Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

No i mnie coś dopadło :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2008 - 11:31

Coś się mnie porobiło i potrzeba mi kilku sugestii, co się mogło spindolić.

1. Co jest odpowiedzialne za ssanie na zimnym silniku (czujnik temperatury wymieniony) ? Jest sygnał, że ma podnieść obroty, ale menda jakaś tego nie robi.

2. Wolne obroty spadły do poziomiu 400-500 obr/min i sprzętowo (Tech2) nie można ich podnieść. Jedynie śrubką przy przepustnicy. Przy obciążeniu typu klima, wspomaganie, D,R + hamulec spadają do 300 obr, a nawet potrafi zgasnąć jak np. cofam i skręcam.

3. Po przegazowaniu wolno schodzi z obrotów.

Porównywałem u norberta i u niego przy obciążeniu obroty się podnoszą do normalnego poziomu, a z obrotów schodzi znacznie szybciej.

Dajcie jakieś sugestie, co pierdykło, bo tak mnie to :censored: że hej. Już zaczynam myśleć o wymianie samochodu, bo nie mogę zdzierżyć, że coś nie działa tak jak powinno.

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2008 - 14:46

A jak się ma TPS - czujnik położenia przepustnicy?? - może on sieje

Wyczyściłbym też i przepustnicę



 


#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 lipca 2008 - 14:52

sugeruje bardzo ,mocno zabrudzony silniczek krokowy....
ja swj zamoczyłem cały w słoiku z takim środkiem do czyszczenia gaźników :nie_wem: nie pamiętam... :hehe:
i normalnie smoła się zrobiła z bardzo przeźroczystego... SMOŁĄ CZARNA JAK SMOŁA.... :smiech:
krokowiec zaczoł dziąłaćjak nowiusieńki... ale nie spisałem z naklejki numeru katalogowego.. :twisted: :twisted: :twisted:

wieć jest teraz NO NAME... :smiech:

- druga sprawa to ta guma która czyma krokowca u mie juz się wyrobiął i dostawał lewego powietrza...
jak uszczelniłem to nie napisze bo... sie :oops: :hehe:
pozdro

:mrgreen:

#4 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 14 lipca 2008 - 14:53

Może na początek wymyj albo nawet podmień na inny najbardziej banalny element tej układanki czyli krokowca? ;)

edit: giskard mnie uprzedził ;)

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2008 - 16:16

Sypus - zawin norbertowi krokowiec i po sprawie :mrgreen:




 


#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 lipca 2008 - 18:08

jest jescze jadna sprawa ż ena wolnych wariują obroty te przedowdy (podciśnienia) co wychodza z tyłu silnika na samej górze z tego aluminiowego pomiędzy głowicami (ty niech jakiś wójek rózga porawi bo nie iwme jak się to nazywa) jest ich zdaje se cztery...
u mnie jeden był pekniety chyba drugi od prawej jak patrzysz...
też dosatwał wariacji... ale nie spadłąy nigdy tak obroty...

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 07:22

GISKARD, nie nie giski, tu ma coś dolot powietrza albo przepustnica - nie podciśnienie



 


#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 lipca 2008 - 14:58

zobaczym jakie beda efekty naszych porad... oby pomogło... :hehe:

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2008 - 09:35

No i jest zagwozdka :shock: Wolne obroty zdechły całkowicie. Wieczorem były, a rano po odpaleniu wolnych obrotów już brak. Po podłączeniu do Tech2 pokazuje, że wolne obroty są OK , ale nie da rady ich w żaden sposób regulować z poziomu Tech-a.

Jakieś sugestie, bo mnie chyba :censored: strzeli :?:

EDIT
Krokowiec, przepływka sprawdzone. Efektów brak.

#10 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 09:48

czujnik połozenia przepustnicy...........chyba była już tutaj o tym mowa..........

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2008 - 10:02

Czujnik położenia przepustnicy podmieniany już 2 razy (z samochodów, które działają)

#12 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 10:56

sypus, znaczy się nie odpala czy jak skoro wolnych obr nie ma,bo nie kumam chyba?

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2008 - 11:00

Odpala i gaśnie, jak trzymam na obrotach to chodzi.

#14 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2008 - 11:15

a gumy od dolotów sa całe?

#15 OFFLINE   Sebbie

Sebbie
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 września 2008 - 15:53

Sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza.

Może też pompa paliwa po prostu siada i masz małe ciśnienie, dasz gazu to silnik zaciągnie wahe, nie dasz to czasy otwarcia wtrysków za krótkie i gaśnie
Master Trade - alarmy, blokady, c. zamki. CB Radia i inne zabawki :) takie hobby.

#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2008 - 08:21

hmm, zachowanie podejrzane jakby czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT), lub problem z ciśnieniem wtrysku. Jak rozumiem filtr powietrza i paliwa masz świeży, test denaturatem po dolocie wykonany? Zmierz jeszcze ciśnienie na listwie

Pamiętam że był jeszcze zawór w zbiorniku który również cos takiego mógł powodować, ale nie mam z tym żadnych doświadczeń



 


#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2008 - 08:38

W poniedziałek sie posprawdza pod kątem pomysłów zapodanych :roll: Będę informował o postępach.

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2008 - 12:26

Trochę mnie nie było. Sprawa wyglada tak :

Wolne obroty, jak znikły tak się pojawiły. Dalej jest 500. Ssania brak nadal. Tech2 nie wykazuje błędów :shock:

Wskazanie Techa na zimnym: podnieść obroty na 1300 --> reakcji brak. Sprzętowo obroty nie reagują w ogóle. Przepływka, silnik krokowy, czujniki rozmaite, czujnik położenia wału, egr i ch... tam wie co jeszcze powymieniane i posprawdzane. Nawet komputery 3 szt. wkładane, coby jakieś zimne luty wyeliminować.

Sie wk........ i zrobilim Techem2 migawkę: odpalenie na zimnym, jazda 30 km. Plik zgrany na Pendrive'a i do Opla do Niemiec poszedł do analizy. Dział Analizy w Rüsselsheim ma migawkę obadać i do tygodnia ma być odpowiedź ki czort z tymi obrotami.

Mam :bad: nadzieję, że tam coś wynajdą i se zrobię te obroty w końcu.

Oczywiście to wszystko za friko, bo samochód ma mi działać, a nie się telepać. Po co im w Oplu jakieś ch... i k.... ode mnie mają lecieć.