

przyczepka samochodowa
#1
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2008 - 20:22
#2
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2008 - 22:08
budowałem, zarejestrowałem i jeździ - koszty całkowite z plandeką i zarejestrowaniem dmc 750 kg to 1400 złCzy już ktoś budował
skrzynia 2,2 na 1,23 na belce od astry 2
http://www.fotosik.p...5f05bf46d3.html
http://www.fotosik.p...287707d71f.html
http://www.fotosik.p...cf7a2e6bf0.html
http://www.fotosik.p...305c409787.html
potem oczywiście zostało wszystko porządnie obspawane i teraz wygląda to tak
http://www.fotosik.p...ba6e151e3e.html
http://www.fotosik.p...65799a1e1e.html
jak chcesz dokładniejsze dane to ci napisze w wolnej chwili na PW
#3
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2008 - 15:47
#4
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2008 - 16:41
tak zwykły trapezNa burtach jest zwykłą trapezówka.
nie, tylko tyłMasz je otwierane??
4x4 cmjaki przekrój masz tego profilu do zaczepu no
5wymiar kątownika na ramę
tak to jest prawdaJeszcze mam pytanie bo słyszałem ze powyżej DMC 750kg potrzebny jest już hamulec najazdowy - czy to prawda?
najważniejsze to ustawienie osi przyczepy 10 cm za połową długości paki po to żeby przyczepa spierała się własnym ciężarem na haku lub podporze i nie przewracała się do tyłu przy byle wietrze
dyszel zrób na min 100 cm od krawędzi skrzyni ładunkowej
ja to robiłem zwykłą spawarką
#5
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2008 - 20:20
#6
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2008 - 07:10
z plandeką niecałe 200 kgTo powiedz przy tych materiałach ile wynosi masa własna??
to zrobisz sobie największe badziewie na świecie, dlaczego ? jak zrobisz i będziesz coś pakował to sie przekonasz ale na przeszkodzie nic nie stoiStoi coś na przeszkodzie żeby zrobić pakę na cała szerokość osi tzn. nadkola są już we wnętrzu paki.
nie - prostokąt jest praktyczniejszy - wioząc np regipsa nie zastanawiam sie czy jest jeszcze cały poza tym masz lepszą widoczności z auta w czasie jazdy a te dodatkowe kilka cm niema zbytniego znaczeniaCzym sie sugerowałeś, ze jest jednolita prostokątna powierzchnia czy porostu taką jest troszeczkę łatwiej zrobić(mniej kłopotu).
noi pozostaje kwestia zawieszenia przy tradycyjne pace między kołami skok zawieszenia jest duży i zawieszenie jest miękkie i nie podskakuje podczas szybkiej jazdy po dziurach jak piłka a przy pace na kołami musisz wziąć poprawke na ugięcie zawieszenia i musi byc ono sztywne bo nie zawiesisz paki 20 zm na kołami bo bedzie wyglądała jak żuk + do

#7
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2008 - 18:14
#8
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2008 - 18:19
#9
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2008 - 18:27
#10
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2008 - 21:39
#11
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2008 - 10:41
#12
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2008 - 16:04
jacek opłaca się bo wiem że jak napakuje na nią tone to mi się nie rozleci a o oryginalna tego raczej nie wytrzyma .... co dopiero przyczepka z ogłoszenia gdzie wszystko jest spawane na słowo honoru i raczej z cieniutkich profili ( naprawdę przed rozpoczęciem prac obejrzałem z 15 przyczep i wszystkie były takie sobie) poza tym ja wtopiłem 350 zł w plandekę która jest naprawdę gruba i wytrzymała a koszty całkowice (czyli razem z przeglądem i OC 330 rejestracja + 50 OC) wyszły 1400 zł więc chyba jednak bardziej opłaca się zrobić to samemu bo przyczepy z plandeką takiej wielkości za 1000 zł nie kupisz no chyba że starą do remontuNo własnie sam nie wiem - gotowiec oryginalny za 800 zeta ( zarejestrowany plus OC) a samemu robiony 1400 zeta , wiec nie nie wiem o co chodzi, co sie bardziej oplaca, moze lepiej kupic gotowa przyczepke na gieldzie/alledrogo ?
#13
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 11:21
#14
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 12:07
belke dostałem w cenie złomu a reszte (piasty, amory i sprężyny szwagier przytargał z serwisu ale jak liczyłem to koło 200 trza by za to dać)Ile dałeś za belkę?
koła 165/70/13 od astryJakie są koła 14"?? a opony?
dokładnie ale im węższe opony tym szersza pakaRozumiem ze szerokość paki 1,23m jest ograniczona przez rozstaw kół
o ile wiem to nie tyle że więcej niż 250 cm to na jedna os max bo będzie to ciężkie jak ....długość paki jest ograniczona jakoś w przepisach??
2,5 mmten profil zamknięty jaki jest gruby w ściance 2-3mm??
jak nie zapomne to zrobie ale jest jedna do drugiej + silikon i narazie nic nie przecieka bo najpierw była założona przednia ściana a potem reszta dostawionaMógłbyś dać fotkę od środka paki chodzi mi o to jak jest łączona ta blacha trapezowa w narożnikach zacięte pod katem czy tylko jedna do drugiej?
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 13:02
dałem deski bo miałem ale mozna dac sklejkę wodoodpornąa na podłogę co dawałeś?? deski, płyta jakaś, blacha??
#17
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:53
#18
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 14:23
nie ale ja mamczy światło cofania nie jest wymagane??
tyle co auta - mniej o jedna blache czyli 130 złIle sama rejestracja kosztuje??
35 cmJakie masz gachu wysokie burty??
idziesz do urzędu odbierasz wnioski, robisz rysunki i jedziesz na przegląd+ważenie - fakt trzeba napisac skąd ma sie materiał ale to psu na bude bo nawet na to nie patrzą i nie wszyscy wymagajaMam pytanie jak wygląda sprawa formalna tzn zarejestrowanie??
potem z powrotem do urzędu i tyle
#19
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 14:27
#20
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 15:42