Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5DTI 24V Świst podczas dodawania i odejmowania gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 03 listopada 2010 - 14:19

Ja zamontowałem komplet o takim numerze: 11 12 7 799 225 - to ten zestaw z plastikowym wkładem.
A swoją drogą - czy to ma jakieś znaczenie czy filtr jest plastikowy czy z gąbki?
Przecież jeden i drugi swoje zadanie spełnia, jeśli jest sprawny oczywiście...
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#42 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2010 - 20:00

A swoją drogą - czy to ma jakieś znaczenie czy filtr
jest plastikowy czy z gąbki?

skoro nie ma znaczenia to dlaczego akurat wziąłeś ten nowszy a nie ten, który był montowany pierwotnie w tym silniku?
http://forum.omegakl...
tu masz wyjaśnioną sprawę z separatorami

#43 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 05 listopada 2010 - 21:26

Właśnie dlatego wziąłem ten nowszy model, że przejrzałem wątek o odmie. Miedzy innymi na podstawie tej wypowiedzi:

Tutaj nie ma zadnego filtra tylko sa dwa lejki po ktorych olej bedzie splywal spowrotem do silnika, wszystko jest plastikowe nie ma zadnej czesci ktora sie zapycha, jak filterek ktory pecznieje i potem olej cieknie na poduszke i turbo jak sie juz zapcha. To poprostu sie wyciaga i myje i po wklada spowrotem czyli raz kupione i tyle.

cytuję za jordi23
Gąbka to jednak filtr, a ten nowy plastik to tylko ociekacz oleju, czy lepszy?? ....
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#44 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2010 - 10:20

Ja zamontowałem komplet o takim numerze: 11 12 7 799 225 - to ten zestaw
z plastikowym wkładem

ja zamówiłem taki sam komplet:)

Pozdro

#45 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2010 - 17:52

No dobra koledzy a teraz jak się naczytałem tu ostów to mam nie mały mętlik w głowie.
Muszę wymienić olej i wiem że i przydało by się wymięć ten słynny filierek odmy :)
Czytając bacznie forum znalazłem następujące numery części i nie wiem którą w końcu zakupić :(

A oto one:
11 12 7 793 163
11 12 7 799 225
11 12 7 793 164
11 12 7 799 366

Proszę podpowiedzcie co zakupić bo w sklepie NIE wiedzą i chcą abym podał im numer części. A ja jestem po prostu zielony w tym temacie.

Pozdrawiam

#46 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 listopada 2010 - 23:53

jeśli chcesz wymienić na taki jaki był montowany oryginalnie to ten z końcówką 163 kupując zestaw z tym numerem dostajesz kompletną odmę(czyli separator+obudowe z membraną); jeśli ten nowszy(plastikowy) to końcówka 225(też odma kompletna).Końcówka 366 to numer samego separatora(plastikowego).A 164 końcówka to sam separator oleju z gąbki(ten montowany oryginalnie).Czyli jeżeli wymieniasz odmę kompletną to patrz na 225 lub 163. Wybór należy do Ciebie.
Rozjaśniło się trochę?:-)

#47 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 08:31

Serdecznie dzięki :)
hehh teraz coś już wiem :) Tylko dziwię się że w sklepie się mnie pytają o numer części jak to jest w silniku. Ale cóż chyba jeszcze NIE jednego będę musiał się nauczyć

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.

#48 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2011 - 03:07

I teraz ja odświeżę temat. Mam takie same objawy z gwizdaniem turbo przy około 2000 obr/min. Przy spokojnej jeździe słychać mocno przy głęboko wciśniętym gazie słychać to o wiele mniej, turbina była rok temu regenerowana ale świst/gwizd został. Dostałem w prezencie licznik od ciśnienia turbiny, po podłączeniu okazuje się że świst/gwizd pojawia się wtedy kiedy na chwilę turbo "odpuszcza" chociaż gaz wciśnięty cały czas tak samo, przy głębokim jak wcześniej pisałem wciśnięciu gazu turbo odpuszcza na ułamek sekundy po czym znowu ciśnie przez to tak tego nie słychać. I tu rodzi się pytanie czy turbo ma tak "odpuszczać" - spokojna jazda odpuszcza ok 0,4-05 bara, ostrzejsza ok, 0,2-0,3. Myślę że wszystko dobrze opisałem. Pozdrawiam kolegów i dzięki za odpowiedzi. A i wszyscy opisujecie silniki 2,5 a ja mam 2,2

#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:39

I tu rodzi się pytanie czy turbo ma tak "odpuszczać" - spokojna jazda odpuszcza ok 0,4-05 bara, ostrzejsza ok, 0,2-0,3. Myślę że wszystko dobrze opisałem. Pozdrawiam kolegów i dzięki za odpowiedzi. A i wszyscy opisujecie silniki 2,5 a ja mam 2,2

a ile dmucha na tym zegarku.

#50 OFFLINE   wosiu

wosiu
  • 41 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Radlin
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2011 - 11:55

tak pcha do 1,4 bara max (mechanik powiedział że ma pchać do max 1,6 - kiedyś miałem padniętą przepływke i pchało do końca skali przez to zarżnołem turbo) i tak jak niżej pisałem przy spokojnej jeździe spada na chwile do ok 0,9-1,0 bara a przy szybszej 1,1-1,2. Spada tylko na chwile ok 1 sek może mniej i wtedy jest słyszalny ten świst.