

jak odpowietrzyc chlodnice 2.5 v6
#1
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 21:14
#2
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 21:19
W Omedze jest uklad chlodzenia cisnieniowy ktory sam sie odpowietrza. Gorne wezyki zbiorniczka sa wlasnie po to
[B]
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 07:48
a jesli po tym zabiegu nie grzeje w samochodzie ??
Termostat..??
#6
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 09:38
Termostat..??
co wy sie na ten termostat tak uwzieliscie.
jesli nie grzeje po odpowietrzaniu to nie jest odpowietrzone - widocznie masz poduszke powietrzna w nagrzewnicy - spusc plyn jeszcze raz z ukladu rozepnij gorny waz w scianie grodziowej od nagrzewnicy zaloz na niego przedluzenie i przez niego napelniaj uklad az sie zacznie przelewac z odpietego weza. zaloz zlacze - reszte uzupelnij przez zbiorniczek wyrownawczy - odpowietrz jak wyzej. powinno pomoc. taka jest wlasnie prawidlowa procedura odpowietrzania V6 - tylko nikt tego nie stosuje ze wzgledu na kupe roboty
#7
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 23:22

#8
OFFLINE
Napisany 20 maja 2009 - 08:27
mam pytanie plukalem chlodnice bo zmulona troche byla i zalalem ja na razie woda demineralizowana bo akurat plynu nie mialem.zalalem uklad przez wyrownawczy przez co slyszalny byl bulgot .dolalem do znaku odpalilem ale malo co zaciaglo od znaku nagrzalem silnik ,gorna i dolna rura byla wypelniona ale po jezdzie jak sie zatrzymam bulgocze i wywala ja korkiem. jak odpowietrzyc uklad i gdzie jest odpowietrznik????
Witam ja mam ten sam problem walcze z tym jóż dwa tygodnie:zw:
#9
OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 20:32
Czyli z tego przez którego wlewam płyn tak:?az sie zacznie przelewac z odpietego weza.
Chyba też mam taką poduchę bo w środku zimne dmucha a omcie zagotowałem już parę razy:mad:
A czy przez zapowietrzony układ może mi wentylator świrować??
Włącza się jak jest ponad stówka, płyn nadal się gotuje a on się włącza:o

#10
OFFLINE
Napisany 08 października 2016 - 23:35
#11
OFFLINE
Napisany 09 października 2016 - 19:48
uruchom sobie pompkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym i będziesz miał cały czas żar
akurat są już takie temperatury że mimo sprawnego układu nagrzewnica już tak nie oddaje ciepełka jak przy +15st, wiek robi swoje
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 16 października 2016 - 18:38
Witajcie Koledzy,
Mam drobną uwagę dla wszystkich odpowietrzających układy chłodnicze, zalane wodą destylowaną - pamiętajcie, że włączniki wiatraków w Omegach (z pewnością dotyczy to silników Diesla 2.0 i 2.2 ale podejrzewam, że podobnie jest w przypadku innych silników i prawdopodobnie również Benzynowych) zaczynają działać dopiero od temperatury 98 stopni Celsjusza: 98 stopni - I-szy bieg, 103 stopnie - II-gi bieg, 108 stopni - III-ci bieg).
To znaczy, że na ramie chłodnicy gdzie zamontowany jest termo-włącznik musi być minimum 98 stopni, aby w ogóle włączył się którykolwiek wiatrak*). A to znaczy, że w tym czasie w bloku silnika może już dawno być trochę powyżej 100 stopni.
Jeśli układ jest zalany samą wodą destylowaną, jest baardzo prawdopodobne, że kiedy włącza się wiatrak, w silniku już dawno woda się podgotowuje powodując dalsze zapowietrzanie układu.
Należy o tym zawsze pamiętać - układ chłodzenia Omegi nie jest przystosowany do jazdy na samej wodzie z powodu ryzyka ciągłego jej gotowania się. Płyn chłodniczy nie tylko obniża temperaturę zamarzania w zimie, ale przede wszystkim podnosi temperaturę wrzenia wody (do jakichś 110 stopni lub więcej). To w przypadku Omegi jest kluczowy parametr czynnika chłodzącego.
*) - w podstawowej konfiguracji. Jest bowiem kilka przypadków, kiedy wiatraki mogą włączyć się wcześniej, ale jest to związane z włączoną klimatyzacją i kompresorem - generalnie ma związek z ciśnieniem czynnika chłodzącego.
Pozdrawiam!
Edytowany przez GrzegorzWo, 16 października 2016 - 18:38.
#14
OFFLINE
Napisany 16 października 2016 - 18:56
Zapomniałeś że jest to układ zamknięty /ciśnieniowy/ tak więc temperatura wrzenia jest sporo wyższa niż 100 stopni /pod warunkiem szczelnego układu/,stąd też temperatura załączenia 2 biegu wentylatora może być wyższa i nie jest to wartość krytyczna.
#15
OFFLINE
Napisany 16 października 2016 - 19:48
Czytając procedury odpowietrzania, niejednokrotnie natknąłem się na informacje, że należy to robić przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym (a zatem bez ciśnienia). Wtedy woda na pewno się będzie gotować - dlatego zresztą napisałem powyższe info.
Ale faktycznie, tak jak kolega zwrócił uwagę - przy szczelnym i sprawnym układzie chłodzenia oraz przy sprawnym korku (ciśnienie równe 0,13 MPa) woda powinna się gotować dopiero w 106,8 stopniach Celsjusza. Ale jeśli koreczek puści ciśnienie ciut wcześniej (np. przy 0,12 MPa), to temperaturę wrzenia będziemy mieć już tylko 104,6 stopni...
A tak przy okazji - macie jakiś sprytny sposób na sprawdzenie korka? (Czy puszcza przy odpowiednim ciśnieniu?)
Pozdrawiam!
#16
OFFLINE
Napisany 16 października 2016 - 21:08
woda czy płyn to nie ma nic do rzeczy, temperatura jest ta sama, na imprezę sportowa nawet nie wjedziesz sprzętem zalanym glikolem, musi być woda
przy cenie nowego korka raczej nikomu się nie chce tworzyć bańki do testów
jak gotuje wodę albo puchną węże to pierwszą rzeczą jest podmiana korka i test C02
ewentualnie może być pęknięty zbiorniczek
#17
OFFLINE
Napisany 30 października 2017 - 21:29
witam, pozwolę podpiąć się pod temat, problem w mojej omie MV6 wygląda tak że pogorszyło się ogrzewanie. Na postoju dmucha lekko ciepłe powietrze a podczas jazdy zaczyna dmuchać zimnym. Wygląda to tak jak by układ był zapowietrzony bo po zagrzaniu wywala płyn ze zbiorniczka. Test głowicy na co2 zrobiony i brak oznak spalin . Płynu nie ubywa . Wymieniony termostat i pompa wody , ale brak poprawy. Co jeszcze może powodować takie objawy? Przewody od nagrzewnicy obydwa gorące.