Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieknie plyn na laczeniu z nagrzewnica na scianie grodziowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2008 - 19:40

Omega 3.2 V6 mojego taty. Od jakiegos czasu podciekal plyn chlodniczy a ostatnio coraz mocniej. Myslelismy, ze zawor trojdrozny, ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze cieknie w miejscu, gdzie waz jest wpiety w "krociec " od nagrzewnicy na scianie grodziowej. Tam chyba jest jakis oring na laczeniu, ktory puszcza.
Przeszukalem EPC, ale nic na nie moge znalesc oprocz schematu, i rozmairow objemek.

Fotka z EPC nizej i tam zaznaczylem mniejwiecej o ktore weze chodzi.

Moze wiecie, ktory to dokladnie waz wchodzi do nagrzewnicy( widzialem na zywca, ale na tej fotce juz pewny nie jestem) i jakie oringi ?? Bo nawet nie wiem jaki zamowic.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2008 - 19:46

Omega 3.2 V6 mojego taty. Od jakiegos czasu podciekal plyn chlodniczy a ostatnio coraz mocniej. Myslelismy, ze zawor trojdrozny, ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze cieknie w miejscu, gdzie waz jest wpiety w "krociec " od nagrzewnicy na scianie grodziowej. Tam chyba jest jakis oring na laczeniu, ktory puszcza.
Przeszukalem EPC, ale nic na nie moge znalesc oprocz schematu, i rozmairow objemek.

Fotka z EPC nizej i tam zaznaczylem mniejwiecej o ktore weze chodzi.

Moze wiecie, ktory to dokladnie waz wchodzi do nagrzewnicy( widzialem na zywca, ale na tej fotce juz pewny nie jestem) i jakie oringi ?? Bo nawet nie wiem jaki zamowic.



na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.




 


#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2008 - 19:55

na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.

Moze na tym zabezpieczeniu jest cos??
Szkoda, ze nie zrobilem foty bo tam właśnie cieknie. Wąż nachodzi na jakies łaczenie i mechanik powiedział, że w tym miejscu cieknie.Powiedział że tam musi być oring lub simering uszczelniający i tam cieknie.

Edit : w epc nie moge wlasnie znalesc zadnych oringow, wiec juz teraz sam niewiem.

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2008 - 20:40

Na pewno nic nie ma, rurka gumowa i aluminiowa oraz zacisk...

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2008 - 21:11

Taki plastikowy lacznik mi pokazywal, ale to cos jak z opisu beasta.

Zobaczymy jutro co z tego wyjdzie i dam znac co i jak.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2008 - 21:13

Taki plastikowy lacznik mi pokazywal, ale to cos jak z opisu beasta.

Zobaczymy jutro co z tego wyjdzie i dam znac co i jak.



na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?




 


#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2008 - 21:25

na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?

Ok dzieki beast :piwo:
Mam tylko nadzieje, ze w 3.2 cos nie przymodzili.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2008 - 21:35

na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?

Ok dzieki beast :piwo:
Mam tylko nadzieje, ze w 3.2 cos nie przymodzili.



jest identycznie jak w kazdej V6




 


#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2008 - 15:21

na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.

Wlasnie w tym laczu ( plastikowy element) jest oring ( lub uszczelka ).
Jutro jak uda mi sie rozlaczyc ten element zrobie zdjecie i wrzuce na forum.

Mechanik wywalil to calkiem i zlozyl weze na "laczniku" i skrecil opaskami.

#10 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2008 - 22:01

Wreszcie sie zebralem i zrobilem fotki.

Tu jest simerng ( usczelka- jak zwal tak zwal) i cieklo: Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#11 OFFLINE   adam-iza

adam-iza
  • 80 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Chojna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 stycznia 2010 - 16:25

Wlasnie w tym laczu ( plastikowy element) jest oring ( lub uszczelka ).
Jutro jak uda mi sie rozlaczyc ten element zrobie zdjecie i wrzuce na forum.

Mechanik wywalil to calkiem i zlozyl weze na "laczniku" i skrecil opaskami.


czy po zlozeniu tych wezy na opaski nie ciekly?

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2010 - 16:41

czy po zlozeniu tych wezy na opaski nie ciekly?

Nie cieknie.Też mam skręcone na opaski.

#13 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 04 lutego 2015 - 11:38

Koledzy u mnie tez cieknie włąsnie z jednego z tych połaczeń z tego dolnego wczoraj jak zdiołem skrzynie bo wymieniam sprzęgło to zauwazłem ze jedna ta opaska zielona półpierscień lata sobie luzno wcisnołem ale dalej cieknie.powiedzcie mi czy jak je całkiem wywale te złączki plaskikowe to wystarczy dokupic weża i połączyc to na opaski zaciskowe? bedzie git?

#14 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2015 - 11:52

Koledzy u mnie tez cieknie włąsnie z jednego z tych połaczeń z tego dolnego wczoraj jak zdiołem skrzynie bo wymieniam sprzęgło to zauwazłem ze jedna ta opaska zielona półpierscień lata sobie luzno wcisnołem ale dalej cieknie.powiedzcie mi czy jak je całkiem wywale te złączki plaskikowe to wystarczy dokupic weża i połączyc to na opaski zaciskowe? bedzie git?


chyba nie musisz nic dokupywac weza, obetnij zaraz za plastikiem, opaska zaciskowa i musi trzymac

#15 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 04 lutego 2015 - 11:53

chyba nie musisz nic dokupywac weza, obetnij zaraz za plastikiem, opaska zaciskowa i musi trzymac


a węże nie beda wtedy za krótkie?

#16 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2015 - 23:22

powinny wystarczyć. W V6 można śmiało ciąć więc myślę że u Ciebie też, zresztą jak odkręcisz przy filtrze kabinowym zaślepkę to będziesz miał super dostęp do tych węży i dasz radę zrobić z nimi wszystko.

#17 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 07:46

powinny wystarczyć. W V6 można śmiało ciąć więc myślę że u Ciebie też, zresztą jak odkręcisz przy filtrze kabinowym zaślepkę to będziesz miał super dostęp do tych węży i dasz radę zrobić z nimi wszystko.


Hejka. Dostę do tych węzy mam w miarę dobry i z góry i z dołu bo skrzynia biegów jest wyjęta.:D Pytanie czy jak utne te węże zaraz za tymi plastikowymi złączkami to czy nieokażą się za grube te węże bo rurki sa dość cienkie,a węże gumowe sporo większe mam na myśli ich średnicę i czy opaskami dam rade je ścisnć. Te węże co wychodzą z nagrzewnicy widze że ida do parownika od gazu.

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2015 - 10:22

Wywalasz całkowicie te złączki. Zostaje Ci wówczas alu rurka, ze zgrubieniem na którym trzyma się idealnie opaska zaciskowa.

#19 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 07 lutego 2015 - 08:18

Wywalasz całkowicie te złączki. Zostaje Ci wówczas alu rurka, ze zgrubieniem na którym trzyma się idealnie opaska zaciskowa.


Hej tak właśnie zrobiłem uciołem węże zaraz przy samej teplastikowej złączce nasunołem na aluminowe rurki na tych rurkach jest tki kołnierzyk i idealnie pasowały i nic juz nie cieknie.jedyne co musiałem zroic to przedłuzyć jeden wąz ,akurat miałem takie w garażu mianowicie górny .U mnie te przewody co wychodza z tych rurek ida do parownika do gazu i jeden byłby za krótki a i tak były łączone na trójniku .Ale ogólnie wszystko sie udało.płynu troszke uciekło.ale dolałem mam nadziejże sie nezapowietrzył układ.