Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Trzęsie budą przy 120 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 03 sierpnia 2008 - 23:52

Witam
Mam dość dziwny problem . Mianowicie moja omka zaczeła się trzęść przy dokładnie 120 km/h . Myślałem , że może wyważenie więc pojechałem wyważyli i zero zmian . Druga myśl to , że opona pewnie dostała i dlatego tak się dzieje , założyłem 4 zimy i to samo . Jutro jade na sprawdzanie zawiechy ale coś czuje , że nie ma tam żadnych luzów . Dziwnym zbiegiem okolicznośći bicie zaczeło się w ten sam dzień kiedy posypał mi się ręczny . Jak na moje oko to hamulec ręczny ma mało wspólnego z biciem kół ale po wczorajszej walce z kołami sam już nie wiem . Co dziwne jeszcze to to , że bicie czasami ustaje i po chwili wraca.

Miał może ktoś podobny problem ? Myślałem , że omega nie jest w stanie mnie zaskoczyć niczym nowym a tu masz babo placek ... :)

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:17

a podpory walu przypadkiem nieruszali czasami mechanik sa takie papraki ze odkreca cos a potem niedokreca rozumiesz :razz:

#3 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:22

a podpory walu przypadkiem nieruszali czasami mechanik sa takie papraki ze odkreca cos a potem niedokreca rozumiesz

nie nic z tych rzeczy . Przekładałem koła z przodu na tył i w miedzy czasie jakoś w ten sam dzień posypał mi się ręczny . Od tego momentu zaczeęło się bicie . Jutro zabiorę się za hamulec ale nie sądze , że on tu jest przyczyną .

#4 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:24

A pierścienie centrujące masz ??

#5 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 04 sierpnia 2008 - 00:35

A pierścienie centrujące masz ??

nie mam . Mam oplowskie fele + dystanse . Dodam ,że wcześniej nie było tego problemu . Problem raczej nie leży w kołach bo wsadziłem 2 kpl. 100 procent dobrze wyważony i to samo 120 i telepie autem .

Edit : 06.08.2008 godz. 2:25

dzisiaj po ciężkiej walce doszedłem , że wina leży w dystansach. Dystanse jak się okauje są aluminiowe i mają pierścienie centrujące . Jak ściągne je całkiem z piasty to bicie ustępuje jak założe je ponownie to wraca . W wibracje wpada prawe tylne koło i nic nie dało np. założenie dystansów z kół przednich na tylne . Dodam jeszcze , że usterka pojawiła się po przełożeniu kół przednich na tył i odwrotnie. Sam już nie wiem jak się za to zabrać chce zostawić te dystansy bo autko wygląda lepiej jak koła nie są schowane w nadkolach . Ręce mi dzisiaj opadły bo ściągałem koła ze 20 razy ...

PS ma kotś jakiegoś pomysła ??

#6 OFFLINE   saha1

saha1
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-07-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 01 września 2008 - 13:35

Mi trzęsło budą przy 130 km/h.Nie wiedziałem co jest grane.Założyłem całkiem inne koła i było to samo.Wymieniłem podpore wału i nic to nie pomogło.w końcu wyważyłem koła jeszcze raz i okazało sie że na przednim lewym miałem 20 gram a na tylnym 10 g.Drgania sie zmniejszyły ale jeszcze lekko trzęsie ale idzie jeździć .

#7 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2008 - 13:53

U mnie trzeslo przy predkosciach 30 - 60 km/h - najwieksza amplituda, telepala cala buda (kol. Maro jechal za mna i widzial). Przy wiekszych predkosciach bylo czuc drgania (bez widocznego bujania buda).
Wine za to ponosil babel na oponie (wystajacy gdzies na 1 - 2 mm w stosunku do reszty opony), a bujalo ze z daleka bylo widac.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#8 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2008 - 16:31

BRYLANT napisał/a:
A pierścienie centrujące masz ??
nie mam . Mam oplowskie fele + dystanse . Dodam ,że wcześniej nie było tego problemu . Problem raczej nie leży w kołach bo wsadziłem 2 kpl. 100 procent dobrze wyważony i to samo 120 i telepie autem .

sprawdź czy ładnie felga wchodzi na ten pierścień na dystansie bo jak nie to stąd te bicia ja w swojej wywaliłem całkiem te pierścienie bo śruby były dokręcone na mxa a tarcz hamulca gdyby nie śruby to by kręciła się do okoła felgi w ogóle nie dotykały tarcz tylko leżały na ty pierścieniu i waliły jak szalone

#9 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2008 - 18:52

No mi też na trasie przy 130km/h trzęsło, powyżej nie. Okazało się, że opona dostała i pękło poszycie od środka.. i ładny bieżnik 17-tki nie uchronił jej od polskich dróg:/

