Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pasek alternatora problemik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzesioRZ

grzesioRZ
  • 43 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 29 sierpnia 2008 - 18:22

Witam wszystkich. Mam problem z paskiem od alternatora. OMEGA 2.5 TDS. z tego co zauważyłem jest łańxszek rozrządu, wiec ten pasek przy wentylatorach chłodnicy czyli od samego przodu musi być od alternatora, wiecej pasków tam nie widac. wiec logika wskazuje na to, że ten pasek napędza jeszcze yyyyyyyy pompe wody i pewnie pompe wspomagania. Zakładając, ze pasek ma szerokosc 1cm to u mnie ma poniżej 0,5cm, poprostu go przykróciło. Z samym paskiem nie ma problemu. 30zł firrmy continental i wszystko jest. Tylko teraz zasadnicze pytanie....Czy może mi ktoś opisać ( bo coś nie moge znaleźć na forum" JAK WYMIENIĆ TAKI PASEK i co trzeba wykręcić? oraz czy nie lepiej dać to do mechanika ;/ z góry wielkie dzięki, aha i czy ma ten pasek coś współnego jeśli raz na jakiś czas zaświeci mi się ABS??? yślałem, ze to klocki - ale przejechałem juz ponad 5 000km i klocki są idealne,

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2008 - 20:38

OMEGA 2.5 TDS

nie ma takiej omegi....jest TD.

wiec ten pasek przy wentylatorach chłodnicy czyli od samego przodu musi być od alternatora

wentylatory sa napedzane silnikami elektrycznymi!!!! tylko wisco jest napedzane tym samym paskiem co alternator np.

wiec logika wskazuje na to, że ten pasek napędza jeszcze yyyyyyyy pompe wody i pewnie pompe wspomagania

dokladnie tak

Czy może mi ktoś opisać ( bo coś nie moge znaleźć na forum" JAK WYMIENIĆ TAKI PASEK i co trzeba wykręcić? oraz czy nie lepiej dać to do mechanika

jak chcesz dac mechanikowi zarobic to czemu nie :wink: zeby zmienic pasek nie musisz niczego odkrecac, jedynie wciskasz tlok napinacza tak zeby pasek zrobil sie luzny wtedy zdejmujesz go najpierw z alternatora potem z calej reszty jesli bedziasz mial z tym problemy to na PW wyslalem Ci moj nr. telefonu to dzwon i Ci dokladnie powiem po kolei jak zalozyc nowy pasek...
a jesli chodzi o ABS to pasek nie ma z nim nic wspolnego.

#3 OFFLINE   grzesioRZ

grzesioRZ
  • 43 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 30 sierpnia 2008 - 16:07

oki. wielkie dzięki. Teraz jest problem z wyciągnięciem tego starego paska. Ma ktoś dokładną szczegółową INSTRUKCJE jak to wymienić??? Musze sam to zrobić, ponieważ byłem u mechanika i powiedział, ze za wymiane mnie skasuje 350 PLN - a na to mnie troche nie stać :/ a z tego co widze, to wcale nie jest aż tak dużo roboty przy tym.
Rozkręciłem już ten plastik na którym "chyba" jest napisane "turbo diesel" i normalnie pasek jest na wyciągnięcie ręki, ale nie moge ściągnąc ponieważ z jednego koła po którym kręci sie pasek jest "coś" puszczone do wiatraka. Dla informacji podam, że to "coś" ( nie wiem dokładnie jak to sie nazywa) jest przymocowane na 4 śrubkach.poniżej jest foto. Dodany obrazek

#4 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2008 - 18:14

ze za wymiane mnie skasuje 350 PLN



boze poje :censored: o go jak bym byl gdzies kolo ciebie to bym ci to za darmo zrobil 15min roboty wcisnij tylko napinacz i pasek sam schodzi a mechanika to pozdrow odemnie idiota jakis :censored:

#5 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 31 sierpnia 2008 - 07:37

Jak masz klimę ,a z pewnością masz ,to musisz najpierw ściągnąć pasek klimy a póżniej to już bez klopotu.Czyli napinacz itd.Oczywiście po zalożeniu paska klinowego trzeba zalożyć pasek klimy.

#6 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 31 sierpnia 2008 - 07:49

To cos z duzym smiglem to wisco a te koleczko z kolem pasowym z 4 srubami to pompa wody

#7 OFFLINE   grzesioRZ

grzesioRZ
  • 43 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 31 sierpnia 2008 - 13:22

Temat uważam już za zamknięty. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Autko jest niestety bez klimy. Okazało się, ze pasek elegancko przechodzi przez wiatrak od wisko wiec nie było AŻ takiego dużego problemu - ale 2 godziny mi zeszło z tą zabawą. Najdłużej to szukałem klucza 10 oraz jakiejś śrubki które wpadły gdzieś w silnik;-) ale teraz już z MOJĄ WIEDZĄ to jest max 20 minut i pasek jest wymieniony.
pozdrawiam wszystkich