Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega A 3.0 12V - warto ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   c-master

c-master
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Świdnik

Napisany 11 września 2008 - 19:12

Witam!
Jak w temacie - chcę kupić Omegę w budzie A kombi z tym silnikiem 3.0 12V.
Mam kilka pytań :
1. Ile może spalić przy dynamicznej jeździe ? (LPG)
2. Czy dostępne są do niej częśći (mechanika, silnik) jeszcze - nowe - bo na szrocie czy allegro znajdę na pewno.
3. Czy te silniki brały olej jak Eco teki ?
4. Czy 2500 zł za 91 rok - stan 6/10 to dużo ?
5. I ogólnie może ktoś ma/miał i może o niej cos ciekawego powiedzieć - ale z tym motorem.
Dzięki wszystkim za info !

#2 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 29 września 2008 - 21:54

Nikt koledze nie odpowiada, miesiąc minął.
Każdy Omegami B jeździ.
Wiekszość Omeg A w internecie na sprzedaż to zajeżdżone trupy.
Zdarzają się wyjatki.
2500zł za auto .... mówi samo za siebie, dołozysz jeszcze z 7-8 tys. jak bedziesz chciał to doprowadzić do kultury (silniczek :mrgreen: , rozrząd, płyny, zawieszenie, amortyzatory, może tarcze hamulcowe do wymiany pomimo, że ma tylko 170 tys.,km przejechane :mrgreen: jakaś elektryka, tapicerka do wymiany, kierownica wyślizgana, rdza naokoło, itp).
Przecież nie będziesz jeździł trzylitrową Omegą jak jakiś Kapelusznik do kościoła i z powrotem 70km/h.
Omega B MV6 94-96 te same problemy i koszty jak sądzę.

Silniki R6 3.0 raczej są oszczędniejsze niż te V6 w Omegach.
Silnik c30ne podobno jest mniej awaryjny niz c30se.
Ja wybrałem c30se/sej , mocniejszy, lepiej zbiera się od najniższych obrotów.
Oleju raczej nie powinien brać ( nie licząć symboliczych nieodczuwalnych finansowo dolewek w zalezności od stanu silnika- Audi z silnikiem V8 4.2 bierze 0,4 do 1 litra na 1000km i to jest podobno norma !), części jest sporo i pewnie będzie coraz więcej bo to stare samochody i często trafiają na szroty.
Mimo wszystko niecałe 1500kg wagi, 200 koni dają trochę frajdy z jazdy.

Silniki:
C30SE - 2969ccm, DOHC, 6 cylindrów, 24 zawory, doładowanie Dual Ram System
Moc: 204KM/150kW przy 6000rpm (24V),
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm (24V)
Masa własna: 1463kg Wymiary: 4770mm/1810mm/1430mm V max (24V): ok. 250 km/h (24V)
Przyspieszenia: 0-100km/h: 7.8, 0-160km/h: ok. 17s (24V)
Felgi: 7.0Jx17 Opony: 205/65ZR15
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, ręczna

lub

C30NE - 2969ccm, DSOHC, 6 cylindrów, 12 zaworów , 177KM/130kW przy 5800rpm (12V)
Moment obr.: 240Nm/4200rpm (12V) Skrzynia biegów: 5 przełożeń, ręczna
Masa własna: 1463kg Wymiary: ok. 230 km/h (12V)
Przyspieszenia: 0-100km/h: 8.3s (12V)
Felgi: 7.0Jx17 Opony: 205/65ZR15

Na razie to na tyle. :razz:

#3 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 02 października 2008 - 11:47

Silnik C30NE 12V jest bardziej paliwożerny niż C30SE 24V, przynajmniej tak można wywnioskować po opiniach użytkowników.

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 października 2008 - 19:37

kolega jezdzi oma z tym silnikiem... tu jego gg: 1546633 - powolaj sie na mnie... to Ci powie co i jak... maja juz troche czasu i naprawial i wymienial to i owo...

ale ogolnie sobie chwali ta kluche... wiadomo ze spalanie nei bedzie najmniejsze ale pewne stadko pod maska juz jest... najwolniejsza tez nie jest...
jezeli sie podoba i jest w miare stanie, jezeli masz checi zeby cookolwiek przy aucie zrobic to za te pieniadze nie znajdziesz wygodniejszej pol limuzyny napewno... a ze cos bedzie musial przy niej zrobic to normalne bo to auto nie ma 5 lat...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2009 - 13:10

a jak sie sprawuje instalacja gazowa przy tym silniczku? tak samo jak 2.0 8v czy gorzej? 3.0 24v do gazu będzie lepszy od 12v? mniej więcej w jakich granicach będzie spalanie benzyna/gaz?

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 marca 2009 - 14:22

Co do gazu to nie wiem , ale słyszałem , że mniej są awaryjne 12v niż 24v.Najlepiej posłuchać użytkowników tych silnków.