#10 OFFLINE   halunnn

halunnn
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: irl

Napisany 05 września 2008 - 22:11

mi zaczyna telepac pow.120 wczesniej nie mialem tego problemu. mam 18-stki i wiem ze sroby maja troche wiekszy rozstaw od gniazd w mojej omedze ida lekko pod skosem ale minimalnie, wczesniej nie mialem zadnego problemu ale sie pojawil i niewiem czego to wina. mam te pierscienie centrujace ale czuje ze sa luzy.mieszkam w irl i dzisiaj sie dowiadywalem i w sklepie niema czegos takiego zacofany kraj ale mozna dorobic i znalazlem takie miajsce w ktorym mierza srednice w feldze i w samochodze i dorabiaja z plastiku ale kosztuje to 50 e od kola. gdzie moge kupic to w pl i jak to sie sprawdza te wymiary??

#11 OFFLINE   arqosi

arqosi
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-03-2009

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:47

Witam!
Choć temat stary podepnę się pod niego...
Mój problem w omci polega na tym, że wibracje nadwozia zaczynają się od okolic
130km/h - 180km/h i może jeszcze dalej ale już nie miałem ochoty dalej tego sprawdzać.Małe dragnia powoli ze wzrostem prędkości przechodzą w jakaś masakre :(Turbulencje na gablocie.
Generalnie takie objawy powodują zwichrowane tarcze, felgi, opony, wał ale to zazwyczaj w przedziale prędkości 60 - 120km/h, a u mnie nic się kompletnie w tym zakresie nie dzieje.
Czy może ktoś z Was forumowicze przerobił już taki problem z pozytywnym jego rozwiązaniem?
Pozdrawiam!

#12 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:50

Miałem identycznie przy wybitej końcówce drążka kierowniczego. Po wymianie jak ręką odjął.

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 kwietnia 2009 - 16:46

Witam!
Choć temat stary podepnę się pod niego...
Mój problem w omci polega na tym, że wibracje nadwozia zaczynają się od okolic
130km/h - 180km/h i może jeszcze dalej ale już nie miałem ochoty dalej tego sprawdzać.Małe dragnia powoli ze wzrostem prędkości przechodzą w jakaś masakre :(Turbulencje na gablocie.
Generalnie takie objawy powodują zwichrowane tarcze, felgi, opony, wał ale to zazwyczaj w przedziale prędkości 60 - 120km/h, a u mnie nic się kompletnie w tym zakresie nie dzieje.
Czy może ktoś z Was forumowicze przerobił już taki problem z pozytywnym jego rozwiązaniem?
Pozdrawiam!


zerwany lacznik elastyczny miedzy skrzynia a walem albo miedzy walem a dyfrem.




 


#14 OFFLINE   T.W.81

T.W.81
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: tu i tam...

Napisany 16 kwietnia 2009 - 17:59

mi zaczyna telepac pow.120 wczesniej nie mialem tego problemu. mam 18-stki i wiem ze sroby maja troche wiekszy rozstaw od gniazd w mojej omedze ida lekko pod skosem ale minimalnie, wczesniej nie mialem zadnego problemu ale sie pojawil i niewiem czego to wina. mam te pierscienie centrujace ale czuje ze sa luzy.mieszkam w irl i dzisiaj sie dowiadywalem i w sklepie niema czegos takiego zacofany kraj ale mozna dorobic i znalazlem takie miajsce w ktorym mierza srednice w feldze i w samochodze i dorabiaja z plastiku ale kosztuje to 50 e od kola. gdzie moge kupic to w pl i jak to sie sprawdza te wymiary??


na allegro możesz kupić śruby pływające, są to śruby ze specjalnymi wstawkami które pozwalają na założenie felg o nieco innym rozstawie śrub, np 5x108 albo 5x98, trzeba tylko dokupić pierścienie centrujące dopasowane do felgi i piasty...
http://moto.allegro....tkie_marki.html
tu masz śruby
http://moto.allegro....tkie_tanio.html
a tu pierścienie

#15 OFFLINE   arqosi

arqosi
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-03-2009

Napisany 17 kwietnia 2009 - 14:03

Witajcie!
Więc problem rozwiązany...
Przyczyna ... Uszkodzone opony tylne :-)
Generalnie wyglądały na cacy, ale po zdemontowaniu z felg okazało się, że ich osnowa czyli wewnętrzny bok był zwyczajnie złamany.
Nowe oponki i po problemie.

Łącznik na wale od strony dyfra przy jednym mocowaniu troszke naderwany co prawda ale to nie było to.
Pozdrawiam!