Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sterowanie przekaźnika wentylatora intercoolera w Y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 września 2008 - 20:02

Witam wszystkich!
Czy wie ktoś może jak lub czym jets sterowany przekażnik wentylatora intercoolera w Y25td??????? czy z kompa czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to ????
a jeśli jest to gdzie i przy jakiej temperaturze powinien zalanczać????
Ma ktoś moze TISA ?????
cezar

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2008 - 19:05

A co mam ci schemat wentaltorów z TISA wysrukować do pdf?? - mogę spróbować się pobawic po weekendzie



 


#3 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 września 2008 - 19:29

Jeśli będziesz w stanie wkleić schemat sterowania przekaźnika wentylatora coolera byłbym wdzięczny . Pozdrawiam :lol:
cezar

#4 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 września 2008 - 19:37

W tym 130km podobno jest sterowany z czujnika który siedzi w chłodnicy. Ciekawy jestem gdzie jest u mnie bo temperatura podchodzi do 95 stopni i zalanczaja się tylko wysokie obroty wentylatorów chłodnic a coolera stoi .
cezar

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2008 - 19:47

czujnik w chłodnicy?? - w 2,2 dti raczej z czujnika w bloku (ale ECT) więc i w 2,5 dti tez tak byc powinno - kurde nie ma tu zadnego szpeca od tych silników?? (gdzie jest Wiśnia!! )



 


#6 OFFLINE   Cezar76

Cezar76
  • 20 postów
  • Dołączył: 24-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 września 2008 - 23:51

Nie ja mowie o silniku X25td-130km to on własnie podobno ma czujnik temperatury od sterowania przekaznika wentylatora coolera w chlodnicy bo tak wyczytałem z fora. natomiast moj jest Y25td -150km wiec sie zastanawiam skąd jest sterowanie ????????
Jeśli z ECT to sygnał na przekażnik dawałby komp.
cezar

#7 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2009 - 22:30

Ciekaw też jestem w jakich warunkach powinien zacząć działać? :hmm: (po nagłym wciśnieciu pedału przyspieszania w upalny dzień w górach?).


Widocznie tak. U mnie cooler też był zastany.
Ostatnio zmieniałem , i ten co dostałem na zmianę,też się kręcić nie chciał po podłączeniu.
Mnie to się właśnie zdaje ze to powinno zależeć od temp.zewnętrznej.
Jak jest na dworze 0 czy poniżej, to przecież wystarczy samo oddawanie ciepła. Nawiew nie jest potrzebny.
Poza tym jak jest 150km/h na osi to tam jest taki wicher ,że każdy wiatrak wymieńka...
Myślę ,że to jest tak jak z inteligentnym chłodzeniem procesorów w kompach. Załącza się w potrzebie,a jak jest dobry radiator, to często bez wiatraka wszystko śmiga.

#8 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 08:21

ten typ tak ma, u mnie też był zastany od nieużywania. Pamiętam że w ASO twierdzili że on załącza się tylko w jakiś ekstremalnych warunkach i żeby sie tym nie przejmować, że on praktycznie to i tak nic nie daje. Nie zprecyzowali mi co to są te ekstremalne warunki, ponieważ lubie jak wszystko działa to kupiłem nowy i nigdy nie zaobserwowałem żeby sie włączył :lol:

#9 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 13 stycznia 2009 - 23:42

hmm...
tez mi nie chodzil went od IC, rozebralem, nawet reka nie dalo sie go ruszyc, oddalem do magika rozebral, powymienial, zlozyl i na koniec go pomalowal i zabezpieczyl przed woda, zalozylem, wymienilem bezpiecznik i nie wiem jak u innych ale u mnie ten wentylator chodzi non stop..

pozdr
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#10 OFFLINE   P_Y_T_H_O_N

P_Y_T_H_O_N
  • 32 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 15 stycznia 2009 - 19:21

Witam, u mnie w bestji tez mam ten problem, silnik nie kreci sie wcale, mechanik z serwisu powiedział ze to nic strasznego, tylko latem nie bedzie takiego kopa jak zimą, narazie nic z tym nie robiłem ale chyba wymontuje go i dam do naprawy.

#11 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 15 stycznia 2009 - 23:17

Który bezpiecznik wymieniłeś?
Mozesz cyknać fotkę i wskazać który to był bezpiecznik?


Dodany obrazek

tylko tak jak pisalem wyzej, sama wymiana bezpiecznika nic nei dala, przepalal sie od razu. Trzeba bylo dac do regeneracji went od IC
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#12 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 16 stycznia 2009 - 09:22

Eeee - to już nie wiem..

U mnie bezpiecznik też był uwalony, wiatrak zastany - rozebrałem, wyczyściłem intercooler, nasmarowałem wiatrak - po podłączeniu do prostownika śmigał jak szalony - poskładałem, założyłem bezpiecznik - już nie pali - ale wiatrak też stoi..

I tak powinno chyba być - przecież jak by wiatrak miał chodzić non stop to by się nie zastał nie?

#13 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2009 - 12:52

I tak powinno chyba być - przecież jak by wiatrak miał chodzić non stop to by się nie zastał nie?


No na chłopski rozum to tak. Widać u nas w naszych warunkach klimatycznych tak jest.Upałów jakiś strasznych nie ma. Może miesiąc w roku łącznie. Jak się śmiga dynamicznie po mieście w 35st. upale to pewnie sie włacza bo wtedy predkosci sa nie duże.
Ale jak jedziesz w trasie pow 100km/h to wątpię by ten wiatrak nadawał większy pęd powietrzu niż , niż tan jaki wynika z prędkości jazdy...
Trzeba by porównać z jakąś furą eksploatowaną np.w Hiszpanii ,albo Włoszech??

[IMG]
tylko tak jak pisalem wyzej, sama wymiana bezpiecznika nic nei dala, przepalal sie od razu. Trzeba bylo dac do regeneracji went od IC

Hmm...mi ten bezpiecznik koleś na Korsyce sprawdzał jak mi alternator wysiadł... Jesteś pewien ze to od IC..?
Ja tam nie wiem... Jakiś schemat by sie zdał...

#14 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 stycznia 2009 - 09:40

Witam
U mnie po wyczyszczeniu i uruchomieniu silnika wentylatora bezpiecznik nie palił się jakieś trzy miechy, na chwilę obecną bezpiecznik spalony wentylator stoi. Ale jest na to sposób, tunel gumowy kierujący powietrze z wlotu zderzaka na IC ma w dolnej części otwieraną klapkę, można więc profilaktycznie np. raz w miesiącu wsadzić tam palucha i silniczek rozruszać.

#15 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 18 stycznia 2009 - 10:47

mi ten bezpiecznik koleś na Korsyce sprawdzał jak mi alternator wysiadł... Jesteś pewien ze to od IC..?


sprawdzone organoleptycznie.. jak go nie bylo ( a dlaczego to dluga histria ) to po naprawie IC nie chodzil... poza tym ten zielony przekaznik jest od IC, a ten bezpiecznik zabezpiecza to gniazdo w ktorym siedzi ten zielony przekaznik...
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle