Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stukające szklanki i błąd czujnika spalania stukowego obwód2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kowal512

Kowal512
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-04-2008
  • Skąd: Rawicz

Napisany 02 września 2008 - 00:10

Witam, mam dwie sprawy: (dot auta jak w opisie) 3.0 V6 X30XE (211 KM)

1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.

2. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać

Proszęo pomoc osoby , które miały podobne przypadki lub osoby zaznajomione w temacie czarów pod maską, ja jestem zupełnym laikiem motoryzacyjnym i syche dane "błąd czujnika spalania stukowego obwód 2" nic mi nie mówi. Gdzie jest 2 obwód a gdzie pierwszy??
Dodam jeszcze że obroty silnika na biegu jałowym są wg mnie za niskie - 500 obr/min,
oraz,że wymieniłem: świece, przewody nap., rozrząd, olej.

Auto nie ma inst gazowej.

Pozdrawiam [/b]
Moja O m e g A, to ona mnie urzekła....

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 00:17

1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.



Lepiej wymien kpl
uszczelki pod pokrywe zaworow
warto przy tej okazji zobaczyc uszczelniacze walkow

. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać


pierw wymien ten czyjnik zeby zminimalizowac przyczyne

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2008 - 00:19

Witam, mam dwie sprawy: (dot auta jak w opisie) 3.0 V6 X30XE (211 KM)

1. Silnik wydaje klekot i stukot - po dyskusjach z wieloma osobami doszedłem do wniosku, że to szklanki - popychacze zaworów. Moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać komplet popychaczy czy można wymienić np połowę po stronie gdzie stuka?! I jeszcze jedno pytanie odnośnie szklanek czy demontarz i montarz nowych wymaga jeszcze jakichś części (np uszczelek)? I czy np musze dolać oleju itp.

2. Pali mi sie kontrolka "Engine" i auto nie idzie tak jak powinno tzn brakuje mu mocy i jakby delikatnie sie dławi, po zczytaniu błędów wychodzi błąd czujnika spalania stukowego obwód2! Po chwilowym wygaszeniu błedu z komputera auto o wiele lepiej sie odpycha od asfaltu, lecz błąd powraca po 1-2minutach. Po przejrzeniu forum i przeczytaniu praktycznie wszystkich postów dot. spalania stukowego, doszedłem do wniosku że wymiana czujnika nie zawsze pomagała, nieraz wymieniono cewkę i to pomogło.Doradźcie proszęjak sie za to zabrać

Proszęo pomoc osoby , które miały podobne przypadki lub osoby zaznajomione w temacie czarów pod maską, ja jestem zupełnym laikiem motoryzacyjnym i syche dane "błąd czujnika spalania stukowego obwód 2" nic mi nie mówi. Gdzie jest 2 obwód a gdzie pierwszy??
Dodam jeszcze że obroty silnika na biegu jałowym są wg mnie za niskie - 500 obr/min,
oraz,że wymieniłem: świece, przewody nap., rozrząd, olej.

Auto nie ma inst gazowej.

Pozdrawiam [/b]



obwod 2 to glowica po stronie kierowcy, sprawdz najpierw kabel i przykrecenie czujnika spalanie stukowego. koniecznie na 20 Nm !!! dynamometrykiem. jesli to bedzie ok o blad bedzie dalej to niestety wymiana. bez wymiany mozna gdybac. co do cewki to byly przypuszczenia Skory wynikajace z niemoznosci zdiagnozowania tego sterownika (catera) komputerem. w V6 obroty nie sa regulowane. czujnik posiadam jak chcesz kupic




 


#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 07:36

jeszcze jedno - czujnik spalania stukowego wplywa na kat wyprzedzenia zaplonu. czesto stukot zaworowy (czytaj szklanek) mylony jest ze spalaniem stukowym (brzmi bardzo podobnie) > Jesli jest blad tego czujnika to moze byc slychac wlasnie spalanie stukowe a nie popychacze. Zajmij sie usprawnieniem tego elementu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Kowal512

Kowal512
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-04-2008
  • Skąd: Rawicz

Napisany 02 września 2008 - 09:52

Panowie dziękuję za expresową odpowiedź, mniej więcej wiem jak wygląda czujnik spalania stukowego, lecz pod maską w tym miejscu jest strasznie ciasno- może dam rade :) Beast ile za czujnik sobie życzysz? (gg 4704215)
Moja O m e g A, to ona mnie urzekła....

#6 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2008 - 11:29

Sam czujnik nie jest tak awaryjny i często powodem jest przetarty kabel lub niewłaściwe dokręcenie (siła dokręcenia). Sprawdź najpierw te usterki, a jeśli to jednak czujnik to kupuj od chłopaków.

