

Omega A 3.0 12V - warto ?
#1
OFFLINE
Napisany 11 września 2008 - 19:12
Jak w temacie - chcę kupić Omegę w budzie A kombi z tym silnikiem 3.0 12V.
Mam kilka pytań :
1. Ile może spalić przy dynamicznej jeździe ? (LPG)
2. Czy dostępne są do niej częśći (mechanika, silnik) jeszcze - nowe - bo na szrocie czy allegro znajdę na pewno.
3. Czy te silniki brały olej jak Eco teki ?
4. Czy 2500 zł za 91 rok - stan 6/10 to dużo ?
5. I ogólnie może ktoś ma/miał i może o niej cos ciekawego powiedzieć - ale z tym motorem.
Dzięki wszystkim za info !
#2
OFFLINE
Napisany 29 września 2008 - 21:54
Każdy Omegami B jeździ.
Wiekszość Omeg A w internecie na sprzedaż to zajeżdżone trupy.
Zdarzają się wyjatki.
2500zł za auto .... mówi samo za siebie, dołozysz jeszcze z 7-8 tys. jak bedziesz chciał to doprowadzić do kultury (silniczek :mrgreen: , rozrząd, płyny, zawieszenie, amortyzatory, może tarcze hamulcowe do wymiany pomimo, że ma tylko 170 tys.,km przejechane :mrgreen: jakaś elektryka, tapicerka do wymiany, kierownica wyślizgana, rdza naokoło, itp).
Przecież nie będziesz jeździł trzylitrową Omegą jak jakiś Kapelusznik do kościoła i z powrotem 70km/h.
Omega B MV6 94-96 te same problemy i koszty jak sądzę.
Silniki R6 3.0 raczej są oszczędniejsze niż te V6 w Omegach.
Silnik c30ne podobno jest mniej awaryjny niz c30se.
Ja wybrałem c30se/sej , mocniejszy, lepiej zbiera się od najniższych obrotów.
Oleju raczej nie powinien brać ( nie licząć symboliczych nieodczuwalnych finansowo dolewek w zalezności od stanu silnika- Audi z silnikiem V8 4.2 bierze 0,4 do 1 litra na 1000km i to jest podobno norma !), części jest sporo i pewnie będzie coraz więcej bo to stare samochody i często trafiają na szroty.
Mimo wszystko niecałe 1500kg wagi, 200 koni dają trochę frajdy z jazdy.
Silniki:
C30SE - 2969ccm, DOHC, 6 cylindrów, 24 zawory, doładowanie Dual Ram System
Moc: 204KM/150kW przy 6000rpm (24V),
Moment obr.: 270Nm/3600rpm, 243Nm/3000rpm, 200Nm/1500rpm (24V)
Masa własna: 1463kg Wymiary: 4770mm/1810mm/1430mm V max (24V): ok. 250 km/h (24V)
Przyspieszenia: 0-100km/h: 7.8, 0-160km/h: ok. 17s (24V)
Felgi: 7.0Jx17 Opony: 205/65ZR15
Skrzynia biegów: 5 przełożeń, ręczna
lub
C30NE - 2969ccm, DSOHC, 6 cylindrów, 12 zaworów , 177KM/130kW przy 5800rpm (12V)
Moment obr.: 240Nm/4200rpm (12V) Skrzynia biegów: 5 przełożeń, ręczna
Masa własna: 1463kg Wymiary: ok. 230 km/h (12V)
Przyspieszenia: 0-100km/h: 8.3s (12V)
Felgi: 7.0Jx17 Opony: 205/65ZR15
Na razie to na tyle. :razz:
#3
OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 11:47
#4
OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 19:37
ale ogolnie sobie chwali ta kluche... wiadomo ze spalanie nei bedzie najmniejsze ale pewne stadko pod maska juz jest... najwolniejsza tez nie jest...
jezeli sie podoba i jest w miare stanie, jezeli masz checi zeby cookolwiek przy aucie zrobic to za te pieniadze nie znajdziesz wygodniejszej pol limuzyny napewno... a ze cos bedzie musial przy niej zrobic to normalne bo to auto nie ma 5 lat...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#5
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 13:10
#6
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 14:22
#7
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 21:04
PS. Jakby kto chcial to mam piekna 3000 na sprzedaz wlasnie 12V

#8
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 23:46
może jakieś info i foto o tej 3000? ;D
#9
OFFLINE
Napisany 31 marca 2009 - 09:44
http://www.motonews....227569&c=32&f=9
Super stan jak w opisie i na zdjeciach wszystko 100% oryginal...
Cena 6900
Co do spalania to jest przeroznie zalezy jaka droga i jaka noga:)
mi spalanie oscyluje w granicach 10 litrow przy czym nie jest to oczywiscie jazda tylko po miescie taka raczej mieszana jazda bez szalenstw, jak kto chce jechac przepisowo to na trasie 8 spokojnie sie da tylko kto tak jezdzi:) Natomiast jak ktos chce butowac i szalec to spalic mozna czort wie ile...pewno caly bak:D
Jesli chodzi o czesci to zamiennikow jest masa jeszcze nigdy mi sie nie zdazylo zeby miec jakis problem ze czegos niema w sklepie a i ceny sa juz takie ze np. ja uzywek nie biore wcale...
#10
OFFLINE
Napisany 31 marca 2009 - 17:29
Spalanie gazu jakie mam to miasto 13 do 15/100km, trasa dużo mniej ale np. ostatnio około 500km za 108zł ( ok. 12 litrów ) jazda wiadomo od fotoradaru do fotoradaru i 100km autostrady 160/180-200-220km i czasami szybcie jak trzeba coś wyprzedzić ale nie będę wypisywać bo zaraz się znajdą jacyś co będa mnie chcieli umoralniać i pouczać.
Ale ile gazu pali 12V tego nie wiem, nich piszą ci co mają.
#11
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:39
Wedlug mnie to lepiej wziac w ladniejszym stanie czy bedzie 24 czy 12 to juz mniejsze piwo bo co z tego ze znajdziesz full 24V skoro bedzie to skarbonka i go zdrowa 12V objedzie...

#12
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 08:42
Zeby było śmieszniej wg instrukcji automat pali mniej zarówno w mieście i na trasie od manuala. Ja swoją 3000 aut. spaliłem 7.1 kulając się 100-120 na trasie Zgorzelec Zielona Góra.W 97 roku mialem 3000 na gazie i w sumie palila tez tak jak napisal kolega wyzej, to spalanie jest bardzo zblizone ciezko wyczuc ktory silnik spali wiecej to tak jak wersja kombi/sedan mialem takie i takie i wogole nie ma szans odczuc ze kombi pali wiecej a wedlug katalogow niby ma brac wiecej...
Wedlug mnie to lepiej wziac w ladniejszym stanie czy bedzie 24 czy 12 to juz mniejsze piwo bo co z tego ze znajdziesz full 24V skoro bedzie to skarbonka i go zdrowa 12V objedzie...