Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura a przelaczanie na Gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 września 2008 - 09:06

Witam mam instalacje sekwencyjna Stag 300. Jak było ciepło na dworze to potrzebowałem przejechać 1.5 kilometra i się na gaz przełączał teraz gdy temperatura spadła muszę przejechać 3 a czasem 4 km i jest to w mieście.Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło. mianowicie gdy dotykam parownika po odpaleniu auta po jakiejś minucie może dwóch jest on już wystarczająco nagrzany i na pewno ma temp 30 stopni.Czy oprócz termostatu jeszcze sa jakieś czujniki które odpowiadaja za stan faktyczny cieczy bo przewody doprowadzające wodę do parownika na pewno mają 30 stopni. Na gaz się dopiero przełącza gdy na desce rozdzielczej temp. pokarze się w granicach 30stopni.

#2 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 września 2008 - 09:50

wszystko zalezy jaka masz ustawiona temp przelaczenia, druga sprawa powinien byc dodatkowy czujnik temperatury

#3 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 września 2008 - 09:59

wszystko zalezy jaka masz ustawiona temp przelaczenia, druga sprawa powinien byc dodatkowy czujnik temperatury

Temp przełączania to 30 stopni.Nawet teraz bylem odpaliłem autko chodzi 2minutki parownik gorący a na gaz nie przełącza. a nie orjętujesz się gdzie jest ten czujnik?

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 09:59

stag 300 bierze info z czujnika temp zamontowanego w parowniku. Po drugie gdzie na wskazniku w Omedze jest 30 stopni???? Po trzecie to ze na blacie jest powiedzmy 80 st to nie oznacza ze na parowniku jest tez tyle. Czujnik temp wskaznika czyta informacje z glowicy a czujnik temp parownika czyta temp z parownika a dokladniej z obudowy parownika, wiec jesli nawet wchodzi 40 stopni to dopiero po chwili obudowa tez ma taka temp.....
Czesto tez gazownicy zle podlaczaja parownik w uklad chlodzenia i teraz uzywasz nawiewu cieplego powietrza - jesli parownik jest zle wpiety to plyn poplynie na nagrzewnice i stad parownik nie bedzie dogrzany.
Tak na serio to zmniejsz temp przelaczania o 5 stopni
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 września 2008 - 10:20

stag 300 bierze info z czujnika temp zamontowanego w parowniku. Po drugie gdzie na wskazniku w Omedze jest 30 stopni???? Po trzecie to ze na blacie jest powiedzmy 80 st to nie oznacza ze na parowniku jest tez tyle. Czujnik temp wskaznika czyta informacje z glowicy a czujnik temp parownika czyta temp z parownika a dokladniej z obudowy parownika, wiec jesli nawet wchodzi 40 stopni to dopiero po chwili obudowa tez ma taka temp.....
Czesto tez gazownicy zle podlaczaja parownik w uklad chlodzenia i teraz uzywasz nawiewu cieplego powietrza - jesli parownik jest zle wpiety to plyn poplynie na nagrzewnice i stad parownik nie bedzie dogrzany.
Tak na serio to zmniejsz temp przelaczania o 5 stopni


A czy Omegi wolniej się nagrzewają bo gdy miałem Audi 80 to po przejechaniu 0,5 km miałem 90stopni tu zebu było 90 trzeba przejechać z 10km. I teraz te 4-5km na benzynie troszkę mnie przeraza bo codziennie dojeżdżam do pracy 10km w jedna stronę i praktycznie się dopiero przełączy w połowie trasy. Może jest coś uszkodzone.

#6 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 września 2008 - 10:59

Hmm u mnie temp bardzo szybko lapie, w ciepledni zrobie 1-2km i mam prawie 90stopni, w zime to wiadomo ze dluzej czasu to zajmuje ale ogolnie oplowskie 16v szybko sie grzeje

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 12:45

krristoff i wlasnie sam sobie odpowiedziales na pytanie co jest z tym grzaniem parownika?
Masz padniety termostat
Odpal silnik i jak juz doprowadzisz do takiej temp ze wskazowka na blacie drgnie do gory pona 80 a nie doszla jeszcze do 90 to maska w gore i reka lapiesz gorny i dolny waz chlodnicy. Gorny moze byc cieply letni a dolny ma byc zimny . Jesli dolny tez jest cieply i do tego jeszcze chlodnia to termostat do wymiany

90 stopni powinienes miec przy tej temp juz po 2 km - max 3 km. A przy normlanej jezdzie w miescie to 92,5 - 97,5 nawet w takie chlodne dni
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 września 2008 - 12:58

