Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rdzawy nalot w zbiorniku wyrównawczym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 07:42

Mam problem z rdzawym nalotem w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Poprzedni właściciel używał głównie wody (miał do tego pewien powód, ale to dłuższa historia).
Teraz chciałem usunąć ten nalot (szlam), ale nic tego nie rusza. Czy ma ktoś doświadczenia co najlepiej usuwa takie zanieczyszczenia?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 07:44

A ile kosztuje inny zbiorniczek w lepszym stanie?? - 30 - 50 PLN?? - czy warto bawić się w czyszczenie??



 


#3 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 września 2008 - 08:01

no tak ale ciekawe teraz jak wygląda cały układ, warto chyba jednak przczyścić czymś ten szlam

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 08:11

Sam plastik zbiornika ma jeszcze bialy kolor (widac tam gdzie odczyscilem) wiec po odczyszczeniu bedzie wygladal na pewno lepiej niz uzywka. Zreszta jak na razie mam inne wydatki zwiazane z tym wozem. Dlatego chce sie pobawic.
No a sam silnik jest w trakcie wymiany wiec chlodnica bedzie plukana. Nagrzewnice moze uda mi sie tez, a jak nie to pozniej, po montazu.

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 08:42

mkaminski100, co ty za puzzle tam masz u siebie



 


#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 września 2008 - 09:00

Sam plastik zbiornika ma jeszcze bialy kolor (widac tam gdzie odczyscilem) wiec po odczyszczeniu bedzie wygladal na pewno lepiej niz uzywka. Zreszta jak na razie mam inne wydatki zwiazane z tym wozem. Dlatego chce sie pobawic.
No a sam silnik jest w trakcie wymiany wiec chlodnica bedzie plukana. Nagrzewnice moze uda mi sie tez, a jak nie to pozniej, po montazu.



woda z proszkiem do prania, pojezdzic , wyplukac. znow zalac destylowki, pojezdzic wyplukac i tak pare razy. potem zalac plynem.




 


#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 09:39

A ile tego proszku?? ;)



 


#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 września 2008 - 09:48

A ile tego proszku?? ;)


jak na dobre pranie :mrgreen: 300-400 gram styknie




 


#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2008 - 10:23

tylko ze woda z proszkiem ladnie sie bedzie pienic, a w ukladzie chlodzenia nie za bardzo piana jest wskazana. sa takie kostki ktore sie wklada do spluczki zeby ja odkamienic. ja mialem wyciagniety zbiorniczek w renowce. wlozylem dwie kostki, zalalem goraca woda i zostawilem na noc. efekt - jak nowka. niestety nazwy nie pamietam tego produktu.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2008 - 10:47

A plyn do plukania jaki polecacie? ;) Dzis zobacze cos do odkamieniania lub czyszczenia toalet. Jak pusci w zbiorniku to w ukladzie tez.

Troche wyjasnienia odnosnie mojego pytania :
Nabylem Vectre 2.5. Wersja limitowana, cena super,wyposazenie tez, ale silnik stukal. Auto ma 50 tys mil (ok 80 tys km) i jest w stanie jakby wyjechalo z fabryki. Ktos o nie dbal, a jednak ten rdzawy nalot i stukot.
W drodze powrotenej silnik przestal stukac....i sie rozlecial. Zakladalem taki scenariusz (cenowo), ale zdenerwowalem sie jak na autostradzie zostawilem smuge oleju i czekalem 6 godzin na pomoc. Mam pakiet pomocy wiec nie placilem i w ten sposob zaoszczedzilem na paliwie.

Po odkreceniu miski (latwiej sie odkreca niz w Omedze 2.0) i ogledzinach zastalem:
- pasek caly
- w misce: kulki aluminiowe (resztki tloka), kawalki pierscieni i grzybek zaworu.
- tylko jeden cylinder tak zalatwiony

Wnioski:
- ktos grzebal i nie spial zaworu. Ten wpadl do cylindra i mielonka.
Troche sobie plulem w brode, az wczoraj zdjalem glowice. Wyjasnilo sie wiecej. Trzonki zaworow na miejscu (jeden bez grzybka, jeden wygiety - wydech). Znalazlem cos jeszcze - przez cala wysokosc cylindra idzie pekniecie. WIdac ladnie bo tlok wytarl powierzchnie w tym miejscu i sa spalone pozostalosci plynu na sciankach.
Ktos to rozkrecal wczesniej, ale nie wiem czy pekniecie powstalo po awarii (pasek peka przy 60 tys km - grzybek mogl to zrobic) lub byla to wada.
Dlatego tez delikwent jezdzil na wodzie i stad rdzawy nalot. Silnik jednak nie byl do odratowania.
Tlok stopniowo sie zacieral, az w koncu wyrwal korbowod ktory roztrzaskal wszystko w drobny mak
Mam juz drugi silnik - z gwarancja i przebiegiem 39 tys mil. nie wyglada na taki (brudny i wycieki sa kolo walu), ale mam 9 miesiecy gwarancji.
Stad wiec moja ukladanka. Zreszta w Anglii takich jest mnostwo, bo np "nowy" silnik ma sprzeglo z 2007 roku!!

O zbiornik pytam sie relaksacyjnie, bo mam inne zagwozdki - np nie wiem jak mam wyjac silnik. Nie mam ochoty zdejmowac wg procedury czyli od dolu z sankami i zawieszeniem a nie wiem czy da sie jakos rozpiac silnik od skrzyni i go wyjac. Jakby ktos wiedzial jak to zrobic w Vectrze to bede wdzieczny.

P.S. Jak znajde czas to wrzuce zdjecia.

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2008 - 12:20

Jeszcze jedno pytanko.
niestety nowy silnik nie ma numerow wiec nie wiem dokladnie z jakiej jest serii wiec trudno mi bedzie dobrac odpowiedni rozrzad.
Czy ktos sie moze orientuje po czym rozpoznac jaki rodzaj rozdzadu ma ta Vectra?