Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bicie w kierownicy po wymianie kół


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 30 lipca 2008 - 21:22

Hej, tydzień temu wymieniłem koła z felgami i oponami od tej pory mam mocne bicie w kierownicy oraz lata lewarek do zmiany biegów. Dzieje się tak już przy niskich prędkościach około 40 km/h. Felgi jakie kupiłem to 18" z rozstawem 5x112. Zamontowałem je na śruby pływające. Koła były dokładnie wyważone 2 felgi były delikatnie krzywe. Jest różnie czasami bije mi w kierownicy czasami nie przy prędkości 40 km/h a czasami jest tak, że jadę np 180 km/h i nie ma żadnego bicia. Rozmawiałem dzisiaj z kolegami i mówili abym kupił pierścienie (dystanse)centrujące ze zmianą rozstawu ze 110 na 112 i wtedy będzie w porządku. Czy ktoś z was ma inną radę i ew. mógłby mi dokładnie wytłumaczyc co mam kupic? Dzięki za porady. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2008 - 21:27

Hej, tydzień temu wymieniłem koła z felgami i oponami od tej pory mam mocne bicie w kierownicy oraz lata lewarek do zmiany biegów. Dzieje się tak już przy niskich prędkościach około 40 km/h. Felgi jakie kupiłem to 18" z rozstawem 5x112. Zamontowałem je na śruby pływające. Koła były dokładnie wyważone 2 felgi były delikatnie krzywe. Jest różnie czasami bije mi w kierownicy czasami nie przy prędkości 40 km/h a czasami jest tak, że jadę np 180 km/h i nie ma żadnego bicia. Rozmawiałem dzisiaj z kolegami i mówili abym kupił pierścienie (dystanse)centrujące ze zmianą rozstawu ze 110 na 112 i wtedy będzie w porządku. Czy ktoś z was ma inną radę i ew. mógłby mi dokładnie wytłumaczyc co mam kupic? Dzięki za porady. Pozdrawiam



albo opony sa shamowane albo niedokladnie wywazone. niestety nie kazdy warsztat potrafi dokladnie wywazyc duze kola. na plywajacych nie powinno nic bic.




 


#3 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 30 lipca 2008 - 21:31

co to oznacza że opony są shamowane? kolega wyważał znajomy z wulkanizacji przykładał się do tego. Tak więc nie wiem co z tym nie tak :/ a tutaj jedno zdjęcie jeszcze omega nie dokończona ale felgi wyglądają tak:
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2008 - 22:23

co to oznacza że opony są shamowane? kolega wyważał znajomy z wulkanizacji przykładał się do tego. Tak więc nie wiem co z tym nie tak :/ a tutaj jedno zdjęcie jeszcze omega nie dokończona ale felgi wyglądają tak:
Obrazek



to znaczy ze mialy awarynje hamowanie i sa starte w ktoryms miejscu bardziej przez co moga dawac takie efekty. co do wywazarek - jak mialem astre kupilem sobie 15 i opony 195/50 R 15, pojechalem do kolegi wulkanizatora -wywazyl fajnie na 0. ja w trase 110 na liczniku i myslalem ze wszystkei srubki sie odkreca. po powrocie z reklamacja, na wywazarce 0. pojechalem do innego warsztatu ktory u nas w miescie ma zawsze najnowszy sprzet (niestety najdrozszy i nie lubie szefostwa) ale jak wywazyli problem znikl. i od wtedy zawsze jezdze do nich. zadnej reklamacji nie mialem.




 


#5 OFFLINE   pampita

pampita
  • 37 postów
  • Dołączył: 22-07-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 lipca 2008 - 22:48

moim zdaniem powinieneś zacząć od pierścieni centrujących na piaste ( koszt około 50 zeta)- dystanse to całkiem inny temat i koszt większy- pierścienie służą do wycentrowania felg względem piasty a dystanse służą do osadzenia różnych rozmiarów felg względem piasty :smile:

#6 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 31 lipca 2008 - 07:53

z tego co mi wiadomo są założone pierścienie centrujące i mam ten problem dalej, no nic pomyślmy może dzisiaj podjadę do jakiegoś innego warsztatu i poproszę o wyważenie, z tym że może byc to wina felgi że np jest krzywa? bo z tego co wiem to 2 są ale nie na tyle aby było takie bicie delikatnie są krzywe.

#7 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 31 lipca 2008 - 14:02

Jak się okazało nie było pierścieni kolega który zakładał mi koła zapewniał że były jak widac jednak wprowadził mnie w błąd kupiłem i jest wporządku teraz dzięki za rady!