posty zauważyłem, że mówicie o silniku krokowym gazu oraz o śrubie montowanej na gumowym przewodzie łączącym parownik z kolektorem dolotowym. U mnie ani silnika krokowego gazu nie ma ani śruby. Doczytałem też jedną wypowiedź na tym forum, że sondy 5V (taka jest u mnie z tego co się orientuje- jeśli się mylę poprawcie mnie) to odczytują sygnał z sondy z opóźnieniem 1 minuty, czy tak jest rzeczywiście?? No i mam wycięty katalizator i wstawiony tłumik, a cały wydech jest oryginalny i nowy, więc nic nie powinno zakłócac pracy sondy od strony wydechu. Pare razy próbowałem odpalic z gazu- są problemy z rozruchem na LPG, natomiast zimny silnik na Pb pali na dotyk. Ogólnie jak cały czas jeżdżę na Pb (tzn nie przełączam na LPG) to pali super niezależnie czy zimny czy ciepły. Natomiast jeśli odpale z Pb silnik się rozgrzeje i przełącze na Lpg (przełączam obrotami- 2500 obr/min) a potem zgasze i odpalam ciepłu silnik znów z Pb to silnik często pokręci 3-4 sek i odpala- nie pali już na dotyk. A tak na marginesie się zapytam bo chce sie upewnic czy przepływomierz ma jakikolwiek wpływ przy instalacji II generacji na pracę silnika na LPG??
#7
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 10:59
Przeplywka nie ma bezposredniego wplywu na spalanie lpg ale ma wplyw na obroty biegu jalowego (na lpg tez) .
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 11:08
#9
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 11:16

Oczywiscie ze II gen w silniku x20xev sprawdzi sie bez problemu. Gazownicy nie chca zakladac II gen do xev bo nie wiedza czemu ich centralki nie wspolpracuja z lambda 5V i rozjezdzaja wartosci.....Silnik nie jest konstrukcyjne nowoczesny, ma nie zadlugi kolektor ssacy co oznacza ze II gen tak, problem tkwi wlasnie w ecu....
Odpowiedz na pytanie znajdziesz na forum , bo nie jestes pierwsza osoba ktora padla ofiara zamontowania kiepskiej centralki do xev.
Centralka Autronic AL700 REZISTIVE, BINGO a nawet stag 150 ( producent w stag podal w instrukcji programowania co nalezy ustawic w przypadku podlaczenia tej elektorniki do omegi 2.0 16v)
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 11:23
#11
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 23:41
Mam instalację 2 gen. i blosa. Czek świeci mi się zawsze na gazie z błędem za wysokie napięcie sondy lambda. Na PB jest ok błędu nie ma. Jeżeli mapy miały by się rozjechać to nie mógł bym odpalić autka występowało by kopcenie z rana itd. natomiast u mnie nie ma żadnego z tych objawów. Teraz moje pytanie. Czy komputer w przepadku zubożenia mieszanki dochodzi do punkt x że mniej się nie da czy nie ma czegoś takiego? Pytam z ciekawości bo mapy mam na 100% ok.
#12
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 07:46
- poniewaz masz sygnal bogato, czyli w momencie przejscia na lpg sklad mieszanki jest super bogaty co powoduje ze sonda idzie na max napiecie. Gdybys podlaczyl kompa pod auto to zobaczylbys gdzie idzie integrator, na 100% nie masz go w zakresie 120 - 150. Gazownicy nie wiedzac czemu ich instalki nie wspolpracuja z sonda 5V, zakladaja srube na wezu gazowym ustawiajac bogato, albo wprowadzaja recznie nastawy krokowego tak zeby bylo bogato bez wykorzystania emulacji, wtedy efekt jest dokladnie jak u Ciebie - gazownicy wiedza ze jak nie ma emulacji ale jest bogato to komp tak sie nie rozjezdzie - czytaj efekt rozjazdu nie bedzie prawie odczuwalny dla kierowcy.
virusno9 - mozna zrobic test, pojezdzic na gazie, nastepnie przelaczyc na postoju na benzyne i wykonac probe rozpedzenia do powiedzmy 150km/h. Zmierz czas i pojezdzij pare dni na benzynie, nastepnie w tych samych warunkach sprawdz czas do 150. Ten drugi pomiar wskaze ze auto jest dynamiczniejsze......
[B]
#13
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 20:36
Pozdrawiam
#14
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:02
[B]
#15
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:08
#16
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2010 - 18:00