#7 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 marca 2009 - 21:04

Ja mialem dwie 24V i dwie 12V, jesli chodzi o gazownictwo to zdecydowanie lepiej w 12V poprostu dolot jest krotszy i bez dualramow, w poprzedniej 12V mialem gaz i nigdy mi nie wybuchl natomiast w 24V to i ze dwa razy dziennie skrecalem kolektory hehe. Jesli chodzi o spalanie to nie widze zadnych roznic teraz mam 12V manual i mi na trasie pali nawet mniej niz 24V automat ale w miescie to niewidze roznicy zalezy jakie miasto jaki ruch itp, praktycznie nienamierzalne. Jesli chodzi o moc to tez przepasci niema zalezy przedewszystkim jaka skrzynia i nadwozie bo jestem pewny ze 12V manual lepiej sie zbiera od 24V automatu...i tak moglbym pisac do rana jak co to pytac przejechalem Omegami kolo 400 tysiecy wiec mam sporo spostrzezen...
PS. Jakby kto chcial to mam piekna 3000 na sprzedaz wlasnie 12V :)

#8 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2009 - 23:46

a jak z awaryjnością? na co trzeba konkretnie zwracać uwagę przy tym silniczku? jak jest z dostępnością części nowych, zamienników czy to używek. używek do 24v jest chyba więcej, przynajmniej przeglądając allegro mam takie wrażenie, bo ogólnie to i tak mało części jest do nich. chyba że całe silniki. to w jakiej granicy oscyluje to spalanie? tylko szczerze ;]

może jakieś info i foto o tej 3000? ;D

#9 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 marca 2009 - 09:44

Link do mojej Omy:
http://www.motonews....227569&c=32&f=9

Super stan jak w opisie i na zdjeciach wszystko 100% oryginal...
Cena 6900

Co do spalania to jest przeroznie zalezy jaka droga i jaka noga:)
mi spalanie oscyluje w granicach 10 litrow przy czym nie jest to oczywiscie jazda tylko po miescie taka raczej mieszana jazda bez szalenstw, jak kto chce jechac przepisowo to na trasie 8 spokojnie sie da tylko kto tak jezdzi:) Natomiast jak ktos chce butowac i szalec to spalic mozna czort wie ile...pewno caly bak:D
Jesli chodzi o czesci to zamiennikow jest masa jeszcze nigdy mi sie nie zdazylo zeby miec jakis problem ze czegos niema w sklepie a i ceny sa juz takie ze np. ja uzywek nie biore wcale...

#10 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 31 marca 2009 - 17:29

Wiadomo instalacji gazowej innej niz wtrysk IV gen. to się nie zakłada.
Spalanie gazu jakie mam to miasto 13 do 15/100km, trasa dużo mniej ale np. ostatnio około 500km za 108zł ( ok. 12 litrów ) jazda wiadomo od fotoradaru do fotoradaru i 100km autostrady 160/180-200-220km i czasami szybcie jak trzeba coś wyprzedzić ale nie będę wypisywać bo zaraz się znajdą jacyś co będa mnie chcieli umoralniać i pouczać.
Ale ile gazu pali 12V tego nie wiem, nich piszą ci co mają.

#11 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:39

W 97 roku mialem 3000 na gazie i w sumie palila tez tak jak napisal kolega wyzej, to spalanie jest bardzo zblizone ciezko wyczuc ktory silnik spali wiecej to tak jak wersja kombi/sedan mialem takie i takie i wogole nie ma szans odczuc ze kombi pali wiecej a wedlug katalogow niby ma brac wiecej...
Wedlug mnie to lepiej wziac w ladniejszym stanie czy bedzie 24 czy 12 to juz mniejsze piwo bo co z tego ze znajdziesz full 24V skoro bedzie to skarbonka i go zdrowa 12V objedzie...:D

#12 OFFLINE   xiądz

xiądz
  • 16 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Zielona góra

Napisany 04 kwietnia 2009 - 08:42

W 97 roku mialem 3000 na gazie i w sumie palila tez tak jak napisal kolega wyzej, to spalanie jest bardzo zblizone ciezko wyczuc ktory silnik spali wiecej to tak jak wersja kombi/sedan mialem takie i takie i wogole nie ma szans odczuc ze kombi pali wiecej a wedlug katalogow niby ma brac wiecej...
Wedlug mnie to lepiej wziac w ladniejszym stanie czy bedzie 24 czy 12 to juz mniejsze piwo bo co z tego ze znajdziesz full 24V skoro bedzie to skarbonka i go zdrowa 12V objedzie...:D

Zeby było śmieszniej wg instrukcji automat pali mniej zarówno w mieście i na trasie od manuala. Ja swoją 3000 aut. spaliłem 7.1 kulając się 100-120 na trasie Zgorzelec Zielona Góra.