Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5TD Silnik Ciężko pali stuka i kopci z rury


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 lipca 2008 - 14:27

Witam może ktoś wie co się mogło stać!Podjechałem pod dom auto zgasiłem chodziło dobrze a jak chciałem odpalić po dwóch godzinach to sie zaczał problem.
1.Najpierw nie mogłem odpalić czasem sie to zdarzało na ciepłym silniku.
2.Po długim kręceniu rozrusznikem wreszcie załapał ale słychać taki metaliczny stukot i jak przegazuje to kopci na czarno.
3.Byłem u mechanika podpioł pod kompa i pokazało błąd 92.Moduł sterowania regulacji prędkości.Na forum wyczytałem że to chodzi o tempomat którego nie mam.
4.Jak odpali i próbuje jechać to muszę cały czas trzymać na obrotach bo gaśnie jest strasznie słaby i pali paliwa raz tyle co normalnie.Czasem jak mu się uda wejść na obroty powyżej 2000 to chyba załącza się turbina i troche cichnie i zaczyna się zbierać ale cieżko jest uzyskać te 2000 obrotów.
Prosze o pomoc dziś miałem jechać na wczasy a samochód nie chce.Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2008 - 16:00

Witam może ktoś wie co się mogło stać!Podjechałem pod dom auto zgasiłem chodziło dobrze a jak chciałem odpalić po dwóch godzinach to sie zaczał problem.
1.Najpierw nie mogłem odpalić czasem sie to zdarzało na ciepłym silniku.
2.Po długim kręceniu rozrusznikem wreszcie załapał ale słychać taki metaliczny stukot i jak przegazuje to kopci na czarno.
3.Byłem u mechanika podpioł pod kompa i pokazało błąd 92.Moduł sterowania regulacji prędkości.Na forum wyczytałem że to chodzi o tempomat którego nie mam.
4.Jak odpali i próbuje jechać to muszę cały czas trzymać na obrotach bo gaśnie jest strasznie słaby i pali paliwa raz tyle co normalnie.Czasem jak mu się uda wejść na obroty powyżej 2000 to chyba załącza się turbina i troche cichnie i zaczyna się zbierać ale cieżko jest uzyskać te 2000 obrotów.
Prosze o pomoc dziś miałem jechać na wczasy a samochód nie chce.Pozdrawiam.

prawdopodobnie padl ci wtrysk sterujacy... ale niewykluczony jest gorszy scenariusz... pekniety wał korbowy. napisz czy podczas gdy kreci rozrusznik to nie ma jakichs dziwnych dzwiekow jakiegos tarcia, stukania, blokowania silnika. Powodem moze byc tez uszkodzony czujnik polozenia walu oraz standardowo pompa wtryskowa chociaz przy Twoich objawach to raczej nie jest wina pompy.

#3 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 lipca 2008 - 17:03

Jak kręci rozrusznik nie ma żadnych objawów tylko trzeba długo kręcić aż odpali.

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2008 - 18:12

Gargus1, to albo wtrysk sterujacy Ci padl albo z pompa cos.

#5 OFFLINE   Doliniarz1

Doliniarz1
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: GIŻYCKO

Napisany 09 lipca 2008 - 23:30

Miałem podobne obiawy gdy wymieniałem świece żarowe i ściągałem kolektor ssący, to po złożeniu spadł mi przewód łączący kolektor z czujnikiem ciśnienia doładowującego tylko nie wiem czy mi kopcił ale bardzo ciężko wchodził na obroty i był bardzo słaby. :roll:

#6 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 10 lipca 2008 - 20:29

Wreszcie jest diagnoza znalazłem mechanika który się chciał za to wziąć.Podobno obróciło panewkę i pokrzywiło popychacze zaworów także szykuje sie grubsza robota.Zobaczymy bo może lepiej będzie kupić silnik.

#7 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2008 - 13:24

Zobaczymy bo może lepiej będzie kupić silnik.

http://moto.allegro....nne_.html#photo
http://moto.allegro....ga_2_5_tds.html
http://moto.allegro...._5_2_5_tds.html
http://moto.allegro....lnik.html#photo
http://moto.allegro...._odpalenia.html
mysle ze taniej bedzie wymienic a u ciebie skoro panewke obrocil to juz musi byc niezle wylatany wiec lepiej wymienic, zaoszczedzisz pieniadze czas i nerwy,

#8 OFFLINE   marek s

marek s

    x

  • 12 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Mogielnica

Napisany 15 lipca 2008 - 08:16

czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy w 2,5 td jest hydrauliczna regulacja zaworów czy mechaniczna,pytam ponieważ jestem od kilku dni posiadaczem omegi a w wyszukiwarce jakoś nie mogłem znależć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie :bad:

#9 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2008 - 00:17

Hydrauliczna.

#10 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 20 lipca 2008 - 01:29

Dzięki wszystkim za pomoc kupiłem silnik już podmieniony jak narazie jest ok. pożyjemy zobaczymy pozdrawiam.