Ale termostat nowy wczoraj zakładany a czujnik cieczy czy on też ma wpływ na przełąnczanie gazu.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 13:32

termostat nowy to dlaczego auto nagrzewa sie tak pozno?:
albo jest zly wklad termostatu (pownien byc o temp otwarcia 92,5-107 a sa dostepne 82)
albo wskaznik na blacie oszukuje (ale to nie ma wplywu na przelaczanie gazu - no chyba ze jakis mistrz gazownik wpial sie w czujnik temp ten 1 przeowdowy..... pomylka)
albo cos namodzili z ukladem chlodzenia podczas podlaczania parownika
albo...... wyczerpala mi sie wena tworcza...

jesli masz dostep do kompa zeby podlaczyc samochod to sprawdz jaka temp pokazuje czujnik temp plynu - ten co daje info do ecu (2 przewodowy)

i sprawdz te weze tak jak pislaem
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 23 września 2008 - 08:24

Sprawdzałem węże parownik podpięty jest pod przewody wychodzące z kabiny, czyli chyba pod nagrzewnice tak wiec pod które powinien być podpięty.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2008 - 09:13

no wlasnie........... i pewnie tu jest problem. najlepiej jak parownik bedzie podlaczony na malym obiegu przed zaworem trojdronym. W x20xev dobrze sprawdza sie podlaczenie szeregowo w uklad podgrzewania przepustnicy ( nie trzeba zadbych trojnikow ) - pisalem o tym na forum
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 23 września 2008 - 12:13

w które wejście mam się wpiąć w to na dole bo oprócz tego są dwa kolo siebie Dodany obrazek

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2008 - 13:37

http://forum.omegakl...ead.php?t=14172
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 września 2008 - 07:43

Zrobiłem tak jak było w opisie i w ogóle nie zdało to u mnie egzaminu nie wiem czemu ale z tej górnej rurki leci letnia woda która nie była w stanie zagrzać parownika. Może mam coś uszkodzone.Wpinałem się z zaznaczona górną rurkę na załaczniku. Dodany obrazek

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2008 - 09:05

gorna rurka doprowadza plyn prosto z silnika - wiec cos czuje ze masz nie tak z ukladme chlodzenia i cos czuje ze to smierdzi mi gazownikami..... Znajac zycie cos zaslepili cos skrocili cos wywalili

ten patent polaczenia sprawdza sie nie tylko u mnie ale rowniez w wielu innych oplach ktore znam z lpg (nie wazne czy sekwencja czy II gen)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 września 2008 - 09:17

Płyn górna rurka leci, nawet ma duże ciśnienie tylko jest po prostu chłodny,żeby nie powiedzieć zimny.Temperatura na zegarze ma 90 Po podłączeniu parownik w ogóle się nie grzał. :bad:

#17 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 października 2008 - 16:36

Podłączę się do tematu. U mnie w Vce późno się przałącza ale ogrzewania tez nie mam wydajnego i nie wiem co może mieć na to wpływ... Gazownicy mi powiedzieli że termostat do wymiany ale temperaturę łapie odpowiednią i ładnie sie trzyma w przedziale 95 a 97 cos ponad może i wentylatory sie włączają. koledzy pomóżcie bo juz tracę cierpliwość do tych gazowników :bad: jestem w stanie nawet pojechać do któregoś z was by mi cos powiedział ale gdzies nei przesadnie daleko :wink:
Pozdrawiam

#18 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2008 - 19:13

Podłączę się do tematu. U mnie w Vce późno się przałącza

temp. przejścia na gaz ustawia się w centralce instalacji LPG i jak ci gazole ustawią taka jest nawet odpalać może z gazu jak taką ustawisz a czy będzie jechał to już inna historia

ale ogrzewania tez nie mam wydajnego i nie wiem co może mieć na to wpływ.

zamulona nagrzewnica

i ładnie sie trzyma w przedziale 95 a 97 cos ponad

ładnie trzyma to jak wskazówka stoi na 90*-92* albo tusz przed jak pracuje klima

sprawdź gdzie masz wcięty parownik w układ chłodzenia powinien być wejście przed zaworem trójdrożnym a mostkiem a wyjście na wąż do zbiorniczka wyrównawczego to jest jedyne i słuszne miejsce w V-ce inaczej może się zapowietrzać i stąd nie dogrzany parownik i późne przejście na LPG

#19 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 października 2008 - 00:03

Gaziole mi ustawili 25st ale chyba przy temp 10 st na zewnatrz oczywiscie :smile: przejezdzam prawie 2 km a to chyba troche duzo i dopiero sie przelaczy.

#20 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 października 2008 - 09:47

przejezdzam prawie 2 km a to chyba troche duzo i dopiero sie przelaczy.

żebyś nie przesadził w druga strone