Mam problemik z samozapowietrzającym się układem chłodzenia.
Zaczęło się od tego że szczelił mi ten gruby wąż co idzie do góry chłodnicy przy samym krućcu wychodzącym z silnika.
Na nieszczęście wykryłem to dopiero po tygodniowej eksploatacji żony i niby patrzyła i nie przegrzała silnika. Wąż pękł i woda sobie kapała tylko na szczęście jeździła tylko po mieście.
Wymieniłem wąż i dolałem płynu. Od tego czasu co chwile sprawdzam czy układ nie jest zapowietrzony a tu po dłuższej trasie zawsze po odkręceniu korka przy gorącym silniku woda od razu chce wylecieć i po całym silniku słychać jak bulgocze woda.
Dziwna sprawa bo temp. na trasie jest zawsze za niska bo w okolicach 90 stopni a czasem nawet poniżej. To normalnie uznałbym za termostat ale skąd to powietrze się tam bierze :shock:
Pomijam już fakt że zaczęła znacznie więcej palić.


Zapowietrzanie się układu chłodzenia
Rozpoczęte przez
Grzegula
, 18 paź 2008, 20:46
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 20:46
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997

#2
OFFLINE
Napisany 21 października 2008 - 08:59
Ech dzisiaj znowu to samo przy odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego przy gorącym silniku. Skąd tam to powietrze się tak zbiera to nie mam normalnie bladego pojęcia. Jeszcze w dodatku mi się teraz ciągle pali komunikat że brakuje płynu w chłodnicy a jest dużo.
Chyba poszukam tego czujniczka, zewre go i będzie spokój nareszcie chociaż z tym komunikatem
Chyba poszukam tego czujniczka, zewre go i będzie spokój nareszcie chociaż z tym komunikatem
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997

#3
OFFLINE
Napisany 21 października 2008 - 09:04
Jak na mój gust to wpisz w szukajkę UPG
#4
OFFLINE
Napisany 21 października 2008 - 17:51
No poczytałem roszke o UPG i chyba troszke racji w tym jest bo jak mi się rozgrzeje to delikatnie na niebiesko sobie dymek puszcza ale najdziwniejsze jest to że płynu wcale tak nie ubywa. Oleju niby też nie bierze chociaż po dłuższej ostrej jeździe wyświetla mi komunikat że poziom oleju się obniżył. Masełka pod korkiem też nie ma tylko jak postoi troszke w garażu to czasem jakby na wszystkie gary nie łapał przy odpalaniu.
Poza tym przy bardzo wysokich obrotach jakby tak troszke głośniej chodził toś w stylu jakby olej nie dochodził.
Z pewnością coś większego się szykuje tylko nie moge namierzyć co to.
Poza tym przy bardzo wysokich obrotach jakby tak troszke głośniej chodził toś w stylu jakby olej nie dochodził.
Z pewnością coś większego się szykuje tylko nie moge namierzyć co to.
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997

#5
OFFLINE
Napisany 28 października 2008 - 23:37
Hmm.. czytam i czytam, ale chyba dobrze rozumiem - odkręcasz korek na gorącym (zgaszonym) silniku i próbuje wywalić Ci płyn? Przecież to normalne.
#6
OFFLINE
Napisany 29 października 2008 - 00:06
dokladnie. uklad chlodzenia jest ukladem cisnieniowym, czyli panuje tam wieksze cisnienie niz atmosferyczne. jak z praw fizyki wynika woda (ciecz) zwieksza swoja temperature wrzenia wraz ze wzrostem cisnienia. dlatego tez konstruktorzy przeszli na uklad zamkniety. w momencie jak zmiejszysz cisnienie ciecz zaczyna gwaltownie wrzec.
wiecej masz tu http://pl.wikipedia....Wrzenie_(fizyka)
a tak w ogole to chyba nawet na kursie prawa jazdy ucza, ze nie powinno sie odkrecac korka od zbiorniczka jak jest woda (plyn, czy jak kto woli ciecz) jest goraca.
ps. jak pekl Tobie waz, to albo przypadek, albo korek do wymiany. co do UPG to narazie wstrzymajmy sie z ocena, bo powinienes miec wszystko oki. acha poziom plynu sprwadzaj na zimnym silniku
wiecej masz tu http://pl.wikipedia....Wrzenie_(fizyka)
a tak w ogole to chyba nawet na kursie prawa jazdy ucza, ze nie powinno sie odkrecac korka od zbiorniczka jak jest woda (plyn, czy jak kto woli ciecz) jest goraca.
ps. jak pekl Tobie waz, to albo przypadek, albo korek do wymiany. co do UPG to narazie wstrzymajmy sie z ocena, bo powinienes miec wszystko oki. acha poziom plynu sprwadzaj na zimnym silniku
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI
#7
OFFLINE
Napisany 29 października 2008 - 00:19
Mam problemik z samozapowietrzającym się układem chłodzenia.
zrób tak odpal go nagrzej go na odkreconym korku sam sie odpowietrzy jezeli wywalac zacznie plyn 100% upg jezeli nie to upg ok
i winy szukaj w korku tam jest zaworek który czesto sie psuje
nigdy nieodkrecaj korka jak motor goracy jest zawsze bedzie bulgotac w silniku
daj znac co i jak
#8
OFFLINE
Napisany 29 października 2008 - 20:15
kolego miałem to samo u mnie pomogło zakup korka nowego do zbiorniczka wyrównawczego koszt 7.50 zł a jaka ulga ...........
#9
OFFLINE
Napisany 30 października 2008 - 07:18
moim subiektywnym zdaniem masz do wymiany uszczelke pod glowica, mimo wszystko ,
przy 90` owszem przy odkrecaniu uklad musi sie zdekompresowac, ale bez przesady zeby wode wywalo , no chyba ze pod sam korek jest
pysio dobrze ci radzi
tzn na wolnych obrotach bez wzgledu na stan uszczelki poziom bedzie sie podnosil , o ile dobrze pamietam , ale jak obroty podniesiesz to znowu ubedzie:)
acha jak juz silnik dobrze zlapie temp to patrz dobrze w zbiorniczek jesli w plynie bedzie widac duzo babli to upg , kiedys bylo lepiej bo korek byl na chlodnicy i wiecej czlowiek zobaczyl
)))
przy 90` owszem przy odkrecaniu uklad musi sie zdekompresowac, ale bez przesady zeby wode wywalo , no chyba ze pod sam korek jest
pysio dobrze ci radzi

acha jak juz silnik dobrze zlapie temp to patrz dobrze w zbiorniczek jesli w plynie bedzie widac duzo babli to upg , kiedys bylo lepiej bo korek byl na chlodnicy i wiecej czlowiek zobaczyl
