Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po odjęciu gazu auto szarpie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2008 - 21:08

Właśnie miałem okazję przejechać się Omegą mamy - przy odpuszczeniu gazu, bez względu na prędkość czy bieg auto zaczyna poruszać się "żabką". Po puszczeniu gazu czuć jakby szarpał. Silnik raczej odrzucam, bo nic się z nim nie dzieje - pracuje poprawnie. Zresztą normalnie szarpanie silnika jest bardziej odczuwalne jako spadki mocy i przerywanie a tu jakby połączenie silnika i kół było luźne i szarpnięcia są kiedy silnik przestaje napędzać koła a koła zaczynają napędzać silnik (po puszczeniu gazu)
Zjawisko nie występowało wcześniej i ostatnio się nasila.
Sprawdziłem więc mocowanie silnika oraz skrzyni i nie ma śladów zużycia. Nie jest to więc powód.
Pod spodem zauważyłem jednak luz na połączeniu na wieloklinie wału. Jest ok 1mm luzu i przy ruszaniu obu części wału w odwrotne strony słychać i czuć luz.
Czy taki luz może być powodem takiego zachowania auta?
Rozbierałem wał ale nie pamiętam jak wygląda to połączenie i czy w przypadku luzu jedynie wymiana całego wału wchodzi w grę czy jest może jakiś element zapewniający spasowanie.
Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia mostu (nie miałem czasu na podniesienie auta), ale przy ruszaniu wałem czuć też delikatny luz na wejściu do mostu. Sam most nie ma wycieków.
Będę wdzięczny za porady praktyczne. Przypuszczenia nie pomogą za dużo.

#2 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2008 - 22:31

kolega jak odpuszczal gaz mial tak samo zmienil swiece i przewody ustalo i podkreslam takze przy puszczaniu gazu..

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2008 - 07:11

Przewody i świece są zmienione, bo mechanik myślał, że to silnik. Teraz twierdzi, że "tak musi być". Ja nie mam dostępu do auta więc nie jestem w stanie sam go naprawiać, ale dla mnie nie ma to nic wspólnego z silnikiem.

#4 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 08 września 2008 - 09:41

Mam trochę podobne objawy w mojej Omedze, z tym że oprócz tego co piszesz - u mnie jest takie zjawisko że samochód przy jeździe na trasie po zmianie biegu załapuje tak jakby po chwili. Potem już ciągnie idealnie - aż do następnej zmiany biegu lub całkowitego odjęcia gazu. Z jednym wyjątkiem - zjawisko nie wystepuje kiedy zdecydowanie operuje gazem, tzn. wciskam go więcej. Natomiast występuje kiedy z gazem obchodze sie lekko.

Myślę że to jakiś luz na wale (sprzęgło wykluczam bo ma dopiero 20-pare tysięcy najechane), jak będe miał czas to sie tym zajme na konkretnie.
[center:50fb7585b3]
>> PROFESJONALNE SZABLONY AUKCJI ALLEGRO <<[/center:50fb7585b3]

#5 OFFLINE   colin

colin
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Lichfield

Napisany 08 września 2008 - 10:06

moj kolega mial takie objawy, chociaz u niego wystepowalo to pomiedzy zmiana biegow, z 1 na 2 i 2 na 3, auto reagowalo dopiero po chwili i towarzyszylo temu szarpniecie, przyczyna lezala w pompie wtryskowej, po jej zmianie wszystko wrocilo do normy, co prawda nie byla to omega, ale problem bardzo podobny

#6 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 08 września 2008 - 12:33

Colin ale tu chodzi o benzynke 2.0:)
I'm flirt..

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2008 - 12:37

Zapomnialem dodac, ze auto ma manualna skrzynie i tak jak u Ciebie lutas, gorzej jest przy delikatnym obchodzeniem sie z gazem.
Jak przyspieszam to silnik napedza auto, kiedy przy duzej predkosci puszcze gaz to "droga"napedza silnik (nie podaje paliwa). W obu przypadkach jesli jest luz np na wale to i tak tego nie czuc, bo wal jest "naprezony". Dopiero jesli jedno przechodzi w drugie (kiedy puszczam gaz) zaczyna sie skakanie.
Sprzeglo tez odrzucam, bo nie ma poslizgu.
Colin - piszesz o pompie, ale to w dieslu. Tu nie ma takiej mozliwosci.Wszystko jak na razie wskazuje na przekazanie napedu a nie silnik.
Najpierw zajme sie walem - czy zatem na wieloklinie jest element ktory mozna wymienic, zeby zlikwidowac luz czy wymagana jest wymiana walu.

#8 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2008 - 14:18

u mnie też występują powyższe objawy, wszystko się zaczęło pewnego razu po paleniu kapcia :sad: Gdzie może występować luz w przeniesieniu napędu? Sprzęgło wykluczam, bo wymieniłem na nowe GM 15tys. temu. Oczywiście też mam manuala.

#9 OFFLINE   nietoperz23

nietoperz23
  • 159 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 08 września 2008 - 14:29

Kolego moze byc jeszcze tak jak u mnie ze jest jakas neiszczelnosc w dolocie (u mnei uszczelka silniczka krokowego) i lewe powietrze sie dostaje objawy identyczne

#10 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2008 - 14:31

Teraz twierdzi, że "tak musi być"


rozumiem ze wszystkie omegi ktore my mamy i nie szarpie to sa do naprawy.??

dobry ten mechanik musze se swoja zrobic zeby szarpala bo cos jest nie tak skoro nie szarpie.. :smiech:

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2008 - 14:59

Nietoperz – to tez sprawdzone. Bylo lewe, ale po wymianie gum zadnej poprawy (kasowane wartosci adaptacyjne). Poza tym przy lewym powietrzu na postoju tez silnik bedzie inaczej pracowal, szczegolnie przy zejsciu z wyzszych obrotow, a tu tylko przy jezdzie.
Mechanik jak mechanik – ma duzo do roboty I woli pewnie cos co widac, ze jest zepsute. BIerze kase za robote a nie musi dochodzic.
Poza tym , Siwy, nie rozumiem reszty wypowiedzi odnosnie mechanika. Napisalem, ze mechanik uwaza, ze szarpanie jest normalne, a wg mnie nie jest.
Ma ktos jakis schemat budowy walu?