#11 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 03 sierpnia 2008 - 20:48

Witam ponownie jak narazie silniczek pracuje ładnie nie kopci pali na dotyk tylko jest strasznie słaby żeby jechać 120 to musi się trochę bujać.Wcześniej ten silnik jeżdził w atomacie no i zauważyłem że ubywa oleju chyba turbo bierze.A turbo jest z mojego starego a tamten jeszcze przed awarią miał kopa.

#12 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2008 - 22:35

Witam ponownie jak narazie silniczek pracuje ładnie nie kopci pali na dotyk tylko jest strasznie słaby żeby jechać 120 to musi się trochę bujać.

a wezyki podcisnieniowe sa podlaczone na swoich miejscach??? jesli nie to turbina nie dziala prawidlowo i dlatego taka ospala jest.

#13 OFFLINE   Gargus1

Gargus1
  • 6 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 04 sierpnia 2008 - 11:33

Wężyki są wszystkie raczej dobrze a może to coś z pompą bo na wolnych obrotach jak jest ciepły pokazuje 1.6-1.8 l/h a zanim sie zagrzeje do 90stopni jest 1,4 l/h.Natomiast jadąc na 5-tym biegu nie rozbujam go wiecej jak 130km/h a spalanie jest cały czas 10,1-10,3 chocbym nie wiem jak deptał.Ten mechanik co przekładał ten silnik twierdzi że silnik jest "zamulony" i trzeba mu dawać po garach to sie ułoży i będzie ok.A ja w to za bardzo nie wierzę.

#14 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2008 - 13:30

Ten mechanik co przekładał ten silnik twierdzi że silnik jest "zamulony" i trzeba mu dawać po garach to sie ułoży i będzie ok.A ja w to za bardzo nie wierzę.

zmien mechnika...... ustaw sobie nastawnik bo masz za mala dawke paliwa przy rozgrzanym powinno byc w granicach 0.9l/h. W sprawdzonych poradach masz napisane jak to zrobic a jesli bedziesz mial z tym jakies problemy to wbijaj do mnie na pw albo gg tu masz link http://forum.omegakl...ead.php?t=11690

#15 OFFLINE   sołek

sołek
  • 4 postów
  • Dołączył: 07-08-2008
  • Skąd: dolny śląsk

Napisany 07 sierpnia 2008 - 21:58

Cześć. Ja też mam problem po wymianie pompy wtryskowej w moim td. Kupiłem zregenerowaną przez boscha pompę, mój "mechanik" ją wymienił no i zaczęły się problemy. Samochód pali, ale jak dodam gazu to spod machy słychać straszny stuk którego wcześniej nie było na starej pompie(jedyny problem to to że strasznie ciekła). Mój gość "specjalista" stwierdził że to wtrysk. wymieniłem i dalej ten sam problem a poza tym samochód chodzi i kopci jak traktor. Wydaje mi się że nie jest dobrze ustawiony zapłon ale gość kręcił pompą w lewo i prawo i nic. Zaczynam być zły bo sporo kaski na to poszło ale chyba żle dobrałem fachurę. Proszę o jakąś radę. Czy to na pewno wtryski czy może to kwestia ustawienia pompy?
Sołek!

#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2008 - 01:46

sołek, moze byc pompa ale moze byc tez rozrzad tzn walek zle ustawiony i jesli mocno stuka to ja bym na to wlasnie stawial

#17 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 03 września 2008 - 22:12

Wydaje mi się że nie jest dobrze ustawiony zapłon ale gość kręcił pompą w lewo i prawo i nic.


Nastawnikiem na pompie a nie pompą trzeba krecić :mrgreen: Pompe kreciło się ale w...... np: URSUSIE :mrgreen:

#18 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2008 - 07:26

Nastawnikiem na pompie a nie pompą trzeba krecić Pompe kreciło się ale w...... np: URSUSIE

mylisz sie bo pompa tez zaplon sie w 2.5 TD reguluje... i kreci sie pompa tak samo jak w "URSUSIE" a nastawnikiem nie ustawia sie zaplonu tylko dawke paliwa.

#19 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 września 2008 - 19:56

mylisz sie bo pompa tez zaplon sie w 2.5 TD reguluje... i kreci sie pompa tak samo jak w "URSUSIE" a nastawnikiem nie ustawia sie zaplonu tylko dawke paliwa.

fakt :mrgreen: sorry

#20 OFFLINE   tw20

tw20
  • 3 postów
  • Dołączył: 27-04-2014

Napisany 20 lutego 2015 - 22:04

Przyłączam sie do postu. Omega 2.5 TDS 131KM i od jakiegos czasu zaczął duzo lepiej odpalac ale dziwne klekocze i strasznie dymi na szaro przy przyspoeszaniu... wymienilem filtr paliwa, uszczelnilem pompe wtryskową i pierwszy od przodu wtrysk. Ale dalej kopci i dziwnie klekocze, czego nie bylo przed tym dymieniem. Moc jest. Mial ktos podobny przypadek?