Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klekotanie silnika 2,5 tds


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2008 - 17:13

Dopiero kupilem omege i slychac klekotanie z silnika jaka moze byc przyczyna gdzie jej szukac bede wdzieczny za pomoc :roll:

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2008 - 17:46

To diesel, to sobie będzie klekotał :D
Nie wiem, daj jakieś nagranie z dźwiękiem, bo tak, to trudno będzie.

#3 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2008 - 18:51

Postaram sie o jakis film z praca silnika i jutro wstawie

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2008 - 20:31

daro41, popychacze albo przyspieszony zaplon.

#5 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2008 - 21:05

A może zaworki są rozregulowane.

#6 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2008 - 15:22

A może zaworki są rozregulowane.

:?: :?: :?: :?: hydraulicznie sa regulowane

#7 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 12 sierpnia 2008 - 16:21

teoretycznie sa regulowane np plytkami

#8 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 sierpnia 2008 - 11:30

slyszalem ze zawor ten co slychac moze sie uspokoic po wymianie oleju czy to prawda ? :driver: :driver: :driver:

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2008 - 23:17

hydraulicznie sa regulowane

Pardom masz rację.

#10 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2008 - 00:57

slyszalem ze zawor ten co slychac moze sie uspokoic po wymianie oleju czy to prawda ?

raczej na to nie licz, o ile to zawor Ci stuka bo moze stukac ktorys wtryskiwacz np. ale jesli zawor to przyczyny moga byc praktycznie 4, padniety popychacz, wyrobiona ktoras krzywka, peknieta plytka lub co watpliwe ale mozliwe urwany zawor (ktos na forum to mial wlasnie)

#11 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2008 - 08:45

silnik pali na dotyk nie kopci ( chyba ze moccno dam po garach to wtedy przez chwilke zakopci z rurki) odejscie tez ma dobre . W przyszlym tygodniu jade do fachmana to zobaczymy co powie

#12 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2008 - 08:50

jeszcze jedno pytanko wymieniam olej z filtrem ( swieci sie na kompie OELMANGEL ) zgasnie po wymianie czy moze byc jeszcze jakas przyczyna inna ? :shock:

#13 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 16 sierpnia 2008 - 08:52

a jaki masz stan oleju? moze masz malo i dlatedo swieci i stuka cos

#14 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2008 - 09:54

poziom oleju dobry dopiero wymieniony okolo 5,5 litra

#15 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2008 - 15:55

poziom oleju dobry dopiero wymieniony okolo 5,5 litra

Nie pisz ile go wymieniłeś tylko sprawdź stan poziomu oleju na bagnecie.
Przy zimnym silniku standardowo stan oleju powinien być na bagnecie pośrodku pomiędzy kreską minimum a max.
Jeśli masz go mniej to dolej, a jeśli stan oleju masz dobry to należałoby sprawdzić czujnik.



:?: :?: :?: :?: hydraulicznie sa regulowane


RafiTD a tak przy okazji to bez względu, że jest regulacja hydrauliczna to czasami wymienia się płytki pod regulację.

#16 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2008 - 16:11

a mnie sie wydaje ze kupiles zloma bo jakies klekotanie slyszysz a teraz ten olej wcale sie niezdziwie jak bedzie ci olej palil dizel to dizel zawsz klepie

#17 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2008 - 16:25

A moze kolaga nie wie dokładnie że klekot trochę klekocze i dlatego tak sie mówi na diesla. :mrgreen:

#18 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2008 - 16:49

:smiech: :smiech: :smiech: :smiech:

#19 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 20 sierpnia 2008 - 11:46

a mnie sie wydaje ze kupiles zloma ( ... )


a mnie sie wydaje ze to nie miejsce na wyrazanie takich chamskich pogladow, mlody jestes to jeszcze pewnych rzeczy nie rozumiesz, zastanow sie mocno czym sam jezdzisz.. tyle w tym temacie twojej wypowiedzi, reszte niech BOSS rozsadzi

daro41 natomiast posluchaj RafiTD, bo chyba ma racje, klekotanie to objaw przyspieszonego zaplonu, a komunikat na komputerze jezeli jestes pewien za stan oleju w silniku to wina czujnika. U mnie komunikat pojawia sie juz przy polowie stanu na bagnecie, po czym znika sam i znow sie pojawia, bez konkretnej przyczyny.

pozdr
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 sierpnia 2008 - 12:43

U mnie komunikat pojawia sie juz przy polowie stanu na bagnecie, po czym znika sam i znow sie pojawia, bez konkretnej przyczyny.


bo to jest pierwszy komunikat informujacy ze trzeba spradzic stan. jest drugi jeszcze jak masz calkiem malo oleju i wtedy nalezy uzupelnic