

Wymiana alternatora w silniku 2,5TD
#1
OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 10:37
Czy ktoś mógłby udzielić porady jak postępować, aby wyjąć alternator?
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.
#2
OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 10:43
#3
OFFLINE
Napisany 19 października 2008 - 14:01
#4
OFFLINE
Napisany 20 października 2008 - 20:46
#5
OFFLINE
Napisany 21 października 2008 - 16:05
#6
OFFLINE
Napisany 21 października 2008 - 17:01
w A jest na 13Rozmiarów kluczy nie pamiętam

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#7
OFFLINE
Napisany 31 października 2008 - 19:50
Zdjąłem puszkę turbo disel, poluzowałem pasek, wyjąłem akumulator następnie odkręciłem przewody zamocowane do alternatora klucz 10 i 13, oraz sam alternator klucz nasadowy 13 jedna śruba od góry druga z kanału.
Mimo że alternator już był dostępny niestety nie mogłem go wyjąć - przeszkadzały przewody klimatyzacji, wspomagania oraz najbardziej podstawa akumulatora.
Chyba ta podstawę będę musiał delikatnie przyciąć?
#8
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2008 - 12:12
#9
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 23:24
#10
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 23:32
Wyciągasz akumulator, odkręcasz od podstawy aku podstawę z mufkami od kompa i przez tą przestrzeń wyciągniesz alternator, inaczej będzie lipa.
od góry odkręcisz przewody od alternatora i bodajże jedną śrubę. Drugą od spodu tzeba użyć przedłużki. Trochę ciężko wszędzie wsadzić łapy, ale jakoś się da.
Acha najpierw ściągnij pasek wkładając mocny śrubokręt w napinacz i naciskając go w dół ściągniesz pasek.
Żadnych plastików "TURBO DIESEL" nie ruszaj bo nie potrzeba
Życzę udanej zabawy
Odnośnie wymiany alternatora prosiłbym bardzo o poradę, mam taki problem, auto pod blokiem i pytanie brzmi czy da się to zrobić bez kanału tzn od góry? I jeszcze jedno pytanko, problem wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka nie świeci lampka od ładowania, po odpaleniu (teraz aku już rozładowany więc pali na kable) i jakiś 5 sekundach zaczyna świecić ale tak bardzo słabo (oczywiście nie ładuje aku). Czy to będzie wina alternatora czy może coś innego?
Na moje regulator skończyły się szczotki. NA kanał i jak wyżej napisałem, alternator na stół i wymiana regulatora napięcia
#11
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 23:40
#12
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 23:42
A przy wymianie szczotek mogę się natknąć na jakieś poważne problemy?
Raczej powinno obyć się bez problemów. Problem to wyjąć alternator bo jest strasznie mało miejsca i poobijane i poobdzierane łapy
#13
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 12:03
#14
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2009 - 18:20

Warsztat Elektromechaniki Pojazdowej "Auto-Volt" Rafał Kamasz
Kraków, ul. Paproci 7 A
#15
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2009 - 18:33

#16
OFFLINE
Napisany 19 marca 2009 - 18:46
Wyciągasz akumulator, odkręcasz od podstawy aku podstawę z mufkami od kompa i przez tą przestrzeń wyciągniesz alternator, inaczej będzie lipa.
od góry odkręcisz przewody od alternatora i bodajże jedną śrubę. Drugą od spodu tzeba użyć przedłużki. Trochę ciężko wszędzie wsadzić łapy, ale jakoś się da.
Acha najpierw ściągnij pasek wkładając mocny śrubokręt w napinacz i naciskając go w dół ściągniesz pasek.
Żadnych plastików "TURBO DIESEL" nie ruszaj bo nie potrzeba
Demontaż alternatora należy wykonać wg załączonego opisu jednak lepiej zdemontować Turbo Diesel będzie lepszy dostęp, odgiąłem także podstawę akumulatora oraz odkręciłem dwie śruby szóstki klucz 10 wspornika mocowania
górnej śruby alternatora.
Jednak przyczyną braku ładowania alternatora okazała się niesprawność koła pasowego (BMW / Opel 2,5 TDS Koło pasowe- tłumik drgań)
Zatem polecam sprawdzić jego działanie przed naprawą alternatora
#17
OFFLINE
Napisany 04 października 2009 - 13:09
#18
OFFLINE
Napisany 04 października 2009 - 15:08
#19
OFFLINE
Napisany 04 października 2009 - 17:22
Przed chwilą zakończyłem robotę juz na etapie odkręcania kabli od altka, ponieważ ten mały zamiast się odkręcic obraca się z całą śrubą. Jutro musze załatwic jakieś płaskoszczypce zeby go chwycic porządnie i odkręcic nakrętke. Mam nadzieje, że się uda...
#20
OFFLINE
Napisany 04 października 2009 - 18:33