

Omega 2.5TD Silnik Ciężko pali stuka i kopci z rury
#1
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2008 - 14:27
1.Najpierw nie mogłem odpalić czasem sie to zdarzało na ciepłym silniku.
2.Po długim kręceniu rozrusznikem wreszcie załapał ale słychać taki metaliczny stukot i jak przegazuje to kopci na czarno.
3.Byłem u mechanika podpioł pod kompa i pokazało błąd 92.Moduł sterowania regulacji prędkości.Na forum wyczytałem że to chodzi o tempomat którego nie mam.
4.Jak odpali i próbuje jechać to muszę cały czas trzymać na obrotach bo gaśnie jest strasznie słaby i pali paliwa raz tyle co normalnie.Czasem jak mu się uda wejść na obroty powyżej 2000 to chyba załącza się turbina i troche cichnie i zaczyna się zbierać ale cieżko jest uzyskać te 2000 obrotów.
Prosze o pomoc dziś miałem jechać na wczasy a samochód nie chce.Pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2008 - 16:00
prawdopodobnie padl ci wtrysk sterujacy... ale niewykluczony jest gorszy scenariusz... pekniety wał korbowy. napisz czy podczas gdy kreci rozrusznik to nie ma jakichs dziwnych dzwiekow jakiegos tarcia, stukania, blokowania silnika. Powodem moze byc tez uszkodzony czujnik polozenia walu oraz standardowo pompa wtryskowa chociaz przy Twoich objawach to raczej nie jest wina pompy.Witam może ktoś wie co się mogło stać!Podjechałem pod dom auto zgasiłem chodziło dobrze a jak chciałem odpalić po dwóch godzinach to sie zaczał problem.
1.Najpierw nie mogłem odpalić czasem sie to zdarzało na ciepłym silniku.
2.Po długim kręceniu rozrusznikem wreszcie załapał ale słychać taki metaliczny stukot i jak przegazuje to kopci na czarno.
3.Byłem u mechanika podpioł pod kompa i pokazało błąd 92.Moduł sterowania regulacji prędkości.Na forum wyczytałem że to chodzi o tempomat którego nie mam.
4.Jak odpali i próbuje jechać to muszę cały czas trzymać na obrotach bo gaśnie jest strasznie słaby i pali paliwa raz tyle co normalnie.Czasem jak mu się uda wejść na obroty powyżej 2000 to chyba załącza się turbina i troche cichnie i zaczyna się zbierać ale cieżko jest uzyskać te 2000 obrotów.
Prosze o pomoc dziś miałem jechać na wczasy a samochód nie chce.Pozdrawiam.
#3
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2008 - 17:03
#4
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2008 - 18:12
#5
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2008 - 23:30
#6
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2008 - 20:29
#7
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2008 - 13:24
http://moto.allegro....nne_.html#photoZobaczymy bo może lepiej będzie kupić silnik.
http://moto.allegro....ga_2_5_tds.html
http://moto.allegro...._5_2_5_tds.html
http://moto.allegro....lnik.html#photo
http://moto.allegro...._odpalenia.html
mysle ze taniej bedzie wymienic a u ciebie skoro panewke obrocil to juz musi byc niezle wylatany wiec lepiej wymienic, zaoszczedzisz pieniadze czas i nerwy,
#8
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2008 - 08:16
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2008 - 01:29
#11
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 20:48
#12
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2008 - 22:35
a wezyki podcisnieniowe sa podlaczone na swoich miejscach??? jesli nie to turbina nie dziala prawidlowo i dlatego taka ospala jest.Witam ponownie jak narazie silniczek pracuje ładnie nie kopci pali na dotyk tylko jest strasznie słaby żeby jechać 120 to musi się trochę bujać.
#13
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 11:33
#14
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2008 - 13:30
zmien mechnika...... ustaw sobie nastawnik bo masz za mala dawke paliwa przy rozgrzanym powinno byc w granicach 0.9l/h. W sprawdzonych poradach masz napisane jak to zrobic a jesli bedziesz mial z tym jakies problemy to wbijaj do mnie na pw albo gg tu masz link http://forum.omegakl...ead.php?t=11690Ten mechanik co przekładał ten silnik twierdzi że silnik jest "zamulony" i trzeba mu dawać po garach to sie ułoży i będzie ok.A ja w to za bardzo nie wierzę.
#15
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2008 - 21:58
#16
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2008 - 01:46
#17
OFFLINE
Napisany 03 września 2008 - 22:12
Wydaje mi się że nie jest dobrze ustawiony zapłon ale gość kręcił pompą w lewo i prawo i nic.
Nastawnikiem na pompie a nie pompą trzeba krecić :mrgreen: Pompe kreciło się ale w...... np: URSUSIE :mrgreen:
#18
OFFLINE
Napisany 06 września 2008 - 07:26
mylisz sie bo pompa tez zaplon sie w 2.5 TD reguluje... i kreci sie pompa tak samo jak w "URSUSIE" a nastawnikiem nie ustawia sie zaplonu tylko dawke paliwa.Nastawnikiem na pompie a nie pompą trzeba krecić Pompe kreciło się ale w...... np: URSUSIE
#19
OFFLINE
Napisany 07 września 2008 - 19:56
fakt :mrgreen: sorrymylisz sie bo pompa tez zaplon sie w 2.5 TD reguluje... i kreci sie pompa tak samo jak w "URSUSIE" a nastawnikiem nie ustawia sie zaplonu tylko dawke paliwa.
#20
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2015 - 22:04