Witam !
Ma ktoś może pojęcia jakie są oznaczenia sondy lambda (4 przewodowa 5 V). Chcę założyć jakiś zamiennik na próbę no i wiem tylko tyle, że czarny to sygnał a pozostałe to masa i grzałki tylko pytanie które to jest które ????
pozdrawiam
Andrzej


sonda lambda - kolory przewodów
Rozpoczęte przez
gacekck
, 18 paź 2008, 12:07
10 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 12:07
#2
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 13:36
nie ma zamiennikow do tej sondy albo ngk albo siemens choc i tak bedzie to ngk
czarny sygnal, czerwony i zolty zaisilanie grzalki a ostatni to masa.... Slabo szukasz jest na forum zdjecie razem z opisem
czarny sygnal, czerwony i zolty zaisilanie grzalki a ostatni to masa.... Slabo szukasz jest na forum zdjecie razem z opisem
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 13:37
a no i jak wpiąłem na kompa to mam "czasową kontrole mieszanki" na 99%, tyle pokazuje. Sonde sprawdziłem miernikiem, ustawiłem na 20V i plus na czarny przewód a minus na mase no i pokazuje od 0,2 do 0.3 max nawet na gazowaniu. To chyba raczej napewno sonda ????
#4
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 13:38
znalazłem kolory, ale już po czasie 
no jesli tak pokazuje na gazie i na benie to sonda kaput..........
Scalilem posty>> kolego uzywaj funkcji edytuj
!

no jesli tak pokazuje na gazie i na benie to sonda kaput..........
Scalilem posty>> kolego uzywaj funkcji edytuj

#5
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 13:45
na benzynie tylko sprawdzałem i do tego pali jakieś 20l/100 ://////
#6
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 19:11
Podepne sie do tematu, powiedzcie mi co jest błędów brak na spinaczu lampka miga 12 12 12 12..... ale raz na jakiś czas zapali sie ,,żółtek'' wtedy sprawdzam a tu 38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji i 52 Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie:/ po pewnym czasie znowu zero błędów i znowu 12 12 12 12 ......, gorsza sprawa bo auto z błędami i bez nich chodzi tak samo czyli brak wolnych obrotów na PB:/ jakieś pomysły?? :shock:
#7
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 19:37
Przemek217, sprawdź sonde miernikiem bo komp może jej nie wyłapać i stąd to zmieszanie ja ostatnio zmieniałem przepływkę (nie szlo z miejsca ruszyć bo gasł silnik ) a komp pokazywał 0 błędów po włożeniu nowej miodzio
#8
OFFLINE
Napisany 18 października 2008 - 19:52
Kurde wiesz co poczytałem troche i nawet padnięta przepływka daje w du..... sondzie:/ ja już troche zgupłem bo sonde zmieniłem na orginał i nic to nie dało, może gdzieś w kablach jest coś pokopane więc warto pomierzyć bo już sam nie wiem co mam zrobić z mą kluchą
ale wielkie dzięki:) i pozdro!!

#9
OFFLINE
Napisany 20 października 2008 - 10:37
wracając do sondy, zmierzona miernikiem pokazuje ze działa od 0,2 do 0,3 V co oczywiście jest błędne no i pali 20l/100 jak nie więcej, wole nie wiedzieć
. Tylko teraz się tak zastanawiam dlaczego nie pali mi się check skoro ona ma takie parametry pracy ??
pozdrawiam
Andrzej

pozdrawiam
Andrzej
#10
OFFLINE
Napisany 20 października 2008 - 10:40
i to by sie zgadzalo ... takie napiecie oznacza mieszanka uboga wiec komp bedzie wydluzal czasy wtryskow co oznacza wieksze spalanie...... Moze ktos odlaczal ta kontrolke. Np po odpaleniu silnik agasnie bo ja odlacza przekaznik ale w pamieci pownien byc blad.......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 20 października 2008 - 12:00
z tym checkiem to jest tak, że raz sie zapali i się swieci cały czas a czasami jade i nic się nie dzieje, zero checka. ?? a w pamięci to cały czas pokazuje 38 (sonda sygnał zbyt niski) jak dobrze pamiętam, ale nie zawsze jest ten błąd. Się tylko zastanawiam czy to wina sondy napewno, no ale skoro takie napięcie to raczeja napewno.