Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przedmuch na uszczelce kolektora wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 01 lipca 2008 - 21:50

Witam
Mam juz ten samochód przez ok 6 miesiecy i zrobione ok 15tys
Ostatnio zauważyłem taki dziwny dzwiek jak zawory czy cos :)

Ale to nie zawory w koncu doszedlem do tego ze to wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym (zlacze blok-kolektor)

Pierdzi przewaznie tylko jak przyspieszam ;) wiem nawet gdzie (bo jak na śrubokręt naloze kawalek bawełnianej szmatki a potem przytkne do tego miejsca to slychac ciszej pierdzenie :p a jak dobrze docisne to dzwiek wogle znika)

Jak wczesniej pisałem to na gazie samochód chodzi ok.
Ale na benzynie sie dusi jak dodaje szybko gaz :/
(komp pokazuje blad sady - ale powyzej 3500obr/min sygnał z sady dociera do komputera samochodu a wiem to bo podłączyłem opel-scanera do samochodu)

Czy przyczyną złej pracy na benzynie może być ta nieszczelność kolektora wydechowego ?

Dodam że w piątek zamierzam wymienić uszczelkę blok-kolektor i uszczelke kolektor-dalej :)
Wie ktoś ile kosztują te uszczelki ?

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 06:39

Wie ktoś ile kosztują te uszczelki ?

uszczelki to groszowe sprawy - gorzej bo urywaja sie każdemu szpilki przy odkręcaniu kolektora a to juz zaczyna byc nie ciekawe bo możesz zrobić to za 100 zł ale możesz zostawic i 500 zł a nieszczelność u mnie nie miała wpływu na pracę silnika ale nie jest to wykluczone

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 08:17

Jezeli sam wymieniasz to dobrze zalej WD40 lub innym penetrantem. Nie tylko nakretki, ale caly kolektor od gory, gdzie dotyka glowicy. Penetrant scieknie po uszczelce na dol do szpilek I wykrecisz szpilke z nakretka z glowicy. Trzeba tylko zostawic silnik na noc, zeby byl zimny a potem sporo tego wlac. W ten sposob nie urwalem jeszcze zadnej szpilki.
Uszczelki sa miekkie (15-20zl) lub twarde (ok 40-60zl) robione glownie przez Opla (podobno rozkladaja nacisk I jest mniejsza szansa, ze kolektor peknie). Nowe szpilki I nowe nakretki (10 x 3.0)
Do tego warto wymienic uszczelke na dole (ok 10zl) I sruby (10zl)

#4 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 02 lipca 2008 - 08:37

no robie tu u znajomego mechanika :D
ogolnie powiedzialem mu ze szpilki lubią pekac a on na to "Ze ma swoje sposoby i jak sie wie jak to nie pękają" - mam nadzieje ze mu sie uda :D

kolektor widziałem mam spawany
wiec jaka lepiej kupic uszczelkę ? ta za 50-70 czy zwykla ?

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 09:18

Ja mam miekka (tania) I nie peka, ale ja moge kupic kolektor bardzo tanio wiec sie nie boje. GM cos kombinowal I podobno ta twarda odprowadza inaczej cieplo I pozwala na odprezanie sie dla kolektora. Tu juz musisz sam decydowac. Jak peknie na twardej to powiesz, ze nie bylo sensu, ale jak peknie na miekkiej to bedziesz sobie plul w brode, ze to moze przez oszczednosci…

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 02 lipca 2008 - 10:00

Witam mam pytanko jakim momentem dokrecic nakretki kolektora wydechowego?

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 10:16

22Nm i nowe nakretki
Przykrecaj podobnie jak glowice - na krzyz i na "raty". Nakrec wszystkie nakretki, poruszaj kolektorem, dokrec lekko, potem wlasciwym momentem. No i po przejechaniu sie znow popraw dokrecenie.
http://forum.omegakl...ead.php?t=12222

#8 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 03 lipca 2008 - 00:01

kolego nie wiem czy to tylko raz sie powinno zakladac a i odkrecając zmienic na nowe bo wiekszość zrobi tak : odkręci kolektor i da nowe nakrętki. Ale fabryczne nakrętki są miedziane. A założy nowe stalowe i zaraz zardzewieją. ja bym zrobił w ten sposób cos tam powymieniał jakies uszczelki itd i poskładał kolektor i szpilki posmarował takim smarem miedzianym dobrej marki oraz poskręcał na nakretki miedziane.
Pozatym nie wiem czy o dokrecaniu glowicy w ten sam sposób myślimy. Ja wiem ze głowice np tak samo jak i kolektory dokręca sie od srodka rozchodząc ku zewnętrznym srubom nakretkom szpilkom.

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2008 - 08:03

kolego nie wiem czy to tylko raz sie powinno zakladac a i odkrecając zmienic na nowe bo wiekszość zrobi tak : odkręci kolektor i da nowe nakrętki. Ale fabryczne nakrętki są miedziane. A założy nowe stalowe i zaraz zardzewieją. ja bym zrobił w ten sposób cos tam powymieniał jakies uszczelki itd i poskładał kolektor i szpilki posmarował takim smarem miedzianym dobrej marki oraz poskręcał na nakretki miedziane.
Pozatym nie wiem czy o dokrecaniu glowicy w ten sam sposób myślimy. Ja wiem ze głowice np tak samo jak i kolektory dokręca sie od srodka rozchodząc ku zewnętrznym srubom nakretkom szpilkom.


- zaklada sie nowe szpilki i nakretki. Miedziane sa oryginalnie i lekko scisniete - nie pisze o tym bo raz, ze bylo mowione setki razy, a dwa jezeli kupujesz "szpilki i nakretki do kolektora" to dostajesz prawidlowe. Stachowiak ma za 3zl szpilke z nakretka, serwis pewnie podobnie. WIem, ze wiele osob daje zwykle - nie warte oszczednosci
- trzeba skrecac fazami, zeby rowno dociskal. Przy dokrecaniu kolektor wisi krzywo i trzeba uwazac, zeby dokrecac rownomiernie. Wystarczy, ze uszczelka sie zukosuje i dokrecajac na raz po jednej srubie bedzie krzywo zlozony.
- glowice czy walki dokreca sie jak piszesz od srodka na zewnatrz i tak samo kolektor. Lepiej jak glowice, bo wtedy dokrecasz na "krzyz".
- po rozgrzaniu kolektor i sruby sie ukladaja i wtedy znow mozna dokrecic.