#12 OFFLINE   - Vampire -

- Vampire -
  • 1 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: - Khorinis -

Napisany 14 września 2008 - 14:22

Witam.

Jako nowy postanowilem poszukac co nieco o moim problemie. Co nieco znalazlem i sie zasugerowalem. Niestety nadal problem pozostal.

Nie dawno zakupilem swoj pierwszy pojazd i los chcial iz wybralem omege.
Przyjechalem nia z Lublina do mojego miasta i bylo wszystko wporzadku. Po jakims czasie auto zaczelo mi wlasnie przerywac.
Podczas ruszania na jedynce i w czasie jazdy na drugim, trzecim a czasem i czwartym biegu samochod zaczynam przerywac czy szarpac nim. Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu.
Po kupnie samochodu oczywiscie zabralem sie za wymiane olei i filtrow (procz filtru paliwa, brak chwilowo pieniazkow). Doszly do tego galki ukladu kierowniczego i drazki stabilizatora, czy jakos tak, no i oczywiscie klocki hamulcowe na nowki.
Kiedy zaczela szarpac badz przerywac (sam juz nie wiem jak to nazwac) wymienilem filtr paliwa. Swiece rowniez sprawdzalem i tez nie dalo zadanego efektu. Sprawdzalem czy nie ma przebicia na przewodach wysokiego napiecia. Okazalo sie iz jest wporzadku. Doczytalem iz moze byc wiele przyczyn takiego objawu.
Probowalem zczytac bledy z komputera.. Niestety bez skutku. Dziwne to, gdyz postepowalem tak jak pisalo w innych postach. Moze cos z elektryka? sam juz nie wiem.
Prosze jednak Was, by moze cos wspolnie ustalic. Co dwie glowy to nie jedna, podobno ;)

#13 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2008 - 15:03

Swiece rowniez sprawdzalem


tego sie nie sprawdza to sie wymienia

wymien swiece i przewody na nowe najlepiej NGK

Doczytalem iz moze byc wiele przyczyn takiego objawu.



tak np w reno mialem taki sam przypadek..okazalo sie za zawor ktory jest w baku byl zapchany..

Probowalem zczytac bledy z komputera.. Niestety bez skutku


cos nie tak zrobiles sproboj ponownie ale powoli bez pospiechu..

odlacz aku na noc i rano podlacz i przejedz sie troszke zobacz czy dalej to bedzie ..


Poza tym , Siwy, nie rozumiem reszty wypowiedzi odnosnie mechanika. Napisalem, ze mechanik uwaza, ze szarpanie jest normalne, a wg mnie nie jest.


chodzi mi oto ze jesli ten mechanik twierdzi ze powinno nia szarpac przy odjeciu gazu to widac wszystkie omegi sa popsute skoro nie szarpia..

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2008 - 15:30

- Vampire - napisał/a:
Swiece rowniez sprawdzalem



tego sie nie sprawdza to sie wymienia

wymien swiece i przewody na nowe najlepiej NGK

On ma diesla, więc świece nie mają nic do gadania podczas jazdy. Przewodów też się nie wymienia.
A tak BTW, to NGK są syfne. Znam 2 przypadki złamania się świecy, pozatym szybko siadają. A do diesla, to tylko Beru.

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2008 - 16:00

Witam.

Jako nowy postanowilem poszukac co nieco o moim problemie. Co nieco znalazlem i sie zasugerowalem. Niestety nadal problem pozostal.

Nie dawno zakupilem swoj pierwszy pojazd i los chcial iz wybralem omege.
Przyjechalem nia z Lublina do mojego miasta i bylo wszystko wporzadku. Po jakims czasie auto zaczelo mi wlasnie przerywac.
Podczas ruszania na jedynce i w czasie jazdy na drugim, trzecim a czasem i czwartym biegu samochod zaczynam przerywac czy szarpac nim. Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu.
Po kupnie samochodu oczywiscie zabralem sie za wymiane olei i filtrow (procz filtru paliwa, brak chwilowo pieniazkow). Doszly do tego galki ukladu kierowniczego i drazki stabilizatora, czy jakos tak, no i oczywiscie klocki hamulcowe na nowki.
Kiedy zaczela szarpac badz przerywac (sam juz nie wiem jak to nazwac) wymienilem filtr paliwa. Swiece rowniez sprawdzalem i tez nie dalo zadanego efektu. Sprawdzalem czy nie ma przebicia na przewodach wysokiego napiecia. Okazalo sie iz jest wporzadku. Doczytalem iz moze byc wiele przyczyn takiego objawu.
Probowalem zczytac bledy z komputera.. Niestety bez skutku. Dziwne to, gdyz postepowalem tak jak pisalo w innych postach. Moze cos z elektryka? sam juz nie wiem.
Prosze jednak Was, by moze cos wspolnie ustalic. Co dwie glowy to nie jedna, podobno ;)



masz diesla jak w profilu czy benzyne jak sugeruje opis ? jesli klekot to masz wlasciwy dzial do tego.




 


#16 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2008 - 16:03

On ma diesla


nie zwrocilem uwagi bo tu mowa o benzynowym silniku z mkaminski