Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z simeringiem na wale korbowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   oczko771

oczko771
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-08-2008
  • Skąd: Płock

Napisany 02 września 2008 - 07:50

Witam mam problem z simeringiem na wale korbowym.Mechanik wymieniał go już dwa razy i nadal pokazuje się olej.Morze ktoś z was miał podobny problem i morze to nie simering
Oczko771

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 08:59

a niemasz przypadkiem malego rowka na wale (czyt wytartego walu w miejscu gdzie jest uszczelniac) powiedz mechanikowi zeby ogladnol wal dokladnie i ewentualnie nabil go ciut glebiej bodz plyciej

#3 OFFLINE   oczko771

oczko771
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-08-2008
  • Skąd: Płock

Napisany 02 września 2008 - 12:16

Ok powiem mu żeby sprawdził czy faktycznie nie jest coś z tym wałem.
Dzięki :grin:
Oczko771

#4 OFFLINE   oczko771

oczko771
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-08-2008
  • Skąd: Płock

Napisany 10 września 2008 - 07:00

A więc zrobiliśmy tak z mechanikiem:Nowy simering wyjeliśmy sprężynke,skróciliśmy ją około 1cm,podszlifowaliśmy żeby nic nie wystawało i z powrotem na swoje miejsce.I jest teraz uszczelnione.Zero pocenia zero oleju.
Pozdrowionka morze się komuś przyda ten pomysł.
Oczko771

#5 OFFLINE   robert01

robert01
  • 31 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 12 listopada 2009 - 12:29

Trochę odkopię temat, bo mam podobny problem. W Omedze B 2.0 8V walczę z wyciekiem oleju spod simeringu wału. Jest już wyrobiony rowek na wale więc to jego wina. Próbowałem 3 simeringi(różnych producentów), nie wbijać go do końca, skracać sprężynki, rozwiercony został trochę nawet kanał zrzutowy oleju smarujący ten simering, żeby takie duże ciśnienie nie było. Przez kilka dni po ostatnich zabiegach było ok, ale znów zaczęło.
Macie może jakieś pomysły jak to pokonać?
Tak myślę, żeby zamontować simering z ciut mniejszym otworem wewnętrznym na wał. Tylko od jakiego samochodu szukać, albo jakich wymiarów.

#6 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 12 listopada 2009 - 12:48

Chodzi o wał napędowy co wychodzi na most??Czy wał korbowy z przodu silnika??
sliz

#7 OFFLINE   robert01

robert01
  • 31 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 12 listopada 2009 - 13:46

No właśnie zapomniałem napisać :/
Wał korbowy z przodu silnika...

#8 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 12 listopada 2009 - 14:53

a może ktoś wie jaki jest rozmiar uszczelniacza do mostu od strony wału muszę wymienić do strasznie ciece a nie chcę żeby mechanik rozebrał zobaczył jaki pojechał do sklepu i usłyszał że 'jutro po południu' i jeszcz znając moje szczęście to przywiozą inny

#9 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 12 listopada 2009 - 19:51

umnie tez wymieniali zimering na wale. koszt zimeringu cos ponad 200 lekko niby orginal i robocizna 80zl ale jest ok i nic nie cieknie
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#10 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 12 listopada 2009 - 22:02

Wymienialem simering na wale korbowym i kosztował on chyba 25zł,lecz wymiana cos kolo 150zl bo rozrzad trzeba było rozpinać.Po rozpięciu rozrzadu mechanik stwierdzil ze cieknie nie z simeringu lecz z pod uszczelki pompy oleju, a wyglądało jakby z simeringu na wale.Wymienił uszczelke pod pompą i simering tez skoro i tak mialem i jeszcze simeringi na wałkach rozrzadu i z przodu susza.Tak więc trzeba obejrzeć czy to wlasnie z tego simeringu cieknie czy z miejsca wyżej.
sliz

#11 OFFLINE   robert01

robert01
  • 31 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 12 listopada 2009 - 22:12

Pompa była ściągana, żeby zobaczyć czy jakiegoś zatoru nie ma na kanale zrzutowym i za duże ciśnienie tam nie panuje i przy okazji powiększyliśmy ten kanał. A pompa złożona na silikon i nie cieknie z niej. To na pewno ten simering. Mnie akurat robocizna nie kosztuje bo szwagier serwisuje :) tylko żeby teraz dobry simering dobrać...

#12 OFFLINE   robert01

robert01
  • 31 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 19 listopada 2009 - 12:54

Nikt nie ma pomysłu od jakiego samochodu simering będzie miał o 1mm mniejszą średnicę wewnętrzną? Albo jak to samemu wyszukać? Wiem już że wymiary oryginału do omegi 2.0 8V to 50x31x8 gwint prawy.

#13 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 16 września 2010 - 22:02

witam.
Jakie macie sposoby na ściągnięcie simeringa na wale? dokopałem się już do simeringa ale trzyma go pierścień zblokowany wypustem na wałku. mam go po prostu przeciągnąć przez ten pierścień?
pozdrawiam :)

chodzi oczywiście o wał rozrządu.

#14 OFFLINE   Burger20

Burger20
  • 34 postów
  • Dołączył: 21-10-2011
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 26 listopada 2011 - 18:41

Witam
Panowie pozwolę sobie dołączyć do tematu. Jestem właśnie na etapie wymiany uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu. Wyciągnąłem simering i okazało się że za tym simeringiem jest prawdopodobnie jeszcze jeden założony w odwrotną stronę niż ten pierwszy.
Pytanie moje czy ten drugi simering można wyciągnąć od strony rozrządu czy będę musiał rozebrać resztę silnika. Do ułatwienia dodaje zdjęcia aby wszyscy wiedzieli o co mi chodzi. Bardzo proszę o jakąkolwiek radę , bo już powoli tracę nerwy.

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 26 listopada 2011 - 18:49

jesli dobrze widze , to na fotce nr2 widac lozysko zadnego simera tam nie ma...

#16 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 listopada 2011 - 13:32

jesli dobrze widze , to na fotce nr2 widac lozysko zadnego simera tam nie ma...


Drugiego nie ma , to co widać to zębatka od pompy oleju ,panewka główna jest dopiero za nią.