

cieknie plyn na laczeniu z nagrzewnica na scianie grodziowej
#1
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 19:40
Przeszukalem EPC, ale nic na nie moge znalesc oprocz schematu, i rozmairow objemek.
Fotka z EPC nizej i tam zaznaczylem mniejwiecej o ktore weze chodzi.
Moze wiecie, ktory to dokladnie waz wchodzi do nagrzewnicy( widzialem na zywca, ale na tej fotce juz pewny nie jestem) i jakie oringi ?? Bo nawet nie wiem jaki zamowic.
#2
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 19:46
Omega 3.2 V6 mojego taty. Od jakiegos czasu podciekal plyn chlodniczy a ostatnio coraz mocniej. Myslelismy, ze zawor trojdrozny, ale po sprawdzeniu okazalo sie, ze cieknie w miejscu, gdzie waz jest wpiety w "krociec " od nagrzewnicy na scianie grodziowej. Tam chyba jest jakis oring na laczeniu, ktory puszcza.
Przeszukalem EPC, ale nic na nie moge znalesc oprocz schematu, i rozmairow objemek.
Fotka z EPC nizej i tam zaznaczylem mniejwiecej o ktore weze chodzi.
Moze wiecie, ktory to dokladnie waz wchodzi do nagrzewnicy( widzialem na zywca, ale na tej fotce juz pewny nie jestem) i jakie oringi ?? Bo nawet nie wiem jaki zamowic.
na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.
#3
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 19:55
Moze na tym zabezpieczeniu jest cos??na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.
Szkoda, ze nie zrobilem foty bo tam właśnie cieknie. Wąż nachodzi na jakies łaczenie i mechanik powiedział, że w tym miejscu cieknie.Powiedział że tam musi być oring lub simering uszczelniający i tam cieknie.
Edit : w epc nie moge wlasnie znalesc zadnych oringow, wiec juz teraz sam niewiem.
#4
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 20:40
#5
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 21:11
Zobaczymy jutro co z tego wyjdzie i dam znac co i jak.
#6
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 21:13
Taki plastikowy lacznik mi pokazywal, ale to cos jak z opisu beasta.
Zobaczymy jutro co z tego wyjdzie i dam znac co i jak.
na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?
#7
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 21:25
Ok dzieki beast :piwo:na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?
Mam tylko nadzieje, ze w 3.2 cos nie przymodzili.
#8
OFFLINE
Napisany 05 września 2008 - 21:35
Ok dzieki beast :piwo:na bank nie ma. wlasnie sprawdzalem ten waz przed chwila. jest tylko guma i zabiezpieczenie, ale zeby je zapiac trzeba na odpowiednia glebokosc wcisnac waz. moze u ciebie jest za mocno albo za slabo wcisniety ?
Mam tylko nadzieje, ze w 3.2 cos nie przymodzili.
jest identycznie jak w kazdej V6
#9
OFFLINE
Napisany 06 września 2008 - 15:21
Wlasnie w tym laczu ( plastikowy element) jest oring ( lub uszczelka ).na scianie grodziowej jest aluminiowa rura z takim zgrubieniem - na to nachodzi waz ze specjalnym zlaczem i zabezpieczeniem i tyle. nie kojarze tam zadnego oringu.
Jutro jak uda mi sie rozlaczyc ten element zrobie zdjecie i wrzuce na forum.
Mechanik wywalil to calkiem i zlozyl weze na "laczniku" i skrecil opaskami.
#10
OFFLINE
Napisany 02 października 2008 - 22:01
Tu jest simerng ( usczelka- jak zwal tak zwal) i cieklo:



#11
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 16:25
Wlasnie w tym laczu ( plastikowy element) jest oring ( lub uszczelka ).
Jutro jak uda mi sie rozlaczyc ten element zrobie zdjecie i wrzuce na forum.
Mechanik wywalil to calkiem i zlozyl weze na "laczniku" i skrecil opaskami.
czy po zlozeniu tych wezy na opaski nie ciekly?
#12
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 16:41
Nie cieknie.Też mam skręcone na opaski.czy po zlozeniu tych wezy na opaski nie ciekly?
#13
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2015 - 11:38
#14
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2015 - 11:52
Koledzy u mnie tez cieknie włąsnie z jednego z tych połaczeń z tego dolnego wczoraj jak zdiołem skrzynie bo wymieniam sprzęgło to zauwazłem ze jedna ta opaska zielona półpierscień lata sobie luzno wcisnołem ale dalej cieknie.powiedzcie mi czy jak je całkiem wywale te złączki plaskikowe to wystarczy dokupic weża i połączyc to na opaski zaciskowe? bedzie git?
chyba nie musisz nic dokupywac weza, obetnij zaraz za plastikiem, opaska zaciskowa i musi trzymac
#15
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2015 - 11:53
chyba nie musisz nic dokupywac weza, obetnij zaraz za plastikiem, opaska zaciskowa i musi trzymac
a węże nie beda wtedy za krótkie?
#16
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2015 - 23:22
#17
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 07:46
powinny wystarczyć. W V6 można śmiało ciąć więc myślę że u Ciebie też, zresztą jak odkręcisz przy filtrze kabinowym zaślepkę to będziesz miał super dostęp do tych węży i dasz radę zrobić z nimi wszystko.
Hejka. Dostę do tych węzy mam w miarę dobry i z góry i z dołu bo skrzynia biegów jest wyjęta.

#18
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 10:22
#19
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 08:18
Wywalasz całkowicie te złączki. Zostaje Ci wówczas alu rurka, ze zgrubieniem na którym trzyma się idealnie opaska zaciskowa.
Hej tak właśnie zrobiłem uciołem węże zaraz przy samej teplastikowej złączce nasunołem na aluminowe rurki na tych rurkach jest tki kołnierzyk i idealnie pasowały i nic juz nie cieknie.jedyne co musiałem zroic to przedłuzyć jeden wąz ,akurat miałem takie w garażu mianowicie górny .U mnie te przewody co wychodza z tych rurek ida do parownika do gazu i jeden byłby za krótki a i tak były łączone na trójniku .Ale ogólnie wszystko sie udało.płynu troszke uciekło.ale dolałem mam nadziejże sie nezapowietrzył układ.