P.S. Miło czyta się posty kogoś kto najpierw czyta o swoim problemie a potem zadaje sensowne pytania. :)

#7 OFFLINE   Kowal512

Kowal512
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-04-2008
  • Skąd: Rawicz

Napisany 03 września 2008 - 12:48

Zlokalizowałem czujnik spalania stukowego, a właściwie sam kabelek który z niego wychodzi. Co do sprawdzenia momentu dokręcenia, ciężko zlokalizować sam czujnik a co dopiero wsadzić tam klucz dynamometryczny :( panowie ile może kosztować taka wymiana czujnika u mechanika? Sama wymiana zakładając że mam drugi sprawny czujnik.
Moja O m e g A, to ona mnie urzekła....

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2008 - 12:51

Zlokalizowałem czujnik spalania stukowego, a właściwie sam kabelek który z niego wychodzi. Co do sprawdzenia momentu dokręcenia, ciężko zlokalizować sam czujnik a co dopiero wsadzić tam klucz dynamometryczny :( panowie ile może kosztować taka wymiana czujnika u mechanika? Sama wymiana zakładając że mam drugi sprawny czujnik.


po tej strony musisz:

podwiesic silnik, odkrecic lape silnika i dopiero go montowac. nie wiem jakie ceny sa u ciebie ale pewnie 150-200 to napewno.




 


#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2008 - 18:46

Ale najpeir obejży cewkę - bo u Skory była cewka, a błąd czujnika wywalało



 


#10 OFFLINE   Kowal512

Kowal512
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-04-2008
  • Skąd: Rawicz

Napisany 07 września 2008 - 22:10

Beast Stukowy naprawiony :grin: dzięki serdeczne Panowie , kabelek był przyduszony do bloku silnika przez osłone od rozrządu i miał kontakt z masą, izolacja się przetarła. Po
zaizolowaniu kontrolka zgasła, auto ma moc!

Teraz pozostaje sprawa szklanek bo nadal stuka i klekocze jak diabli :bad:
Obroty na jałowym nadal 500 obr/min (jak auto stoi)

1. Czy muszę wymieniać wszystkie?
2. Co dokładnie muszę dostarczyć mechanikowi?
3. Ile srednio kosztuje wymiana?
Moja O m e g A, to ona mnie urzekła....

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2008 - 22:24

Obroty na jałowym nadal 500 obr/min (jak auto stoi)

V-alka ma takie obroty. Mam tak samo.

#12 OFFLINE   kicek987

kicek987
  • 122 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 21:31

kolego mozesz mi podpowiedziec gdzie sie znajduje ten czujnik bo mam tez go do wymiany a nie bardzo wiem gdzie go zlokalizowac

#13 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2010 - 10:33

koło EGRa masz wtyczkę pierwszego - taka czerwona i z drugiej strony tak samo koło krokowego. znajdziesz kabel leci gdzieś wgłąb na blok/głowice...

#14 OFFLINE   kicek987

kicek987
  • 122 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 27 stycznia 2010 - 10:56

dobra dzieki pierwsza to wiem a druga poszukam jak wymienie to dam znac co i jak

#15 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 28 stycznia 2010 - 00:48

Mam pytanko w sprawie popychaczy,teraz przy tych mrozach czasami zastuka mi jakis popychacz rano jak odpalam na jakies 2 sekundy,czy moze sobie zastukac przy takich temeraturach?

#16 OFFLINE   pajo1980

pajo1980
  • 134 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Kostrzyn/ nad odrą
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 stycznia 2010 - 02:59

witam jak tylko przy rozruchu to się ciesz to nie jest problem u mnie stukały cały czas i musiałem wymienić wszystkie

#17 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2010 - 09:42

Mam pytanko w sprawie popychaczy,teraz przy tych mrozach czasami zastuka mi jakis popychacz rano jak odpalam na jakies 2 sekundy,czy moze sobie zastukac przy takich temeraturach?



jak zalałem minerala to stukają o wiele bardziej i częściej - w mroźne dni.
Po odpaleniu przy -5 stukają przez 2-3sek. przy -20 waliły nawet 20sek... ja określam że to bardziej wina oleju z którego robi się kisiel i nie smaruje silnika po rozruchu... na wisne wywalam i zaleje pół syntetyka znowu a nie to badziewie...

zmiana na nowe wyrywa z butów...24x 49zł....:szpital: wiem podobno są tez za 25zł... czyli nie 1200 a 600zł....:jump:

http://www.opel-shop...2e404b3899bc763

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2010 - 10:19

jak zalałem minerala to stukają o wiele bardziej i częściej - w mroźne dni.
Po odpaleniu przy -5 stukają przez 2-3sek. przy -20 waliły nawet 20sek... ja określam że to bardziej wina oleju z którego robi się kisiel i nie smaruje silnika po rozruchu... na wisne wywalam i zaleje pół syntetyka znowu a nie to badziewie...

zmiana na nowe wyrywa z butów...24x 49zł....:szpital: wiem podobno są tez za 25zł... czyli nie 1200 a 600zł....:jump:

http://www.opel-shop...2e404b3899bc763


ruville to tylko pakowacz. w omedze w oryginale szly popychacze INA ktore mozesz kupi za 30-35 pln sztuka. Popychacze HP za 20 pln sobie odpusc. pomijajac ze mineral nie nadaje sie do naszych silnikow